Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] 1.8T Quattro Avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Dev napisał:

Nie  inaczej

To dobrze wiedzieć w takim razie wyciągam i je czyszcze . 

Dzieki za rady ?

Edytowane przez dawid221
Opublikowano

Wymień na nowe, trzpienie wyczyść na.lustro.

Opublikowano

Tomek nie raz widziałem smar w gumkach i klocki szły równo...

Opublikowano

Też się nie zgodzę, są specjalne smary do układów hamulcowych. 

Z doświadczenia wiem że taki efekt może przynieść zablokowanie się klocka w jarzmie. To że teraz działa swobodnie to nie znaczy że jakiś czas temu klocek nie odbił bo klinowal się w jarzmie i co hamowanie był dociskany, cały czas zużywając się podczas jazdy, toteż klocki po obu stronach tarczy są zużyte nierównomiernie.

BTW, przy takiej degradacji klocka, tarcz została ta sama?

Opublikowano
2 godziny temu, DEVONIPX napisał:

Też się nie zgodzę, są specjalne smary do układów hamulcowych. 

Z doświadczenia wiem ...

Owszem smary są ale nie do tych gum.

Doswiadczenia jeszcze Ci brakuje

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
10 godzin temu, Dev napisał:

Owszem smary są ale nie do tych gum.

Doswiadczenia jeszcze Ci brakuje

Nie znasz mnie a oceniasz, typowy internetowy trol.

To są smary do układów hamulcowych gościu kolorowy, ceramiczne.

Gumy są tylko do tego żeby pył i zanieczyszczenia nie dostawały się w prowadnice, z powodzeniem stosuje się tam smar, do prowadnic, i nie ma nic złego jak również w nich znajduje się smar.

Mam Ci tłumaczyć indywidualnie czy zrozumiesz że nie wiesz wszystkiego i czasem trzeba mieć trochę pokory?

 

 

Opublikowano (edytowane)

Więcej zdarzyłem zapomnieć o hamulcach niż Twój umysł jest w stanie przyswoić, dzieciaku. 

Nie pisz w ogóle jeżeli brakuje Ci na ten temat wiedzy, i to nie ja jestem tutaj trollem tylko sam nim jesteś.

Twoje Przedostatnie zdanie dobitnie o tym świadczy. 

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Oby gwint służył. Wrazie co mam ten kw na tył jeszcze ?

Dev ma rację 

Opublikowano
12 godzin temu, hasahad napisał:

Oby gwint służył. Wrazie co mam ten kw na tył jeszcze ?

Dev ma rację 

Wiem wiem ze masz ale do ośki a ja potrzebuje do quattro ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.03.2019 o 10:07, Dev napisał:

Jest smar w gumkach od prowadnic?

Z tego co piszesz to trzpienik prowadnicy powinien być wypolerowany i włożony na sucho? Rozumiem że do gumki nie pakować smaru bo po włożeniu od razu przyciąga klocek do tarczy ale na trzpieniu nie powinno być cienkiej warstwy smaru specjalnego? Osobiście robię tak że przy każdej zmianie kół zima/lato odkręcam zacisk i smaruję zarówno prowadniczki jak i odchylam gumkę i wkładam trochę poniższego smaru pod tłok. Jak jeżdżę swoją B5 od ośmiu lat to nigdy nie robiłem nic przy zaciskach (oprócz wymiany klocków).

images.jpeg

Edytowane przez krzysiek_f
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
23 godziny temu, Dev napisał:

Więcej zdarzyłem zapomnieć o hamulcach niż Twój umysł jest w stanie przyswoić, dzieciaku. 

Nie pisz w ogóle jeżeli brakuje Ci na ten temat wiedzy, i to nie ja jestem tutaj trollem tylko sam nim jesteś.

Twoje Przedostatnie zdanie dobitnie o tym świadczy. 

Polecam Bilobil skoro masz problemy z pamięcią.

Reszty nie komentuje bo szkoda mi na Ciebie czasu.

Opublikowano
Godzinę temu, krzysiek_f napisał:

Z tego co piszesz to trzpienik prowadnicy powinien być wypolerowany i włożony na sucho? Rozumiem że do gumki nie pakować smaru bo po włożeniu od razu przyciąga klocek do tarczy ale na trzpieniu nie powinno być cienkiej warstwy smaru specjalnego? Osobiście robię tak że przy każdej zmianie kół zima/lato odkręcam zacisk i smaruję zarówno prowadniczki jak i odchylam gumkę i wkładam trochę poniższego smaru pod tłok. Jak jeżdżę swoją B5 od ośmiu lat to nigdy nie robiłem nic przy zaciskach (oprócz wymiany klocków).

images.jpeg

smar daje sie pod gumke tłoczka oraz do trzpieni tylnych jarzm

do przodu do gum nie daje sie smaru

jezeli przetniesz gumk e to zauwazysz  ze ma specjalne lamele 

a nie sa tam bez powodu

Opublikowano
Godzinę temu, DEVONIPX napisał:

Polecam Bilobil skoro masz problemy z pamięcią.

Reszty nie komentuje bo szkoda mi na Ciebie czasu.

widze ze zjadłes juz wszystkie rozumy, gratuluję, smacznego

Opublikowano
7 minut temu, Dev napisał:

smar daje sie pod gumke tłoczka oraz do trzpieni tylnych jarzm

do przodu do gum nie daje sie smaru

jezeli przetniesz gumk e to zauwazysz  ze ma specjalne lamele 

a nie sa tam bez powodu

Czyli smaruje się tłoczki zacisku przód i tył a prowadnice jarzm tylko z tyłu. Nie bardzo to rozumiem ale OK.

Opublikowano
4 godziny temu, krzysiek_f napisał:

Czyli smaruje się tłoczki zacisku przód i tył a prowadnice jarzm tylko z tyłu. Nie bardzo to rozumiem ale OK.

Tylne prowadnice są inaczej skonstruowane niż przednie-smaruje się tylko tylne

Opublikowano (edytowane)

Gdzie guma i metal to nie dajesz smaru

Tam Gdzie metal i metal dajesz smar

Edytowane przez Dev
Opublikowano

dzisiaj doszła jeszcze nowa uszczelka pokrywy zaworów + nowa rurka odmy gdyż moja ma lekkie pękniecie

 

IMG_1490.JPG

Opublikowano (edytowane)

tak więc dzisiaj wreszcie znalazłem czas na ogarniecie wiązki pod cewki tfsi , wymianę świec i uszczelki dekla wraz z całym deklem pod nowe cewki bo i tak leżał to szkoda było nie założyć tym bardziej ze był już wyczyszczony ?

Troszkę makaronu było 

IMG_1681.JPG

IMG_1683.JPG

 

Zabawa z wiązką poszła sprawnie i bez niespodzianek tak wiec jak już wiedziałem ze wszystko chodzi to zabrałem się za wymianę uszczelki pod deklem i świec NGK PFR6Q

IMG_1492.JPG

Zaskoczenie było jak wszystkie cztery świece wykręciłem palcami ?

IMG_1516.JPG

Silnik ogólnie jak na 1,8t wydaje mi się ze nawet czysty na pewno widywałem dużo gorsze 

IMG_1684.JPG

IMG_1685.JPG

 

a tak to wygląda po założeniu dekla i tymczasowym ogarnięciu przewodów. Kupie obudowę na te przewody od tsfi lub 2.0 alt i ogarnę to jeszcze raz żeby już było idealne .

IMG_1686.JPG

38FBA4C6-C8C7-4D31-A807-C365CCA45C2A.jpeg

 

Na lato miały wlecieć 19 które pokazałem w poście stronę wcześniej ale niestety bez dystansów tego nie założę a ostatnio nie mam w ogolę  czasu żeby się zająć ogarnięciem tego tak wiec one muszą jeszcze poczekać na swoją kolej .

 

A obecnie wpadły BBS od ABT 18 8j et 35 opony to 225/40/18 felgi bez dystansów siedzą prawie równo z błotnikami . z przodu pokręcę trochę gwintem żeby zejść lekko w dół a na tył nadal szukam jakiegoś gwint ewentualnie założę jakieś sprężyny i myślę że najgorzej nie będzie IMG_1665.JPG

2 (1).JPG

2 (2).JPG

IMG_1679.JPG

IMG_1663.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez dawid221
Opublikowano
W dniu 11.03.2019 o 14:24, sitar napisał:

Tylne prowadnice są inaczej skonstruowane niż przednie-smaruje się tylko tylne

Przy wymianie kół przyjrzałem się tematowi. Koledzy Dev i sitar pewnie mieli na myśli takie prowadnice. U mnie z przodu są bardzo podobne, żeby nie powiedzieć identyczne jak z tyłu. Sprawdzałem Etkę i wygląda na to że z przodu 2 rodzaje występowały.

09320cb141a48d2aebabfd35a588.jpeg

Opublikowano
8 godzin temu, krzysiek_f napisał:

Przy wymianie kół przyjrzałem się tematowi. Koledzy Dev i sitar pewnie mieli na myśli takie prowadnice. U mnie z przodu są bardzo podobne, żeby nie powiedzieć identyczne jak z tyłu. Sprawdzałem Etkę i wygląda na to że z przodu 2 rodzaje występowały.

09320cb141a48d2aebabfd35a588.jpeg

Do zacisku Ate tylko te że zdjecia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...