Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B9 Fellows


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja też mam w abonamencie za 30 zł chyba. I zawsze wi-fi w samochodzie (ze wzmocnionym sygnałem). Nie parujesz nic tylko wszystko działa cały czas. A koszt nie duży. Polecam.

Opublikowano

Pytanie do ludzi, którzy mają opcje traffic jam assist (auto jedzie samo do prędkości 60 km/h). Czy działa Wam to w PL lub DE? Zamówiłem auto z tą opcja (w pakiecie Driver Assistance Pack – Tour), ale ostatnio czytałem że niekoniecznie będzie to uruchomione na terenie UK (podobno autonomiczne auta nie są dokońca legalne).

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, zwierzakfm napisał:

Pytanie do ludzi, którzy mają opcje traffic jam assist (auto jedzie samo do prędkości 60 km/h)

Czy to się różni czymś od Asystenta jazdy w korkach? Bo asystent korzysta z ACC i Line Assist, ale auto jedzie max 30 km/h i co jakiś czas trzeba ruszyć kierownicą, bo inaczej się sam zdeaktywuje.

Odpowiadając na pytanie - w PL działa bardzo dobrze.

Edytowane przez sowiq
Opublikowano

Myślę, że mówimy o tym samym. W specyfikacji w UK max prędkość jest 37mph, więc po prostu przeliczyłem na km/h, ale to jest mało istotne. Co do ruszania kierownicą to nie jestem pewien, bo opis nie jest zbyt dokładny, a sam tego nie testowałem (ani nie czytałem jeszcze manuala).

OK, czyli w PL działa. Muszę w takim razie zapytać sie u dealera czy bedzie to aktywowane.

Opublikowano
6 minut temu, sowiq napisał:

w PL działa bardzo dobrze.

W DE działa tak samo jak w PL.

Traffic Jam Assist (po polsku Asystent jazdy w korkach) = ACC + Line Assist. @sowiq dobrze to opisał. Sama nazwa, to po prostu marketingowy bełkot. Pracownicy Audi na targach we Frankfurcie w 2015r. sami nie wiedzieli, co to jest. Włączasz obydwa systemy i wtedy samochód, gdy "wykryje", że jest korek, to pokazuje zieloną ikonkę z samochodami jeden za drugim.

Powyżej 30 km/h nadal możesz korzystać z ACC + Line Assist. W zależności od opcji, nawet do 250 km/h. Też musisz od czasu do czasu ruszyć kierownicą. Różnica względem Traffic Jam Assist jest taka, że do 30 km/h nasz samochód "przykleja się" do poprzedzającego pojazdu i stara się  za nim podążać. Innymi słowy, pojazd przed tobą omija przeszkodę, to nasz samochód też ją omija.

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, misku napisał:

Innymi słowy, pojazd przed tobą omija przeszkodę, to nasz samochód też ją omija.

Oj... Tego nie byłbym taki pewien. Line Assist obserwuje linie boczne jezdni, a nie poprzedzające pojazdy. Więc IMO samoczynnie nie ominie przeszkody. Jedynie może się przed nią zatrzymać, jeśli radar z przodu ją wykryje.

Testowałem system wiele razy i w przypadku braku linii na jezdni Asystent Jazdy w Korku nie włączył się - jedynie ACC przełączył się w tryb "korkowy", tzn jazda do 30 km/h i mała odległość od poprzedzającego auta.

Tak jak @misku pisze - ten cały asystent to zwykły chwyt marketingowy, bo to tylko połączenie ACC (podjeżdżanie za poprzedzającym autem) i Line Assist (utrzymywanie auta w pasie ruchu). Nie ma tam więcej żadnej magii. 

To tylko bardzo ograniczone systemy działające na zasadzie 0-1 i nie mające wiele wspólnego z autonomicznymi samochodami. Nie sądzę, żeby w UK czy w innym kraju mieli czegoś takiego nie dopuścić.

Edytowane przez sowiq
Opublikowano
11 minut temu, sowiq napisał:

Testowałem system wiele razy i w przypadku braku linii na jezdni Asystent Jazdy w Korku nie włączył się - jedynie ACC przełączył się w tryb "korkowy", tzn jazda do 30 km/h i mała odległość od poprzedzającego auta.

Nie do końca rozumiem. Czy chodzi, o to, że ikonka korka się nie zaświeciła, ale ACC przełączył się sam na 30km/h? Wow, tak to u mnie nigdy nie było.

25 minut temu, sowiq napisał:

Oj... Tego nie byłbym taki pewien. Line Assist obserwuje linie boczne jezdni, a nie poprzedzające pojazdy. Więc IMO samoczynnie nie ominie przeszkody. Jedynie może się przed nią zatrzymać, jeśli radar z przodu ją wykryje.

Sam Lane Assist nie, ale Asystent Jazdy w Korku właśnie polega na tym, że podąża za poprzedzającym autem (i tym się odróżnia od LA). Będzie próbował jechać torem jazdy auta znajdującego się przed nim (oczywiście w ograniczonym zakresie). Potwierdza to instrukcja: "Prowadzenie nie odbywa się koniecznie po środku własnego pasa ruchu". U mnie to działa. Czasem jest denerwujące, kiedy nagle ktoś przede mną chce zobaczyć, co się dzieje z przodu korka i skręca tak, że wyjeżdża na chwilę bokiem auta z linii aut, a moje auto bezmyślnie za nim. Nie pamiętam tylko, czy zawsze miałem linie na jezdni. Zwrócę na to uwagę.

Żeby jeszcze bardziej namieszać, to instrukcja mówi, że rzeczywiście "Asystent Korka może pomóc w zakresie prędkości poniżej 65 km/h" ;) Jak wcześniej wszyscy pisali, jest to 30 km/h. A przynajmniej mi nie udało się nigdy jechać z Asystentem Korka powyżej 30 km/h. Wyłącza się sam.

Opublikowano
W dniu 10/7/2017 o 23:20, misku napisał:

A mnie, że zawsze trzeba wejść w to menu, aby przełączyć wycieraczki w tryb serwisowy :D Jest na to szybszy sposób?

Da się to zrobić bez wchodzenia do menu. Z tego co pamiętam to trzeba włączyć zapłon, następnie wyłączyć i od razu pociągnąć dźwignię wycieraczek w dół.  Jeśli się mylę - proszę o kolegów o poprawienie ;)

Z innej beczki - czy działa u Was predyktywny asystent prędkości? Chodzi o tę opcję, że samochód zwalnia/przyśpiesza w zależności od ograniczeń prędkości i ukształtowania drogi. 

Opublikowano
3 minuty temu, tadziak napisał:

Z innej beczki - czy działa u Was predyktywny asystent prędkości? Chodzi o tę opcję, że samochód zwalnia/przyśpiesza w zależności od ograniczeń prędkości i ukształtowania drogi. 

Tak, u mnie działa. Sprawdzałem to już bardzo dawno temu, szybko wyłączyłem i nigdy więcej nie używałem. Zwalnia i przyśpiesza bardzo dobrze, tyle tylko, że zawsze stosuje się do limitów prędkości, które odczytuje ze znaków + wspomaga się nawigacją. Da się ustawić "bufor", który sprawi, że jeśli wystąpi ograniczenie prędkości, to samochód nie wyhamuje od razu tylko będzie zwalniał powoli, ale nie ma opcji typu: "jedź szybciej niż ograniczenie prędkości o 10km/h".

Opublikowano

Zjedli by ich gdyby taką opcję dodali. Ale ja uważam, że powinni.

Opublikowano

Kosmita pytanie z ciekawości zimówki zakładasz na te felgi co masz obecnie czy masz inny komplet felg? 

Opublikowano
2 godziny temu, INFOLUDEK napisał:

Kosmita pytanie z ciekawości zimówki zakładasz na te felgi co masz obecnie czy masz inny komplet felg? 

Tak mi się podobały, że założyłem na te. Ale teraz bym kupił drugi kpl.. ale też 19.

Opublikowano
W dniu ‎2017‎-‎10‎-‎12 o 21:42, misku napisał:

Niestety nie. Ja kupiłem za 50zł kartę SIM z Play (2GB/miesiąc przez rok). Sam Internet i bez żadnych zobowiązań. Potem można kartę wyrzucić ;) Co prawda moja motywacja była inna (gówniana karta SIM wbudowana w samochód nie działa w Polsce - a miała działać, twierdzili w fabryce Audi kłamcy i oszuści), ale może i tak warto rozważyć zakup.

U mnie wbudowana Audi karta SIM działa !

Opublikowano (edytowane)
W dniu ‎2017‎-‎10‎-‎18 o 16:41, black4 napisał:

Witaj, 

Ten sprzedawca na alle... ma oryginały.

Wzór taki sobie.

Tu masz dobrą cenę i ciekawy wzór:

http://allegro.pl/oryginalne-felgi-audi-19-a3-a4-a5-a6-a7-a8q3-q5-tt-i6990513956.html

Pozdrawiam

Te felgi są doA5 i do A4 mogą nie pasować.

Oryginalne felgi do A4 maja 8,5J x 19 ET 40. te mają ET 32, może będą wystawać za dużo.

Edytowane przez krzychu252
Opublikowano

Jaki bagnet serwisowy pasuje do 2.0 TFSI 252 KM? Do starszych silników pasowały takie: http://allegro.pl/niemiecki-serwisowy-bagnet-miarka-oleju-audi-vw-i6989646141.html , ale ten nowy 2.0 TFSI to chyba nowa konstrukcja?

Przejechałem ponad 9k km i poziom oleju na komputerze nawet nie drgnął. Słyszałem historie (nawet na naszym forum), że w ASO potrafią nalać np. 2l oleju za dużo, żeby klient nie widział ubytków na MMI. Więc wolę zobaczyć na własne oczy na bagnecie, że poziom jest OK i mieć spokój ducha.

Opublikowano
W dniu 31 października 2017 o 16:32, sowiq napisał:

Jaki bagnet serwisowy pasuje do 2.0 TFSI 252 KM? Do starszych silników pasowały takie: http://allegro.pl/niemiecki-serwisowy-bagnet-miarka-oleju-audi-vw-i6989646141.html , ale ten nowy 2.0 TFSI to chyba nowa konstrukcja?

Przejechałem ponad 9k km i poziom oleju na komputerze nawet nie drgnął. Słyszałem historie (nawet na naszym forum), że w ASO potrafią nalać np. 2l oleju za dużo, żeby klient nie widział ubytków na MMI. Więc wolę zobaczyć na własne oczy na bagnecie, że poziom jest OK i mieć spokój ducha.

Ale przecież masz na podziałce w mmi poziom oleju. Jak wleją 2l za dużo to po pierwsze też wyrzuci błąd, a po drugie będziesz miał poziom maks. Ja jak sprawdzam to mmi pokazuje mi na środku skali poziom oleju. Więc nie przelewali. Wymieniłem już drugi raz olej i nie musiałem ani razu dolewać (28k przebieg)

Opublikowano
W dniu 11/3/2017 o 11:53, Kosmita napisał:

Ale przecież masz na podziałce w mmi poziom oleju. Jak wleją 2l za dużo to po pierwsze też wyrzuci błąd, a po drugie będziesz miał poziom maks.

No właśnie mam poziom max od samego początku, a przejechane już 9k. Nie ubyło nawet milimetr ze skali w MMI. 

MMI pokazuje tyle, ile odczyta czujnik. Bagnet zawsze pokaże dokładną ilość oleju.

Opublikowano

Wiadomo, że bagnet lepszy. 

 

Panowie możecie mi zrobić fotę, albo chociaż sprawdzić, na czym się trzyma oznaczenie quattro na przednim grillu? Czy to jest tylko znaczek przyczepiany do zwykłego grilla czy to jest inny grill ze zintegrowanym oznaczeniem quattro? Miałem cały grill wymieniany i oznaczenie mi w serwisie ukradli.. Jestem ciekawy czy sam znaczek dadzą czy znów będę musiał zostawiać samochód..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...