oneskypemen Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Opublikowano 12 Lutego 2019 Godzinę temu, piotrsob1 napisał: Albo masz problem z EGR-em , który się może zacinać i nie domykać ... Wydaje mi się że mechanizm działa poprawnie. Wymieniłem EGR jak dobrze pamiętam dwa a może trzy lata temu WAHLERA. Jeśli chodzi o klapkę która steruje na zewnątrz gruszka to właśnie ręcznie domykalem i nie widać i nie czuć by coś miało się zacinac
Langista Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Musisz popatrzeć jak sam mechanizm sobie radzi, daj kogoś do auta i obserwuj jak pracuje.
oneskypemen Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) 10 minut temu, Langista napisał: Musisz popatrzeć jak sam mechanizm sobie radzi, daj kogoś do auta i obserwuj jak pracuje. Tzn w jaki sposób mam sprawdzić taką metodą egr? Wiem że przy teście elektrycznym w VCDS program potrafił zamknąć całkiem egr co skutkowało zgaszeniem silnika Edytowane 12 Lutego 2019 przez oneskypemen
piotrsob1 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 4 minuty temu, oneskypemen napisał: Tzn w jaki sposób mam sprawdzić taką metodą egr? Wiem że przy teście elektrycznym w VCDS program potrafił zamknąć całkiem egr co skutkowało zgaszeniem silnika To co Ci gasiło silnik bo się zamykało to była klapa gasząca Nawet nieprawidłowo pracujący EGR nie może być powodem zgaśnięcia silnika pracującego na biegu jałowym poza jednym wyjątkiem, gdy układ wydechowy jest zatkany albo ma bardzo małą przepustowość . Żeby EGR oczyścić z podejrzeń lub je potwierdzić wystarczy poluzować śruby mocujące rurkę doprowadzającą do niego spaliny , odsunąć ździebko jej flanszę i w szczelinę wsunąć pasek blachy który zasłoni jej przelot. Po delikatnym skręceniu wystarczy pojeździć by wyciągnąć właściwe wnioski co do jego wpływu na pracę silnika
kamil-vag Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Miałeś zrobić log trybu BS 003. Uparłeś się na ten MAF, a ja Ci pisze, że masz program, i zazwyczaj jest tak, że MAF nie bierze udziału w dawkowaniu, nie działa ogranicznik dymienia, a dawka jest brana z życzenia kierowcy... Zrób log 001+008+003 i będzie widać... Kto wie czy i EGR nie jest programowo wywalony, ale to wyjdzie w trybie BS
oneskypemen Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 5 godzin temu, kamil-vag napisał: Miałeś zrobić log trybu BS 003. Uparłeś się na ten MAF, a ja Ci pisze, że masz program, i zazwyczaj jest tak, że MAF nie bierze udziału w dawkowaniu, nie działa ogranicznik dymienia, a dawka jest brana z życzenia kierowcy... Zrób log 001+008+003 i będzie widać... Kto wie czy i EGR nie jest programowo wywalony, ale to wyjdzie w trybie BS Logi Basic Settings (003) - http://vaglogi.pl/log-003_YzZS7VD.html Logi Basic Settings (011) - http://vaglogi.pl/log-011_OF82332.html Dodatkowo zaobserwowałem, że jak samochód się rozgrzał. To przy ruszaniu pod wzniesienie i na wstecznym zaczął szarpać. Gdy zgasiłem i samochód postał godzinę i znów po kilku km się rozgrzał szarpania już nie było. Hmm ciekawa sprawa
kamil-vag Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Wygląda na to, że EGR działa poprawnie. Ale mimo poprawnych parametrów w BS możesz jak Piotr radził dać kawałek blaszki pod EGR i zobaczyć czy jest zmiana. Zrób jeszcze ten 1+8+3 dynamiczny
oneskypemen Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 No nic zrobiłem tak jak pisał wcześniej ''piotrsob1''. Ale zrobiłem to tak, że odkrecilem kolektor ssący i dałem dwie blaszki ocynkowe jedną pod zawór egr a drugą z dołu na kolektor wydechowy. Czy to coś da nie mam pojęcia.
EmilU Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Nie zakładając nowego tematu . podepne sie tutaj jezeli kolega sie nie obrazi Czy a4b6 1.9tdi AWX 130km mial montowana 6 biegowa skrzynie .? pozdrawiam
kamil-vag Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 29 minut temu, EmilU napisał: Czy a4b6 1.9tdi AWX 130km mial montowana 6 biegowa skrzynie .? To raczej nie jest pytanie związane z tym tematem, ale nie - AVF miał 6 biegową/ AWX - 5. 1
oneskypemen Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Opublikowano 15 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 13.02.2019 o 13:12, kamil-vag napisał: Wygląda na to, że EGR działa poprawnie. Ale mimo poprawnych parametrów w BS możesz jak Piotr radził dać kawałek blaszki pod EGR i zobaczyć czy jest zmiana. Zrób jeszcze ten 1+8+3 dynamiczny Prawdopodobnie jutro będę miał chwilę zrobię logi. I z ciekawości pewnie sprawdzę przepływomierz, tzn od kumpla zdemontuje i zamontuje u siebie sprawdzę jak się mają parametry. Jak już wykluczyć wszystko to wszystko. Przy okazji będę musiał skoczyć po wężyki do podciśnienia i przy turbinie i przy zaworkach podbienic. Edytowane 15 Lutego 2019 przez oneskypemen
lysy1991 Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 Jak czytam ten temat to tak jakbym czytał wszystko o swoim samochodzie. Ten dym rano po postoju a później gryzacy bez różnicy czy rozgrzany silnik czy nie, telepanie z rana a po krótkim czasie ustaje tak jakby chodził przez chwilę nie na wszystkie cylindry, szarpanie na 1 biegu. Też szukam rozwiązania ale dopiero zaczynam i kieruje się poradami z tego tematu. Od czego zacząć?
oneskypemen Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) No więc Panowie, Logów nie zrobiłem żadnych nie miałem po prostu na to czasu. Ostatnio udało mi się wymienić wszystkie wężyki podciśnienia. Samochód stał dwa dni. Dziś miałem załatwienie więc wsiadam do wozu przekręcam kluczyk czekając aż się podgrzeją świece po chwili procedurę wykonałem ponownie. Temperatura na zewnątrz około - 1 stopnia, po chwili przekręcam kluczyk i odpalam samochód a tu mile zaskoczenie. Silnik tak szarpnął dosłownie raz. Efekt silnika jak by pracował i nagle na sekundę szarpnął i później normalnie pracuje. Czyli jak widać jest progres dość duży. Nadmieniam również że przy okazji wymiany uszczelniacza od płynu chłodzącego na rurce która wchodzi do bloku postanowiłem że kupię czujnik temperatury. Myślałem, że się potne bo wymieniałem go 30minut i nie mogłem za nic go zamontować. Nie dość że już trochę ciemno było to jeszcze nie chciał specjalnie tam siedzieć. Jakiś cudem udało mi się włożyć zabezpieczenie i zalać płynem. Patrzę nosz ku... kapie. Więc delikatnie zmieniłem jego pozycje ruszając go w gnieździe i przestało. Zrobiłem rundkę spory dystans i okazało się że dobił max do 70stopni i lipa. Nie wiem może przez to, że prawidłowo nie był osadzony w gnieździe. No nic myślę sobie nie może tak być, więc zdemontowałem znów oryginalny czujnik wyciągając zabezpieczenie ułamało się bo czujnik oczywiście nie wszedł całkowicie w gniazdo. No więc ze nie było przy oryginalne zabezpieczenia kupując zamiennik febi sytuacja się powtórzyła przy wkładaniu za cholerę nie chciał wejść tak jak powinien. Cały czas myślałem że to nie wchodzi od strony oringu. Wziąłem suwmiarkę i mierze stary, nowy oryginalny, i nowy zamiennik febi, okazuje się że to rant gdzie jest czujnik sprasowany z plastikowa częścią czujnika w oryginalnej części jest różnica 1 mm pomiędzy starym a w febi 5mm. Długo nie zastanawiając się wziąłem nowy czujnik febi na szlifierkę i delikatnie zeszlifowałem rant a następnie delikatnie papierem na mokro. Zakładam oring wkładam czujnik pyk wskoczył no ja sobie myślę nosz kur.. Przez takie coś musiałem dobroci zabezpieczenie bo oba się złamały. Ale na przyszłość będę pamiętał by najpierw zmierzyć suwmiarka w sklepie czy wymiar się zgadza. Nie sądziłem, że oryginał może sprawić tyle kłopotów. Na całe szczęście wszystko się udało. I tak jak pisałem wyżej sprawa poniekąd chyba się uspokoiła. Pozostało tylko szarpanie taki zajączek które występuje przy rozegranym silniku przy ruszaniu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to poduszka skrzyni. Bo sprzęgło jak zdejmowałem nie zauważyłem nic szczególnego. Edytowane 22 Lutego 2019 przez oneskypemen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się