bmajk Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 (edytowane) Cześć wszystkim, czytałem w kilku wątkach, że komplet sprzęgła do silników 1.8T pasuje z silników AVF lub AWX. Ludzie także pisali, że dwumas z AVF lub AWX też pasuje do BEXa. Czy jest ktoś w stanie porównać(wagowo itp) dwumasy z 1.8T (najlepiej BEX) z dwumasem z silnika AWX? Czy nie będzie problemów z wolnym wkręcaniem się na obroty lub z tłumieniem drgań? Nie znam nikogo kto jeździ na takim dwumasie w jakimkolwiek 1.8T i żaden znajomy mechanik takiego czegoś nie robił. Edytowane 26 Września 2017 przez bmajk
Repik Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Jak Ty w tym silniku zajechałeś dwumase ? Słyszałem, że to naprawde trzeba się postarać aby tego dokonać. Jakie masz objawy ? Jesteś pewien, że dwumasa do wymiany ?
przem8 Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Dwumasy wcale nie są wieczne w 1.8t, a jak auto ma grubo ponad 200 tys to już lepiej wymienić komplet niż za pół roku znowu drzeć skrzynię. Kiedyś zmieniałem komplet sprzęgła w avj z Q przy oryginalnych 195 tys i dwumas był spalony. U siebie w wakacje zmieniłem na sztywne koło i dwumasa miała spore luzy, ale tarcza dojechana już całkiem - 240 tys. przebiegu. Nie spotkałem się, żeby ktoś po zmianie sprzęgła na np. awx narzekał. Jest to raczej sprawdzone rozwiązanie. Jak zmieniałem na jednomas to też dużo krzykaczy mówiło, że źle i nie wiadomo co się stanie. Odpowiem tyle - gówno prawda W dieslu może jest jakiś dyskomfort ale nie w benzynie.
bmajk Opublikowano 27 Września 2017 Autor Opublikowano 27 Września 2017 Kupiłem samochód w którym dwumas lekko postukiwał. Wcześniej w aucie była skrzynia multitronic i prawdopodobnie robiąc przekładkę ktoś założył używany dwumas. Interesuje mnie pasowanie całego kompletu (sprzęgło+dwumas) z silnika AWX do 1.8T. Koszt takiego kompletu to 1500zł gdzie sam dwumas do 1.8T BEX to koszt 1900zł. Jeżeli dwumas wagą i wykonaniem w AWX i BEXie jest taki sam to nie widzę sensu przepłacać. Aby podsumować: interesuje mnie czy dwumas z AWX pasuje do BEXa. Wiem, że sprzęgło pasuje dlatego nie rozpisujmy się na temat sprzęgła. Ewentualnie czy ktoś ma jakieś doświadczenia z regenerowanymi dwumasami ?
Rabbi Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 6 minut temu, bmajk napisał: interesuje mnie czy dwumas z AWX pasuje do BEXa. Wiem, że sprzęgło pasuje dlatego nie rozpisujmy się na temat sprzęgła. Ewentualnie czy ktoś ma jakieś doświadczenia z regenerowanymi dwumasami ? Zapytaj w B6 Division
przem8 Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Do avj/bfb wszystko pasuje łącznie z dwumasem od awx więc zapewne do bex również ale niech ktoś potwierdzi jeszcze
jauija Opublikowano 30 Września 2017 Opublikowano 30 Września 2017 Też powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła, konkretnie chciałbym wstawić zestaw LUKA 600 0040 00 (sprzęgło+dwumas) dedykowany dla AWX do BEXa. Zastanawia jak sam dwumas do BEX'a ( LUK 415 0350 10 ) kosztuje 1800 zł, a cały zestaw dwumas + sprzęgło do AWX 1600 zł. Ktoś ten temat przerobił?
bmajk Opublikowano 2 Października 2017 Autor Opublikowano 2 Października 2017 Rozmawiałem z człowiekiem który zajmuje się regeneracja dwumasow. Dwumas od AWX jest konstrukcyjnie identyczny jak dwumas w silniku BFB. Nie był w stanie mi nic powiedzieć na temat BEXA ponieważ jest to mniej popularny silnik i akurat nie miał na stanie żadnego dwumasu. Prawdopodobnie zdecyduje się na opcję całego kompletu luka do silnika AWX. Także po montażu zdam relacje co i jak.
jolley Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Panowie, jak z tymi dwumasami u Was? Wymienione? Problemy ustały?
bmajk Opublikowano 8 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2017 U mnie siedzi komplet z AWX. Przejechałem ok. 1000km. Ale z autem mam jeszcze drobne problemy i nie chcę zwalać tego na dwumas. Ogólnie po wymianie mam wrażenie, że jeździ się troche jak na sztywnym kole. Po gwałtownym dodaniu lub puszczeniu gazu czuć szarpnięcie silnikiem, wcześniej tego nie było. Ogólnie jestem raczej zadowolony.
jawor013 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 U mnie po programie samochod wpadal w dragnia przy obciazeniu silnika I naglym przyspieszeniu. Wiec do mojego bexa w quattro zaadoptowalem dwumase z avf 240. Problem znikl a caly zestaw spasowal bez problemu. Musialem jedynie kilka elementow zmienic m.in rozrusznik. Jezeli ktos bylby chetny z okolic Rzeszowa moge pomoc z takim modem.
czechcu Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 9 godzin temu, jawor013 napisał: U mnie po programie samochod wpadal w dragnia przy obciazeniu silnika I naglym przyspieszeniu. Wiec do mojego bexa w quattro zaadoptowalem dwumase z avf 240. Problem znikl a caly zestaw spasowal bez problemu. Musialem jedynie kilka elementow zmienic m.in rozrusznik. Jezeli ktos bylby chetny z okolic Rzeszowa moge pomoc z takim modem. Czy coś jeszcze trzeba rezać, czy tylko rozrusznik? dystans na skrzyni? wysprzęglik?
Tukan Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Siema,tak czytam i czytam i sie zastanawiam czy sprezyny w dwumasie AWX nie beda mocniejsze ze wzgledu wiekszych drgan TDi?I w 1,8T bedzie to mialo negatywny wplyw na wylapywanie duzo mniejszych drgan.
ptasiek Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 sprzeglo z avf jest ciezsze o 1.8 kg bedzie to jakos odczuwalne?
Norakus Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 Cześć. I jak sięu Was temat z dwumasą w BEXie rozwiązał? U mnie siedzi stary dwumas od mojego BEXa quattro (skryznia 6b) i obity kevlarem zestaw z AWX. Poprzednie sprzęgło gdy mi padło, to tarcza była rozerwana. Dwumasa została stara. Tak mi sięwydaje że od tego czasu przy przyspieszaniu na 5 i 6 biegu w granicach 1900-2100 obr mam mega drgania na budzie. Po tym spokój. Mam też drgania na postoju - przyłoży się rękę do lampy i czuć drgania. Jak położyć rękę na kolektor dolotowy to już ogóle mocno wyczuwalne drgania. Tak się teraz zastanawiam, czy to nie czasem wina tej starej dwumasy. Auto przejechane ma 310 tys. Dlatego pytanie - co u was podziałało, jaki w końcu zestaw wrzuciliście by wszsytko było ok?
Norakus Opublikowano 31 Lipca 2019 Opublikowano 31 Lipca 2019 (edytowane) Boczne + skrzyni wymieniona z tydzień / 2 tyg. temu., przedni odbój wymieniony z 2 miesiące temu. Nic nie pomogło. Edytowane 31 Lipca 2019 przez Norakus
soul87 Opublikowano 23 Września 2019 Opublikowano 23 Września 2019 W dniu 30.07.2019 o 17:02, Norakus napisał: Cześć. I jak sięu Was temat z dwumasą w BEXie rozwiązał? U mnie siedzi stary dwumas od mojego BEXa quattro (skryznia 6b) i obity kevlarem zestaw z AWX. Poprzednie sprzęgło gdy mi padło, to tarcza była rozerwana. Dwumasa została stara. Tak mi sięwydaje że od tego czasu przy przyspieszaniu na 5 i 6 biegu w granicach 1900-2100 obr mam mega drgania na budzie. Po tym spokój. Mam też drgania na postoju - przyłoży się rękę do lampy i czuć drgania. Jak położyć rękę na kolektor dolotowy to już ogóle mocno wyczuwalne drgania. Tak się teraz zastanawiam, czy to nie czasem wina tej starej dwumasy. Auto przejechane ma 310 tys. Dlatego pytanie - co u was podziałało, jaki w końcu zestaw wrzuciliście by wszsytko było ok? Jezeli nie rozpykales tematu to powodem moze byc to ze tarcza z AWXa nie ma w sobie tłumika drgań tak jak miala ori tarcza ze sprzegla BEX....
ELLIOTT Opublikowano 27 Września 2019 Opublikowano 27 Września 2019 W dniu 31.07.2019 o 12:41, Norakus napisał: Boczne + skrzyni wymieniona z tydzień / 2 tyg. temu., przedni odbój wymieniony z 2 miesiące temu. Nic nie pomogło. ori czy zamiennik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się