karol3390 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Cześć! Wiem, że ten model silnika ma to do siebie, ze lubi sobie zjeść olej. Od wymiany oleju zrobiłem 13kkm i w tym czasie dolałem już prawie 3l oleju... Olej to Motul x-cess 4100 5w40 Dodam, że silnik od spodu suchy, nie widać żadnych wycieków, nie poci się. to normalne, że tyle łyka mi tego oleju? Czy powinienem już zacząć się martwić i szukać przyczyny?
arek_cccp Opublikowano 11 Czerwca 2017 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Nie jest to normalne bo mój tyle nie bierze. 3l oleju to na 2 lata się dolewa albo i na 3
Szmager Opublikowano 11 Czerwca 2017 Opublikowano 11 Czerwca 2017 Wiadomo nie od dziś, że 2.0 bierze olej, ale w twoim przypadku szukał bym przyczyny Wysłane z mojego Lenovo A7600-H przy użyciu Tapatalka
Animal Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Ja moją od wymiany zrobiłem prawie 6kkm a oleju dolałem może 0,5l więc 3l na 13kkm raczej nie wróży niczego dobrego.
TomaszRT Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Od wymiany do wymiany (10kkm) dolałem 0 (słownie: zero), na bagnecie ubył ~1mm.
jarek920 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) BGB 240tys km może z pół litra dolewam na 10tys km z tym ze gdzieś mi się poci i pewnie trochę wycieka. Edytowane 23 Czerwca 2017 przez jarek920
Robertk86 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Pierścienie do mwymiany, na to wtgląda, zmierz ciśnienie na cylindrach i bedzie wiadomo.
plxhorrorx Opublikowano 10 Lipca 2017 Opublikowano 10 Lipca 2017 bgb na 10000 tys ok litra, a teraz bpj w a6 i tak samo ok 1 litra na 10000
Quattro200HP Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Zobacz odmę, węże od turbo, czy nie ma oleju. Te silniki nie powinny tyle pić, dopiero kolejna generacja 2.0T W B8 ea888 piła olej w opór. Udaj się do kogoś, kto zna te silniki i nie słuchaj specjalistów którzy nawet nie mieli auta z tym silnikiem. W moim BGB jak ostro traktuje latem to bierze tylko trochę, zimą normalna jazda praktycznie nic. Na 10 000km dość ostrej jazdy nie dolałem nawet litra.
trebron82 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 (edytowane) Przyszedł czas na naprawy i u mnie. Sprawdzam jeszcze raz ale wychodzi że dolałem 1 L oleju na 1200 km. Dolewam od zawsze ale to już patologia. Sprawdziłem dziś dolot do turbo i widzę tam trochę oleju - jak widać na zdjęciach. Silnik BUL z przebiegiem na dzisiaj 251 tys km(przeliczone z mil jako że to anglik). Dopiero co wysrał się katalizator i mam wrażenie że turbo mu w tym pomogło. Mam jeszcze wyciek z zaworu zmiennych faz rozrządu ale to nie takie ilość żeby to było przyczyną znikania - oczywiście do wymiany i tak. Czy myślicie że turbo do wymiany? Chcę ogarnąć kilka rzeczy od razu jako że łańcucha wałków rozrządu i napinacza nie zmieniałem jeszcze a zaczyna się odzywać, szczególnie jak olej zejdzie do minimum. Edytowane 9 Stycznia 2018 przez trebron82
HOLMATRO Opublikowano 14 Stycznia 2018 Opublikowano 14 Stycznia 2018 W dniu 9.01.2018 o 13:47, trebron82 napisał: Przyszedł czas na naprawy i u mnie. Sprawdzam jeszcze raz ale wychodzi że dolałem 1 L oleju na 1200 km. Dolewam od zawsze ale to już patologia. Sprawdziłem dziś dolot do turbo i widzę tam trochę oleju - jak widać na zdjęciach. Silnik BUL z przebiegiem na dzisiaj 251 tys km(przeliczone z mil jako że to anglik). Dopiero co wysrał się katalizator i mam wrażenie że turbo mu w tym pomogło. Mam jeszcze wyciek z zaworu zmiennych faz rozrządu ale to nie takie ilość żeby to było przyczyną znikania - oczywiście do wymiany i tak. Czy myślicie że turbo do wymiany? Chcę ogarnąć kilka rzeczy od razu jako że łańcucha wałków rozrządu i napinacza nie zmieniałem jeszcze a zaczyna się odzywać, szczególnie jak olej zejdzie do minimum. Jak masz zamiar rozwiązać problem picia oleju ? coś jeszcze prócz tego dolotu ?
trebron82 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Jak masz zamiar rozwiązać problem picia oleju ? coś jeszcze prócz tego dolotu ? Przedyskutowałem sprawę ze znajomym mechanikiem i przekonał mnie że finansowo to w UK nie ma najmniejszego sensu w aucie z 2007 chyba że mam jakiś specjalny sentyment do niego. Z moim przebiegiem generalka silnika to ok 2/3 obecnej ceny auta. Więc narazie zlikwiduje mały wyciek oleju z zaworu wałków i może pokusze się o łańcuch i napinacz dla spokoju. Kupię większą ilość oleju :-) i szykuje się do zmiany auta. Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Baarteek95 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 U mnie swojego czasu chlipał olej, ale po regeneracji turbo problem zniknął. Od tamtego czasu zrobiłem 9k km i bez dolewki, ani większych ubytków.
trebron82 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 U mnie swojego czasu chlipał olej, ale po regeneracji turbo problem zniknął. Od tamtego czasu zrobiłem 9k km i bez dolewki, ani większych ubytków.Co za wyczucie czasu ;-) Dzisiaj likwidowałem mały wyciek płynu chłodniczego i aby mieć lepszy dostęp do kraniku ściekowego zdjałem tą krótka rurę od intercoolera i tu niespodzianka... wyleciało na oko z pół albo i więcej szklanki oleju. Więc w dolocie były śladowe ilości za to w rurze od intercoolera mnóstwo. Więc obstawiam że umierające turbo i u mnie jest przyczyną znikania dużych ilości oleju. Nie tylko bo zaworem N205 też olej wykatywał ale to już zrobione. Dodam że nie dymi specjalnie i żadnych błędów nie pokazuje. Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
petrosdbz20 Opublikowano 15 Marca 2018 Opublikowano 15 Marca 2018 (edytowane) Regenerowałem turbo, bo był olej ciągle w IC, ale po regeneracji dalej bierze, tylko trochę mniej Edytowane 15 Marca 2018 przez petrosdbz20
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się