Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AQD] 2.8 v6 30v quattro OEM+


DaveLove

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie nie polecam usuwania większych zabrudzeń glinką bo ona po pierwsze rysuje lakier, a po drugie aby usunąć smołę za jej pomocą trzeba się trochę namachać. Są specjalne preparaty chemiczne przeznaczone konkretnie do usuwania smoły ( tak zwany tar and glue remover). Są też specyfiki do usuwania owadów z maski i zderzaka (np. ADBL Beetle Juice). Pryskasz i po paru minutach osady się rozpuszczają, ewentualnie powtarzasz czynność i pomagasz sobie mikrofibrą. W ramach oczyszczania przed woskowaniem trzeba też oczyścić cały lakier deironizerem, który usuwa osady metaliczne (np. ADBL  Vampire). Następnie mycie szamponem, oczywiście metodą na dwa wiadra. Po tym wszystkim dopiero można zastosować glinkę, aby poruszała się ona po czystym lakierze, bo jak podłapie pod siebie jakiś grubszy osad to dopiero narobi bałaganu. Jednak moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś nie planuje polerki lakieru to powinien wystrzegać się glinki, ale za to porządnie oczyścić lakier chemicznie i cleanerem. Jeśli chcesz podzielić to sobie na dwa dni, to jeśli trzymasz auto pod chmurką polecam następnego dnia opłukać sobie go raz jeszcze, bo przez noc może się zakurzyć i w efekcie porysować lakier podczas wcierania cleanera. Cleaner jest o tyle fajny, że również oczyszcza i do tego delikatnie poleruje lakier, więc po nim powierzchnia robi się gładka i śliska, co znacznie ułatwia woskowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że 2 dni to za mało aby zrobić to profesjonalnie. Ogólnie staram się nie używać chemii z obawy o lakier. Jedynie specyfik do usuwania owadów po trasie latem. Zazwyczaj kupuję chemię Sonax. Zawsze się jednak zastanawiam czy nie zmatowieją od niego klosze reflektorów. Dzięki za wskazówki i nie zaśmiecamy koledze wątku.

Edytowane przez krzysiek_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof spoko pisz i pytaj, jak dowiesz się czegoś dobrego to nie jest zaśmiecanie ?. U mnie mycie na dwa wiadra, usuwanie smoły (ADBL Tar and Glue Remover), deironizacja (ADBL Vampire Liquid), glinkowanie (ADBL Clay Sponge i do tego Clay Glide), odtłuszczanie (ADBL Wipe Out) i na końcu aplikacja wosku (Fusso Coat 12) zajęło około 7 godzin. Miałem pomocnika, więc szło całkiem zręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może piliśmy tylko nie pamiętamy ??. Ale chyba pamiętam, że wyczytali cię do nagrody w sobotę. Za bardzo z tyłu stałem i nie widziałem.. Nadrobimy na kolejnym zlocie. Ja stawiam! ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, krzysiek_f napisał:

Co tu tak cicho Panie autorze?

To cisza przed burzą ?. Na dniach przyjdą zaciski i osłony tył z s4 b5 lift. Do tego jarzma przód już czekają pod tarcze 312. Punkt kulminacyjny to sierpień. Jestem już umówiony na wizytę w RCP exhaust i wykonanie oraz montaż tłumika sportowego z kwasówki ocxywiście ?. Wczoraj miałem trochę więcej czasu i udało się nawoskować b5. Na dniach postaram się wrzucić kilka fotek.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

312 niezbyt robi robotę. Miałem w swojej 2.8. To ciężka krowa była:-) Od 320 zaczyna sensownie hamować.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem ale jarzma już miałem, więc póki co taki przód wejdzie. Może później coś będę kombinował. Tymczasem wrzucam fotkę z efektu po oczyszczeniu lakieru i nawoskowaniu. Myślę, że wyszło spoko (jak zawsze ?). Niestety w rękach zostało siły tylko na jedno symboliczne zdjęcie. Co do dalszych planów to zaciski z osłonami od S4 B5 lift są już u mnie. Teraz oddać to komuś kumatemu do regeneracji. Produkcja i montaż wydechu, również już na konkretną datę - 7 sierpnia. Z rozmowy powinno to zająć kilka dni, więc na weekend auto powinno być u mnie.

IMG_2241.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było za kolorowo to los chciał, że obok mnie parkował jakiś mistrz kierownicy..

IMG_2385.jpg

IMG-2390.JPG

IMG_2386.jpg

 

Wczoraj odebrałem auto z polerki i wygląda to lepiej. Kilka głębszych śladów oczywiście zostało.

IMG_2395.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krzysiek_f napisał:

Dziesiąte części mm i nic by się nie stało ?

Dorwałeś zbiega?

Raczej nie ma szans. Coś tam niby na monitoringu widać ale nie jest to jednoznaczne. Obcierka nie była mocna, więc za bardzo nie chce mi się biegać i szukać winnego ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już z nowym wydechem. Efekt zadowalający i śmiało mogę polecić chłopaków z RCP Exhaust. Poniżej filmik przed/po.

https://www.youtube.com/watch?v=ys0g5oLvb6M&feature=youtu.be

 

 

Edytowane przez Rumaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzmi pięknie :good: aż żal serce ściska że w swoim klekocie nigdy czegoś podobnego nie uświadczę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radimm napisał:

brzmi pięknie :good: aż żal serce ściska że w swoim klekocie nigdy czegoś podobnego nie uświadczę :decayed:

Dzięki! Pamiętaj Radku, że wszystko ma swoje plusy i minusy ?. Podejrzewam, że ja nigdy nie uświadczę takiego spalania jak u ciebie ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś poza dźwiękiem się zmieniło? Mnie osobiście OEM bardziej się podoba, ale RCP wygląda dużo lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

Coś poza dźwiękiem się zmieniło? Mnie osobiście OEM bardziej się podoba, ale RCP wygląda dużo lepiej :)

Na hamowni nie byłem ale moc raczej pozostałą bez zmian. Według mnie zmienił się jedynie dźwięk i efekt wizualny. Osobiście z nowego dźwięku jestem bardzo zadowolony ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.8 po wywaleniu katów i wrzuceniu sportowego wydechu moc spadła. Jeśli katy zostały to moc bez zmian tylko dźwięk na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Randor napisał:

U mnie w 2.8 po wywaleniu katów i wrzuceniu sportowego wydechu moc spadła. Jeśli katy zostały to moc bez zmian tylko dźwięk na plus.

Dokładnie tak, nowy wydech jest wpięty za katalizatorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...