Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Koncepcja na dłubnięcie parcha - odsłona druga :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni Koledzy jako, że jak wiadomo spokojnie na pupie usiedzieć nie mogę i jak raz na dwa miesiące nie ląduje u Rogala na rolkach ze swoją furą to on czuje się opuszczony :polew: :polew: :polew:

Nie mogę więc pozwolić by się nudził i ruszam z nowym projektem na mody. Tym razem pacjentem będzie moje A4 B7 Avant 2.0 TDI 140 KM z silnikiem BLB.

Założenie jest takie, że wszystko zastosowane w tym wozie ma być seryjnymi wyrobami Audi i nie ma prawa rzucać się w oczy. Osiągi ok 200 KM/400 Nm całkowicie mi wystarczą.

Planowany zakres robót to:

- zamontowanie turbiny BRD (już jest zakupiona :wink4:)

- zamontowanie drugiego (prawego) IC od silników BRD/BVA lub 2.0 TFSI 200 KM (intercooler, belkę podzderzakową i wspornik prawego IC już mam, reszta gratów zamówiona w ASO będą do 5.01.2009 r.).

intercooleryjc2.png

To powinno rozwiać problem dostarczenia odpowiedniej ilości chłodnego powietrza.

Większym problemem jest sam motor. Jak wiadomo mam BLB z wadliwym napędem wałków wyrównoważających poprzez łańcuszek. Hałasuje on sobie i terkocze. Dlatego jeszcze do końca nie wiem co uczynię. Rozważam 3 drogi:

- zamontowanie wałków od BLB/BRE z 2006 r. napędzanych kołem zębatym,

- przerobienie mojego BLB tak jak to jest zrobione w silniku BKD czyli wywalenie wałków, zamontowanie klasycznej pompy olejowej napędzanej łańcuszkiem (tak jak np. w AWX/AVF),

- zakup gołego "słupka" motoru z końca 2007 lub początku 2008 r. i zamontowanie go u mnie.

Sprawa wyjaśni się w najbliższych parę dni.

Skoro już się się samochód rozpędzi to trzeba go shamować. Seryjne hamulce 288 mm to cienizna więc w drodze już jest układ 321 mm na przód od Audi A6:

tarczeee7.jpg

Program będzie by Rogal, robota mechaniczna własna przy konsultacjach głównie z MR Motors.

Jak znam życie Rob555 i Dynosofty nie odmówią pomocy gdy napotkam problem i zadzwonię z pytaniem :hi:

Ze swojej strony obiecać mogę pełne listy części potrzebnych do modów i dokładny opis ze zdjęciami ich montażu.

Opublikowano

a nie lepiej wsadzic jeden centralny IC . Jak robiłem u Witka ojca 2.5 tdi 163 KM to wspominał ze lepiej jak jest jeden niz dwa małe :naughty: :naughty:

Opublikowano

A czy spełnia on założenie:

..." Założenie jest takie, że wszystko zastosowane w tym wozie ma być seryjnymi wyrobami Audi i nie ma prawa rzucać się w oczy. "... ??? :wink4:

Opublikowano

Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"?

Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7?

Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć...

Opublikowano

Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"?

Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7?

Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć...

ale beszt :polew:, jaro4444 widzę że kolejny b.dobry projekt się szykuje :good:

Opublikowano

Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"?

Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7?

Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć...

Moje doswiadczenie w tym temacie jest żadne. Audi mam od niedawna i dopiero sie uczę o tym autku. Z b7 nie mam styczności więc faktycznie może niepotrzebnie dodałem swoją opinię.[br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 09:48_________________________________________________

Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć...

a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa.

mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła.

Opublikowano

a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa.

mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła.

Kolego zapytam jeszcze raz - robiłeś coś takiego czy tylko teoretyzujesz???

Czernione (oksydowane elektrochemicznie) aluminium kosztuje krocie. Dobry FMIC wykonany w takiej technologii kosztuje min. 1000 $ + przesyłka, cła, ...

Rury z nierdzewki można owszem wypiaskować i pomalować farbą czarną, z samym IC już tak różowo nie jest po jak zastosujesz farbę to po pewnym czasie obłazi (nie masz możliwości odpowiedniego przygotowania powierzchni na cienkich blaszkach). Jak obłazi czarna farba z jasnego aluminium to wygląda to bardzo nieciekawie...

Opublikowano

a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa.

mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła.

Kolego zapytam jeszcze raz - robiłeś coś takiego czy tylko teoretyzujesz???

Czernione (oksydowane elektrochemicznie) aluminium kosztuje krocie. Dobry FMIC wykonany w takiej technologii kosztuje min. 1000 $ + przesyłka, cła, ...

Rury z nierdzewki można owszem wypiaskować i pomalować farbą czarną, z samym IC już tak różowo nie jest po jak zastosujesz farbę to po pewnym czasie obłazi (nie masz możliwości odpowiedniego przygotowania powierzchni na cienkich blaszkach). Jak obłazi czarna farba z jasnego aluminium to wygląda to bardzo nieciekawie...

nie robiłem, to co pisałem jest przeczytane/zasłyszane. teraz widze cena za dodatkową oksydację faktycznie jest za wysoka w stosunku do korzyści..

Opublikowano

jaro4444 czekam z niecierpliwością na postępy prac no i oczywiście na rezultaty Twoich działań. Projekt jest cholernie interesujący, trzymam kciuki. :good:

Opublikowano

jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami.

Opublikowano

jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami.

A po co przekładać zwrotnice? :decayed: :gwizdanie:

Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu :cool1:

Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium.

Opublikowano

jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami.

A po co przekładać zwrotnice? :decayed: :gwizdanie:

Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu :cool1:

taki manewr można zrobić jeśli masz aluminiowe zwrotnice czyli w b6 i b7. W b5 są żeliwne i trzeba je zmienić na aluminiowe. Przerabiałem to w swojej b5.

PS. Mam na sprzedanie takie zaciski :wink4:[br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 12:33_________________________________________________jaro4444

Ja byłem pierwszy z tym że muszą być aluminiowe :tongue4:

Opublikowano

PS. Mam na sprzedanie takie zaciski :wink4:[br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 12:33_________________________________________________jaro4444

Ja byłem pierwszy z tym że muszą być aluminiowe :tongue4:

A masz inne jak aluminiowe w B6/B7? :decayed:

Wątek dotyczy B7 to i jasne chyba jest co? ;)

Masz 312 na zwrotnice stalową? Jak tak to pisz na PW ile ;)

Opublikowano

Niestety mam tylko 321mm od a6. Szukałem kiedyś 312mm prawie nie do zdobycia, no chyba że w ASO.

W starszych modelach można zmienić zwrotnice, wszystko pasuje oprócz jednego wahacza dolnego. Ja miałem zestaw od a6 2,5tdi z 2003r i udało mi się go wcisnąć do a4b5 2,8 30v z 1997r, nawet przegub pasował :)

Opublikowano

Takie to już mam ;)

Dla brata kupiłbym 312 mm na stalowe zwrotnice...

Grzybek - intercoolery stealth, które pokazałeś (te wyglądające porządnie) są to Lancera nie do A4 ;) Poza tym nawet do miśka kosztują po 600 $

http://perrinperformance.com/products/show/415/Intercooler-Stealth-?category=39&model=3

Ten, który pokazałeś do A4 jest błyszczący jak psu j... i mimo to kosztuje kitem ok 1100 $.

Aby pokazać skalę rozbieżności - prawy IC, wspornik i belka dolna - koszt używki 450 zł po tygodniowym poszukiwaniu. Nowe kierownica powietrza, śruby, dwa węże ciśnieniowe, opaski - koszt w ASO 449 zł po rabacie 10%. Łącznie 900 zł - 100/150 zł za moją belkę i 80-100 zł za wąż do turbiny. Powiedzmy 200 zł łącznie odzyskane. Czyli koszt oryginalnego kitu z prawym IC to ok 700 zł... :cool1:

Opublikowano

A po co przekładać zwrotnice? :decayed: :gwizdanie:

Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu :cool1:

Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium.

Zdaję sobie z tego sprawę, myślałem o przekładce zwrotnic alu do B5, ponieważ mają większy rozstaw śrub mocujących jarzmo, który pozwala na montowanie zacisków dwutłoczkowych. Stąd moje zapytanie o ewentualne problemy z piastą i przegubem. W audi A6 występowała stalowa zwrotnica na której były montowane hamulce 312mm,

przykład: http://www.allegro.pl/item502001306_audi_a6_tdi_mcperson_zwrotnica_piasta_zawieszenie.html

Przy zastosowaniu w żeliwnej zwrotnicy jarzma 4B0615125A można założyć 312mm w miejsce tarcz 288mm, zostawiając zaciski z 288.

Opublikowano

A po co przekładać zwrotnice? :decayed: :gwizdanie:

Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu :cool1:

Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium.

Zdaję sobie z tego sprawę, myślałem o przekładce zwrotnic alu do B5, ponieważ mają większy rozstaw śrub mocujących jarzmo, który pozwala na montowanie zacisków dwutłoczkowych. Stąd moje zapytanie o ewentualne problemy z piastą i przegubem. W audi A6 występowała stalowa zwrotnica na której były montowane hamulce 312mm,

przykład: http://www.allegro.pl/item502001306_audi_a6_tdi_mcperson_zwrotnica_piasta_zawieszenie.html

Przy zastosowaniu w żeliwnej zwrotnicy jarzma 4B0615125A można założyć 312mm w miejsce tarcz 288mm, zostawiając zaciski z 288.

w 2,8 30v piasta z aluminiowej zwrotnicy pasowała do ORI przegubu, nie było problemu z montażem. Trzeba tylko wymienić jeden dolny wahacz bo jest inny.

312mm mają a6 z 99-00r, ja w swojej takie mam przy żeliwnych zwrotnicach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...