Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Jaki olej do tdi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@spanky

Już widzę jak łagodniej mi silnik chodzi na tym 5W50, szybciej się wycisza, trubina zdecydowanie krócej gwiżdże od odpalenia (czyli szybciej dostaje prawidłowe smarowanie). Przy zmianie na tego 0W40 jeszcze niżej przeniesie się ta granica, a z drugiej strony lepkość obu stoi na niemalże identycznym poziomie. Mnie tylko przy wyborze odrzuciła cena, tamten był o 10zł na litrze droższy i jakoś się nie skusiłem, ale następnym razem...

@bolek

A to jakieś twoje prywatne doświadczenia czy tak sobie opowiadasz ? Bo moje doświadczenia są takie, to nie ma znaczenia. W moim poprzednim audi z silnikiem R5 od nowości był lany Castrol GTX3(5) (minerał), kupiłem go jako pięcio-latka i lałem mu przez 3 lata ten sam minerał, po czym któregoś roku wlałem Mobil 1 5W50 i tak przez kolejne 7 czy 8 lat na nim jeździł. Objawy ? Ano takie, że silnik pracował idealnie, nie spocił się w ani jednym miejscu, nie rozszczelnił, palił lepiej, palił mniej. Auto miałem 11 lat i co ? I nic, kolejny klubowicz (AKP) nią jeździ i cieszy się doskonałym stanem.

W obecnym aucie zrobiłem dokładnie to samo, już widzę korzyści. To samo poleciłem kilku znajomym, w rodzinie, nie znam przypadku negatywnego.

No pewnie, opowieści to ja się nasłuchałem jak to można zarżnąć w ten sposób silnik, powtarzam, jeśli nic mu nie jest, nic mu się nie stanie.

Im nowsze auto, tym lepszy olej lano do niego od wyjazdu z fabryki, mówisz o nagarach ? Śmieszna sprawa... nie wiem czy jesteś świadom, ale olej którego używam czyli 5W50 ma wyższą liczbę zasadową TBN od 0W40, co za tym idzie ma zdecydowanie większe właściwości myjące. Powiem więcej, taki 0W40 ma wyższy wskaźnik lepkości, czyli mniejszą wrażliwość lepkości na zmiany temperatur (zarówno w górę jak i w dół).

Wiesz, jak się ma silnik nieszczelny to należy powymnieniać to co trzeba :wink: Kilka simeringów czy jakieś uszczelki drogie nie są, a klekotać, kupujesz TDI to słyszysz klekot :)

Pozdrawiam

Opublikowano
witam

Moje autko ma już prawie 200 000 km

Wczoraj wlałem Mobil 0W/40. Wcześniej autko jeździło na 10W/40.

Wszystkich pozdrawia

powodzenia,możesz zacząc szukac silnika :wink:

A to dlaczego ? To jest bardzo dobry olej, dedykowany dla TDI, jeden z najlepszych jakie robią. Jeśli mu nie brał wcześniej za dużo oleju, to na tym spokojnie polata.

Niewykluczam, że przy następnej zmianie zamiast obecnego M1 5W50, zaleję własnie ten M1 0W40.

Nie zmienia sie z polsyntetyka na syntetyk,gdyz olej pelny syntetyk ma wlasciwosci czyszczące i usuwa nagar,a jezeli takowy powstał w twoim silniku to nastapi rozczelnienie,a co za tym idzie silnik bedzie sobie troszke rzygał i klekotał jak szalony :wink:

I niech mi nikt nie pier.... ze mozna sobie zmieniac olej jaki sie tylko komu podoba nie patrzac co bylo lane wczesniej :evil:

Pozwole sie nie zgodzic , a na dowód mojej tezy zapraszam do oględzin mojego kondonowatego 1Z`ta. :mrgreen:

Przeszedlem ze strupowatego Castrola minerała na pełny syntetyk Shella. Kondon odpalał w największe mrozy zatankowany OO. :P

Opublikowano

bo twoj 1Z jest jakis idioto odporny i pewnie jezdzilby na wodzie i bez oleju :grin: ciekawe gdzie udalo ci sie kupic taki super model :wink:

Opublikowano
@spanky

Już widzę jak łagodniej mi silnik chodzi na tym 5W50, szybciej się wycisza, trubina zdecydowanie krócej gwiżdże od odpalenia (czyli szybciej dostaje prawidłowe smarowanie). Przy zmianie na tego 0W40 jeszcze niżej przeniesie się ta granica, a z drugiej strony lepkość obu stoi na niemalże identycznym poziomie. Mnie tylko przy wyborze odrzuciła cena, tamten był o 10zł na litrze droższy i jakoś się nie skusiłem, ale następnym razem...

Pozdrawiam

za jakies 1000 km bede zmianial oliwe ... ale chyba jeszcze zostane przy M1 5w50 ...

poczekam az Ty zmienisz i opiszesz efekty ... ;-)

Opublikowano

za jakies 1000 km bede zmianial oliwe ... ale chyba jeszcze zostane przy M1 5w50 ...

poczekam az Ty zmienisz i opiszesz efekty ... ;-)

Cwaniaczek :wink: U mnie zmiana za jakieś 10-15kkm, także trochę zejdzie.

Opublikowano

no ja akurat zmienilem we Fordzie sierra Xr4 z minerała na polsyntetyk i po 2 tys zalal sie okrutnie-to moje doswiadczenie ze zmianą minerała na polsyntetyk :wink:

Opublikowano

i co tu zalac teraz, im wiecej wypowiedzic tym wiecej typow oleum

i mnie sie zbliza wymiana auto nastukane 140 tys mil a jak patrze w ksiazke co bylo lade dotychczas to 15W/40

rozumiem ze syntetyk ale jaki?

prosim o pomoc

Opublikowano
15W/40

reczej pelen mineral, a najpierw przej na polsyntetyk i zobacz jakie beda rezultaty

Opublikowano

w ksiazce serwisowej widniej wpis po wymianie oleju na takowy:

mult1000+ (bulk 15/40)

co to za diabel?

[ Dodano: 2006-09-05, 23:50 ]

czy ktos sie z spotkal z takim olejem juz?

Opublikowano

polecam MOTULa Specific 505.01 drogi ale najlepszy do TDI zwłaszcza tych cipkowanych

rownie dobry i tanszy jest LIQUI MOLY SYNTHOIL DIESEL bardzo dobra firma mało znana u nas

obie w/w firmy rozlewają swoje produkty TYLKO w kraju w którym sa produkowane, nie są tak znane jak MOBIL i CASTROL a przez to b ciezko trafic na podrabiane !!

Opublikowano

Chłopcy ja ukończyłem studia z zakresu paliw i powiem wam jedno, bazy olejowej jak również dodatków do olejów syntetycznych i półsyntetyków nie tworzy się w Polsce tylko za granica i to w renomowanych firmach, u nas tylko się je miesza tzw. blending. Tak więc zy kupicie Polski LOTOS, ORLEN czy też CASTROL to wszystkie posiadają te same parametry smarne i techniczne. Niech nikt wam nie wciska kitu. A naprawdę szkoda przepłacać "bo on jest kupiony w Niemczech", czy też bo to CASTROL - to tylko nazwa.

[ Dodano: 2006-09-09, 17:31 ]

A propo postu wyżej to wszystkie renomowane firmy rozlewają swoje oleje na terenach Polski, Czech, Słowacji, Litwy itp. Nawet wiem w jakich firmach i jakich ilościach, ale cóż nie mogę wszytkiego mówić, bo mnie także obowiązuje tajemnica zawodowa.

Opublikowano
Chłopcy ja ukończyłem studia z zakresu paliw i powiem wam jedno, bazy olejowej jak również dodatków do olejów syntetycznych i półsyntetyków nie tworzy się w Polsce tylko za granica i to w renomowanych firmach, u nas tylko się je miesza tzw. blending. Tak więc zy kupicie Polski LOTOS, ORLEN czy też CASTROL to wszystkie posiadają te same parametry smarne i techniczne. Niech nikt wam nie wciska kitu. A naprawdę szkoda przepłacać "bo on jest kupiony w Niemczech", czy też bo to CASTROL - to tylko nazwa.

[ Dodano: 2006-09-09, 17:31 ]

A propo postu wyżej to wszystkie renomowane firmy rozlewają swoje oleje na terenach Polski, Czech, Słowacji, Litwy itp. Nawet wiem w jakich firmach i jakich ilościach, ale cóż nie mogę wszytkiego mówić, bo mnie także obowiązuje tajemnica zawodowa.

czyli sugerujesz że nie ma różnicy między np. Lotosem, Castrolem czy Mobilem :?: :cool:

i zamiast lać Castrola za np.160zł lepiej lać sporo tańszego Lotosa :?: :?:

Opublikowano
no ja akurat zmienilem we Fordzie sierra Xr4 z minerała na polsyntetyk i po 2 tys zalal sie okrutnie-to moje doswiadczenie ze zmianą minerała na polsyntetyk :wink:

Bo ford to mord

Opublikowano
czyli sugerujesz że nie ma różnicy między np. Lotosem, Castrolem czy Mobilem :?: :cool:

i zamiast lać Castrola za np.160zł lepiej lać sporo tańszego Lotosa

ja równiez to słyszałem od pracownika Lotosu w Gdansku

ja sie i tak decyduje na Motula

Opublikowano

tez wlasnie chce zmienic olej:) mam najechane 200 tyś km. prawie wszyscy na forum doradzaja zeby lac pełen syntetyk a mi dobry mechanik doradził pół-syntetyk shela i kto ma racje?

Opublikowano

Na pewno ten mechanik, przy silniku powyżej 200 tyś km wystepuje pewne zużycie materiałowe i dlatego potrzebny jest olej o wyższym współczynniku lepkości kinematycznej dlatego zastosuj półsyntetyk. Jeszcze raz czytałem te wszystkie posty i jedna rada nigdy nie zmieniajcie oleju z gorszego na lepszy tzn. z mineralnego na styntetyk lu półsyntetyk i z półsyntetyka na syntetyk grozi to wymyciem nagarów odkładających się na ściankach bloku a w efekcie zatkaniem kanalików smarnych.

Opublikowano
A propo postu wyżej to wszystkie renomowane firmy rozlewają swoje oleje na terenach Polski, Czech, Słowacji, Litwy itp. Nawet wiem w jakich firmach i jakich ilościach, ale cóż nie mogę wszytkiego mówić, bo mnie także obowiązuje tajemnica zawodowa.

Sugerujesz ze LIQUI MOLY i MOTUL rozlewają swoje produkty w Polsce? BZDUDA!!

Dlatego ich ceny nie są najniższe, ponieważ są rozlewane wyłącznie w kraju producenta - taka jest polityka tych firm.

Co do jakości to handlowałem z początku wszystkimi olejami, w tej chwili sprzedajemy tylko dwie w/w firmy i ostatnio z wielką nieśmiałością CASTROL EDGE, jest zbyt nowym produktem żeby było dużo podróbek

zgadzam się z tym że MOBIL i CASTROL to renomowane firmy, ale ryzyko trafienia podróbki jest bardzo duże, poza tym często gdzieś słyszę narzekania na te firmy, które nijak mają się do tego co słyszymy w reklamach w TV :)

natomiast nie słyszałem jeszcze narzekać na MOTULA lub LIQUI MOLY - są to firmy które nie inwestują milionów w reklamy w mediach a nastawieni są na lojalnych klientów którzy stawiają sobie jakość na pierwszym miejscu i jeśli raz olej spełni ich oczekiwania to już zawsze będa kupować oleje tej marki

Opublikowano

Gdzieś słyszałem , że castrol magnatec nie jest podrabiany, czy to prawda :?:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...