Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje lamp w Audi A4 B9


JawoR36

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, sowiq napisał:

Mam dokładnie takie same spostrzeżenia. Matrixy to chyba jeden z lepszych dodatków, które możesz zamówić do B9. Być może mam kiepskie porównanie, bo w B8 jeździłem na halogenach, ale nawet znajomy kiedyś mnie zapytał co mam za światła, że tak dobrze oświetlają drogę.

Jeśli sporo jeździsz w nocy, @Dedis, to zastanów się czy nie warto zrezygnować z czegoś na rzecz Matrixów. I nie chodzi tutaj tylko o automatyczne wygaszanie, ale też o zwykłą jazdę "na krótkich", bo moim zdaniem zdecydowanie poprawia to widoczność, więc i bezpieczeństwo.

Krótkie są takie same jak w LED-ach. Matrixy posiadają dodatkowo dynamiczne kierunkowskazy, kamerę oraz moduły świateł drogowych (po 3 na lampę), które wycinają samochody. Natomiast moduł świateł mijania jest taki sam w LED-ach jak i Matrixach. 

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi Panowie.

Niestety nie mam za dużego budżetu (ograniczenie raty) i muszę ważyć potrzebność wyposażenia :) 

Czytałem wcześniej, że wg testów Matrixy mają takie same mijania jak zwykły LED... jakbym chciał dokładać spryskiwacze to już lepiej matrix, ale raczej nie będę dokładał i przeproszę się ze ściereczką :) przynajmniej skończy się oszczędzanie płynu do szyb/świateł. Za kwotę dopłaty do matrixa (+1000zł) mam już zawieszenie adaptacyjne... 

Rzecz która mnie  mocno zastanawia to jak wygląda subiektywne odczucie w porównaniu z innymi samochodami wyposażonymi w xenony, lub ledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Dedis napisał:

Dziękuję za odpowiedzi Panowie.

Niestety nie mam za dużego budżetu (ograniczenie raty) i muszę ważyć potrzebność wyposażenia :) 

Czytałem wcześniej, że wg testów Matrixy mają takie same mijania jak zwykły LED... jakbym chciał dokładać spryskiwacze to już lepiej matrix, ale raczej nie będę dokładał i przeproszę się ze ściereczką :) przynajmniej skończy się oszczędzanie płynu do szyb/świateł. Za kwotę dopłaty do matrixa (+1000zł) mam już zawieszenie adaptacyjne... 

Rzecz która mnie  mocno zastanawia to jak wygląda subiektywne odczucie w porównaniu z innymi samochodami wyposażonymi w xenony, lub ledy.

Bierz te matrixy i się nie wygłupiaj :)

Edytowane przez JawoR36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dedis napisał:

Dziękuję za odpowiedzi Panowie.

Niestety nie mam za dużego budżetu (ograniczenie raty) i muszę ważyć potrzebność wyposażenia :) 

Czytałem wcześniej, że wg testów Matrixy mają takie same mijania jak zwykły LED... jakbym chciał dokładać spryskiwacze to już lepiej matrix, ale raczej nie będę dokładał i przeproszę się ze ściereczką :) przynajmniej skończy się oszczędzanie płynu do szyb/świateł. Za kwotę dopłaty do matrixa (+1000zł) mam już zawieszenie adaptacyjne... 

Rzecz która mnie  mocno zastanawia to jak wygląda subiektywne odczucie w porównaniu z innymi samochodami wyposażonymi w xenony, lub ledy.

No to LED-y to lepszy dodatek niż amortyzatory, które i tak nie są pneumatyką.. Pamiętaj, że zwykłe LED-y poza właściwościami normalnymi dają Ci mega dużo do wyglądu. Po prostu ksenonów nie zostawiaj bo będziesz mega zły. Tak samo jak klimy dwustrefowej nie zostawiaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dedis napisał:

Za kwotę dopłaty do matrixa (+1000zł) mam już zawieszenie adaptacyjne... 

o wiele bardziej wolałbym matrixy od zawiechy adaptacyjnej. Która też jak dla mnie i tego co oferuje nie jest tego warta. Gdyby była to pneumatyka gdzie mogę regulować prześwit to może jeszcze bym się zastanawiał, ale raczej i tak wolałbym najpierw lepsze światła a ewentualnie myśleć czy wysupłam dodatkowo na zawias.

 

4 godziny temu, Kosmita napisał:

Tak samo jak klimy dwustrefowej nie zostawiaj ;)

w A4 podstawowa to nawet nie jest 2 strefowa tylko 1 :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczeństwo zwiazane z matrixmi polega głównie na tym, ze poza terenem zabudowanym nigdy nie jedziesz na swiatłach mijania - sa to swiatla drogowe z powycinanymi samochodami z przeciwka tzn. ze pobocza masza zawsze bardzo dobrze oswietlone. odkad jezdze z tymi matrixami to widze ile zwierzyny stoi przy drodze - powaznie, nigdy tego nie widziałem w poprzednich samochodach. Ale byc moze taki efekt jest tez w zwyklych ledach bo chyba cecha ledow jest ze swieca szeroko.

Co do porownania xenonow do innych samochodow, mam porownanie z xenonami w volvo v60 i w volvo to jest zupelnie inna bajka. mam wrazenie ze w a4 "takie" xenony sa tylko poto zeby doplacic do lepszych swiatel. Podobnie jak z jednostrefowa klima bez nawiewow na tyl.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2018 o 11:06, Dedis napisał:

jak wygląda subiektywne odczucie w porównaniu z innymi samochodami wyposażonymi w xenony, lub ledy.

Na pierwszej stronie tego wątku opisywałem subiektywne różnice pomiędzy ksenon Q5 i led A5. Może coś Ci pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie bo zaraz się okaże że jak kupować Audi to tylko fuull-- matrixy klimy trzy strefowe itp.

Nie dajcie się zwariować to tylko auto, pewnie że matrix wygląda lepiej ale jest o 10 koła droższy a full led świeci tak samo jak xenon przy mijania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, casavio napisał:

Panowie spokojnie bo zaraz się okaże że jak kupować Audi to tylko fuull-- matrixy klimy trzy strefowe itp.

Nie dajcie się zwariować to tylko auto, pewnie że matrix wygląda lepiej ale jest o 10 koła droższy a full led świeci tak samo jak xenon przy mijania.

 

I tak bym wziął Matrixy. Jedni kupują A4 by wsadzić tam 1.4 z xenonem, a oni topowy silnik z Matrixem. Nie kupiłbym A4 gdybym musiał wziąć najtańszy silnik i rezygnować z wyposażenia. Zszedłbym z modelem niżej lub poszedł do Skody/VW itd. Jestem z tych, którzy w konfiguratorze zaznaczają full, a potem odhaczają zbędne rzeczy. Jak cena końcowa mi nie odpowiada, to zmieniam model lub dokładam gotówkę. 

Edytowane przez JawoR36
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem b9 z ksenonem, mam Matrixy. Ostatnio jechałem w trasę zastępczym b9 na zwykłym ledzie i powiem tak, jak ktoś raz spróbuje Matrixa to już zawsze w niego zainwestuje.

To jest naprawdę za***ista technologia, działa naprawdę dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak można kupić b9 na ksenonie, naprawdę... Full led to była u mnie podstawa przy zakupie auta. B9 z tym paskiem ledów w formie kropek, trąci myszką i po prostu wygląda źle. Takie światła przypominają b8 sprzed liftu czy starą A6... mijając takie b9 na ksenonie ma się wrażenie jakby to był inny model. Podobnie z tyłu, "straszą" dwa białe światła cofania. Dziwie się Audi, że wypuściło taką wersję na ulice... Za pare lat sprzedać taki samochód będzie równie trudno, jak obecnie b8 czy b8.5 w wersji bez led na halogenach - wystarczy popytać u handlarzy- takie b8 jest praktycznie nie do sprzedania... no chyba, że opuścimy kilka tys. na konwersję świateł na ledowe:)

Sam mam ledy w b9. Jeździłem też na matrixach i nie uważam, że przy ledach z funkcją HBA warto jest dopłacać do matrixów, natomiast wybór pomiędzy led, a ksenon to "oczywista oczywistość". Przy obowiązku jazdy na światłach przez 24h lampy świecą cały czas psując odbiór samochodu. Przed zakupem radzę odpalić światła i postawić obok siebie b9 w obu wersjach - wtedy widać różnicę, która pomiędzy led, a led matrix całkowicie zanika - przynajmniej wizualnie.

Edytowane przez madry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 12.12.2018 o 21:23, DonDżonson napisał:

o wiele bardziej wolałbym matrixy od zawiechy adaptacyjnej. Która też jak dla mnie i tego co oferuje nie jest tego warta. Gdyby była to pneumatyka gdzie mogę regulować prześwit to może jeszcze bym się zastanawiał, ale raczej i tak wolałbym najpierw lepsze światła a ewentualnie myśleć czy wysupłam dodatkowo na zawias.

 

w A4 podstawowa to nawet nie jest 2 strefowa tylko 1 :facepalm:

Hej, w pełni zgadzam się z powyższym !

Matrix działają świetnie - a adaptacyjne zawieszenie miałem w dwóch poprzednich samochodach i prawdę mówiąc nie warte dopłacenia ( czego nie zrobilem ;) -  choć we wjendym z nich to była kombinacja pneumatyki adaptacji co już miało pewien sens ( np w trybie sport obniżenie samochodu ).

 

Co do klimy - ta jednostrefowa - ma naprawdę nieciekawy "interface" - po prostu nie przystoi do dzisiejszych czasów ( te pokrętła z "narysowana" skala ).....no nie... tak jak ktoś wspomniał - wróciłbym np. do VW czy skody i za te pieniądze miałbym ...ładniej i lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2018 o 13:10, JawoR36 napisał:

I tak bym wziął Matrixy. Jedni kupują A4 by wsadzić tam 1.4 z xenonem, a oni topowy silnik z Matrixem. Nie kupiłbym A4 gdybym musiał wziąć najtańszy silnik i rezygnować z wyposażenia. Zszedłbym z modelem niżej lub poszedł do Skody/VW itd. Jestem z tych, którzy w konfiguratorze zaznaczają full, a potem odhaczają zbędne rzeczy. Jak cena końcowa mi nie odpowiada, to zmieniam model lub dokładam gotówkę. 

Podpisuję się w 100%. Mam dokładnie tak samo ;)

W dniu 14.12.2018 o 06:43, casavio napisał:

Panowie spokojnie bo zaraz się okaże że jak kupować Audi to tylko fuull-- matrixy klimy trzy strefowe itp.

Nie dajcie się zwariować to tylko auto, pewnie że matrix wygląda lepiej ale jest o 10 koła droższy a full led świeci tak samo jak xenon przy mijania.

Właśnie napisaliśmy z czego można, a z czego nie powinno się rezygnować i tutaj podaliśmy swoje powody. A LED-owe światła nie świecą tak samo jak ksenony na mijania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem o czym piszecie, mam Xenony z led'ami i doświetlaniem boków, świeci to bardzo dobrze i jest absolutnie wystarczające do wszelkich warunków panujących na drodze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam xenony i najtańszy silnik - i jestem bardzo zadowolony z tej konfiguracji.

Silnik zupełnie mi wystarcza, a xenony świecą bardzo dobrze. Z rzeczy, które polecam to klimatyzację 3-strefową, bo brak nawiewów na tył dla dzieciaków jest problemem. Poza tym samochód z pakietem Comfort jest w miarę kompletny (wzięliśmy jeszcze przyciemniane i dźwiękoszczelne szyby - też fajna opcja). 

Co do leasingu... W VW, gdy pytałem o Paska kombi, to sprzedawca, gdy się dowiedział, że będę go zestawiać z Perfect Leasem z A4, powiedział mi, że szkoda naszego czasu na rozmowę, bo i tak nie zrobi lepszej oferty. Najzabawniejsze, że Skoda Superb wyszła drożej tak skonfigurowana jak A4... (np. bezkluczykowy dostęp, klapa elektryczna na gesty, silnik 150 KM, trójstrefowa klima, tempomat, podgrzewane siedzenia itd.). Opel, Ford też nie zrobili lepszej oferty w leasingu. 

A więc bierz podstawę i będziesz zadowolony :) . To całkiem fajny samochód. 

Edytowane przez kubabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglada sprawa wymiany z zwykłych ksenonowe na ledy (bez opcji matrix) dodam że w moim aucie jest kamerka co czyta znaki . Jaki byłby tego koszt i czy to jest pług &Play czy trzeba to jakoś dodatkowo konfigurować?  I drugie pytanie tylne lampy Led. Czy też do jest wyjmij włóż czy trzeba ingerować w komputer? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2019 o 18:55, jezaklukasz napisał:

 I drugie pytanie tylne lampy Led. Czy też do jest wyjmij włóż czy trzeba ingerować w komputer? 

Potrzebne adaptery i kodowanie dynamicznych kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...