Toskańczyk Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Jak czytam forum to zastanawiam się czy moje spalanie jest wporządku, auto nie dawno kupiłem więc nie mam porównania, po pierwszym zbiorniku standardowej jazdy wyszło mi 590 km z 63l średnie na liczniku wyszło 10,4 l ogólnie jakbym ekonomicznie nie jechał to mniej niż 8.2 l nie widziałem Mam założone 17 calowe felgi z oponą 225/50 Jak to jest u was tak na prawdę?
kamil-vag Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) Na lato mam komplet 235 45 r17 i spalanie tak do 6l w zimie 205/55 r16 i jest do 7l - auto na dworze, niegarażowane... i są to wartości max, zazwyczaj jest 0,5 l mniej... Zobacz sobie w grupie 015 na postoju jakie masz spalanie w l/h na zimnym a jakie na rozgrzanym motorze, oraz w grupie 004 synchro. Od niczego logi 013,018,023 - zobacz też czy turbo dobrze działa, pamiętam, że w A3 jak mi gruszka się zrypała to spalanie poszło sporo w górę... Edytowane 25 Grudnia 2016 przez kamil-vag 1
Radex121 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 U mnie tez podobnie w mieść spalanie 10-15 litrów .... brak programu pompki sprawdzone na stole ( mają małe nie dociągnięcia ale nie leją) na vagu wszystkie korekcje moim zdaniem dobre -0.12/0.35/-0.56/0.31 bimy 22/24/9/9 i nie wiem od czego może być to spowodowane ;/
RicS3 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Na lato mam komplet 235 45 r17 i spalanie tak do 6l w zimie 205/55 r16 i jest do 7l - auto na dworze, niegarażowane... i są to wartości max, zazwyczaj jest 0,5 l mniej... Zobacz sobie w grupie 015 na postoju jakie masz spalanie w l/h na zimnym a jakie na rozgrzanym motorze, oraz w grupie 004 synchro. Od niczego logi 013,018,023 - zobacz też czy turbo dobrze działa, pamiętam, że w A3 jak mi gruszka się zrypała to spalanie poszło sporo w górę... 6 litrów? To chyba w trasie a nie w mieście.
pioteros Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 moze cos w napedzie trzyma, hamulec, lozyska, marne opory toczenia
Toskańczyk Opublikowano 25 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2016 Mamy wspólny mianownik - Wrocław:)Sprawdzę jutro jeszcze te spalanie w l/h i synchrodzisiaj parę rzeczy sprawdzałem i przy dynamicznyh logach grupy 003 i 011 załapał tryb awaryjny - pierwszy raz odkąd mam Dynamiczny 003 i 011 dynamiczny 003 008 010 BS 011 BS EGR W wątku o diagnostyce jest napisane, że "zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w peoz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość" a u mnie jest odwrotni
Radex121 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) A nie muli ci czasem przy ruszaniu ? i przy mniejszych obrotach ? Edytowane 25 Grudnia 2016 przez Radex121
pilKOZAK Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 spalanie nie jest OK. ja w swoim byłym AVF program na 173 kucy miałem ~ 6l (większość trasa autostradowa z prędkością 150). Dobra, pewnie i czasochłonna diagnostyka Cię czeka. Posprawdzaj może też odczyty z czujników temperatur paliwa/powietrza/płynu. Sprawdź przepływomierz (możesz podmienić od kogoś żeby nie pchać się w koszta) Heble nie trzymają? Może gdzieś w aucie masz wsadzony jakiś dupowaty power box. Jak nie chcesz się z tym sam bawić albo już nie będziesz miał siły do auta to podjedź do jakiś ogarniętych tunerów i przedstaw sprawę. Daj znać jak ogarniesz temat.
kamil-vag Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 dzisiaj parę rzeczy sprawdzałem i przy dynamicznyh logach grupy 003 i 011 załapał tryb awaryjny - pierwszy raz odkąd mam MAF pokazuje poprawnie, turbo działa, ale przeładowało - zapisałeś błąd ? ? ? Pewnie był z przeładowania... EGR wygląda, że też OK. Podaj te grupy o które pisałem wcześniej... dorzuć jeszcze grupę 001 czas wtrysku i dawka wtrysku... 6 litrów? To chyba w trasie a nie w mieście. Musiałbym się naprawdę postarać, żeby mi spalał 10l...
Toskańczyk Opublikowano 25 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2016 Ogólnie mam wrażenie, że auto trochę późno zaczyna ciągnąć, największe doładowanie odczuwam od około 2500 obr. Sprawdzałem na rozgrzanym temp. płynu chłodzącego w grupie 01 engine i 017 Instruments i jest ok jutro jeszcze rano na zimnym sprawdzę
kamil-vag Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Panowie swoja droga Diesel na miasto to nie jest najlepsze rozwiązanie... Jeszcze cieszyć się, że nie było DPF w tych modelach... nie nadążylibyście z wypalaniem Jazda emerycka też temu silnikowi nie służy... Ja swojego lubię przycisnąć i przedmuchać... mam drugie auto z DPF i wiem kiedy najlepiej się wypala taki filtr - 3 tys obrotów i 3 bieg - wysoka temperatura spalin - taki zabieg naprawdę pomaga w utrzymaniu czystości wydechu Toskańczyk, nie ładuje Ci label'a do silnika... przez co trochę nieczytelny się robi VAG... odezwij się na priv i podaj mi numer sterownika po połączeniu się z silnikiem to Ci podrzucę etykietę
Toskańczyk Opublikowano 25 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2016 W mieście wysoki moment diesla jednak robi robotę, ogarnę jutro resztę logów, Jest jakaś opcja na sprawdzenie Vagiem działania termostatu?
Radex121 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Mi tez wstaje później czasem nawet zadławi sie przy ruszeniu Kamill Vag a co do disla na miasto to wiem o tym auto użytkuje cały czas na autostradzie w niemcowni a teraz tylko na święta w miescie
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Turbina do czyszczenia ( kierownice się przycinają ) z tąd ten notlauf, ale do spalania to się nic nie ma. Termostat dobry , trzyma ładnie 90 st. Jeżeli auto użytkujesz tyko w zakorkowanym mieście ( a wnioskuje to po tym że dopiero raz Ci złapało notlaufa ) a do tego na krótkich i bardzo krótkich dystansach, to takie spalanie nie jest wcale za duże Jak wyciągam złe wnioski to mnie popraw Edytowane 26 Grudnia 2016 przez piotrsob1
Toskańczyk Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Turbina do czyszczenia ( kierownice się przycinają ) z tąd ten notlauf, ale do spalania to się nic nie ma. Termostat dobry , trzyma ładnie 90 st. Jeżeli auto użytkujesz tyko w zakorkowanym mieście ( a wnioskuje to po tym że dopiero raz Ci złapało notlaufa ) a do tego na krótkich i bardzo krótkich dystansach, to takie spalanie nie jest wcale za duże Jak wyciągam złe wnioski to mnie popraw - Notlauf załapał mi pierwszy raz przy logach i bucie w podłodze - Temperaturę trzyma, tylko mam wrażenie że dość długo się nagrzewa jak na temp. do minus 3 stopni - Auto jeździ na krótkich odcinkach, do pracy mam 11 km, w 1 tyg. jezdzę na 8 więc są korki a w kolejnym jeżdzę na 6 więc jest w miarę czysty przejazd - Spalaniem się zainteresowałem bo na forum jak ktoś pisze o spalaniau to max 8 l a ja widzę że jak trafi mi się cięższa noga to 12 l nie będzie zaskoczeniem - Zastanawiam się też czemu nawet na chwilowym nie mogę zejść poniżej 8l
Gregorski3 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Ja mam avf po programie. Jak śmigam tylko po mieście to autko 8L potrafi spalic bez problemu. Stojąc dużo w korkach to 10 wciągnie bez problemu zwłaszcza teraz jak z rana koło zera jest i silnik długo się nagrzewa bo mam EGR zaślepiony.
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Wyskocz na obwodnicę ( dzisiaj z rana powinna być pusta ) i go przebutuj przynajmniej w jedną stronę z prędkością bliską maxa , to może się turbina przepali i rozrusza Jakby się nie dawał rozpędzić do takich prędkości bo wpadał by w tryb awaryjny , to zastosuj mały fortel, dwie sekundy gaz w podłodze i na pół sekundy odpuszczaj gaz tak by silnik przestawał ciągnąć , wtedy notlaufa nie złapie a i kierownice będą pracować cyklicznie w całym możliwym zakresie co pomoże w ich rozruszaniu W drugą stronę przejedź spokojnie 90 km/h i zaobserwuj wielkość spalania ( jak masz kompa pokładowego to go zresetuj na początku , od tego momentu będzie Ci pokazywał średnie spalanie ) Napisz jak poszło to dalej pomyślimy . No właśnie , sprawdź też czy EGR , może jest zaślepiony albo nie działa ? Wtedy właśnie w mieście będzie się grzał zdecydowanie dłużej niż z działającym. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez piotrsob1
kamil-vag Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Ogólnie AVF ma jakoś ciężko z rozgrzewaniem się... Wydaje mi się, że psoci tu trochę chłodniczka oleju - budowa radiatora, ułożona tak by powietrze ją owiewało, i dodatkowo jest zasilona bezpośrednio z małego obiegu... więc na pewno odbiera na początku część ciepła... Wiem, że jest ważna i przydaje się w lato, by utrzymać w odpowiedniej temperaturze olej, ale w zimie chyba nie bardzo pomaga. Miałem auta TDI bez tej chłodniczki i wydaje mi się, że rozgrzewały się dużo szybciej. Dodatkowo w A3 miałem podgrzewacz płynu chłodzącego... Dodatkowo kwestia ustawionej temperatury na klimatroniku, warto zacząć od np. od 18 stopni... a zwiększać dopiero po złapaniu temperatury... Niby nie wiele ale znacznie przyspiesza ogrzewanie, zabieramy mniej ciepła z nagrzewnicy...
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Kamil, powinno być dokładnie odwrotnie, to gorące spaliny poprzez chłodniczkę po uruchomieniu silnika dogrzewają płyn chłodzący w silniku. Chyba że chłodniczka EGR-a w środku jest zawalona grubą warstwą sadzy które są doskonałym izolatorem termicznym, wtedy praktycznie nie będzie działać Edytowane 26 Grudnia 2016 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się