ElCata Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Witam, mam dylemat odnośnie zmiany oleju w moim Audi (B5 96 rok 1.6 ADP), ponad 360 tys. km na liczniku. Nie mam żadnych informacji odnośnie obecnie zalanego oleju, z moich obserwacji prowadzonych przez jakiś czasu wnioskuję że oleju nie ubywa..., waham się pomiędzy pół-syntetykiem a mineralnym, warto zaryzykować i nalać semi jeśli obecnie jeżdzę na mineralce ?
jihaad Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Wal fulla a nie jakies g... Ale przy takim przebiegu? Panie...!
sokal Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Witam, mam dylemat odnośnie zmiany oleju w moim Audi (B5 96 rok 1.6 ADP), ponad 360 tys. km na liczniku. Nie mam żadnych informacji odnośnie obecnie zalanego oleju, z moich obserwacji prowadzonych przez jakiś czasu wnioskuję że oleju nie ubywa..., waham się pomiędzy pół-syntetykiem a mineralnym, warto zaryzykować i nalać semi jeśli obecnie jeżdzę na mineralce ? Bez obaw!
PitekA4 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 ja u siebie mam 310 kkm przelotu i już trzeci raz leję LM synthoil high tech 5w40 i jest gitara
dracus6662 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 ze wzgledu na zbliżający sie termin zmiany oleju prosze was o zrobienie zestawienia rankingu najlepszego wyboru jakosciowo dla avj z lpg (NIE bierze oleju:wink:) oleje do wyboru: Synthoil Energy 0W-40 Synthoil High Tech 5 W-40 fuchs 5 w-30 neste city pro 0w-40 revenol 0w30 addinol 0w30 castrol edge sport(formula RS) 0w40 castrol edge 5w40 VALVOLINE 5W40 VALVOLINE 0W40 MOBIL1 0W40 MILLERS ALE TU SPECYFIKACJI NIE ZNAM
jihaad Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Ktos ma za ciebie robote odwalic? Poczytaj, zdecyduj sie chociaz na klase lepkosciowa, a potem z dwoch, trzech bedzie mozna cos podpowiedziec.
dracus6662 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 nie ktoś ma robote robić tylko coś doradzi najlepiej z własnych doświadczeń, ale nie koniecznie,powie kulturze pracy silnika, ilosci polykanych litrów i tp szukam najlepszego Synthoil Energy 0W-40 Specifications / Approvals: API SM/CF ACEA A3-04/B4-04 LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following specifications are required MB 229.3 VW 502 00/505 00 Porsche A40 BMW Longlife-98 Ford WSS-M2C937-A TECHNICAL DATA Viscosity class : 0W-40 Density at +15 °C : 0.85 g/cm³ DIN 51757 Viscosity at +40 °C : 80 mm²/s DIN 51562 Viscosity at +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562 Viscosity index : 181 DIN ISO 2909 Flash point : 216 °C DIN ISO 2592 Pour point : -48 °C DIN ISO 3016 ASTM color : 3.5 DIN 51578 Ash, sulphate : 1.2 g/100 g DIN 51575 Synthoil High Tech 5 W-40 Specifications / Approvals: API SM/CF ACEA A3-04/B4-04 LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following specifications are required MB 229.3 BMW Longlife-98 VW 502 00/505 00 Porsche A40 TECHNICAL DATA Viscosity class : 5W-40 Density at 15 °C : 0.850 g/cm³ Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s Viscosity index : 170 Flash point : 222 °C Pour point : -45 °C ASTM colour : 3,5 Ash, sulphate : 1.2 g/100 g Fuchs 5 w-30 titan gt1 pro Specyfikacja: ACEA C3 API SM DEXOS 2 Aprobaty: BMW LONGLIFE-04 MB-APPROVAL 229.51 VW 502 00/505 00/505 01 Rekomendacje: ACEA A3/B4 FORD M2C917-A GM-LL-A-025 GM-LL-B-025 Parametry Techniczne Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175 Neste city pro 0w-40 KLASA JAKOŚCI: SAE 0W – 40, ACEA A3/B3, API SJ/CF (także SH/CF/EC II) SPECYFIKACJE: VW 500.00/505.00, VW 502 00, MB 229.1 Gęstość, kg/m3 przy temp. 15 oC Temperatura zapłonu oC (COC) Temperatura płynięcia oC Wskaźnik lepkości Lepkość kinematyczna cSt Lepkość dynamiczna cP/ oC Graniczna temperatura pompowalności 40oC 100oC 860 220 - 54 181 80 14,2 5500 / -35 -40 Ravenol 0w-30 sso API SN/CF ACEA: A3, B4 Dopuszczenie: BMW Longlife-98, Odpowiada: VW 502 00 / 503 01 (Audi) / 505 00, MB 229.3, GM-LL-A-025, BMW Longlife 01, Porsche Parametry techniczne Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z Liczba koloru 3 ASTM D 1500 Gęstość przy 20 oC g/ml 0,855 DIN 51 757 przy -35oC mPa.s <6200 DIN 51 377 przy 40 oC mm2 /s 66 DIN 51 562 przy 100 oC mm2 /s 11,8 DIN 51 562 Wskaźnik lepkości VI --- 175 DIN ISO 2909 Temperatura zapłonu (COC) oC 215 DIN ISO 2592 Temperatura krzepnięcia oC <-50 DIN ISO 3016 Liczba zasadowa TBN mg KOH/g 9 DIN ISO 3771 Addinol 0w30 ADDINOL 0W30 - MEGA LIGHT MV 039 Inhalt - 1l - Made in Germany - ADDINOL Mega Light MV 039 basiert auf hochwertigen vollsyntheti*schen Grundölen und neuester Additiv-Technologie, um die Anforde*rungen der SAE Klasse 0W-30 mit abgesenkter High-Temperature-High-Shear-Viskosität (HTHS) zu erfüllen. ANWENDUNGSBEREICHE · Als Hochleistungsmotorenöl hervorragend geeignet für alle leis*tungsstarken PKW-, Transporter- und Van-Motoren der VW-Gruppe ab Modelljahr 2000 mit Wartungsintervallverlängerung (WIV) · Ebenfalls sehr gut geeignet für Pumpe-Düse-Motoren. · Einsetzbar in PKWs, Transportern und Vans anderer Fahrzeugher*steller, in denen auch Motorenöle mit der entspre*chenden ACEA-Spezifikation empfohlen werden. Freigaben: - ACEA A5/B5 - VW 503 00 - VW 506 00 - VW 506 01 - VW 506 01 Achtung! Wir empfehlen den Einsatz von ADDINOL Mega light MV 039 für Fahrzeuge ab BJ. 2000. Nicht geeignet für Dieselpartikelfilter! Castrol edge sport(formula RS) 0w40 ale to juz chyba nie syntetyk bo zmienili nazwe na fst stenght technologi czy jakos tak SAE 0W-40, ACEA C2, C3, API SM/CF, BMW Longlife-04, MB-Approval 229.31/ 229.51, Porsche A40. Castrol edge 5w-40 SPEŁNIA LUB PRZEKRACZA SPECYFIKACJE SAE 5W-40, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, API SN/CF, VW 502 00/ 505 00, BMW Longlife-04, MB-Approval 229.31/ 229.51, Porsche A40, Renault RN0700/ RN0710, Meets Fiat 9.55535-S2, Dexos2*. *Odpowiedni dla silników Valvoline 5w-40 Specyfikacja: SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA A3/B4-10, Mercedes-Benz 229.5, Opel LL-B-025, Volkswagen 502.00/505.00, Porsche A-40, Renault RN 0700/RN 0710, SAE 5W-40 Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 13.9 Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 85 Viscosity Index 169 Viscosity, mPa.s –30°C. <6600 TBN, mg KOH/g 10.3 Pour Point, ºC -42 Specific Gravity @ 15.6°C. 0.855 Flash Point, COC, ºC. 204 VALVOLINE 0W40 synpower VALVOLINE SYNPOWER 0W-40 W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium, zawierający najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe, wzbogacony najnowocześniejszym pakietem dodatków uszlachetniających. Zapewnia doskonałą ochronę podczas rozruchu, nawet w ekstremalnych warunkach . Specyfikacja: SAE 0W-40, API SJ/CF, ACEA A3-98, B3-98, B4-98, Mercedes-Benz 229.3, Volkswagen 503.01, Volkswagen 502.00/505.00, BMW LL-98, SAE 0W-40 Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 13.3 Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 73 Viscosity Index 183 Viscosity, mPa.s –35°C. TBN, mg KOH/g 10.5 Pour Point, ºC -54 Specific Gravity @ 15.6°C. 0.861 Flash Point, COC, ºC. 226 MOBIL1 0W40 Specyfikacje i dopuszczenia Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia lub przewyższa następujące wymagania: API SN/SM/SL/SJ ACEA A3/B3, A3/B4 Nissan GT-R Mobil 1 New Life 0W-40 posiada następujące aprobaty producentów: MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5 BMW LONGLIFE OIL 01 VW 502 00/505 00 PORSCHE A40 W ocenie ExxonMobil Mobil 1 New Life 0W-40 spełnia wymagania następującego poziomu jakości: API CF VW 503 01 SAAB OPEL GM-LL-A-025; GM-LL-B-025 FIAT FIAT 9.55535 - M2 FIAT FIAT 9.55535 - N2 FIAT FIAT 9.55535 - Z2 Typowa charakterystyka fizykochemiczna Mobil 1 New Life 0W-40 Lepkość kin., cSt (ASTM D445) w temp. 40ºC 75 w temp. 100º C 13,5 Wskaźnik lepkości 185 MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000 HTHS lepkość [mPas] w 150°C (ASTM D4683) 3,8 Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11,8 Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D874) 1,3 Fosfór, waga % (ASTM D4981) 0,1 Temp. zapłonu, [°C] (ASTM D92) 230 Gęstość w 15,6°C, [g/ml] (ASTM D4052) 0,85 Millers xfs 0w-40 CHARAKTERYSTYKA: API SM, CF ACEA A3/B4, C3 BMW LL04 Mercedes-Benz 229.31, 229.51 VW 502.00, 505.00 Porsche SAE klasa lepkości: 0W40 Ciężar właściwy przy 150C 0,845 Lepkość kinematyczna przy 1000C 13,0 cSt Lepkość kinematycza przy 400C 78,03 cSt Indeks lepkości 186 Temperatura krzepnięcia -420C Temperatura zapłonu 2300C Lepkość na zimno przy -300C 6,590 cP to tak z grubsza pomózcie dobrać coś dobrego ---------- Post dopisany at 08:33 ---------- Poprzedni post napisany at 07:47 ---------- Powiedzmy że klase lepkościową szukam 0W40 najchętniej ku temu się skłonie:wink: i fajnie żeby to był syntetyk nie HC ,fst i tp:decayed: ---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 08:33 ---------- Czym się kierować , jakimi parametrami najlepiej....
dracus6662 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 jeszcze jedno pytanie dla znawców olei co to za wynalazek 5w-40 s-tronic hightec synthesis engine oil kuttenkeuler.de ? to jest syntetyk wogóle:kox: SAE 5W/40 API SN / CF / EC ACEA A3/B4 VW 502.00, 505.00 Ciężar właściwy w 15 ° C kg / m³ 853 Lepkość w temperaturze -30 ° C. cP 5410 Lepkość w temperaturze 40 ° C cSt 88,4 Lepkość w 100 ° C cSt 14,6 Wskaźnik lepkości 173 Temperatura zapłonu COC ° C 223 Temperatura krzepnięcia ° C -42 Popioły siarczanowe % 1,22 TBN mg KOH / g. 9,7 powiedzcie co to to jest warte bo mechanik zachwalał niby Kuttenkeuler - Motor Oils & Lubricants - S-Tronic
dracus6662 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 tak tez zrobie ale poprostu ciekawość jutro lece po lm dziekuje za pomoc:hi:
skubiii89 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Bry, mam takie pytanie kupilem niedawno dla kobiety skode felicje 1.3 mpi kupiona od 1 wlasciciela przebieg 150 tyś mam wlepke ze jest zalana 5w50 mobila, co byście polecili przy nastepnej wymianie? Lać to co było czy macie jakieś propozycję?
yarosyaros Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Koledzy wiecie może gdzie można zakupić oryginalne filtry poza ASO??Prosiłbym o namiary, czy ktoś może wypowiedzieć się na temat producenta oleju AMSOIL bo takowy zaproponowano mi do mojej Audi.
PARAF Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 przestań szukac ch... do d... lej LM-a Nie wierzę!!! LM?! A jeszcze niedawno było "MOTUL ONLY"...
Dev Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 ja tez nie wierzę ale jezdze od dłuzszego czasu i widac wyrażną róznice oczywiscie nie mówie że motul to zło, syf itd itp złego slowa nie moge powiedziec zawsze tak jest ze lepsze jest wrogiem dobrego, tak jak i w tym przypadku
cabanmat Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Jest jakiś dedykowany LM 5W40 do VP z normą 505 ?
PARAF Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 ja tez nie wierzę ale jezdze od dłuzszego czasu i widac wyrażną rózniceoczywiscie nie mówie że motul to zło, syf itd itp złego slowa nie moge powiedziec zawsze tak jest ze lepsze jest wrogiem dobrego, tak jak i w tym przypadku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się