jaro4444 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Szanowni Koledzy jako, że jak wiadomo spokojnie na pupie usiedzieć nie mogę i jak raz na dwa miesiące nie ląduje u Rogala na rolkach ze swoją furą to on czuje się opuszczony :polew: Nie mogę więc pozwolić by się nudził i ruszam z nowym projektem na mody. Tym razem pacjentem będzie moje A4 B7 Avant 2.0 TDI 140 KM z silnikiem BLB. Założenie jest takie, że wszystko zastosowane w tym wozie ma być seryjnymi wyrobami Audi i nie ma prawa rzucać się w oczy. Osiągi ok 200 KM/400 Nm całkowicie mi wystarczą. Planowany zakres robót to: - zamontowanie turbiny BRD (już jest zakupiona ) - zamontowanie drugiego (prawego) IC od silników BRD/BVA lub 2.0 TFSI 200 KM (intercooler, belkę podzderzakową i wspornik prawego IC już mam, reszta gratów zamówiona w ASO będą do 5.01.2009 r.). To powinno rozwiać problem dostarczenia odpowiedniej ilości chłodnego powietrza. Większym problemem jest sam motor. Jak wiadomo mam BLB z wadliwym napędem wałków wyrównoważających poprzez łańcuszek. Hałasuje on sobie i terkocze. Dlatego jeszcze do końca nie wiem co uczynię. Rozważam 3 drogi: - zamontowanie wałków od BLB/BRE z 2006 r. napędzanych kołem zębatym, - przerobienie mojego BLB tak jak to jest zrobione w silniku BKD czyli wywalenie wałków, zamontowanie klasycznej pompy olejowej napędzanej łańcuszkiem (tak jak np. w AWX/AVF), - zakup gołego "słupka" motoru z końca 2007 lub początku 2008 r. i zamontowanie go u mnie. Sprawa wyjaśni się w najbliższych parę dni. Skoro już się się samochód rozpędzi to trzeba go shamować. Seryjne hamulce 288 mm to cienizna więc w drodze już jest układ 321 mm na przód od Audi A6: Program będzie by Rogal, robota mechaniczna własna przy konsultacjach głównie z MR Motors. Jak znam życie Rob555 i Dynosofty nie odmówią pomocy gdy napotkam problem i zadzwonię z pytaniem Ze swojej strony obiecać mogę pełne listy części potrzebnych do modów i dokładny opis ze zdjęciami ich montażu.
peter22 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 a nie lepiej wsadzic jeden centralny IC . Jak robiłem u Witka ojca 2.5 tdi 163 KM to wspominał ze lepiej jak jest jeden niz dwa małe :naughty:
jaro4444 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 A czy spełnia on założenie: ..." Założenie jest takie, że wszystko zastosowane w tym wozie ma być seryjnymi wyrobami Audi i nie ma prawa rzucać się w oczy. "... ???
miguel. Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 za zderzakiem b7 tego fmica bedzie ledwo co widać..ale skoro tak postanowiłes powodzenia w modach
jaro4444 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"? Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7? Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć...
seba1-2 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"? Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7? Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć... ale beszt , jaro4444 widzę że kolejny b.dobry projekt się szykuje
miguel. Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"? Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7? Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć... Moje doswiadczenie w tym temacie jest żadne. Audi mam od niedawna i dopiero sie uczę o tym autku. Z b7 nie mam styczności więc faktycznie może niepotrzebnie dodałem swoją opinię.[br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 09:48_________________________________________________ Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć... a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa. mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła.
jaro4444 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa. mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła. Kolego zapytam jeszcze raz - robiłeś coś takiego czy tylko teoretyzujesz??? Czernione (oksydowane elektrochemicznie) aluminium kosztuje krocie. Dobry FMIC wykonany w takiej technologii kosztuje min. 1000 $ + przesyłka, cła, ... Rury z nierdzewki można owszem wypiaskować i pomalować farbą czarną, z samym IC już tak różowo nie jest po jak zastosujesz farbę to po pewnym czasie obłazi (nie masz możliwości odpowiedniego przygotowania powierzchni na cienkich blaszkach). Jak obłazi czarna farba z jasnego aluminium to wygląda to bardzo nieciekawie...
miguel. Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa. mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła. Kolego zapytam jeszcze raz - robiłeś coś takiego czy tylko teoretyzujesz??? Czernione (oksydowane elektrochemicznie) aluminium kosztuje krocie. Dobry FMIC wykonany w takiej technologii kosztuje min. 1000 $ + przesyłka, cła, ... Rury z nierdzewki można owszem wypiaskować i pomalować farbą czarną, z samym IC już tak różowo nie jest po jak zastosujesz farbę to po pewnym czasie obłazi (nie masz możliwości odpowiedniego przygotowania powierzchni na cienkich blaszkach). Jak obłazi czarna farba z jasnego aluminium to wygląda to bardzo nieciekawie... nie robiłem, to co pisałem jest przeczytane/zasłyszane. teraz widze cena za dodatkową oksydację faktycznie jest za wysoka w stosunku do korzyści..
scrat Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444 czekam z niecierpliwością na postępy prac no i oczywiście na rezultaty Twoich działań. Projekt jest cholernie interesujący, trzymam kciuki.
miguel. Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 przykładowo http://forums.evolutionm.net/extremeturbosystems-com-wa/320032-ets-now-offering-anodized-intercoolers.html http://www.full-race.com/catalog/product_info.php?products_id=262 i do b7, $ 1 095,00: http://shop.dthaus.com/product.sc;jsessionid=BD6FC0BF13090607E0316461F880FA0B.qscstrfrnt04?categoryId=-1&productId=117 i jeszcze http://www.eastwoodco.com/shopping/product/detailmain.jsp?itemID=726&itemType=PRODUCT&RS=1&keyword=radiator+paint ktoś uzył tego własnie na fmica i jest zadowolony jak widać po recenzji. tyle ode mnie, bede śledził wątek.
spetsnaz Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami.
jaro4444 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami. A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium.
wiissnia Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami. A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu taki manewr można zrobić jeśli masz aluminiowe zwrotnice czyli w b6 i b7. W b5 są żeliwne i trzeba je zmienić na aluminiowe. Przerabiałem to w swojej b5. PS. Mam na sprzedanie takie zaciski [br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 12:33_________________________________________________jaro4444 Ja byłem pierwszy z tym że muszą być aluminiowe
jaro4444 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 PS. Mam na sprzedanie takie zaciski [br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 12:33_________________________________________________jaro4444 Ja byłem pierwszy z tym że muszą być aluminiowe A masz inne jak aluminiowe w B6/B7? Wątek dotyczy B7 to i jasne chyba jest co? Masz 312 na zwrotnice stalową? Jak tak to pisz na PW ile
wiissnia Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Niestety mam tylko 321mm od a6. Szukałem kiedyś 312mm prawie nie do zdobycia, no chyba że w ASO. W starszych modelach można zmienić zwrotnice, wszystko pasuje oprócz jednego wahacza dolnego. Ja miałem zestaw od a6 2,5tdi z 2003r i udało mi się go wcisnąć do a4b5 2,8 30v z 1997r, nawet przegub pasował
jaro4444 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 Takie to już mam Dla brata kupiłbym 312 mm na stalowe zwrotnice... Grzybek - intercoolery stealth, które pokazałeś (te wyglądające porządnie) są to Lancera nie do A4 Poza tym nawet do miśka kosztują po 600 $ http://perrinperformance.com/products/show/415/Intercooler-Stealth-?category=39&model=3 Ten, który pokazałeś do A4 jest błyszczący jak psu j... i mimo to kosztuje kitem ok 1100 $. Aby pokazać skalę rozbieżności - prawy IC, wspornik i belka dolna - koszt używki 450 zł po tygodniowym poszukiwaniu. Nowe kierownica powietrza, śruby, dwa węże ciśnieniowe, opaski - koszt w ASO 449 zł po rabacie 10%. Łącznie 900 zł - 100/150 zł za moją belkę i 80-100 zł za wąż do turbiny. Powiedzmy 200 zł łącznie odzyskane. Czyli koszt oryginalnego kitu z prawym IC to ok 700 zł...
spetsnaz Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium. Zdaję sobie z tego sprawę, myślałem o przekładce zwrotnic alu do B5, ponieważ mają większy rozstaw śrub mocujących jarzmo, który pozwala na montowanie zacisków dwutłoczkowych. Stąd moje zapytanie o ewentualne problemy z piastą i przegubem. W audi A6 występowała stalowa zwrotnica na której były montowane hamulce 312mm, przykład: http://www.allegro.pl/item502001306_audi_a6_tdi_mcperson_zwrotnica_piasta_zawieszenie.html Przy zastosowaniu w żeliwnej zwrotnicy jarzma 4B0615125A można założyć 312mm w miejsce tarcz 288mm, zostawiając zaciski z 288.
wiissnia Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium. Zdaję sobie z tego sprawę, myślałem o przekładce zwrotnic alu do B5, ponieważ mają większy rozstaw śrub mocujących jarzmo, który pozwala na montowanie zacisków dwutłoczkowych. Stąd moje zapytanie o ewentualne problemy z piastą i przegubem. W audi A6 występowała stalowa zwrotnica na której były montowane hamulce 312mm, przykład: http://www.allegro.pl/item502001306_audi_a6_tdi_mcperson_zwrotnica_piasta_zawieszenie.html Przy zastosowaniu w żeliwnej zwrotnicy jarzma 4B0615125A można założyć 312mm w miejsce tarcz 288mm, zostawiając zaciski z 288. w 2,8 30v piasta z aluminiowej zwrotnicy pasowała do ORI przegubu, nie było problemu z montażem. Trzeba tylko wymienić jeden dolny wahacz bo jest inny. 312mm mają a6 z 99-00r, ja w swojej takie mam przy żeliwnych zwrotnicach
Rekomendowane odpowiedzi