Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzieje się tak praktycznie zawsze, ustawiasz, robisz dwa obroty silnika na sucho, potem Odpalasz silnik na minutę, składasz, robisz jazdę testową i wychodzi tak jak na obrazku. 

Z mojego doświadczenia jeśli pasek nie buczy to zostaw, zostawiłem tak ok 10 sztuk i żaden nie wrócił z uszkodzonym silnikiem ani inna reklamacja.

Jeśli ci to przeszkadza to możesz skorygować naciąg bez rozbierania tyle ze możesz pociąć sobie ręce.

Opublikowano
9 godzin temu, szuszek83 napisał:

Czy takie ustawienie napinacza moze byc? Czy korygowac? I czy mozna to zrobic bez ponownego blokowania rozrzadu? ustawione bylo tak ze sie miescilo dokladnie po srodku, ale po odpaleniu przestawil sie na taka pozycje jak na zdjeciu, kat synchronizacji jest rowno na 0, tylko czy pasek nie bedzie zbyt napiety w takim polozeniu.

20170317_225155.png

Najpierw musisz założyć blokady a potem sprawdzić znaki na napinaczu

Opublikowano

U mnie na pracującym silniku wskaźnik utrzymuję sie w szczelinie. Idzie to zobaczyc przez szczeliny w pasie przednim.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

W tej chwili na pracujacym silniku przesuwa sie strzaleczka o 1-2 mm w lewo, pojerzdze troche i zobacze czy bedzie sie cos dzialo

Edytowane przez szuszek83
Opublikowano (edytowane)
Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎19 o 08:25, szuszek83 napisał:

W tej chwili na pracujacym silniku przesuwa sie strzaleczka o 1-2 mm w lewo, pojerzdze troche i zobacze czy bedzie sie cos dzialo

wczoraj zrobiłem jakieś 50 km , a dziś oto co zauważyłem po zdjęciu osłony:

20170320_123050.jpg

Edytowane przez szuszek83
Opublikowano

Na to nie patrz bo nie wiesz jak jest silnik ustawiony a znając życie napewno nie jest 1 cylinder w GMP. Dlatego​ napisałem żebyś sprawdził naciag na uruchomionym silniku bo wtedy widac a jesli mieści sie strzałka w nacięciu to jest ok.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

A4 1.9 tdi BRB- wymieniłem rozrząd kpl. w maju 2011 roku, przejechałem łącznie przez ten czas około 25 000 km z jazdą miejską 80%.

Czy trzeba już wymienić rozrząd?

Pozdrawiam  

Edytowane przez zbych58
Opublikowano

wypada juz wymienic

Opublikowano

Będę wymieniał uczelniacz wału. Czy koło zębate muszę też wymienić 038105263E czy wystarczy sama śruba 045105229? 

 

Opublikowano

Koło zostaje, śruby nie wymieniłem jeszcze nigdy.

Opublikowano

Naczytałem się ze śrubą jest jedno razowa a to koszt 18zl w ASO a o koło zębate wolałem się zapytać.

Opublikowano

Możesz zakręcić starą śrubę, nic się nie stanie. Najlepiej z dodatkiem kleju do gwintów.

Opublikowano

Śruby powinny być nowe i bez kleju

Opublikowano (edytowane)

Śruby kola pasowego i zębatego wymienię mają na stanie w ASO. A koło zębate to wydatek 150zl jak będzie potrzeba to też.  Sądziłem że koło trzeba wymienić.

Jeszcze jedno simering na wale jest taki sam jak na wałku rozrządu?

Dzięki koledzy za odzew.

 

Edytowane przez jaceko
Opublikowano

Ja tego nie wymieniam i puki co nikomu się nie odkręcila.

Uszczelniacz walka to zwykły simering a wału jest razem z korpusem. 

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, jaceko napisał:

Śruby kola pasowego i zębatego wymienię mają na stanie w ASO. A koło zębate to wydatek 150zl jak będzie potrzeba to też.  Sądziłem że koło trzeba wymienić.

Jeszcze jedno simering na wale jest taki sam jak na wałku rozrządu?

Dzięki koledzy za odzew.

 

Uszczelniacz wału korbowego przód (35X48X10) EL155560

uszczelniacz wału korbowego.jpg

Uszczelniacz wałka rozrządu (32X47X10) EL129780

uszczelniacz wałka rozrzadu.jpg

Edytowane przez szuszek83
Opublikowano

Dzięki kolego "szuszek83" z tymi uszczelniaczami. Pracownik w hurtowni upierał się że są to te same uszczelniacze. 

Opublikowano

Uszczelniacz wału i wałka różni się, ale na wał na pewno nie występuję z korpusem od str rozrządu. Kup na wał 35x48x10

Opublikowano
12 godzin temu, lukaszooo napisał:

Ja tego nie wymieniam i puki co nikomu się nie odkręcila.

Uszczelniacz walka to zwykły simering a wału jest razem z korpusem. 

Z korpusem wystepuje na tyle, od strony skrzyni

Opublikowano (edytowane)
Dnia 6.04.2017 o 09:57, lukaszooo napisał:

Ja tego nie wymieniam i puki co nikomu się nie odkręcila.

Uszczelniacz walka to zwykły simering a wału jest razem z korpusem. 

Nie zgodzę się. To nie są zwykłe uszczelniacze. Zwykły najczęściej jest silikonowy ze sprężynką, który potrafi zrobić rowek na wałku. Oryginalne uszczelniacze są z materiału PTFE i nie niszczą powierzchni wałka jak zwykłe uszczelniacze. Oczywiście każdy zdecyduje samodzielnie. Zwykły kosztuje 10 PLN a taki jak powinien być ponad 30 PLN a w serwisie ponad 100PLN.

Edytowane przez CzarekJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...