nuszek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 No i stało się, zamiast ropy wlano benzynę, /nie będę opisywał szczegółów, ale jak ktoś dwa razy nie sprawdzi to tak się dzieje/ cale 40 litrów benzyny do ok. 10 ropy która była w baku. Ujechałem jakieś 2 km i stop, żadnych szarpań itp. po prostu zgasł, dwa razy zakręciłem i nic, powąchałem korek wlewu i wszystko było jasne. Dobry Chłopak z Peugeot 305, podciągnął mnie do garażu. Umówiłem się z mechanikiem i dzisiaj rano: 1. Zaciągnąć auto na kanał, 2. Zdemontować przewód zasilający pod samochodem w okolicy baku, przedłużyć wężykiem i zlać paliwo. 3. Odkręcić przewód powietrza od kolektora ssącego, gdyż przeszkadza przy demontażu filtra paliwa, a i tak się przyda do rozruchu, 4. Zdemontować filtr paliwa /przy okazji można wymienić/ - wyczyścić i zalać olejem napędowym, 5. Zakręcić z powrotem filtr paliwa, 6. Gdy już całe paliwo zleci z baku, połączyć przewód zasilający i wlać olej napędowy do baku, 7. Do zdemontowanego powietrznego przewodu ssącego od kolektora rozpylać samostart, jednocześnie kręcić rozrusznikiem, Załapuje od razu, po 15 sekundach silnik pracuje samodzielnie a po ok. minucie jest ok. Piszę ku przestrodze, jak nie w tym dziale, to proszę przenieść – pozdrawiam. 8. Zamontować przewód powietrza ssącego.
Kowi87 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 4. Zdemontować filtr paliwa /przy okazji można wymienić/ - wyczyścić i zalać olejem napędowym, Moim zdaniem lepiej zmienic na nowy
_Solar_ Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 na pewno się przyda jak najbardziej Mozna by ten watek przeniesc do działu "warsztat -zrób to sam " :gwizdanie:
arczi900819 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ha mi mało co też nie poszło do baku ... uff ale na szczęście wysiadłem z auta i zobaczyłem w porę
piotrsob1 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 :ranting1: Mi też się to kedyś przydarzyło w B5-tce, ale wlałem tylko 14 litrów wervy 98 i się zreflektowałem, dolałem 0,5l mixolu i do pełna ON-u i powoli jakoś wymęczyłem zawartość zbiornika (rozcieńczając go już samym ON). P.S. W aktualnym sprzęcie bym tego nie zrobił ze względu na DPF-a ,chyba że zamiast mixolu olej odpowiadający normie 507.00 .
arczi900819 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Wszystko przez to że mam zielony korek od wlewu a zielony to bardziej kolor do benzyny. Do diesla czarny albo czerwony.... I wymieniam pierdziele nie będę ryzykować że mi zaleją autko benzyną....
grzes1150 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Spoko podpowiedzi ale mam nadzieje że mi nie będą potrzebne Jak by jeszcze fotki były to temat do działu "warsztat zrób to sam" jak nic
hager84 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 ja ostatnio tez zalałem paliwo zamiast oleju (a4 b7) tez ujechałem 2-3 km i autko mi stanęło muszę jeszcze podłączyć go pod komputer i zobaczę czy nie ma jakiegoś błędu
danielom Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Ja rozumiem jak obsluga stacji zaleje PB ale jak sami lejecie to o czym Wy myslicie? Ja jak łapie za pistolet z dystrybutora to 3x sprawdze czy napewno mam ON w rece.
Killer1984 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Tak się zastanawiam, jeśli pracownik stacji zaleje niewłaściwe paliwo, czy można ubiegać się od stacji o zwrot ewentualnych kosztów doprowadzenia auta do stanu przed zalania złego paliwa?
moskal Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Tak się zastanawiam, jeśli pracownik stacji zaleje niewłaściwe paliwo, czy można ubiegać się od stacji o zwrot ewentualnych kosztów doprowadzenia auta do stanu przed zalania złego paliwa? znając nasze polskie prawo to zapomnij
danielom Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Byly takie sytuacje i ludzie dostawali zwrot kosztów ale trzeba udowodnic. wystarczy przeciez paragon/ faktura gdzie wyraznie jest napisane co bylo lane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się