mirazm Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Mam takie pytanie, czy zatankowanie paliwa 98 zamiast 95 może mieć wpływ na spalanie ? Tak pytam bo spotkałem się z kilkoma opiniami, że w ten sposób można zejść ze spalaniem o jakieś 1 - 2 litry na 100 km. Czy ktoś może to potwierdzić ? Pozdrawiam !!!
Cristoforo Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 ja dzis tankuje do diesla 98 [br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 16:25_________________________________________________takiej roznicy w spalaniu to raczej nie bedziesz miał
eMeM Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 przy tym silniku to o te 1-2l moze co najwyzej sie podniesc
loco87 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 podnosi sie u mnie o 3 litry przy delikatnej jeżdzie....
cobradd Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 a u mnie spalanie było mniejsze jak jeździłem na 98 ale o ile to cieżko powiedzieć. Wszystkie osoby, które znam i które to testowały potwierdzają. że zuzycie 98 jest niższe niz 95. Nie wiem skąd u kolegów takie zawyżone spalanie, chyba lepsze paliwo w baku podziałalo na podświadomość i noga się zrobiła odrobinę cieższa :>
Gość oskaritto Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Przyznaje...98 zmniejsza spalanie ale tylko na trasie.W miescie jest takie samo jak na 95
cobradd Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 spalania w mieście nigdy nie sprawdzam bo po co sie denerwować
Pawlo 2004 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ja mam co prawda diesla i jeżdząc w UK do pracy (autostrada, 50km w jedną strone) na V-Power Diesel na pełnym zbiorniku robiłem do 70km więcej i co wazniejsze silnik troszke płynniej pracuje. Co do benzyny to między 95 a 98 róznicy raczej nie bedzie, może 100 gram
Cristoforo Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 ja raz zatankowałem V-POWER Deisel i na baku przejechałem 80km mniej na tej samej trasie codziennie do pracy i nie wiem o co tu chodzi jak zalałem zwykła było juz normalnie
Ivo Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 to chyba zalezy od kierowcy ja tankowałem 95 i 98. Na 98 silnik jest elastyczniejszy i ma wiekszy zapas mocy a co za tym idzie jest mniej obciazony i spalanie jest mniejsze. Nie licz na spalanie mniejsze rzedu 2 litrów Wysokooktanowe paliwo tankuje zawsze na Shellu, ten shit dynamic na Lotosie to nie daje zadnych efektow.. poza cenowym
gelon Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Potwierdzam że auto na 98 spala kapke mniej Nie bedzie to napewno 2 litry ale ok.1l może być róznica.Od 2-3 lat tankuje tylko 98 do kazdego benzyniaka,nie koniecznie z duża macą Przeważnie leje na Lukoil-dawny Jet.Lotos sie nie nadaje :gwizdanie:
PABLO Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Im większy oktan tym silnik pracuje wydajniej i pali mniej - mowa tu o normalnej jezdzie Ale co do V-Power Racing to tego nie można powiedzieć bo przy tej benzynce człowiek chce cisnąć i sprawdzać czy faktycznie autko lepiej jedzie a spalanie rośnie i rośnie wtedy
create2fight Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 a co to jest ten OKTAN?? Nie ma takiej jednostki miar jak oktan, istnieje tylko liczba oktanowa ktora okresla odporność paliwa na samozapłon. a co mniejszego zuzycia paliwa o wyzszej liczbie oktanowej to jest prawda ale napewno nie w ilości 2 litrow na 100km
cobradd Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 a co to jest ten OKTAN?? Nie ma takiej jednostki miar jak oktan, istnieje tylko liczba oktanowa ktora okresla odporność paliwa na samozapłon. oj nie czepiaj sie, kolega zastosował skrót myślowy
Madas Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 ja raz zatankowałem V-POWER Deisel i na baku przejechałem 80km mniej na tej samej trasie codziennie do pracy i nie wiem o co tu chodzi jak zalałem zwykła było juz normalnie co Ty mówisz ja cały czas tankuje V Power ale nigdy nie zwracałem uwagi na porównanie spalania ze zwykłym On ale jedziesz w inny sposób na V Power pewnie
Norbi Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Nie mam pojęcia skąd panowie biorą Wam się te różnice w spalaniu 95-98. Liczba oktanowa odpowiada za odporność paliwa na spalanie stukowe, koniec kropka. Nie określa wyższej temp. spalania, czy szybszego spalania się mieszanki co miałoby wpływ na moc. Te paliwa są takie same. Na 98 jest może inne odczucie, motor łagodniej pracuje i to wszystko. Jedyne paliwo które faktycznie podnosi osiągi naszych silników, szczególnie doładowanych to V-Power Racing i żadna inna. To jedyne paliwo które jest natleniane i powoduje szybsze spalanie się mieszanki. Było to sprawdzone niejednokrotnie na hamowniach daje przyrosty całkiem spore bo Fiat CC potrafił mieć do 5KM więcej, a doładowany seryjny Lancer EVO VIII już miał tych kucy 30 więcej. Mój mechanik kiedy nalał do mojego auta 98 z Orlenu bodajże, to myślałem że go popsuł. Spadek mocy diametralny. Zwykła 98 wyciąga tylko kasę z kieszeni. W rozlewniach podjeżdza beka pod nalewak i jak ma być 98 to dodają do niej potas i to cała filozofia.
gacekczechy Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Oglądałem niedawno program w którym testowano czy paliwo o wiekszej ilosci oktanów wplywa na zużycie paliwa.Wyszlo,że wplywa...ale w takim stopniu,ze człowiek nigdy tego nie odczuje
nike21 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Oglądałem niedawno program w którym testowano czy paliwo o wiekszej ilosci oktanów wplywa na zużycie paliwa.Wyszlo,że wplywa...ale w takim stopniu,ze człowiek nigdy tego nie odczuje dokladnie... paliwo o wyzszej liczbie oktanowej dedykowane jest do silnikow o wyzszym cisnieniu sprezania jak np FSI... w przypadku zwyklych benzyniakow jezdzacych na 95 oktanowym paliwie po zalaniu 98 efekty moga byc takie jak to napisal kolega Norbi - troszke inna/lepsza kultura pracy, minimalna poprawa w elastycznosci... roznica w spalaniu przy zachowaniu takich samych parametrow obciazenia silnika bedzie niezauwazalna tak wiec twierdzenie ze na 98 spali mniej o 2 litry to bujda na resorach roznica w spalaniu moze byc jesli zatankujesz paliwko 95/czy ON w przypadku diesla na stacji marketowej i na innej renomowanej (Shell, BP) BTW - znajomemu LR Freelander 2.0 dieselek palil ponad 2 litry wiecej i glosniej pracowal na ropce z Auchan(jakosc ORLEN) w porownaniu do ropki z BP a sam osobiscie tankuje tylko i wylacznie na Shell
rotter Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 OT I CI TU BYM SIĘ TROSZECZKĘ SPIERAŁ :> a mianowicie koledzy z dwóch wcześniejszych wypowiedzi poruszyli i zarazem wyjaśnili ważny aspekt różnicy 95 a 98 i z praktyki wiem że, i tu i tu obalam wcześniejsze wypowiedzi różnica potrafi być i to spora bo ja jeździłem sporo czas na 98 i moje spalanie według fis-a było na poziomie 11,5 l na 100 i to przyjąłem za normę w jeździe mieszanej z butem, jednak trafiłem kiedyś chyba nawet tu na forum na artykuł o paliwach i o silnikach z audi który był zamieszczony na łamach jakiejś gazety i tak jak koledzy wspomnieli jest w naszych silnikach czujnik stukowy i tłumacząc to prosto wyższa ilość oktan przyczynia się do szybszego zapłonu mieszanki co w takim silniku jak mój następuje w nie pełnej kompresji mieszanki co wpływa na osłabienie mocy silnika gdyż wypala się ona zbyt szybko i nie przy pełnej kompresji i z doświadczenia i jakiejś tam praktyki z czasu eksploatacji po zmianie paliwa na 95 spalanie według fis-a spadło z 11,5 do 9-10 l\100 to oczywiście jest statystyka podana z lata, bo teraz już jakoś przestałem zwraca uwagę na to jednak wiadomo że zima będzie więcej palił - jednak paliwo ma znaczenie i jak ci pisze że ma pić 95 to nie ma co mu na siłe dogadzać - u mnie się to zmieniło i to mocno choć wcale mi na tym nie zależało a jedynie chciałem się trzymać tego co książka piszea i osiągi się poprawiły
Pancin Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zalety paliwa 98 można odczuć w autach z czujnikiem spalania stukowego. Zapłon ustalony na podstawie sygnału z knock sensora będzie przyspieszony bardziej na paliwie 98, co może się przełożyć na lepsze osiągi. Jeżeli silnik takiego czujnika nie ma to odczucia mogą być jedynie subiektywne, podobnie jak oceny spalania.
Rekomendowane odpowiedzi