Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zmiana z korbki na elektryczną szybę - drzwi przednie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszedłem na łatwiznę z montażem, kupiłem gotową ramkę i tapicerkę z przyciskami koszt: ramka w tym wiązka 130zł, tapicerka 120zł(jeśli chcesz kupić sam siłownik to tylko z linką i ślizgami, wszystko w ramce jest ponitowane więc trzeba rozwiercać, dużo roboty a za sam siłownik trzeba dać 50zł. Jeśli dostaniesz gdzieś sam plastik z przełącznikami to trzeba kupić także ta cześć gdzie jest sterowanie lusterkami stara ma inna długość, brak jest też zaczepu w starej tapicerce co utrudni montaż.

Potrzebne:

Śrubokręt krzyżakowy ( do ściągnięcia tapicerki)

Torx 45(do odkręcenia ramki)

Bezpiecznik 15A

lutownica

Wiązka siłownika

1 Demontaż tapicerki

opis demontażu: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t32144.0.html;highlight=boczek

471356361my1.jpg

2 Demontaż ramki

opuszczamy szybę, odkręcamy 4 śruby torx

przy dolnej prawej śrubie znajduje się jeszcze klin, trzeba zapamiętać, która strona włożyć, najlepiej poznaczyć markerem położenie śrub, później może być problem z ustaleniem szczeliny miedzy drzwiami a uszczelką. Ściągamy ramkę trochę trzeba się z nią poszarpać.

dobry1xc2.jpg

3.Podłaczenie zasilania siłownika opuszczania szyby

najlepiej od razu ustalić długość kabla jak będzie potrzebna, dałem zbyt długie kable i później męczyłem się z ich przymocowaniem, kable przeciągamy przez gumę łącząca drzwi z nadwoziem, trzeba cierpliwości, której mi zabrakło. Drugi błąd jaki popełniłem to podłączyłem plus do czerwono fioletowego kabla w zielonej kostce, tam płynie cały czas prąd, zapomniałem ze przyciski są podświetlane i pobieraj troszkę prądu radzę podłączyć do plusa w którym płynie prąd po przekręceniu kluczyka. Z masą nie ma problemu nad kostkami, jest przykręconych kilka przewodów, można śmiało tam dołączyć naszą masę.

56536169fh7.jpg

55gz2.jpg

4. Zakładamy ramkę z siłownikiem

śruba nr 1 ma największy wpływ na ustalenie pozycji ramki, to mi sprawiło najwięcej problemu! Podłączamy wiązkę, sprawdzamy czy szyba się opuszcza i nie haczy o kable, po sprawdzeniu montujemy boczek, siłownik ma zabezpieczenia przeciążeniowe wiec go nie spalimy. Ważne jest to żeby nie było szczeliny pomiędzy uszczelką drzwi a nadwoziem, na koniec najlepiej polać wodą czy nie przecieka.

2222222222222222de5.jpg

1. PZYGOTOWANIE WIĄZKI

Kostka nr1 jest nam nie potrzebna wiec ja obcinamy i izolujemy kable które nie będą nam potrzebne

Kostka nr2 wpinamy do przycisku sterującego podnoszeniem szyby

Kostka nr3 wchodzi do siłownika

555555555555555555555zq3.jpg

2. odcinamy z kostki nr1 przewód masowy i dwa czerwone które łączymy, grubszy idzie do siłownika, cieki do przełącznika, przewody te trzeba przylutować do tych które zostały wypuszczone ze skrzynki z kostkami, pomiędzy plus dajemy bezpiecznik ja dałem 15A jak na razie nie ma problemu.

77kh4.jpg

43268428eg7.jpg

3. czarno biały i fioletowo biały sterują siłownikiem, podanie prądu na czarno zielony i biały powoduje przekazanie napięcia bezpośrednio na czarno biały bądź fioletowo biały te kable teraz nas nie interesują przydadzą się jak będziemy zmieniać elektrykę w drzwiach pasażera, za pomocą drugiego przełącznika w plastiku będziemy mogli domykać szybę pasażera

Najlepiej sprawdzić czy siłownik działa przed założeniem wystarczy nam akumulator podłączamy masę i plus, zakładamy sam przełącznik na kostkę nr2 i sprawdzamy czy działa.

33333333333333333ah6.jpg

4. Schemat

vvvvvvvvvvvbm5.jpg

PRZEŁACZNIK W STAREJ TAPICERCE

Otwór trzeba wyciąć bardzo dokładnie tak żeby przełącznik ciężko wszedł, wtedy na pewno nie będzie się ruszał na przełączniku są 4 ząbki, które będą się opierać na krawędzi wiec nie wpadnie do środka. Z grubej gumy wyciąłem uszczelkę, do otworu po korbce wykorzystałem jeden z jego elementów okrągły plastik na który nakleiłem kawałek gumy.

123bi7.jpg

1231aq7.jpg

343yh3.jpg

3434xv3.jpg

Opublikowano

a masz moze foto story jak zrobic oboje drzwi? bo chyba najwiekszy problem to ciagnac kabel do pasazera i potem pododlaczac przyciski????

Opublikowano

same kable to nic trudnego, jesli masz ramke z silownikiem, wiazke i przelacznik to reszta jest bardzo prosta kwestia podlaczenia trzech przewodow jesli tylko chcesz narazie zrobic drzwi kierowcy, no i dodatkowe piec jesli chcesz zrobic drzwi pasazera

Jesli chodzi o elektryke tylnia to uwazam, ze zmiescisz sie w kwocie 200zł za strone jesli dobrze poszukasz na allegro.

Opublikowano

Jestem już po montażu elektryki z przodu, dodam od siebie parę rzeczy.

Przeciąganie kabli przez drzwi lepiej podzielić na dwa etapy - wyciągnąć gumę między drzwiami a karoserią i najpierw przepchnąć przewody do tego miejsca - od strony drzwi, a potem wepchnąć je do karoserii i od wewnątrz szukać ich palcami. Da się bez większych problemów.

Wiązkę między drzwiami pasażera a kierowcy owinąłem taśmą plecioną i puściłem przy ścianie grodziowej między kabiną a silnikiem, pod wykładziną.

Masę należy podłączyć tam gdzie pokazał marcin1852, ja na początku podłączyłem gdzie indziej i mi mrugała kontrolka od grzania szyby ;)

Opublikowano

Od 300zł w górę.

Opublikowano

Nie zakładam nowego wątku, więc pisze tutaj. Jako że zamontowałem 4 el szybki w miejsce 4 korbek chcę podzielić się zrobioną prze zemnie rozpiską poszczególnych wtyczek. Kompletne ramki które kupiłem pochodzą z rocznika 99 po II liftingu z anglika. Oczywiście trzeba było przełożyć instalacje w przednich drzwiach! Rozpiska dotyczy wtyczek które wchodzą do wnętrza auta przez gumową harmonijkę i wyglądają tak:

tylprawy.th.jpghttp://[/img]

tyllewy.th.jpghttp://[/img]

przodprawy1.th.jpghttp://[/img]

przodlewy.th.jpghttp://[/img]

przodlewy1.th.jpg[/img]

Żeby wszystko miało ręce i nogi radzę zakupić jeszcze kostki żeńskie w które wepniemy się wtyczkami z drzwi :good:

Każda kostka jest ponumerowana więc nie ma problemu z odczytaniem co za co odpowiada

Przód lewy (kierowcy)

Kostka czerwona 6 pinowa

pin

1 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

2 domykanie (masa) funkcja komfort

3 plus - stały

4 masa - stały

5 plus po kluczyku

6 otwieranie (masa) funkcja komfort

Przód lewy (kierowcy)

Kostka niebieska 10 pinowa

pin

1

2 zamykanie prawy przód (pasażera)

3 otwieranie prawy przód (pasażera)

4

5 plus sterujący dla tylnych szyb

6 zamykanie tył lewy

7 otwieranie tył lewy

8

9 zamykanie tył prawy

10 otwieranie tył lewy

Przód prawy (pasażera)

Kostka czerwona 10 pinowa

pin

1 masa - stały

2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

3 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

4 domykanie (masa) funkcja komfort

5 plus po kluczyku

6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

7 otwieranie (masa) funkcja komfort

8 plus - stały

9

10

Tył lewy

Kostka czerwona 10 pinowa

pin

1 masa - stały

2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

3 plus sterujący (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

4 domykanie (masa) funkcja komfort

5 otwieranie (masa) funkcja komfort

6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

7 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

8 plus - stały

9

10

Tył Prawy

Kostka czerwona 10 pinowa

pin

1 masa - stały

2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

3 plus sterujący (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

4 domykanie (masa) funkcja komfort

5 otwieranie (masa) funkcja komfort

6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej)

7 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)

8 plus - stały

9

10

Opublikowano

Witam, czy orientuje sie ktos z woj malopolskiego(okolice Olkusza) gdzie znajduje sie jakis warsztat w ktorym bede mogl zamontowac elektryczne szyby? Pytam bo samemu chyba nie dam rady. Na allegro sa uniwersalne mechanizmy, ale to chyba nie jest za dobre.

Dla przykladu: http://moto.allegro.pl/item1085996620_elektryczne_szyby_audi_80_100_a3_a4_zestaw_nowe.html

Czy to bedzie dzialac? :P Prosze o pomoc.

Opublikowano

kolego daj sobie na luz,chyba,ze lubisz czesto boczki zdejmowac i cos przy tym GOWNIE! reperowac.Kup z anglika,badz z dawcy czesci

Opublikowano

a czy jeśli mam tylko elektrykę z przodu to jest szansa że do tylnego zestawu jest przygotowana instalacja? ( bo w wielu autach tak jest )

Opublikowano

w tym aucie tak nie ma :no:

gdzie podpiąć plus, masę i plus po stacyjce w prawym przodzie?

Ewentualnie chociaż plus i masę?

Trzeba ciągnąć aż do skrzynki?[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2011, 13:50_________________________________________________up!

podpowiedzcie koledzy bo nie bardzo mi się uśmiecha ciągną te kable aż do lewej strony...[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 21:40_________________________________________________Elektrykę pomału ogarniam na przekaźniku wysterowanym plusem po stacyjce...

Zerknijcie jak można zrobić zaślepki tych dziur po korbach, wg pomysłu z pierwszego posta ale nieco zmodzona.

Płotno + żywica, szpachlówka, śrubka, lakier czarny mat i troche roboty.

3962040ca1f277femed.jpg

Opublikowano

Odgrzeje kotleta,mam problem z tylnimi szybami.W originale przednie el. nowa wiązka wstawiona i mam trzy kostki czerwona,zielona i niebieska.Może mi ktoś może pomóc co z tym zrobić aby działało

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/montowanie-el-szyb-tyl-problem-podlaczeniem-wiazki-modul-komfortu-wymiany-286465/

to jest link do mojej sprawy z foto.

Opublikowano

Jestem po montażu przednich elektrycznych szyb. Dawca to poliftowa A4 z 2000 roku a biorca moja przedliftowa z 1995. Generalnie zabrałem się do tego z marszu bo nie za bardzo mogłem znaleźć info o montażu przednich szyb. W każdym bądź razie „podstawowa” wersja działa. Szyby otwierają się, zamykają itp. W sumie do podłączenia był stały plus, stała masa oraz 4 cienkie przewody. Doszedłem do tego że aby szyby działały musiałem podpiąć z tych 4 przewodów jeden pod plus (czarno/żółty) - odpowiada między innymi za podświetlanie przyciskó. Podpiąłem go więc pod plus po stacyjce. No i generalnie wszystko działa, ale pozostały mi jeszcze 3 kable. Jeden czarny który w oryginalne wiem że szedł do kostki stacyjki oraz 2 jakieś czerwone z innym kolorem (chyba jeden z nich był z brązowym). Pytanie teraz gdzie je podpiąć. Domyślam się że część z nich jest od domykania szyb. Ktoś wie gdzie podpiąć te 3 pozostałe kable?

Opublikowano

A to nie są przewody które powinny iść do kostki pod przekaźnik ? Z ciekawości dzisiaj przejrzałem moją wiązkę bo tez mam poliftową w 95 i u mnie zasilanie jest poprzez czerwono-szare kabelki no i też dałem je pod zapłon . Czerwono-brązowy , czarny i jakiś czerwony napewno ida do kostki pod przekaźnik

Opublikowano

Panowie wybaczcie, że odkopuje temat po takim czasie, ale ma któryś z was zdjęcia z tego tematu? Będę sie zabierał do montażu szyb i niektóre kable nie mają kostek.

Opublikowano

Brązowy kabel to masa czerwono zielony to zasilanie silownika reszta cienkich kabli służy do sterowania szybą pasażera więc łączysz je kolorami. Osobiście plus do silownika wziąłem z radia

Opublikowano

Brązowy kabel to masa czerwono zielony to zasilanie silownika reszta cienkich kabli służy do sterowania szybą pasażera więc łączysz je kolorami. Osobiście plus do silownika wziąłem z radia

Dzięki kolego

Opublikowano

Mam pytanie montowalem w swoim audi 1997 r. tyl elektryke wszystko ladnie chodzi tylko jest jeden problem z modulem komfortu, chodzi dokladnie o domykanie szyb z pilota ( nie orginal ) raz dziala normalnie a raz domyka tylko przod ( potem jak wsiade do samochodu i przekrece na zaplon kluczyk to domyka automatycznie sam tyl ), wie ktos co moze byc przyczyna takiej sytuacji czy to sterownik modulu komfortu a moze cos zle podlaczone :( ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...