lechwik Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 Witam Poniżej wrzucam materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w AVF ie (silnik z jednym paskiem Wielorowkowym) Może komuś się jeszcze to przyda bo jak ja pytałem i szukałem to na nic takiego tu nie trafiłem. 1 2 3 Blokady do wału i wałka rozrządu kupiłem w sklepie tesam.pl kosztują z przesyłką 80zł Widok rolek z założonymi blokadami: INSTRUKCJA NAPIĘCIA NAPINACZA W skrócie opis czynności jakie należy przeprowadzić w celu wymiany paska rozrządu: 1.Demontaż zderzaka należy zdjąć osłonę pod silnikiem i lewe nadkole (patrząc od strony kierowcy), pod nadkolem trzeba odkręcić jeden wkręt (z prawej strony wystarczy lekko odchylić dół nadkola. Dolną część zderzaka (tę która dochodzi do nadkola trzeba siłą wyrwać z błotnika (zatrzaski) natomiast połączenie błotnik zderzak - to pionowe pod lampą należy rozkręcić - 3 śruby M6 do których dostęp jest dla lewej strony po zdemontowaniu nadkola, dla prawej strony - z kanału po zdemontowaniu osłony pod silnikiem. następnie trzeba wyjąć kratki te koło lamp przeciwmgielnych i kluczem imbusowym wykręcić 2 śruby M8 (łby śrub skierowane są do dołu) śrub nie wyjmujemy trzeba je odkręcić tak żeby łby nie wyszły na zewnątrz - były przynajmniej 5 mm schowane. Teraz możemy już wyjąć zderzak. 2. odkręcić śruby mocujące aluminiowe zderzaki przykręcone do podłużnic 3. odkręcić śruby nad lampami i jedną z boku lamp teraz możemy już uchylić pas przedni Zdejmujemy napinacz paska wieloklinowego i sam pasek odkręcamy koło pasowe te zamocowane do wału korbowego zdejmujemy obudowy paska zębatego Reszta opisu na podstawie wcześniejszych materiałów. procedura napełniania i odpowietrzania układu chłodzenia Potrzebne narzędzia: Komplet blokad Do silnika 1.9 TDI PD komplet kluczy imbusowych + gwiazdki klucz nasadowy 19 mm 12stokątny (do kręcenia wałem korbowym) Klucze nasadowe Dynamometr do 30 Nm 1
iwadrian Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zastanawia mnie zasada działania blokady koła na wale bokada nałożona na koło zęby w zęby strzałka do strzałki - o.k śruba wkręcona otwór w kole- co blokuje?czy przechodzi na wylot koła i wchodzi w jakiś otwór w bloku silnika blokując je (koło)?czy blokada nakładana na koło jakoś zamocowana jest jakoś do bloku silnika (jakiś bolec za nią w bloku)? bo jak jest tylko nałożona na koło to i tak wygląda to tak jakby pokręcić wałem to razem z kołem wzlędem bloku silnika powinna się obrócić.Mi to tak wygląda jakby ta śruba wkręcona w koło poniżej blokady miała być wkręcona w otwór w górnej części blokady i zamocować ją do bloku silnika aby uniemożliwić jej obracanie względem bloku razem z kołem. Wymieniałem rozrząd nie raz w różnych autach(w awx i avf bez blokad ) ale tej fotki nie mogę rozkminić.
kqba Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Filmik przedstawiający wymianę rozrządu w B6 1.9 TDi AWX (dotyczy też AVF).Jest podobnych więcej, ale dobrze było by je posortować wg. modelu silnika.1.9 TDi AWX/AVF
alest Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 ...warto dodać, że opcja z całkowitym demontażem przodu i chłodnic chyba dlatego, że wentylator i przynajmniej jedna z chłodnic była uszkodzona/łatana - normalnie pas przedni wystarczy odsunąć w położenie serwisowe by mieć wystarczające dojście do rozrządu... ...widzę, że idzie klej na połączenia gwintowane ale mechanik dociąga wszystko na "oko" - szkoda, że zabrakło klucza dynamometrycznego...
Pretor Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 U mnie w AVF gdzie są dwa elektryczne wentylatory w ogóle nie trzeba odsuwać przedniego pasu. Odkręcamy tylko łapę mocującą odbój z dołu i wszystko razem z pompą wody wymieniamy od góry.
der fuhrer Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Na tym filmiku jest więcej szczegółów o wymianie paska w AWX, Tylko język trochę nie bardzo...
piotrekf3ke Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Świetny filmik instruktażowy. Może komuś się przyda, jesli jest coś niejasne.
lysymakak Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Mam pytanie, Przy wymianie rozrządu, części można kupić na allegro czy w autoryzowanym sklepie? Pasek i pompa najlepiej INA czy jakiś inny? proszę o podpowiedź.... Edytowane 11 Lutego 2015 przez lysymakak
bobikos Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 zerknij na forum w dziale sprzedam, koledzy sprzedają oryginalne zestawy do wymiany rozrządu.
Fenix1 Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 Czy ktoś posiada wiedzę jakimi momentami dokręcania należy potraktować śrubę mocującą koło zębate rozrządu na wale (19' 12-kątna) i 4 śruby mocujące koło pasowe od osprzętu? W AVB.
hidden22 Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 witam na dniach wymieniam rozrzad kupilem kompl rozrzad pasek alternatora i klimy. czy wymienic tez sprzegielko alternatora? na tym sprzegielku mam 125tys zrobione. czy przy wymianie rozrzadu wymienic jakies sruby albo uszczelniacze? pozdrawiam
mlodziak22 Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 (edytowane) Jeśli nic z nm się nie dziej to po co wymieniać?? chyba ,że nie masz co z kasą robić . Czy ktoś posiada wiedzę jakimi momentami dokręcania należy potraktować śrubę mocującą koło zębate rozrządu na wale (19' 12-kątna) i 4 śruby mocujące koło pasowe od osprzętu? W AVB. koło zębate 120Nm +90stopni koło pasowe 10Nm+ 90stopni koło wałka rozrządu 25Nm rolka napinająca 20Nm+45 stopni rolka prowadząca 20Nm napinacz hydrauliczny 25Nm pompa wody 15Nm osłony 10Nm Edytowane 17 Lipca 2015 przez mlodziak22
alex3p Opublikowano 17 Lipca 2015 Opublikowano 17 Lipca 2015 Dnia 12.08.2012 o 21:44, kqba napisał: Filmik przedstawiający wymianę rozrządu w B6 1.9 TDi AWX (dotyczy też AVF). Jest podobnych więcej, ale dobrze było by je posortować wg. modelu silnika. 1.9 TDi AWX/AVF druciarze, a gdzie ustawienie synchro ?
mateusz233 Opublikowano 20 Lipca 2015 Opublikowano 20 Lipca 2015 Jak sie rozrząd robi na blokady to synchro powinno wyjść 0.0 możliwymi małymi odchyłkami.
Fenix1 Opublikowano 21 Lipca 2015 Opublikowano 21 Lipca 2015 (edytowane) Nie do końca tak jest jak kolega wyżej napisał. Blokady są po to aby nie przestawić się na pasku. Blokady wbrew pozorom nie blokują nieruchomo kół. Przestawienie o jeden ząbek i już auto nie zapali (po za zasięgiem odczytu czujników). Synchronizacja to doprecyzowanie innego paska, innego napinacza, rolek itd. To nic innego jak w ustawianie początku wtrysku na pompie mechanicznej co kiedyś się czyniło w innych, starszych silnikach. Przestawienie o 1mm na kole wałka rozrządu do około 1,5 w synchronizacji. Powyżej 3 nie zapali. Jestem 5 dni po wymianie rozrządu i ustawianiu synchronizacji. Powinno być ustawione 0,0. Ja ustawiłem -1. I jest lepiej pod względem spalania (mniej), ciut twardsza praca, silnik żwawszy. Pytanie do mechaników. Czy nie uważacie, że pasek w avb jest napinany bardzo mocno? Nie jestem zawodowym mechanikiem ale w swoich autach zawsze wszystko robiłem sam i nie jeden rozrząd robiłem. Kupiłem oryginalny rozrząd od kolegi tu z forum, bez pompy wody bo takową miałem nową firmy DOLZ. Po prawidłowym napięciu paska nie szło go ugiąć więcej niż 2mm na najdłuższej stronie. A pompa wody wyła jakby miała zaraz skończyć swój żywot. Poluźniłem napinacz, pompa ucichła, pasek idzie ugiąć około 5mm. Albo musi być tak mocno napięte i pompa którą mam jest do kitu albo z rolką napinającą jest coś nie tak. Edytowane 21 Lipca 2015 przez Fenix1
egon@ Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 A może ktoś napisac z jakim momentem należy dokręcić pompę wody i szpilke która trzyma rolkę napinającą?
CzarekJ Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Jeżeli montowałeś napinacz INA do przy 4mm luzu napiecie paska może byc zbyt duże.
hidden22 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 panowie jak mocno trzeba naciagnac pasek rozrzadu? posaidam napinacz nowego typu
mlodziak22 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) od 8:10 szukałem całe 2 min na YT Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez mlodziak22
piotrsob1 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) Ten przyrząd ustalający kółko zębate wału korbowego albo nie jest poprawnie zamontowany , albo jest od innego silnika Przy takim położeniu względem koła zębatego jak na zdjęciu nie powinien wejść na swoje miejsce jego trzpień ustalający Pomijam to że uchwyt przyrządu wkręcono w kółko zębate chyba tylko po to by nie zasłaniało znaków Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się