Rajmondo Opublikowano 2 Marca 2007 Opublikowano 2 Marca 2007 Jutro jadę na wymianę oleju silnikowego, pierwszy raz tym samochodem. Patrzę dziś do książeczki, którą otrzymałem od gościa, który sprowadził samochód z Niemiec i przygotowywał go do jazdy (olej, filtry, klocki, rozrząd - pasek, rolka, napinacz), a tam pisze, ze wymieniono olej na Shell 15W40. Według danych, które znalazłem to jest to zwykły olej mineralny. :frown: Jakim olejem mam zalać jutro? Pełen syntetyk chyba nie jest najlepszym pomysłem - czytałem, że taka zmiana może zaszkodzić silnikowi. Wlać półsyntetyk? Dziś dzwoniłem, mają Mobil, Elf, Castrol, Shell, Shell z beczki - który?
wojtas-audi Opublikowano 2 Marca 2007 Opublikowano 2 Marca 2007 Ja bym zmienil na polsyntetyk ... Ale decyzja nalezy do Ciebie ... Pelen syntetyk - odpada .. Albo mineralny albo polsyntetyk
Rajmondo Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Opublikowano 2 Marca 2007 Dla mnie mineralny odpada. Syntetyk lub półsyntetyk, ale z tego co widzę to półsyntetyk. Ale mnie gość zdenerwował, jak mógł coś takiego wlać do niuni
wojtas-audi Opublikowano 2 Marca 2007 Opublikowano 2 Marca 2007 Ale mnie gość zdenerwował, jak mógł coś takiego wlać do niuni No do wiekszych przebiegow zalecany nawet jest mineralny ... Ale polsyntetyk w tym wypadku bedzie najodpowiedniejszy .... i chyba Mobil 1 ??? :biggrin:
kris_lpgcars Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 a ja ostatnio 10 tysiaczkow na syntetyku pomykalem co by silnik z deczka wyplukac i teraz sobie shella polsyntetyk wlalem i co sie okazalo napinacz lancucha rozrzadu sie jakby troszke uciszyl dziwne lecz prawdziwe informacyjnie mineralny w A4 to tylko jak ci sie silnik rozpada albo chcesz go dobic
Wojtek75 Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 ja zalewam swojego Lotosem semisyntetyk 10w40 a powiem wam dlaczego: -widziałem 2 auta ,oba z podobnym przebiegiem ok.100tys.jedno moje na takim lotosie,drugie na shellu 10w i na 2 wymianach mobila mineralnego mojego ojca. klawiatura mojego była czysciutka jak nówka,aż się mechanik dziwił.ojca byla z lekkimi nagarami,ale juz nie tak czysta.dodam,ze "tatuś" dba i przestrzega wymian. Warto tu nadmienić,że ten lotos ma akredytację VW i MERCEDESA !! Co do ceny to sami wiecie,jak sie przedstawia co do tych produktów. P.S. co do shella to osobiscie wogóle go nie polecam-przereklamowany!!!! Mobil ok.!!
pre_pl Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 ja zalewam swojego Lotosem semisyntetyk 10w40 to wcale nie są złe oleje, wciąż pokutuje mit jakiś dziwny (że Lotos to do Poldków). P.S. co do shella to osobiscie wogóle go nie polecam-przereklamowany!!!! Też uważam, że przereklamowany
Rajmondo Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Opublikowano 3 Marca 2007 No, i już ... Mobil 10W40, półsyntetyk. Czy po wymianie oleju In2 samo znika? Myślałem, że konieczne jest skasowanie kompem, a tu patrzę i już nie ma In2. :eek:
wojtas-audi Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 Czy po wymianie oleju In2 samo znika? Myślałem, że konieczne jest skasowanie kompem, a tu patrzę i już nie ma In2. :eek: No wlasnie trzeba skasowac kompem, a ja w swojej A4 tez tak mialem ale juz zanim wymienilem olej In2 zniklo Wiec pewnie na jakis czas jest ustawione
Andy Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 ja niestety uważam ze zalezy wszystko od przebiegu i do swojego A4 z przebiegiem 256000 wlalem 15w 40 Castrol ale przeznaczony do audi. Jesli bedzie duzy przebieg i olej syntetyk to moze rozszczelnić silnik a takze wyplukac rozne smieci i silnik zacznie rzęzić.
sisi1977 Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 240tys mineral mobil1 zadowolony :biggrin:
Goran Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 Jak przyprowadziłem byl na CASTROLU 10W40 (180tys) zalałem TOTALA 10W40 podobno miał być lepszy ale nie jest. Na castrolu jest troche ciszej i wróciłem do castrola(teraz mam 215 mialem trzy wymiany oleju). A jeśli chodzi o zmiane z 15W40 na 10W40 to wszystko zależy ile Twój samochód jeżdził na 15W bo jeśli dość długo to po zalaniu 10W może sie rozszczelnić.
Wojtek75 Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 Generalnie przy takim przebiegu,jeśli auto jeździło juz na mineralnym to nie powinno sie go już zmieniać na półsyntetyk. Chyba,że jakiś remoncik...? Mój dla przykładu do 200 tys.w raichu jeżdził na Motulu 10w40,ja jak mówiłem zmieniłem na lotosa 10w i motorek chodzi cicho,nie klepie itd. pozdro
Rajmondo Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Opublikowano 3 Marca 2007 Według licznika mam ponad 132 tys. km. Na Shellu 15W40 jeździł za "mojej kadencji" czyli ok. 12 tys. km. Wcześniej, w Niemczech nie wiem czym go zalewali, w ksiązce serwisowej nie widzę takiej informacji. Ostatni wpis w książce pochodzi z sierpnia 2002r. i widnieje przebieg 110tys.km, później brak wpisów. Ja kupiłem na początku 2005 roku z przebiegiem 120tys. km. Czym objawia sie rozszczelnienie?
Goran Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Olej 10W40 jest rzadszym olejem jak zalejesz go po 15W40 to może silnik zacząć głośniej pracować głównie chodzi o zawory ale ja bym spróbował zalać 10W40. Olej 10W40 zapewnia lepsze smarowanie przy zimnym silniku gdyż nie jest tak gęsty jak 15W40 np zimą gdy jest spory mróz półsyntetyk się sprawdza lepiej bo szybciej zapewnia optymalne smarowanie. Zalej 10W40 jak będzie głośno silnik pracował to wrócisz do 15W40 ale warto spróbować zwłaszcza przy takim przebiegu jaki masz :smile:
Rajmondo Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Opublikowano 4 Marca 2007 Zalane już jest Mobilem 10W40. Dziś byłem w Michaelu - wymienili olej i filtr oleju. Pytałem się o skutki uboczne, bo odniosłem wrażenie jakby trochę mocniej dymił w rury wydechowej, ale to mogło równie dobrze dymić piwko :redface: Muszę sie jeszcze przyjrzeć. Chciałem zmienić olej ze względu na dziwne odgłosy, które czasem dochodziły spod maski tzn. "tikanie", które przeważnie ustępowało po przegazowaniu, ale nie zawsze (tikanie pojawia sie od czasu do czasu).
Goran Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Ja też mam ADRa te silniki tak mają trzeba dbac o wymiany oleju mam przejechane 215 tys i przebieg jest raczej prawdziwy osobiście jeżdze na castrolu magnatec 10W40 i jestem zadowolony. Ostatnio myślałem że szklanki mi grają ale jak sie okazało wystarczyło wymienić olej i po problemie. Silnik zaczoł pracować cicho.
Rajmondo Opublikowano 4 Marca 2007 Autor Opublikowano 4 Marca 2007 No zobaczymy jak będzie silnik pracował. Ponawiam pytanie - czym objawia się rozszczelnienie o którym pisaliście w tym wątku?
Goran Opublikowano 6 Marca 2007 Opublikowano 6 Marca 2007 No zobaczymy jak będzie silnik pracował. Ponawiam pytanie - czym objawia się rozszczelnienie o którym pisaliście w tym wątku? Witam Pytałeś się o rozszczelnienie. Krótko mówiąc silnik może stracić ciśnienie tym się objawia rozszczelnienie jak sama nazwa mówi. Postaram się to wyjaśnić Olej 15W40 jest że tak powiem olejem gęstym i "brudnym"- zostawia nagar w silniku popychacze itd. Jak zdejmiesz głowice w silniku który jeździł na oleju 10W40 to wszystko będzie czyste- nie będzie nagaru. W silniku który jeździł na 15W40 będzie tego nagaru sporo jeśli długo silnik jeździł na takim oleju (dlatego duże znaczenie przy zmianie oleju z 15W40 na 10W40 ma czas w którym silnik pracował na 15W) Jeśli tego nagaru nie ma zbyt wiele to wszystko będzie ok. Ale jeśli jest go sporo to olej 10W40 go wypłucze po jakimś czasie i wtedy silnik może się rozszczelnić. Dlatego olej 15W40 lejemy zazwyczaj jak silnikowi coś dolega żeby powstał wyżej opisany nagar i uszczelnił silnik. Nie wiem jaki masz silnik ale np. w 1.8 są popychacze hydrauliczne które muszą się napełnić olejem żeby "dobrze popchnąć zawór". Olej do szklanki dostaje się przez mały kanalik i dlatego lepiej gdy silnik jak najdłużej jeździ na 10W40 bo jest on rzadszym olejem i szybciej napełni ten kanał zwłaszcza zimą (temperatura ma duże znaczenie gdy jest zimno, dobrze w minusie 15W40 jest jak "galareta" i dłużej napełnia szklanki). Olej 10W40 trzeba częściej wymieniać jak pojeździsz to zobaczysz że 10tys km to jest max co można zrobić na tym oleju- po prostu traci swoje właściwości. Ale jeśli chcesz pojeździć tym samochodem to lepiej jak by był na 10W40. I pamiętaj pilnuj wymiany jak zaczną klekotać zawory to będzie znak że jeździsz już za długo na tym oleju i najwyższy czas na zmianę. Mam nadzieje że nic nie pomieszałem i trochę Cię oświeciłem :smile:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się