petrosdbz20 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Dnia 14.12.2016 o 10:03, Kosmita napisał: Tutaj tylne koła są odłączane gdy nie są potrzebne. Na początku nie doczytałem. Trochę już się zaczynałem bać Po przeczytaniu całości to nie wygląda już tak źle, skoro domyślnie będzie AWD. No ale zobaczymy, jak to się sprawdzi. Dnia 4.01.2017 o 16:54, Kosmita napisał: faktycznie tutaj sterowanie jest w pełni elektroniczne Kolejna rzecz, która może się z*ebać i potem dać po kieszeni
Kosmita Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2017 Wiesz, na razie tak Audi przedstawia to marketingowo. Aby pokazać przewage nowego napędu. Obawiam się, ze jednak domyslnie bedzie wlaczony tylko przod..
Kosmita Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Opublikowano 27 Marca 2017 (edytowane) @Cuber a propos naszej zlotowej rozmowy: zobacz sobie artykuły na początku wątku.. Przepatrzyłem teraz jeszcze dla pewności konfigurator Audi. Tylko dla modelu allroad w 2.0 tfsi masz napisane: quattro with ultra technology (w konfiguratorze trzeba wybrać model: a4 allroad quattro -> silnik 2.0 tfsi i po prawej stronie wejdź w "i". Potem "porównaj z innym silnikiem" i zaznacz 2.0 tdi. Zjedź do zakładki "Bezpieczeństwo i Technika"). W A4 allroad w benzynie masz quattro ultra, w A4 allroad w dieslu oraz w każdej innej wersji A4 bez względu na silnik po prostu quattro. Więc myślę, że chodzi o torsena. Z tego co na angielskich forach czytałem ultra mają wprowadzać do kolejnych modeli więc i A4 i A5 i pewnie nawet Q7 może to dotknąć. Ale na ten moment tylko A4 allroad w benzynie. Edit: W q5 w benzynie i w dieslu już jest quattro ultra. W A5 we wszystkich silnikach masz jeszcze dopisane: quattro with self-locking centre differential. Więc jest torsen. W A4 nie jest to tak podkreślone ale z kolei też nie ma nic o ultra. Ale ciekawy jestem jaka będzie odpowiedź tego gościa z Audi.. Ja swojego handlowca jeszcze raz zapytałem i ma się upewnić. Edytowane 27 Marca 2017 przez Kosmita
eskal Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 To mam rozumieć, że na zakrętach już się tak auto nie będzie dobrze trzymało przy quattro ultra?
edraven Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Niestety może tak być. osoby które testowały Ultra mówią że nie widzą różnicy...OBY!! Za to obawiam sie o trwałość rozwiązania. Nie bezpowodu wsadzili do wersji benzynowej a nie do diesla. Z pewnością obawiają się jak sobie będzie z momentami radzić.
Kosmita Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Godzinę temu, edraven napisał: Niestety może tak być. osoby które testowały Ultra mówią że nie widzą różnicy...OBY!! Za to obawiam sie o trwałość rozwiązania. Nie bezpowodu wsadzili do wersji benzynowej a nie do diesla. Z pewnością obawiają się jak sobie będzie z momentami radzić. W Q5 jest już w dieslach 190 km. W a5 i w a4 poza wspomnianym allroadem 252 jest torsen. Wydaję mi się, że będzie to odczuwalne jednak..
eskal Opublikowano 7 Listopada 2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 Czy ktoś już może troche więcej potestował napęd quattro ultra?? Aktualnie we wszystkich nowych modelach będzie ultra.
Kosmita Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Opublikowano 8 Listopada 2017 Podobno nie ma różnicy za dużej, a jest mniejsze spalanie.
eskal Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udało mi się porozmawiać z dziennikarzem motoryzacyjnym, który testował nowy napęd Quattro Ultra oraz równocześnie stary. Przy włączonym trybie dynamic quattro ultra jest włączone na stałe, chyba że dłuzej jedziemy po linii prostej ze stałą prędkością, wtedy napęd jest na przód. Podobno wystarczy zakręt i napęd się odpala. To samo przy mocniejszym wciśnięciu gazu na prostej. Działa to podobnie do cylinder on demand. Jak będziemy jechali dluższą chwile ze stała prędkością to odłącza część cylindrów. Przy testach na mokrej nawierzchni lub błocie quattro jest włączone non stop. Wychodzi na to, że napęd jest tylko na przód jak jedziemy dłużej niż 10-15 sek ze stałą prędkością w innych przypadkach jest 4x4.
Kosmita Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Opublikowano 9 Listopada 2017 Czyli coś innego niż zwykły Haldex. Zobaczymy jak to będzie się sprawowało..
tygrysm Opublikowano 20 Listopada 2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Cześć, witam wszystkich - jestem tu nowy Odkopię troszkę - moje nowe A4 TFSI 252 Quattro (nie Allroad) zamówione w ostatnich dniach września 2017 ma już w specyfikacji kod GH4, czyli Quattro Ultra. Odbiór w przyszłym tygodniu
Kosmita Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Opublikowano 20 Listopada 2017 Wszystkie auta z rocznika 2017 mają już ultra. Ale podobno działa dobrze graty zakupu.
Hołowczyc20 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Pany w tym roku w Bukowinie w trakcie jazd próbnych rozmawiając z przedstawicielem Krotoski - Cichy weszliśmy na temat owego quattro ultra czy jak to tam nazwali.Według tego co mówił przedstawiciel nie dość,że będzie to fikcyjny napęd(w normalnych warunkach pędzony jest tylko przód,wał w tym czasie stoi w miejscu) to jeszcze ma to określoną liczbę załączeń przewidzianą przez producenta na 500tyś załączeń.Jak dla mnie to jest jakieś nieporozumienie,żeby wciskać przyszłym klientom auto z napędem na 4 koła,za które de facto jeździ jak ośka i trzeba zapłacić więcej,a sam napęd ma jeszcze zadaną liczbę załączeń i to tylko po to żeby zaoszczędzić 0,3l paliwa.
erchi Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 No i wał stoi, bo jest o jedno sprzęgło więcej. Nie wnikałem, ale czas załączenia też pewnie dłuższy.
Kosmita Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 W dniu 28 grudnia 2017 o 17:48, Hołowczyc20 napisał: Pany w tym roku w Bukowinie w trakcie jazd próbnych rozmawiając z przedstawicielem Krotoski - Cichy weszliśmy na temat owego quattro ultra czy jak to tam nazwali.Według tego co mówił przedstawiciel nie dość,że będzie to fikcyjny napęd(w normalnych warunkach pędzony jest tylko przód,wał w tym czasie stoi w miejscu) to jeszcze ma to określoną liczbę załączeń przewidzianą przez producenta na 500tyś załączeń.Jak dla mnie to jest jakieś nieporozumienie,żeby wciskać przyszłym klientom auto z napędem na 4 koła,za które de facto jeździ jak ośka i trzeba zapłacić więcej,a sam napęd ma jeszcze zadaną liczbę załączeń i to tylko po to żeby zaoszczędzić 0,3l paliwa. W dniu 28 grudnia 2017 o 18:07, erchi napisał: No i wał stoi, bo jest o jedno sprzęgło więcej. Nie wnikałem, ale czas załączenia też pewnie dłuższy. Gościem z BT bym się nie przejmował bo również z nim rozmawiałem z Cuberem i ten gość średnio ogarniał. Po pierwsze przedstawiciele ogólnie nie wiele wiedzą na temat technologii i wielokrotnie wiedziałem od nich więcej przy zamawianiu samochodu, a po drugie ten konkretny powiedział mi, że we wszystkich A4 b9 jest quattro ultra i wmawiał mi, że u mnie jest ultra, a to nieprawda i mam oficjalne potwierdzenie na piśmie z Audi Polska. Od początku ultra była wsadzane tylko w benzynowym allroadzie. Reszta miała torsena, jak ja. Dopiero później wprowadzili to do pozostałej gamy modelowej i do wszystkich wersji silnikowych. Natomiast z tego co oglądałem testy i czytałem artykuły oraz z tego co mówią chłopaki od nas z tym napędem, nie ma żadnej różnicy odczuciowej, że napęd się załącza. Nie robi tego wolno ani nie odczuwa się chwil, w których rzekomo mamy tylko ośkę. Więc technologicznie jest to dopracowane. Na pewno ma to jakąś tam swoją wytrzymałość ale nie ma co się przejmować tym aż tak. Natomiast ogólnie jestem za Torsenem, zurzycie paliwa mnie nie obchodzi, dlatego następny samochód to S5 sportback - w eSach nadal jest wsadzany Torsen
TomaszRT Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Nie masz TorSena. Żadne B9 nie ma. U Ciebie jest asymetryczny stożkowy dyferencjał z zestawem sprzęgieł (mechanicznych).
edraven Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Ja tam nie widzę różnicy miedzy haldexem a tym czymś. Zwykły marketingowy bullshit. Odłączny to odłączany, kwestia tylko okreslenia a później wysterowania warunków pracy FWD i 4WD. To samo można zrobić z haldexem, okreslić warunki ( kąt skrętu kół, tryb dynamic, wskazania czujników na kołach itp) i też będzie się załączał kiedy algorytm pozwoli. Będę mniej sceptyczny jak pierwsze auta przelatają >300kkm bez awarii, bo bo to będzie jeden z wyznaczników opłacalności takiego napędu w odniesieniu do użytkownika, a nie jakieś śmieszne 0.3l/100km. Klimą by się zajęli żeby umiała optymalizować zużycie energii w upalne dni, może na bazie czegoś podobnego jak pompy ciepła w domu? efekt oszczędności ten sam.
Dev Opublikowano 13 Stycznia 2018 Opublikowano 13 Stycznia 2018 W dniu 12.01.2018 o 14:44, edraven napisał: Ja tam nie widzę różnicy miedzy haldexem a tym czymś. Zwykły marketingowy bullshit. Odłączny to odłączany, kwestia tylko okreslenia a później wysterowania warunków pracy FWD i 4WD. To samo można zrobić z haldexem, okreslić warunki ( kąt skrętu kół, tryb dynamic, wskazania czujników na kołach itp) i też będzie się załączał kiedy algorytm pozwoli. Będę mniej sceptyczny jak pierwsze auta przelatają >300kkm bez awarii, bo bo to będzie jeden z wyznaczników opłacalności takiego napędu w odniesieniu do użytkownika, a nie jakieś śmieszne 0.3l/100km. Klimą by się zajęli żeby umiała optymalizować zużycie energii w upalne dni, może na bazie czegoś podobnego jak pompy ciepła w domu? efekt oszczędności ten sam. jest różnica między Haldexem a Torsenem ale tylko podczas jazdy pod górkę w błocie lub śniegu. na Haldexie wchodzi na jakaś wysokość i zwyczajnie się zatrzymuje na Torsenie wchodzi znacznie wyżej, grzebie, grzebie i się pomału się wdrapuje. Torsen wykorzystuje możliwość przenoszenia mocy na koło (koła/oś) które ma lepszą przyczepność stąd też ma większe mozliwosci
TomaszRT Opublikowano 13 Stycznia 2018 Opublikowano 13 Stycznia 2018 Godzinę temu, Dev napisał: Torsen wykorzystuje możliwość przenoszenia mocy na koło (koła/oś) które ma lepszą przyczepność stąd też ma większe mozliwosci Każdy mechanizm poza symetrycznym otwartym dyferencjałem (ten zawsze ma rozdział momentu obrotowego 50:50) daje możliwość przenoszenia większego momentu obrotowego na koło/oś o lepszej przyczepności, nie ważne czy to TorSen, Haldex, sprzęgło wiskotyczne, pełna blokada mechaniczna jak w terenówkach czy prosta blokada cierna jak w rajdówkach. Największą zaletą TorSena jest działanie w czasie rzeczywistym, czyli z opóźnieniem = 0. Kiedyś największą ułomnością Haldexa było to, że pompa hydrauliczna zapinająca sprzęgło była napędzana (dużą) różnicą prędkości pomiędzy osiami. Raz, że działało to z opóźnieniem, dwa, że działało na zasadzie ciągłego naprzemiennego zapinania i rozpinania gdy tylko prędkości osi się wyrównywały. Natomiast od IV generacji pompa jest elektryczna i się zastanawiam czy jest jakieś ograniczenie uniemożliwiające oprogramowanie go na przykład tak, że w przypadku gazu w podłogę sprzęgło zapina się na stałe aż do odpuszczenia gazu? W takim wypadku byłoby to dużo bardziej dzielne rozwiązanie bo w zależności od przyczepności każda z osi byłaby w stanie przenosić do ~100% momentu obrotowego. Bo TorSen (B) jest w stanie dać na oś o lepszej przyczepności tylko 2,5x tyle momentu ile jest w stanie przenieść druga oś.
Dev Opublikowano 13 Stycznia 2018 Opublikowano 13 Stycznia 2018 23 minuty temu, TomaszRT napisał: Największą zaletą TorSena jest działanie w czasie rzeczywistym, czyli z opóźnieniem = 0. i to jest właśnie jego przewaga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się