Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Przeczytałem cały wątek, ale tak dużo info mi w głowie się nie mieści.

Jednak, mam seata Exeo 12.2010 2.0tdi 143km CAGA skrzynia manualna. 

Auto się rozgrzewa do 90C tylko stojąc w korku, pod czas wolnej jazdy trzyma 70C przy temperaturze zewnętrznej do +10C, podczas szybszej jazdy w mieście waha się 70C-80C. 

Po przeczytaniu doszedłem do wniosku że 

Auto ma:

- termostat duży

- termostat mały (mały regulator)

- zawór zwrotny

 

Kto już i w jaki sposób rozwiązał problem w silniku CAGA??

Czytałem na innym forum że można zamontować termostat od a4 B7 i problem znika

 

 

 

Screenshot_2019-04-01-23-10-14-165_com.android.chrome.png

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.03.2019 o 12:13, pilKOZAK napisał:

Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu ?. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian.

Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć...

przedlift tylko z początkowych lat produkcji do 17.08.2009 ma sam wkład termostatu  03L 121 113 A który ma temperaturę otwarcia 83 stopnie ale dużo osób zakłada termostat od a4 b6/b7 1.9/2.0tdi 044 121 113 który ma temperaturę otwarcia 87 stopni

od 18.09.2009 w przedliftach  montowane były tylko z obudową 03L 121 111 AD takie same jak w poliftach temperatura otwarcia 87 stopni

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Teraz jeżdżę 2.0 TDI 184hp kod CUWA i dochodzę do wniosku że w tych CJCA, B i D producent coś zepsuł ? bo dogrzewa mi się 2x szybciej 

Opublikowano

Witam wszystkich! Mam mały problem który powstał przy wymianie termostatu w audi a4 b8 2.0tdi silnik CAGA 2010r. Uszczelka która znajduje się na gumowej rurce w 40% wyszła z termostatu i jest wyciek! Czy jest możliwość wymiany samej uszczelki czy jednak muszę wymienić całą rurkę i ponownie spuszczać płyn itd.

70547291_509590393164509_4082793399021731840_n.jpg

71662818_545910292813584_9022988228830953472_n.jpg

Opublikowano

standard. oringu brak w zestawie. w aso koszt około 5zł

numer oringu to 06B121687

Opublikowano

Witam,

 

jestem po wymianie tylko termostatu głównego A4 B8 2011r. Wcześniej miałem problem gdzie temperatura oscylowała w granicy 75-80 stopni, po wymianie dochodzi do 90^ i trzyma. Pozdrawiam,

Opublikowano
57 minut temu, wolframe napisał:

Witam,

 

jestem po wymianie tylko termostatu głównego A4 B8 2011r. Wcześniej miałem problem gdzie temperatura oscylowała w granicy 75-80 stopni, po wymianie dochodzi do 90^ i trzyma. Pozdrawiam,

u mnie to samo po wymianie trzyma 90

musi być dużo na minusie aby spadało

Opublikowano

Wymienialiscie główny na Ori z serwisu, czy zamiennik? Jeśli zamienniki to jakiej firmy.

Opublikowano (edytowane)

Ori z allegro, 200 zł około z serwisu audi. 

 

TERMOSTAT-OBUDOWA-REGULATOR-VW-AUDI-SEAT
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 195 zł - TERMOSTAT...

 

Edytowane przez wolframe
Opublikowano
6 godzin temu, Mateuszh napisał:

i co ma ten termostat z aso czego nie ma zamienik??????

 

jak kupisz w zamienniku Pierburga to i tak jest to oryginał

Opublikowano

Wymieniałem dzisiaj termostaty w CGLC i są tylko dwa, nie ma zaworu zwrotnego.

Opublikowano
38 minut temu, mateusz16 napisał:

CGLC

rozumiem że to już polift. 

Daj znać czy coś się zmieniło z temperaturą wskazywaną.

Opublikowano

Tak, polift. Jutro się przejade i dam znać czy coś się poprawiło.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

tez mam CGLC 177 koni 2013r automat quattro czy to beda takie same termostaty jak w manualu ? i czy mogłbys podac numer tego małego termostatu jaki u sibiezałozyłes ?

Opublikowano

Wygląda na to, że u mnie wymienili zawór zamiast termostatu dodatkowego. W poniedziałek pojadę do serwisu.. Silnik CAGA + Multitronic

Auto rozgrzewa się do 85 mniej więcej po czym temperatura może spaść do 70-75 i tak w kółko

20191128_171812.jpg

Opublikowano
W dniu 26.11.2019 o 21:58, witiakt napisał:

tez mam CGLC 177 koni 2013r automat quattro czy to beda takie same termostaty jak w manualu ? i czy mogłbys podac numer tego małego termostatu jaki u sibiezałozyłes ?

1K0121113A

Czy będą te same to nie wiem. Najlepiej sobie sprawdzić zaglądając pod maskę.

U mnie po wymianie w polifcie silnik CGLC 2013 rok baardzo długo się rozgrzewa mimo wymiany dwóch termostatów. Jak już wskoczy na 90 stopni i zatrzymam auto to po chwili temperatura spada. Więc nie widzę poprawy w polifcie. 

Dodam że mam dokładane Webasto thermo top na oryginalnych rurach doprowadzających płyn do nagrzewnicy więc obieg jest wydłużony o te 2-3 metry. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Auto nagrzewa kabinę dobrze.

Opublikowano
47 minut temu, mateusz16 napisał:

Więc nie widzę poprawy w polifcie.

Dokładnie mam takie same odczucia. No cóż trzeba z tym jakoś żyć ;)

Panowie przypominam o akcji serwisowej. Jak będę w ASO to podpytam czemu termostaty nie trzymają temperatury... :punish:

 

Opublikowano

Teraz już muszą kupić zawór i go zamontować z powrotem oraz przełożyć termostat :)))

20191201_194650.jpg

Opublikowano

Ile płaciliście za oryginalny termostat (z ASO)?

Opublikowano (edytowane)

.

 

Edytowane przez dennis_ilawa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...