aprox99 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Witam,po nieudanej przygodzie z A4 136 KM kupiłem teraz A 4 TDI z silnikiem CJCD i jest to jedyny silnik z regału VW którego nie obejmuje afera dieslowska i który nie potrzebuje żadnego softwareupdate.Teraz pali mi jak trzeba na autostradzie 5,4l a tamten palił litr więcej.Nie mam już po przejechaniu kilkuset metrów pracującego wentylatora.W tamtym po przejechaniu 30 km silnik nie był jeszcze ciepły,tutaj grzeje się normalnie.Auto ma dalej Euro5 i nareszcie jestem zadowolony.Tylko takie info.Pozdr
RALF76 Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 5 godzin temu, aprox99 napisał: TDI z silnikiem CJCD i jest to jedyny silnik z regału VW którego nie obejmuje afera dieslowska skąd takie info o tym rodzynku?
aprox99 Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) Z info u audi.Akcja update nie dotyczy tego silnika.I to ten silnik 4 od lewej cjcd i nie jest to silnik EA 189,pytanie to jaki? 2.7 TDI 3.0 TDI Bauzeitraum 04/2008– 02/2015 04/2009– 08/2015 09/2007– 04/2013 04/2013– 08/2015 11/2011– 08/2015 02/2008– 11/2011 07/2011– 02/2015 03/2014– 08/2015 09/2007– 11/2011 11/2011– 02/2015 09/2007– 11/2011 07/2011– 05/2015 MKB CAGC, CJCC CAGB, CJCB CAGA, CJCA CJCD, CMFB CAHB, CGLD CAHA CGLC CNHA CAMA, CGKA CLAB CAPA, CCWA CDUC, CKVC Motorbaureihe VW EA189 VW EA189 VW EA288 VW EA897 Motorbauart Reihenbauart V-Bauart Nockenwellenantrieb Zahnriemen Steuerkette Gemischaufbereitung Common-Rail-Einspritzung Motoraufladung Turbolader Zylinder/Ventile 4/16 6/24 Hubraum 1968 cm³ 2698 cm³ 2967 cm³ max. Leistung bei min−1 88 kW (120 PS)/ 4000(1) 100 kW (136 PS)/ 3000–4400(2) 105 kW (143 PS)/ 4200 110 kW (150 PS)/ 4200(3) 120 kW (163 PS)/ 3000–4200(4) 125 kW (170 PS)/ 4200 130 kW (177 PS)/ 4200 140 kW (190 PS)/ 3800–4200 140 kW (190 PS)/ 3500–4400 150 kW (204 PS)/ 3500–4500 176 kW (240 PS)/ 4000–4400 180 kW (245 PS)/ 4000–4500 max. Drehmoment bei min−1 290 Nm/ 1750–2500 320 Nm/ 1500–3000(5) 320 Nm/ 1750–2500 320 Nm/ 1750–2500(3) 400 Nm/ 1750–2750(6) 350 Nm/ 1750–2500 380 Nm/ 1750–2500 400 Nm/ 1750–3000 400 Nm/ 1400–3250 400 Nm/ 1250–3500 500 Nm/ 1500–3000 500 Nm/ 1400–3250(7) Antriebsart, Serie Vorderradantrieb Allradantrieb Antriebsart, Option — Allradantrieb — Allradantrieb — Getriebeart, Serie 6-Gang-Schaltgetriebe Getriebeart, Option — multitronic — multitronic/7-Gang-S tronic(8) multitronic 7-Gang-S tronic(9) 7-G Edytowane 15 Września 2018 przez aprox99
trebor147 Opublikowano 19 Września 2018 Opublikowano 19 Września 2018 tez mam ten silniczek i jestem bardzo z niego zadowolony
przemopk Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 W dniu 15.09.2018 o 13:47, aprox99 napisał: Witam,po nieudanej przygodzie z A4 136 KM kupiłem teraz A 4 TDI z silnikiem CJCD i jest to jedyny silnik z regału VW którego nie obejmuje afera dieslowska i który nie potrzebuje żadnego softwareupdate.Teraz pali mi jak trzeba na autostradzie 5,4l a tamten palił litr więcej.Nie mam już po przejechaniu kilkuset metrów pracującego wentylatora.W tamtym po przejechaniu 30 km silnik nie był jeszcze ciepły,tutaj grzeje się normalnie.Auto ma dalej Euro5 i nareszcie jestem zadowolony.Tylko takie info.Pozdr Przy jakiej prędkości na autostradzie osiągasz takowe spalanie? Mam tą samą jednostkę i niekiedy na krótszych trasach (przeważnie robię dłuższe) wentylator potrafi się załączyć. Trzeba zwrócić uwagę, że wentylator reguluje proces wypalania filtru DPF.
aprox99 Opublikowano 21 Września 2018 Autor Opublikowano 21 Września 2018 Jeżdżę tak 130km/h.Ten wcześniejszy brał 1L więcej,nie mogłem zejść poniżej 6,3L /100km na autostradzieTo samo w mieście pali1,5L mniej od tamtego.Niby po wgraniu softu po aferze VW palą około0,2L więcej i jest to kłamstwo.Silniki Audi i VW palą więcej o litr
RALF76 Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 1 godzinę temu, aprox99 napisał: Jeżdżę tak 130km/h non stop przez kilka godzin 130km/h i wychodzi Ci 5.4? u mnie 5.7 przy takiej prędkości np 5h jazdy non stop...
aprox99 Opublikowano 21 Września 2018 Autor Opublikowano 21 Września 2018 Przy podobnej jeździe brał mi ten poprzedni nie mniej niż 6,3L.A przecież 5,7 to i tak ok
luk1121 Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 Czym się różni CJCD od CMFB? Czy ten CJCD ma już rozwiązany problem z opiłkami w układzie paliwowym i czy to jest bliźniacza jednostka CNHA tylko mniejsza moc?
aprox99 Opublikowano 10 Lipca 2019 Autor Opublikowano 10 Lipca 2019 Problem opiłków to problem pompy, nie silnika i to zdarza się w każdym silniku
tompab Opublikowano 13 Czerwca 2023 Opublikowano 13 Czerwca 2023 A ja panowie dodam że też mam ten silnik CJCD i półki co to nie jestem zadowolony bo bierze mi olej z maximum do minimum na MMI to zrobię około 1200km dodam że nie ma wycieków turbina ładna wydech czyściutki nie kopci i gdzie to sie podziewa to nie wiem, przebieg 215000km prałem już DPF bo wypalał się co 60km na końcu a teraz co 300km po praniu i tak mi sie wydaje że za często nie wiem może to przyczyna tego ubytku oleju, zawór EGR też był wymieniany i zmieniany soft z 9998 na 9978 bo innego nie było do tego silnika. Ja zauważyłem że ciężko go rozgrzać bo jak jest np 5stopni na polu rano jak jade do pracy to na dystansie 17km ledwo co wskazówka dojdzie do 90stopni.
Muskel1 Opublikowano 13 Czerwca 2023 Opublikowano 13 Czerwca 2023 12 minut temu, tompab napisał(a): teraz co 300km po praniu i tak mi sie wydaje że za często nie wiem może to przyczyna tego ubytku oleju, Z pewnością wali wszystko w dpf. Czarów nie ma, spalony olej sam nie zniknie. 1 l oleju na 1200 km to silnik złom i nadaje się do roboty.
tompab Opublikowano 20 Listopada 2023 Opublikowano 20 Listopada 2023 A jaki lejecie olej do tego silnika? Bo ja leję motul 5w30 8100+ może jak by inny olej wlac by nie brał tyle oleju? A co myślicie o zrobieniu plukanki? Pomoże to coś?
Tomnik Opublikowano 20 Listopada 2023 Opublikowano 20 Listopada 2023 Zmianą oleju na inny, o tych samych parametrach (konieczny olej niskopopiołowy), nie naprawisz silnika. Nie miej złudzeń. Jeśli dystans, o którym wspominasz - 300km- jest pokonywany przeważnie przy jeździe miejskiej, często niedogrzanym silnikiem, krótkie odcinki, to jest on raczej prawidłowy. Jeśli zauważysz, że będzie on malał dość szybko, to będzie dodatkowy znak, że za ten stan rzeczy odpowiada spalany olej, który to zanieczyszcza DPF.
tompab Opublikowano 22 Listopada 2023 Opublikowano 22 Listopada 2023 a czy ma sens sprawdzanie kompresji silnika co mi to powie na temat silnika i tego że bierze olej? bo taka usługa 300zł.
Elhape Opublikowano 28 Listopada 2023 Opublikowano 28 Listopada 2023 Sprawdzenie kompresji pomoże Ci ustalić czy olej spala z powodu zużytej/uszkodzonej głowicy czy z powodu zużytych pierścieni na tłokach. Żeby to stwierdzić robi się normalny pomiar a później drugi (próba olejowa) taki sam pomiar tylko po wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra. Nawet bym nie pomyślał, że może to aż tyle kosztować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się