danon198901 Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 (edytowane) Witam,mam pytanko do was chłopaki, a mianowicie zakupiłem samochód Audi A4 B6 1.6T BFB. Zaraz po zakupie zapaliła mi się kontrolka "check engine". Byłem u mechaników, którzy podłączali auto pod komputer i wyszło kilka błędów odnośnie sondy lambda i katalizatora, więc stwierdzili, że kata jest na wymarciu. Jak się dopchałem się pod spód auta to zauważyłem, że katalizator był spawany - zapewnie gościu wytłukł sobie środek i sprzedał mi bez. Nie wiem czy jest nawet sens sprawdzać czy na pewno środek jest? No, bo kto spawa kata jeśli nie chce dopchać się do środka po platynkę? No i tak kasowanie błędów pomaga, ale tylko na chwilę, bo po przejechaniu 50-150km błąd wyskakuje na nowo.Z tego co wyczytałem na forum, kwestia ma się tak, że pomijając wstawienie nowego katalizatora, można również wyłączyć/oszukać sondę lambda.Proszę mi powiedzieć jak dokładnie pozbyć się tego check engina? Z tego co się dowiedziałem, pierwszej sondy lambda nie muszę tykać tylko zająć się drugą tak? Czy na pierwszą trzeba również emulator zastosować? Jeśli chodzi o drugą to z tego co wyczytałem to opcja jest taka, żeby wyłączyć ją programowo albo zastosować emulator kątowy, który u niektórych działał bez konieczności ingerencji w sterownik pojazdu. Czy mam rację czy też nie? Generalnie wolałbym pominąć ingerencję programową, głównie ze względu na to, że znalazłem jedną osobę u mnie w miejscowości, która zrobi to za 450zł, a są to relatywnie duże koszta w porównaniu z emulatorem kątowym, który kosztuje 20zł na allegro.Pozdrawiam Edytowane 21 Września 2016 przez danon198901
Tom A4 Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Emulator raz działa raz nie w 90% przypadków nie działa ,lepiej zrobić to programowo i po kłopocie.
kamilb5 Opublikowano 21 Września 2016 Opublikowano 21 Września 2016 Ja wyrzuciłem kata.zrobiłem dp-ka na jedną sonde,a drugą za katem powiesiłem obok i wszystko działa i błędami nie rzuca o dziwo. Sonda wisi sobie obok zbiorniczka wraz z zapiętą wtyczką i jest ok.
Ddarecki Opublikowano 22 Września 2016 Opublikowano 22 Września 2016 W moim 2.0 ALT wystarczyło zamontowanie emulatora za 25PLN. Jeżdżę tak już rok i nic się nie dzieje.
danon198901 Opublikowano 22 Września 2016 Autor Opublikowano 22 Września 2016 Skoro jest szansa, że zamontowanie emulatora pomoże to na pewno najpierw spróbuję tego rozwiązania, niż pluć sobie w brodę, że wydałem 450zł, a mogłem 20 Powiedzcie mi czy emulatory zakłada się na obie sondy lambda czy nie? No i po założeniu check engine sam zniknie czy muszę najpierw wykasować błędy?
mareqww Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Cześć, Ja wsadziłem kata: http://allegro.pl/katalizator-audi-a4-passat-8e0131089-i6255662832.html Wszystko gra i buczy. Jeśli chcesz wstawić tulejkę (emulator) to pod druga sondę.
donalex Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Według mnie lepiej zrobić raz a dobrze i wyłączyć programowo niż liczyć na to, że akurat ten emulator zadziała, ja w 1.8T to miałem i sypało mi błędami 2 sondy.
bartez80 Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 ja zastosowałem u brata w 1,8t taki emulator z mozliwoscia regolacji przepływu spalin ,po kilku korektach (zdławienia przepływu) nie wywala błędów. http://allegro.pl/emulator-katowy-regulacja-przeplywu-spalin-i6513273226.html
aiwer Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Witam, Montowałem u siebie zarówno prosty jak i kątowy emulator sondy i żaden nie działa... już mnie szlag trafia z kontrolka "chceck engine" Znalazłem coś takiego, ktoś może próbował? Potrzebne jest: kanał lub podnośnik, lutownica, koszulki termokurczliwe, dobra taśma izolacyjna, odrobina zdolności manualnych. Potrzebne części: kondensator tantalowy 1,0 mikro Farad; 35V; 20% - 2szt rezystor węglowy 1,0 Mega Ohm; 0,25W; 5% - 2szt http://www.paladinmicro.com/pmicro.php?frm=MustangMILEliminator.htm Izolujesz, wkręcasz sondy, podłączasz i koniec tematu. Analizator spalin wykazał, że samochód przechodzi przegląd nawet bez katalizatorów. Kontrolka gaśnie, błędy nie wyskakują, sterownik "myśli" że z katalizatorami wszystko jest w porządku. Działa to w ten sposób, że zmienia się napięcie i częstotliwość na sygnale wychodzącym z sond kontrolnych i oszukuje sterownik. Sondy cały czas działają, więc nie ma problemu z tym, że sterownik zobaczy że sondy "stoją" i wyskoczy błąd. Przetestowane, 100% skuteczności. Edytowane 17 Października 2016 przez aiwer
koloboro Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 niedokońca tak jest jak mowisz. zastosowałem ten patent co prawda w polo i wywala błąd że druga sonda za wolno reaguje. może trzeba dobrać inny rezystor i kondensator aby trochę zmniejszyć tłumienie tego filtra dolnoprzepustowego. i to się zakłada na drugą sondę a nie na dwie
aiwer Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Tekst skopiowałem z innego forum gdzie były dwie sondy diagnostyczne ale w gruncie rzeczy chodzi o to samo. Twierdzisz, że nie działa? 400 zł na usunięcie sondy z ECU to wg mnie przesada. Chyba muszę się pogodzić z tym, że ciągle będę jeździć z palącym się "check engine". Edytowane 17 Października 2016 przez aiwer
bartez80 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 a prubowałeś dokładnie takiego emulatora ,jak w linku ,który wklejiłem kilka postów wyżej? bo w nim jest jeszcze mozliwosc regulacji przepływu spalin!
aiwer Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Strzelam w ciemno, że mi nie pomoże bo mam uwaloną turbinę i puszcza olej do wydechu. Na wolnych śmierdzi spalonym olejem więc regulacja raczej nic nie da. W chwili obecnej moim jedynym wyjściem jest jej wywalenie z ECU lub lutowanie rezystorów itp. rzeczy.
koloboro Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 U mnie w polo nie działa. Może trzeba jak pisałem wcześniej zmniejszyć tlumienie. No i jeszcze jest szkopuł jaka sonda jest pierwsza. Szerokopasmowa czy zwykła. Szerokopasmowa nie daje sygnału napieciwego sinusoidalnego tylko prądowy. I tu taki patent juz wogóle nie ma racji bytu.
Marcin Gugu33 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 W dniu 17.10.2016 o 11:54, aiwer napisał: Witam, Montowałem u siebie zarówno prosty jak i kątowy emulator sondy i żaden nie działa... już mnie szlag trafia z kontrolka "chceck engine" Znalazłem coś takiego, ktoś może próbował? Potrzebne jest: kanał lub podnośnik, lutownica, koszulki termokurczliwe, dobra taśma izolacyjna, odrobina zdolności manualnych. Potrzebne części: kondensator tantalowy 1,0 mikro Farad; 35V; 20% - 2szt rezystor węglowy 1,0 Mega Ohm; 0,25W; 5% - 2szt http://www.paladinmicro.com/pmicro.php?frm=MustangMILEliminator.htm Izolujesz, wkręcasz sondy, podłączasz i koniec tematu. Analizator spalin wykazał, że samochód przechodzi przegląd nawet bez katalizatorów. Kontrolka gaśnie, błędy nie wyskakują, sterownik "myśli" że z katalizatorami wszystko jest w porządku. Działa to w ten sposób, że zmienia się napięcie i częstotliwość na sygnale wychodzącym z sond kontrolnych i oszukuje sterownik. Sondy cały czas działają, więc nie ma problemu z tym, że sterownik zobaczy że sondy "stoją" i wyskoczy błąd. Przetestowane, 100% skuteczności. Witaj, i co zestaw działa bezproblemowo ?
LukiG60 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 W dniu 27.09.2016 o 07:37, bartez80 napisał: ja zastosowałem u brata w 1,8t taki emulator z mozliwoscia regolacji przepływu spalin ,po kilku korektach (zdławienia przepływu) nie wywala błędów. http://allegro.pl/emulator-katowy-regulacja-przeplywu-spalin-i6513273226.html na jakiej średnicy się zakończyło ? założyłem u siebie 3mm i wywala checka tylko po wiekszej ilości km niz bez
Maxiiiii Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 Witam, jaka średnica gwintu jest przy drugiej sondzie w 2.0 ALT? Jaki emulator polecacie? Pozdrawiam
Dbaluch Opublikowano 3 Lutego 2022 Opublikowano 3 Lutego 2022 Witam , czy ktoś z kolegów podpowie jaki emulator mam kupić do 2.0 ALT tzn kątowy czy prosty ? Z regulacją przepływu czy bez ? Liczę na waszą pomoc, Pozdrawism
przem8 Opublikowano 3 Lutego 2022 Opublikowano 3 Lutego 2022 Kątowe są niby skuteczniejsze ale żaden emulator nie da Ci 100% pewności, że błąd nie powróci.
Dbaluch Opublikowano 3 Lutego 2022 Opublikowano 3 Lutego 2022 Dzięki za zainteresowanie tematem , już sam nie wiem co mam robić , kat wymieniony na nowy , sonda nr 2 nowa , świece nowe , odma nowa , ezektor z przewodami pidćiśnienie nowe , czwórnik przy pokrywie zaworów nowy , uszczelka pokrywa zaworów nowa , gruby plastikowy przewód od filtra powietrza nowy i nadal to samo tzn błąd katalizatora rząd 1 za mała skuteczność. , ręce opadują
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się