Marcin13 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Witajcie czy przy sprawnej odmie korek ma podskakiwać czy lekko zasysać?? U mnie podskakuje a na YouTubie zagraniczni koledzy piszą że sprawne odpowietrzenie powinno zasysać korek a nie lekko do wypychać.... Bądź tu mądry.....
przem8 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 7 minut temu, Marcin13 napisał: U mnie podskakuje a na YouTubie zagraniczni koledzy piszą że sprawne odpowietrzenie powinno zasysać korek a nie lekko do wypychać Korek ma lekko podskakiwać. Jak zasysa to jest niesprawny zaworek jednokierunkowy
Marcin13 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 3 minuty temu, przem8 napisał: Korek ma lekko podskakiwać. Jak zasysa to jest niesprawny zaworek jednokierunkowy Czyli skoro podskakuje to nic nie ruszać i nie czyścić?
przem8 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 Godzinę temu, Marcin13 napisał: Czyli skoro podskakuje to nic nie ruszać i nie czyścić? Wyjmij separator odmy (grzybek) i zdejmij wąż od odmy co wchodzi do pokrywy zaworów. Jeśli nie ma syfu to można uznać, że odma jest ok. Jak podskakuje korek to znaczy, że odma jest jeszcze drożna
rafalinsky1906 Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 (edytowane) W dniu 2.02.2018 o 21:35, siwak napisał: Robi krótkie trasy pewnie po mieście Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Niekoniecznie... Ja robie codziennie około 60km poza miastem, z czego połowę na A4. Wymieniałem przed zimą odmę i miałem tak samo zasyfioną. U mnie odziwo... problem po ustawieniu gazu u speca zniknął. U mnie nawet jak odma była cała zasyfiona to korek wlewu oleju tak leciutko podskakiwał. Czyli chyba tak ma podskakiwać? Edytowane 12 Marca 2018 przez rafalinsky1906 1
Marcin13 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 Jak sprawdzić czy separator odmy działa prawidłowo? Jak zatkalem jedną stronę i wciągałem ustami powietrze druga stroną to fakt był szczelny ale nic się nie działo...
przem8 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 1 godzinę temu, Marcin13 napisał: Jak sprawdzić czy separator odmy działa prawidłowo? Jak zatkalem jedną stronę i wciągałem ustami powietrze druga stroną to fakt był szczelny ale nic się nie działo... Powinno być słychać jak ta membrana na sprężynce pracuje, a dokładniej zamyka się w momencie zasysania powietrza ustami (drugi króciec zatkany palcem).
Marcin13 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 3 minuty temu, przem8 napisał: Powinno być słychać jak ta membrana na sprężynce pracuje, a dokładniej zamyka się w momencie zasysania powietrza ustami (drugi króciec zatkany palcem). To muszę spróbować jeszcze raz bo wydawało mi się że nic nie było słychać i nic się nie działo...
lukasz s Opublikowano 28 Lipca 2018 Opublikowano 28 Lipca 2018 W dniu 24.12.2016 o 22:54, ExeQtoR napisał: Odma to taki kawałek węża i grzybek przy głowicy (na wierzchu) od strony podszybia. tu masz schemat ogólny, ten grzybek ma być tam gdzie jest opaska nr. 14 - po prostu na tym schemacie tego nie narysowali ;-( Co ja dodam od siebie: u mnie odma nie pękła, ale poszło co innego: -> piknął króciec nr 2. - kupiłem chiński zamiennik - skubaniec jest krótszy o 1cm - ale jakoś na styk za pasował do trójnika -> pamiętaj przy takiej wymianie o uszczelkach (oringi) - stare są już twarde i nie spełniają swojej roli. -> Ostatnio wymieniałem uszczelki do elementu nr1. Pod tą "łapę" i pod "chłodniczkę" - olej mi cieknął... Co do Twojego problemu, to na 100% nie zdejmuje się kolektora... mechanik naciąga Cię na koszty - albo "taki mechanik" ja to zrobiłem bez ruszania kolektora, co prawda trzeba się nagimnastykować jak nie wiem, ale da radę. Ja jeszcze mam parownik koło pompy ABS od LPG więc mam mniej miejsca ? Co do kopcenia na biało... odma nie puści Ci od razu dymu, jak dym biały Ci leci z rana, to obstawiam uszczelniacze zaworowe a nie odma.. tu masz filmik: Taki objaw masz jak są uszczelniacze walnięte i też bierze olej od razu. Witam. Może ktoś podać numer tej rurki na rysunku nr2. Dziękuję
sitar Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 W dniu 28.07.2018 o 22:02, lukasz s napisał: Witam. Może ktoś podać numer tej rurki na rysunku nr2. Dziękuję 06A103213Frura odpowietrzajaca
KviczoL Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 Witam, Ja również mam problemy z odma, lekko skakały obroty i były podniesione na rozgrzanym silniku, korek wlewu oleju zaciagalo po odkreceniu. Wszystko ustapilo po wyczyszczeniu i naprawienia odmy, wymianie zaworka i krocca. Zobaczcie jak wyglądała w środku obudowa filtra oleju
Łukasz509 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Opublikowano 4 Grudnia 2018 obudowe filtra oleju można zdemontować bez spuszczania oleju ???
Emejcz Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 No raczej, ale owiń szmatami, bo i tak się trochę nasyfi.
siemano Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Czy w B7 jest identyczny ten zawór jednokierunkowy? Mam takie coś jak na zdjęciu, jest podobny, ale jednak inny. Działa identycznie, bo wyciągnąłem go i w jedną stronę przepuszcza, w drugą nie. Auto po trasie nagle zaczęło mieć problem z obrotami na postoju - rzucało silnikiem, obroty skakały. Diagnoza mechanika to grzyb od odmy, wymieniłem, obrony na postoju równe i wszystko ok, jednak teraz auto dziwnie się zachowuje, mianowicie przy obciążeniach, czyli np przy przełączeniu biegu z D na R (multitronic) w sprawnym aucie obroty spadają nieznacznie, teraz spadają do takiego poziomu, że auto zachowuje się jakby miało zgasnąć. Co to może być? VAG mówi: 16891 - Idle Control System RPM - P0507 - 001 - Higher than Expected - Intermittent
przem8 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 (edytowane) Jest taki sam i powinien być w trójniku do którego wchodzi też kolanko odmy. Ten błąd co masz może być powodem uszkodzonego zaworka jednokierunkowego w odmie. To co pokazujesz to chyba nie jest element odmy, ciężko ocenić z perspektywy tego zdjęcia. Edytowane 19 Stycznia 2019 przez przem8
Tamek141 Opublikowano 17 Marca 2019 Opublikowano 17 Marca 2019 Wtrące się, ma ktoś numer tego węża trójnika w który *wpina się* zaworek odmy ? ten trójnik z którego wychodzi jedna metalowa rurka
przem8 Opublikowano 17 Marca 2019 Opublikowano 17 Marca 2019 38 minut temu, Tamek141 napisał: Wtrące się, ma ktoś numer tego węża trójnika w który *wpina się* zaworek odmy ? ten trójnik z którego wychodzi jedna metalowa rurka Już dawno w googlach byś znalazł 1
Aleosochodzi Opublikowano 19 Marca 2019 Opublikowano 19 Marca 2019 Witam dołączę się do tematu bo nie mogę nigdzie znaleźć informacji gdzie kończy się wężyk nr 10 bo ostatnio próbowałem zrekonstruować swoją odmę i takiej rzeźby dawno nie widziałem odma na odcinku 2-9 zrobiona z trzech gumowych węży ogrodowych. Dokupiłem trójnik i zaworek i dalej nie wiem jak ona idzie. Teraz wygląda to tak.
stanek90 Opublikowano 19 Marca 2019 Opublikowano 19 Marca 2019 Jest podłączony do zaworka i idzie do kolektora
Maniek_ Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 Dla potomnych walczących z masłem, majonezem czy też innym tłuszczem w odmie :-) Też dłuższy czas bujałem się z masłem pod korkiem i w odmie (co prawda w passacie, ale też 1,8t) i wszyscy mówili, że jeżdżę krótkie odcinki, UPG walnięta itd. Wyczyściłem odmę od początku do końca, ale temat powrócił. W końcu sprawdziłem ezektor i okazało się, że był zatkany syfem - czyszczenie i moczenie w chemii nic nie dało. Po wymianie na nowy nie mam problemu z masłem, ani z syfem w układzie odpowietrzania silnika. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się