Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzis umowilem sie na termin regeneracji napedu pompy w moim b8, Gosc berze 600 zl, trwa to 3 dni. Kraków jak ktos chce dam namiary.

jedrex nie bedziesz mial objawów..... to pada nagle, czerwona kontrolka oleju jak szybko nie zgasisz to zatarty silnik.

generalnie gosc mowi ze te modele tylko to boli a poza tym to bardzo udany motor.

Pochwal się jaki masz przebieg i jak wyglądał imbus jeżeli gość wogóle pokaże Twój..

Ludzie nie bądźcie naiwni i nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma....

Napęd w 2.0 tdi przed 2010 jest faktycznie felerny ale w przypadku silników CR nie jest tak straszny.

W mojej B8 własnie stukło 220 000 km i przyszedł czas na kolejny serwis olejowo filtrowy.

W związku z tym, iż mój silnik to CAGA 143 KM to mogę jak niektórzy może wiedzą (bo razem z Arekp pisałem o tym ) wymienić bez zwalania rozrządu imbus (w CAHA jest już to nie możliwe)

A wiec mechanik zwalił miskę i zabrał się za wymianę - ps nowy imbus jest już pełny a nie z "dziurką".

Po wyciągnięciu okazało się że po 220k km imbus był lekko draśnięty i spokojnie kolejne 100k można by było zrobić.

No ale dla świetego spokoju założyliśmy nowy imbus (ten sam rozmiar - kupiony w ASO)

Także jak czytam, że ktoś robi to przy 120 000 - 180 000 km przebiegu i ma zjechany totalnie - to powiem Wam jedno - Wasze auta mają grubo ponad 300k na liczniku pierwotnie.

Opublikowano

dzis umowilem sie na termin regeneracji napedu pompy w moim b8, Gosc berze 600 zl, trwa to 3 dni. Kraków jak ktos chce dam namiary.

jedrex nie bedziesz mial objawów..... to pada nagle, czerwona kontrolka oleju jak szybko nie zgasisz to zatarty silnik.

generalnie gosc mowi ze te modele tylko to boli a poza tym to bardzo udany motor.

dlaczego 3 dni?

Opublikowano

mam 181 kkm przebiegu, 3 dni dlatego ze w pierwszym gosc rozbiera i poszerza gniazdo, na ori imbus naklada jakąś nakretke z twardego materialu bo on rwierdzi ze gniazdo ma tyljo zewnetrzne ściany utwardzane a id strony imbusa jest miekko, potem klei to czymś, schnie to jeden dzien i sklada w trzeci,

doradca tu nawet nie chodzi i scieranie imbusa bo on sam kosztuje grosze, tylko wyciera sie gniazdo w ktotym on siedzi i wymiana imbusa na nowy pozornie rozwiazuje problem

Opublikowano

Za wkręcenie tulejki od klucza imbusowego 600 zł?Zastanów się co robisz abyś później nie płakał...

Opublikowano (edytowane)

Za wkręcenie tulejki od klucza imbusowego 600 zł?Zastanów się co robisz abyś później nie płakał...

swiete slowa ja przerabialem walek i chlopaki mi to ogarneli na sprzecie to tego przystosowanym w niecale 2h - przerobili walek po zabierak 100 mm i tyle jak fabryka nakazała, juz mnie dwoch mechanikow namawialo na wspawanie na stale zabieraka itp . to ich wysmialem a zreszta kazdy robi co uwaza ......

doradca dobrze mowisz ale nie do konca bo gniazdo jak i zabierak niszczy sie od czestego odpalania auta wiec dystans nie koniecznie musi miec wplyw na zuzycie zabieraka , u mnie 160 bylo nalatane i widzialem swoj zabierak 75 mm delikatne otarcia czarnej farby na sciankach nic poza tym spokojnie by pochulal jeszcze ze 100 tysi przy moim trybie jazdy

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

dzis umowilem sie na termin regeneracji napedu pompy w moim b8, Gosc berze 600 zl, trwa to 3 dni. Kraków jak ktos chce dam namiary.

jedrex nie bedziesz mial objawów..... to pada nagle, czerwona kontrolka oleju jak szybko nie zgasisz to zatarty silnik.

generalnie gosc mowi ze te modele tylko to boli a poza tym to bardzo udany motor.

Pochwal się jaki masz przebieg i jak wyglądał imbus jeżeli gość wogóle pokaże Twój..

Ludzie nie bądźcie naiwni i nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma....

Napęd w 2.0 tdi przed 2010 jest faktycznie felerny ale w przypadku silników CR nie jest tak straszny.

W mojej B8 własnie stukło 220 000 km i przyszedł czas na kolejny serwis olejowo filtrowy.

W związku z tym, iż mój silnik to CAGA 143 KM to mogę jak niektórzy może wiedzą (bo razem z Arekp pisałem o tym ) wymienić bez zwalania rozrządu imbus (w CAHA jest już to nie możliwe)

A wiec mechanik zwalił miskę i zabrał się za wymianę - ps nowy imbus jest już pełny a nie z "dziurką".

Po wyciągnięciu okazało się że po 220k km imbus był lekko draśnięty i spokojnie kolejne 100k można by było zrobić.

No ale dla świetego spokoju założyliśmy nowy imbus (ten sam rozmiar - kupiony w ASO)

Także jak czytam, że ktoś robi to przy 120 000 - 180 000 km przebiegu i ma zjechany totalnie - to powiem Wam jedno - Wasze auta mają grubo ponad 300k na liczniku pierwotnie.

A czym różni się dół CAHA od CAGA że trzeba zwalać rozrząd do wymiany imbusa?.

Opublikowano

to żeście mi nabili głowe.....odwołałem wizyte u mechanika

Opublikowano

imbus musi mieć luz roboczy a nie pospawany czy sklejony

Opublikowano

A co daje ten luz roboczy? Nie wystarczyl by luz między zabierakiem a pompą oleju?

Opublikowano

Widocznie jak by nie był potrzebny to by wszyscy spawali i załatwione bez przerabiania gniazda

Opublikowano

Koledzy czy w slniku CAGC jest krótki czy długi zabierak pompy oleju?

Opublikowano

rocznik kolego, jaki rocznik..

Opublikowano

Pytanie: Czy w A4 B8 z 07.2009 (2.0 TDi 120KM) modelowo rocznik 2010 - to jest krótki imbus czy długi? :)

Opublikowano

Pytanie: Czy w A4 B8 z 07.2009 (2.0 TDi 120KM) modelowo rocznik 2010 - to jest krótki imbus czy długi? :)

Na 1 stronie tego wątku jest napisane ,że do 10.2009 r. był imbusik krótszy 77 mm ,potem dłuższy 100 mm :-)

Opublikowano

tak wiem, ale skoro modelowo jest to rocznik 2010, to może już zastosowali te dłuższe imbusiki :)

Opublikowano

tak wiem, ale skoro modelowo jest to rocznik 2010, to może już zastosowali te dłuższe imbusiki :)

Możesz mieć auto z lipca 2009 a modelowo będzie 2010:-)

Opublikowano

dzis umowilem sie na termin regeneracji napedu pompy w moim b8, Gosc berze 600 zl, trwa to 3 dni. Kraków jak ktos chce dam namiary.

jedrex nie bedziesz mial objawów..... to pada nagle, czerwona kontrolka oleju jak szybko nie zgasisz to zatarty silnik.

generalnie gosc mowi ze te modele tylko to boli a poza tym to bardzo udany motor.

Pochwal się jaki masz przebieg i jak wyglądał imbus jeżeli gość wogóle pokaże Twój..

Ludzie nie bądźcie naiwni i nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma....

Napęd w 2.0 tdi przed 2010 jest faktycznie felerny ale w przypadku silników CR nie jest tak straszny.

W mojej B8 własnie stukło 220 000 km i przyszedł czas na kolejny serwis olejowo filtrowy.

W związku z tym, iż mój silnik to CAGA 143 KM to mogę jak niektórzy może wiedzą (bo razem z Arekp pisałem o tym ) wymienić bez zwalania rozrządu imbus (w CAHA jest już to nie możliwe)

A wiec mechanik zwalił miskę i zabrał się za wymianę - ps nowy imbus jest już pełny a nie z "dziurką".

Po wyciągnięciu okazało się że po 220k km imbus był lekko draśnięty i spokojnie kolejne 100k można by było zrobić.

No ale dla świetego spokoju założyliśmy nowy imbus (ten sam rozmiar - kupiony w ASO)

Także jak czytam, że ktoś robi to przy 120 000 - 180 000 km przebiegu i ma zjechany totalnie - to powiem Wam jedno - Wasze auta mają grubo ponad 300k na liczniku pierwotnie.

A czym różni się dół CAHA od CAGA że trzeba zwalać rozrząd do wymiany imbusa?.

Nie wiem - nie jestem mechanikiem ale mechanik mój twierdzi że w CAHA nie ma dostępu do imbusa po zdjęciu miski olejowej - a gosc zajmuje sie tylko audi.

Swoją drogą sposób ten wyczytany został przez Arka z audizone czy jakiegoś innego zagranicznego forum gdzie własnie też potwierdzają, że operacje wymiany imbusa tylko w caga można zrobić.

Oczywiście zabieg polega na wymianie imbusa na nowy ale 77mm - moja B8 przy przebiegu 220kkm miała go w stanie do zniesienia - martinomen może wrzuci zdjecie bo przekazałem mu imbus dla potomnych przy sprzedazy auta

Opublikowano

Wielokrotnie na forum wałkujemy że silnik CAGA czy CAHA jest taki sam,

Różnica jest w osprzęcie np TURBO, mapy paliwowe

Czyli nie może byc różnicy w wymianie imbusa

Opublikowano

powtarzam to co powiedział mechanik i o czym było napisane na zagranicznych forach - nie wnikam w szczegóły wiem tylko ze w CAGA to możliwe bez sciagania rozrządu bo to robiłem

Opublikowano

powtarzam to co powiedział mechanik i o czym było napisane na zagranicznych forach - nie wnikam w szczegóły wiem tylko ze w CAGA to możliwe bez sciagania rozrządu bo to robiłem

Mechanik jest mądrzejszy od elsy. :grin: w której procedura demontażu pompy oleju w silnikach CAGA i CAHA jest taka sama i nie wymaga prac przy rozrządzie.

btw

Z Etki wynika że zabierak zmieniono od 19.10.2009

Mam wrażenie że całe zamieszanie polega na tym, że o ile sama wymiana imbusa w CAGA/CAHA nie wymaga pracy przy rozrządzie, to regeneracja wałka pociąga za sobą konieczność demontażu modułu wałków wyrównoważających co z kolei wymaga blokady rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...