Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam dylemat odnośnie zmiany oleju w moim Audi (B5 96 rok 1.6 ADP), ponad 360 tys. km na liczniku. Nie mam żadnych informacji odnośnie obecnie zalanego oleju, z moich obserwacji prowadzonych przez jakiś czasu wnioskuję że oleju nie ubywa..., waham się pomiędzy pół-syntetykiem a mineralnym, warto zaryzykować i nalać semi jeśli obecnie jeżdzę na mineralce ?

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wal fulla a nie jakies g...

Opublikowano
Wal fulla a nie jakies g...

Ale przy takim przebiegu? Panie...! :decayed:

Opublikowano
Witam, mam dylemat odnośnie zmiany oleju w moim Audi (B5 96 rok 1.6 ADP), ponad 360 tys. km na liczniku. Nie mam żadnych informacji odnośnie obecnie zalanego oleju, z moich obserwacji prowadzonych przez jakiś czasu wnioskuję że oleju nie ubywa..., waham się pomiędzy pół-syntetykiem a mineralnym, warto zaryzykować i nalać semi jeśli obecnie jeżdzę na mineralce ?

hmm.jpg

19184649384c363b2f695e1.jpg

Bez obaw! :thumbup1:

Opublikowano

ja u siebie mam 310 kkm przelotu i już trzeci raz leję LM synthoil high tech 5w40 i jest gitara

Opublikowano

Do naszych cukiereczków tylko full :grin:

Opublikowano

ze wzgledu na zbliżający sie termin zmiany oleju prosze was o zrobienie zestawienia rankingu najlepszego wyboru jakosciowo dla avj z lpg (NIE bierze oleju:wink:)

oleje do wyboru:

Synthoil Energy 0W-40

Synthoil High Tech 5 W-40

fuchs 5 w-30

neste city pro 0w-40

revenol 0w30

addinol 0w30

castrol edge sport(formula RS) 0w40

castrol edge 5w40

VALVOLINE 5W40

VALVOLINE 0W40

MOBIL1 0W40

MILLERS ALE TU SPECYFIKACJI NIE ZNAM

Opublikowano

Ktos ma za ciebie robote odwalic? Poczytaj, zdecyduj sie chociaz na klase lepkosciowa, a potem z dwoch, trzech bedzie mozna cos podpowiedziec.

Opublikowano

nie ktoś ma robote robić tylko coś doradzi najlepiej z własnych doświadczeń, ale nie koniecznie,powie kulturze pracy silnika, ilosci polykanych litrów i tp szukam najlepszego :wink:

Synthoil Energy 0W-40

Specifications / Approvals:

API SM/CF

ACEA A3-04/B4-04

LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following

specifications are required

MB 229.3

VW 502 00/505 00

Porsche A40

BMW Longlife-98

Ford WSS-M2C937-A

TECHNICAL

DATA Viscosity class : 0W-40

Density at +15 °C : 0.85 g/cm³ DIN 51757

Viscosity at +40 °C : 80 mm²/s DIN 51562

Viscosity at +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562

Viscosity index : 181 DIN ISO 2909

Flash point : 216 °C DIN ISO 2592

Pour point : -48 °C DIN ISO 3016

ASTM color : 3.5 DIN 51578

Ash, sulphate : 1.2 g/100 g DIN 51575

Synthoil High Tech 5 W-40

Specifications / Approvals:

API SM/CF

ACEA A3-04/B4-04

LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following

specifications are required

MB 229.3

BMW Longlife-98

VW 502 00/505 00

Porsche A40

TECHNICAL

DATA Viscosity class : 5W-40

Density at 15 °C : 0.850 g/cm³

Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s

Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s

Viscosity index : 170

Flash point : 222 °C

Pour point : -45 °C

ASTM colour : 3,5

Ash, sulphate : 1.2 g/100 g

Fuchs 5 w-30 titan gt1 pro

Specyfikacja:

ACEA C3

API SM

DEXOS 2

Aprobaty:

BMW LONGLIFE-04

MB-APPROVAL 229.51

VW 502 00/505 00/505 01

Rekomendacje:

ACEA A3/B4

FORD M2C917-A

GM-LL-A-025

GM-LL-B-025

Parametry Techniczne

Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml

Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM

Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC

Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas

Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s

Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s

Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175

Neste city pro 0w-40

KLASA JAKOŚCI: SAE 0W – 40, ACEA A3/B3, API SJ/CF (także SH/CF/EC II)

SPECYFIKACJE: VW 500.00/505.00, VW 502 00, MB 229.1

Gęstość, kg/m3 przy temp. 15 oC

Temperatura zapłonu oC (COC)

Temperatura płynięcia oC

Wskaźnik lepkości

Lepkość kinematyczna cSt

Lepkość dynamiczna cP/ oC

Graniczna temperatura pompowalności

40oC

100oC

860

220

- 54

181

80

14,2

5500 / -35

-40

Ravenol 0w-30 sso

API SN/CF

ACEA: A3, B4

Dopuszczenie: BMW Longlife-98,

Odpowiada: VW 502 00 / 503 01 (Audi) / 505 00, MB 229.3, GM-LL-A-025, BMW Longlife 01, Porsche

Parametry techniczne

Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z

Liczba koloru 3 ASTM D 1500

Gęstość przy 20 oC g/ml 0,855 DIN 51 757

przy -35oC mPa.s <6200 DIN 51 377

przy 40 oC mm2

/s 66 DIN 51 562

przy 100 oC mm2

/s 11,8 DIN 51 562

Wskaźnik lepkości VI --- 175 DIN ISO 2909

Temperatura zapłonu (COC)

oC 215 DIN ISO 2592

Temperatura krzepnięcia

oC <-50 DIN ISO 3016

Liczba zasadowa TBN mg KOH/g 9 DIN ISO 3771

Addinol 0w30

ADDINOL

0W30 - MEGA LIGHT MV 039

Inhalt - 1l

- Made in Germany -

ADDINOL Mega Light MV 039 basiert auf hochwertigen vollsyntheti*schen Grundölen und neuester Additiv-Technologie, um die Anforde*rungen der SAE Klasse 0W-30 mit abgesenkter High-Temperature-High-Shear-Viskosität (HTHS) zu erfüllen.

ANWENDUNGSBEREICHE

· Als Hochleistungsmotorenöl hervorragend geeignet für alle leis*tungsstarken PKW-, Transporter- und Van-Motoren der VW-Gruppe ab Modelljahr 2000 mit Wartungsintervallverlängerung (WIV)

· Ebenfalls sehr gut geeignet für Pumpe-Düse-Motoren.

· Einsetzbar in PKWs, Transportern und Vans anderer Fahrzeugher*steller, in denen auch Motorenöle mit der entspre*chenden ACEA-Spezifikation empfohlen werden.

Freigaben:

- ACEA A5/B5

- VW 503 00

- VW 506 00

- VW 506 01

- VW 506 01

Achtung!

Wir empfehlen den Einsatz von ADDINOL Mega light MV 039 für Fahrzeuge ab BJ. 2000.

Nicht geeignet für Dieselpartikelfilter!

Castrol edge sport(formula RS) 0w40 ale to juz chyba nie syntetyk bo zmienili nazwe na fst stenght technologi czy jakos tak

SAE 0W-40,

ACEA C2, C3,

API SM/CF,

BMW Longlife-04,

MB-Approval 229.31/ 229.51,

Porsche A40.

Castrol edge 5w-40

SPEŁNIA LUB PRZEKRACZA SPECYFIKACJE

SAE 5W-40, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, API SN/CF, VW 502 00/ 505 00, BMW Longlife-04, MB-Approval 229.31/ 229.51, Porsche A40, Renault RN0700/ RN0710, Meets Fiat 9.55535-S2, Dexos2*.

*Odpowiedni dla silników

Valvoline 5w-40

Specyfikacja:

SAE 5W-40,

API SM/CF,

ACEA A3/B4-10,

Mercedes-Benz 229.5,

Opel LL-B-025,

Volkswagen 502.00/505.00,

Porsche A-40,

Renault RN 0700/RN 0710,

SAE 5W-40

Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 13.9

Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 85

Viscosity Index 169

Viscosity, mPa.s –30°C. <6600

TBN, mg KOH/g 10.3

Pour Point, ºC -42

Specific Gravity @ 15.6°C. 0.855

Flash Point, COC, ºC. 204

VALVOLINE 0W40 synpower

VALVOLINE SYNPOWER 0W-40

W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium, zawierający najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe, wzbogacony najnowocześniejszym pakietem dodatków uszlachetniających. Zapewnia doskonałą ochronę podczas rozruchu, nawet w ekstremalnych warunkach .

Specyfikacja:

SAE 0W-40,

API SJ/CF,

ACEA A3-98, B3-98, B4-98,

Mercedes-Benz 229.3,

Volkswagen 503.01,

Volkswagen 502.00/505.00,

BMW LL-98,

SAE 0W-40

Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 13.3

Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 73

Viscosity Index 183

Viscosity, mPa.s –35°C.

TBN, mg KOH/g 10.5

Pour Point, ºC -54

Specific Gravity @ 15.6°C. 0.861

Flash Point, COC, ºC. 226

MOBIL1 0W40

Specyfikacje i dopuszczenia

Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania:

API SN/SM/SL/SJ

ACEA A3/B3, A3/B4

Nissan GT-R

Mobil 1 New Life 0W-40 posiada następujące aprobaty producentów:

MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5

BMW LONGLIFE OIL 01

VW 502 00/505 00

PORSCHE A40

W ocenie ExxonMobil Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia wymagania następującego poziomu jakości:

API CF

VW 503 01

SAAB

OPEL GM-LL-A-025; GM-LL-B-025

FIAT FIAT 9.55535 - M2

FIAT FIAT 9.55535 - N2

FIAT FIAT 9.55535 - Z2

Typowa charakterystyka fizykochemiczna

Mobil 1 New Life 0W-40

Lepkość kin., cSt (ASTM D445)

w temp. 40ºC 75

w temp. 100º C 13,5

Wskaźnik lepkości 185

MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000

HTHS lepkość [mPas] w 150°C (ASTM D4683) 3,8

Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11,8

Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3

Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1

Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230

Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85

Millers xfs 0w-40

CHARAKTERYSTYKA:

API SM, CF

ACEA A3/B4, C3

BMW LL04

Mercedes-Benz 229.31, 229.51

VW 502.00, 505.00

Porsche

SAE klasa lepkości: 0W40

Ciężar właściwy przy 150C 0,845

Lepkość kinematyczna przy 1000C 13,0 cSt

Lepkość kinematycza przy 400C 78,03 cSt

Indeks lepkości 186

Temperatura krzepnięcia -420C

Temperatura zapłonu 2300C

Lepkość na zimno przy -300C 6,590 cP

to tak z grubsza pomózcie dobrać coś dobrego

---------- Post dopisany at 08:33 ---------- Poprzedni post napisany at 07:47 ----------

Powiedzmy że klase lepkościową szukam 0W40 najchętniej ku temu się skłonie:wink: i fajnie żeby to był syntetyk nie HC ,fst i tp:decayed:

---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 08:33 ----------

Czym się kierować , jakimi parametrami najlepiej....

Opublikowano

LM 5W40 synthoil high tech

Opublikowano

jeszcze jedno pytanie dla znawców olei co to za wynalazek 5w-40 s-tronic hightec synthesis engine oil kuttenkeuler.de ? to jest syntetyk wogóle:kox:

SAE 5W/40

API SN / CF / EC

ACEA A3/B4

VW 502.00, 505.00

Ciężar właściwy w 15 ° C kg / m³ 853

Lepkość w temperaturze -30 ° C. cP 5410

Lepkość w temperaturze 40 ° C cSt 88,4

Lepkość w 100 ° C cSt 14,6

Wskaźnik lepkości 173

Temperatura zapłonu COC ° C 223

Temperatura krzepnięcia ° C -42

Popioły siarczanowe % 1,22

TBN mg KOH / g. 9,7

powiedzcie co to to jest warte bo mechanik zachwalał niby

Kuttenkeuler - Motor Oils & Lubricants - S-Tronic

Opublikowano

przestań szukac ch... do d... :facepalm:

lej LM-a

Opublikowano

tak tez zrobie :wink: ale poprostu ciekawość:wink: jutro lece po lm dziekuje za pomoc:hi:

Opublikowano

Bry, mam takie pytanie kupilem niedawno dla kobiety skode felicje 1.3 mpi kupiona od 1 wlasciciela przebieg 150 tyś mam wlepke ze jest zalana 5w50 mobila, co byście polecili przy nastepnej wymianie? Lać to co było czy macie jakieś propozycję?

Opublikowano

Koledzy wiecie może gdzie można zakupić oryginalne filtry poza ASO??Prosiłbym o namiary, czy ktoś może wypowiedzieć się na temat producenta oleju AMSOIL bo takowy zaproponowano mi do mojej Audi.

Opublikowano
przestań szukac ch... do d... :facepalm:

lej LM-a

Nie wierzę!!! LM?!

A jeszcze niedawno było "MOTUL ONLY"...

;)

Opublikowano

ja tez nie wierzę ale jezdze od dłuzszego czasu i widac wyrażną róznice

oczywiscie nie mówie że motul to zło, syf itd itp złego slowa nie moge powiedziec

zawsze tak jest ze lepsze jest wrogiem dobrego, tak jak i w tym przypadku

Opublikowano

Jest jakiś dedykowany LM 5W40 do VP z normą 505 ?

Opublikowano
ja tez nie wierzę ale jezdze od dłuzszego czasu i widac wyrażną róznice

oczywiscie nie mówie że motul to zło, syf itd itp złego slowa nie moge powiedziec

zawsze tak jest ze lepsze jest wrogiem dobrego, tak jak i w tym przypadku

:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...