Prometeo7 Opublikowano 15 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2022 7 godzin temu, ferano napisał: Ja wymieniłem oba termostaty, i zawór zwrotny. Próbowałem zaoszczędzić i najpierw wymieniłem termostat dsg + zawór zwrotny, nic to nie dało. Dopiero wymiana głównego termostatu dała oczekiwany rezultat. Nie piszcie proszę o odwracaniu zaworków i innych dziwnych pomysłach... Jeśli ktoś chce się pozbyć problemu niedogrzanego silnika polecam wymianę kompletu za jednym podejściem. Problem w tym, że zarówno mały i duży termostat wymieniałem 2x i nie dało to absolutnie żadnej poprawy, więc albo co dziesiąty termostat z ASO jest sprawny, albo nie w nim leży przyczyna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 15 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2022 19 minut temu, Prometeo7 napisał: albo nie w nim leży przyczyna... nie inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 (edytowane) W aucie rodziców musiałem też zmienić termostaty bo w ogóle nie łapał temperatury, ledwo powyżej 50. Kupiłem te o wyższej temperaturze otwarcia: Główny: Gates Gates TH48087G1 Skrzyni: Behr Behr TH580 I zawór zwrotny z ASO Roboty trochę jest i naprawdę się przydały szczypce z linką Yato. Krótka przejażdżka i od razu uśmiech na twarzy: Edytowane 8 Kwietnia 2022 przez kamil-vag Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeo7 Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 7 minut temu, kamil-vag napisał: W aucie rodziców musiałem też zmienić termostaty bo w ogóle nie łapał temperatury, ledwo powyżej 50. Kupiłem te o wyższej temperaturze otwarcia: Główny: Gates Gates TH48087G1 Skrzyni: Behr Behr TH580 I zawór zwrotny z ASO Roboty trochę jest i naprawdę się przydały szczypce z linką Yato. Krótka przejażdżka i od razu uśmiech na twarzy: Główny z ASO ma też temperaturę otwarcia 87 stopni, jedynie małe się różnią. U mnie na tym z temperaturą otwarcia 80 stopni jest jeszcze gorzej, niż na nowym oryginalnym, więc zakładam z powrotem oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Tak, racja, Mahle-Behr mają jeszcze główny z temperaturą otwarcia 92. W tym CAGA jest teraz dobrze, momentalnie łapie temperaturę, zobaczymy z kolejną zimą, bo teraz już temperatury za oknem plusowe... Co ciekawe porównywałem nowe i stare i w stanie spoczynku tak samo pootwierane... Więc problem musiał być gdzieś w trakcie rozgrzewania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2022 Te silniki maja wysoką sprawność cieplna stąd problemy z nagrzewaniem, poza tym są źle izolowane i co najważniejsze mają mocno rozbudowany układ chłodzenia. Wymiana termostatu nie zawsze daje porządny efekt, nie narzekają tylko Ci którzy mają dogrzewacz lub pelne Webasto. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawmichtim Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 (edytowane) Koledzy, jak już wcześniej pisałem wymiana dwóch termostatów na nowe oryginalne nic nie dała. Latem ok. zimą źle. Można posiłkować się webastem albo tekturą. Oglądając youtube, jeden mechanik wstawiał do A6 termostat z wyższą temperaturą otwarcia. Dziś zakupiłem mały termostat (ten na przewodzie), ale z temperaturą 87 stopni zamiast oryginalnych 75. Termostat firmy Borsehung B18776. Jeszcze go nie wymieniłem. Po wymianie powiem jak rezultat. edit 20.11.2022 Koledzy, koleżanki, po wymianie żadnych pozytywnych zmian. Jak się wolno nagrzewa tak się wolno nagrzewa, a może nawet jeszcze wolniej. Edytowane 20 Listopada 2022 przez Pawmichtim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 Opublikowano 20 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 było już wałkowane. w Poliftowych 2.0 tdi ea189 nie do końca dobrze pykło im umiejscowienie wyjścia wody z układu EGR.... jest za blisko rurki która idzie do termostatu głównego. Pompka wody EGR non stop ciągnie zimną wode z chłodnicy żeby chłodzić spaliny i wyrzuca tą wodę za blisko "małego obiegu" gdzie mały obieg podbiera niestety tą zimną wodę. Dlatego odwrócenie zaworka układu EGR "poprawia" sytuacje bo zamyka on obwód wodny EGRa. Problem jest taki ze np w moim przypadku długotrwała jazda z zablokowanym "odwroconym" zaworkiem spowodowała awarie chłodnicy EGR i wrzucanie plynu chłodniczego do dolotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prometeo7 Opublikowano 20 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 48 minut temu, soul87 napisał(a): było już wałkowane. w Poliftowych 2.0 tdi ea189 nie do końca dobrze pykło im umiejscowienie wyjścia wody z układu EGR.... jest za blisko rurki która idzie do termostatu głównego. Pompka wody EGR non stop ciągnie zimną wode z chłodnicy żeby chłodzić spaliny i wyrzuca tą wodę za blisko "małego obiegu" gdzie mały obieg podbiera niestety tą zimną wodę. Dlatego odwrócenie zaworka układu EGR "poprawia" sytuacje bo zamyka on obwód wodny EGRa. Problem jest taki ze np w moim przypadku długotrwała jazda z zablokowanym "odwroconym" zaworkiem spowodowała awarie chłodnicy EGR i wrzucanie plynu chłodniczego do dolotu... Pytanie tylko dlaczego niektórzy twierdzą, że u nich jest OK, np. człowiek z kanału na yt "AUDInts (napraw to sam)" ma tak jak ja silnik CGLC, tyle że w A6 i u niego trzyma temperaturę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbi Opublikowano 20 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 29 minut temu, Prometeo7 napisał(a): Pytanie tylko dlaczego niektórzy twierdzą, że u nich jest OK, np. człowiek z kanału na yt "AUDInts (napraw to sam)" ma tak jak ja silnik CGLC, tyle że w A6 i u niego trzyma temperaturę... Prawdopodobnie skrzynia automatyczna robi różnicę bo tam jest jest trochę inny układ chłodzenia. Tak słyszałem ale niech ktoś potwierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 Opublikowano 21 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 14 godzin temu, Prometeo7 napisał(a): Pytanie tylko dlaczego niektórzy twierdzą, że u nich jest OK, np. człowiek z kanału na yt "AUDInts (napraw to sam)" ma tak jak ja silnik CGLC, tyle że w A6 i u niego trzyma temperaturę... Nie wiem Może wszystko zalezy od klimatu i stylu jazdy, ja raz na tej samej trasie dogrzewam motor do 90 stopni po 6km a czasami nie osiagam 80 po 15km w podobnych warunkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golombek1991 Opublikowano 22 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2022 Podpowie mi ktos gdzie znajduje sie drogi termostat 1K0121113A w a4b8 cjca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 na tym zdjeciu go nie widac. ale jest tam w głębi niżej na samym środki kadru tego zdjecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olekj32 Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) W dniu 17.11.2021 o 21:38, Prometeo7 napisał(a): Witam Zrobiło się już nieco chłodniej i widać efekty tej wymiany? Witam. Sorry, że dopiero teraz ale nie dostałem powiadomienia. Wymiana małego termostatu była strzałem w 10. Zimą trzyma temperaturę 90 stopni bez problemu. Edytowane 2 Marca 2023 przez olekj32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertus28 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Koledzy jak możecie to napiszcie jaki jest nr części w ASO, małego termostatu do A4 B8 2.0 tdi 136km CJCB. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik2 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 (edytowane) 1K0121113A Edytowane 23 Czerwca 2023 przez bercik2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klucha11 Opublikowano 15 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2023 Cześć. Jakie i ile termostatów jest u mnie? Jest ten zaworek? WAUZZZ8K9BA055418 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 17 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2023 główny - 059 121 111 AA dodatkowy - 059 121 113 N 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sowa80 Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 W dniu 20.11.2022 o 20:29, soul87 napisał(a): było już wałkowane. w Poliftowych 2.0 tdi ea189 nie do końca dobrze pykło im umiejscowienie wyjścia wody z układu EGR.... jest za blisko rurki która idzie do termostatu głównego. Pompka wody EGR non stop ciągnie zimną wode z chłodnicy żeby chłodzić spaliny i wyrzuca tą wodę za blisko "małego obiegu" gdzie mały obieg podbiera niestety tą zimną wodę. Dlatego odwrócenie zaworka układu EGR "poprawia" sytuacje bo zamyka on obwód wodny EGRa. Problem jest taki ze np w moim przypadku długotrwała jazda z zablokowanym "odwroconym" zaworkiem spowodowała awarie chłodnicy EGR i wrzucanie plynu chłodniczego do dolotu... Czy jest możliwe, że w tym miejscu oprocz płynu chłodniczego do dolotu dostanie się również olej? Zjada mi jedno i drugie na raz gwałtownie (wczesniej brak ubytków obu płynów). Nie mieszają sie one ze sobą tylko są spalane. Gosc z kanału Audi napraw to sam pisal cos ze mu przez chlodniczke mieszalo płyn chłodniczy z olejem i palilo plyn chlodniczy. To może jest mozliwe ze u mnie olej i plyn chlodniczy idzie do dolotu z powodu chłodniczki EGR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebaa Opublikowano 22 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2023 W dniu 19.11.2023 o 12:13, Sowa80 napisał(a): To może jest mozliwe ze u mnie olej i plyn chlodniczy idzie do dolotu z powodu chłodniczki EGR? Płyn chłodniczy jak najbardziej, olej to nie ma takiej możliwości. Ubytki mogą być niepowiązane ze sobą, ewentualnie głowica siada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się