Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Poniżej wrzucam materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w AVF ie (silnik z jednym paskiem Wielorowkowym)
Może komuś się jeszcze to przyda bo jak ja pytałem i szukałem to na nic takiego tu nie trafiłem.


a52e3829a865df6em.jpg


1
155444738dee6436m.jpg

2
6ff701691b7d11abm.jpg

3
14aea5868cb1c82bm.jpg


Blokady do wału i wałka rozrządu kupiłem w sklepie tesam.pl kosztują z przesyłką 80zł

Widok rolek z założonymi blokadami:

fd0e85a90ef98196m.jpg

3098a2e2c992abbbm.jpg


INSTRUKCJA NAPIĘCIA NAPINACZA

c79dafc365066dcam.jpg


5697c1a6f05d7054m.jpg


W skrócie opis czynności jakie należy przeprowadzić w celu wymiany paska rozrządu:

1.Demontaż zderzaka
należy zdjąć osłonę pod silnikiem i lewe nadkole (patrząc od strony kierowcy), pod nadkolem trzeba odkręcić jeden wkręt (z prawej strony wystarczy lekko odchylić dół nadkola. Dolną część zderzaka (tę która dochodzi do nadkola trzeba siłą wyrwać z błotnika (zatrzaski)
natomiast połączenie błotnik zderzak - to pionowe pod lampą należy rozkręcić - 3 śruby M6 do których dostęp jest dla lewej strony po zdemontowaniu nadkola, dla prawej strony - z kanału po zdemontowaniu osłony pod silnikiem.
następnie trzeba wyjąć kratki te koło lamp przeciwmgielnych i kluczem imbusowym wykręcić 2 śruby M8 (łby śrub skierowane są do dołu) śrub nie wyjmujemy trzeba je odkręcić tak żeby łby nie wyszły na zewnątrz - były przynajmniej 5 mm schowane.
Teraz możemy już wyjąć zderzak.

2. odkręcić śruby mocujące aluminiowe zderzaki przykręcone do podłużnic
3. odkręcić śruby nad lampami i jedną z boku lamp

teraz możemy już uchylić pas przedni
Zdejmujemy napinacz paska wieloklinowego i sam pasek
odkręcamy koło pasowe te zamocowane do wału korbowego
zdejmujemy obudowy paska zębatego

Reszta opisu na podstawie wcześniejszych materiałów.

procedura napełniania i odpowietrzania układu chłodzenia 

Potrzebne narzędzia:

Komplet blokad Do silnika 1.9 TDI PD
komplet kluczy imbusowych + gwiazdki
klucz nasadowy 19 mm 12stokątny (do kręcenia wałem korbowym)
Klucze nasadowe
Dynamometr do 30 Nm

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zastanawia mnie zasada działania blokady koła na wale :mysli: bokada nałożona na koło zęby w zęby strzałka do strzałki - o.k śruba wkręcona otwór w kole- co blokuje?czy przechodzi na wylot koła i wchodzi w jakiś otwór w bloku silnika blokując je (koło)?czy blokada nakładana na koło jakoś zamocowana jest jakoś do bloku silnika (jakiś bolec za nią w bloku)? bo jak jest tylko nałożona na koło to i tak wygląda to tak jakby pokręcić wałem to razem z kołem wzlędem bloku silnika powinna się obrócić.Mi to tak wygląda jakby ta śruba wkręcona w koło poniżej blokady miała być wkręcona w otwór w górnej części blokady i zamocować ją do bloku silnika aby uniemożliwić jej obracanie względem bloku razem z kołem. Wymieniałem rozrząd nie raz w różnych autach(w awx i avf bez blokad :kox: ) ale tej fotki nie mogę rozkminić.

Opublikowano

Filmik przedstawiający wymianę rozrządu w B6 1.9 TDi AWX (dotyczy też AVF).
Jest podobnych więcej, ale dobrze było by je posortować wg. modelu silnika.

1.9 TDi AWX/AVF


Opublikowano

...warto dodać, że opcja z całkowitym demontażem przodu i chłodnic chyba dlatego, że wentylator i przynajmniej jedna z chłodnic była uszkodzona/łatana - normalnie pas przedni wystarczy odsunąć w położenie serwisowe by mieć wystarczające dojście do rozrządu...

...widzę, że idzie klej na połączenia gwintowane ale mechanik dociąga wszystko na "oko" - szkoda, że zabrakło klucza dynamometrycznego...

Opublikowano

U mnie w AVF gdzie są dwa elektryczne wentylatory w ogóle nie trzeba odsuwać przedniego pasu. Odkręcamy tylko łapę mocującą odbój z dołu i wszystko razem z pompą wody wymieniamy od góry.

Opublikowano

Świetny filmik instruktażowy. Może komuś się przyda, jesli jest coś niejasne.

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie,

Przy wymianie rozrządu, części można kupić na allegro czy w autoryzowanym sklepie?

Pasek i pompa najlepiej INA czy jakiś inny?

proszę o podpowiedź....

Edytowane przez lysymakak
Opublikowano

zerknij na forum w dziale sprzedam, koledzy sprzedają oryginalne zestawy do wymiany rozrządu.

Opublikowano

Czy ktoś posiada wiedzę jakimi momentami dokręcania należy potraktować śrubę mocującą koło zębate rozrządu na wale (19' 12-kątna) i 4 śruby mocujące koło pasowe od osprzętu? W AVB.

Opublikowano

witam na dniach wymieniam rozrzad kupilem kompl rozrzad pasek alternatora i klimy. czy wymienic tez sprzegielko alternatora? na tym sprzegielku mam 125tys zrobione. czy przy wymianie rozrzadu wymienic jakies sruby albo uszczelniacze? pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Jeśli nic z nm się nie dziej to po co wymieniać?? chyba ,że nie masz co z kasą robić .

Czy ktoś posiada wiedzę jakimi momentami dokręcania należy potraktować śrubę mocującą koło zębate rozrządu na wale (19' 12-kątna) i 4 śruby mocujące koło pasowe od osprzętu? W AVB.

koło zębate 120Nm +90stopni

koło pasowe 10Nm+ 90stopni

koło wałka rozrządu 25Nm

rolka napinająca 20Nm+45 stopni

rolka prowadząca 20Nm

napinacz hydrauliczny 25Nm

pompa wody 15Nm

osłony 10Nm

Edytowane przez mlodziak22
Opublikowano
Dnia 12.08.2012 o 21:44, kqba napisał:

Filmik przedstawiający wymianę rozrządu w B6 1.9 TDi AWX (dotyczy też AVF).

Jest podobnych więcej, ale dobrze było by je posortować wg. modelu silnika.

1.9 TDi AWX/AVF

druciarze, a gdzie ustawienie synchro ?

Opublikowano

Jak sie rozrząd robi na blokady to synchro powinno wyjść 0.0 możliwymi małymi odchyłkami.

Opublikowano (edytowane)

Nie do końca tak jest jak kolega wyżej napisał. Blokady są po to aby nie przestawić się na pasku. Blokady wbrew pozorom nie blokują nieruchomo kół.

Przestawienie o jeden ząbek i już auto nie zapali (po za zasięgiem odczytu czujników).

Synchronizacja to doprecyzowanie innego paska, innego napinacza, rolek itd.

To nic innego jak w ustawianie początku wtrysku na pompie mechanicznej co kiedyś się czyniło w innych, starszych silnikach.

Przestawienie o 1mm na kole wałka rozrządu do około 1,5 w synchronizacji. Powyżej 3 nie zapali.

Jestem 5 dni po wymianie rozrządu i ustawianiu synchronizacji.

Powinno być ustawione 0,0. Ja ustawiłem -1. I jest lepiej pod względem spalania (mniej), ciut twardsza praca, silnik żwawszy.

Pytanie do mechaników.

Czy nie uważacie, że pasek w avb jest napinany bardzo mocno? Nie jestem zawodowym mechanikiem ale w swoich autach zawsze wszystko robiłem sam i nie jeden rozrząd robiłem.

Kupiłem oryginalny rozrząd od kolegi tu z forum, bez pompy wody bo takową miałem nową firmy DOLZ. Po prawidłowym napięciu paska nie szło go ugiąć więcej niż 2mm na najdłuższej stronie. A pompa wody wyła jakby miała zaraz skończyć swój żywot.

Poluźniłem napinacz, pompa ucichła, pasek idzie ugiąć około 5mm.

Albo musi być tak mocno napięte i pompa którą mam jest do kitu albo z rolką napinającą jest coś nie tak.

Edytowane przez Fenix1
Opublikowano

A może ktoś napisac z jakim momentem należy dokręcić pompę wody i szpilke która trzyma rolkę napinającą?

Opublikowano

Jeżeli montowałeś napinacz INA do przy 4mm luzu napiecie paska może byc zbyt duże.

Opublikowano

panowie jak mocno trzeba naciagnac pasek rozrzadu? posaidam napinacz nowego typu

Opublikowano (edytowane)

od 8:10

szukałem całe 2 min na YT

Edytowane przez mlodziak22
Opublikowano (edytowane)

3098a2e2c992abbbm.jpg

Ten przyrząd ustalający kółko zębate wału korbowego albo nie jest poprawnie zamontowany , albo jest od innego silnika :decayed:

Przy takim położeniu względem koła zębatego jak na zdjęciu nie powinien wejść na swoje miejsce jego trzpień ustalający :whistling:

Pomijam to że uchwyt przyrządu wkręcono w kółko zębate chyba tylko po to by nie zasłaniało znaków :P

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...