Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Langista

Rekomendowane odpowiedzi

Może być, że w trakcie prac wleci też wytłumienie wnętrza matami bitumicznymi i pianką ale to muszę jeszcze przemyśleć jakiej grubości brać ? no i @pila24 ogarnął mi licznik z funkcją miernika ciśnienia, a raczej informowania o zbyt niskim ciśnieniu, jakbym dorwał komplet czujników w dobrej cenie to może i to by się doposażyło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Langista napisał:

Może być, że w trakcie prac wleci też wytłumienie wnętrza matami bitumicznymi i pianką ale to muszę jeszcze przemyśleć jakiej grubości brać ? no i @pila24 ogarnął mi licznik z funkcją miernika ciśnienia, a raczej informowania o zbyt niskim ciśnieniu, jakbym dorwał komplet czujników w dobrej cenie to może i to by się doposażyło ?

A pisałeś że zbędny bajer ? dowalisz tyle gratów że alternator z S4 będziesz zaraz potrzebował 200A ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Langista napisał:

Może być, że w trakcie prac wleci też wytłumienie wnętrza matami bitumicznymi i pianką ale to muszę jeszcze przemyśleć jakiej grubości brać ? no i @pila24 ogarnął mi licznik z funkcją miernika ciśnienia, a raczej informowania o zbyt niskim ciśnieniu, jakbym dorwał komplet czujników w dobrej cenie to może i to by się doposażyło ?

Mowa o TPMSie? Tu sam licznik nie wystarczy, trzeba jeszcze moduł i antenę, do tego w koła czujniki, mogą być jakieś uniwersalne zakodowane pod nasze auto. Robię to właśnie u siebie, sam moduł i antena to pikuś jak poszukasz to za 100-150 się trafi, do tego uchwyt anteny pod zderzak z ASO za nie duże pieniądze i tyle, cenę robia5 czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, MaTeo85 napisał:

Robię to właśnie u siebie, sam moduł i antena to pikuś jak poszukasz to za 100-150 się trafi, do tego uchwyt anteny pod zderzak z ASO za nie duże pieniądze i tyle, cenę robia5 czujniki.

Myślisz że z exeo podejdą moduły tpms? Po 9 złotych na allegro chodzą ? ale są nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pila24 napisał:

A pisałeś że zbędny bajer ? dowalisz tyle gratów że alternator z S4 będziesz zaraz potrzebował 200A ?

Się jeszcze zobaczy ? mam ambitny plan na własny licznik z wyświetlaczem OLED 0,49" Chcę tam podpiąć czujniki temperatury z auta + ciśnienia z każdego z kół. Zgłębiam jak na razie temat mikrokontrolerów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, pila24 napisał:

Myślisz że z exeo podejdą moduły tpms? Po 9 złotych na allegro chodzą ? ale są nowsze.

Trzeba by popatrzeć co tam ETKA mówi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pila24 napisał:

Myślisz że z exeo podejdą moduły tpms? Po 9 złotych na allegro chodzą ? ale są nowsze.

tak na szybko patrząc te moduły z Exeo działają w oparciu o sygnał z ABSu, więc niestety na moje do b6 czy b7 nie podejdą, ale kto wie czy dało by się to zaadoptować w naszych autach. ocja o tyle tańsza że nie trzeba czujników w koła ładować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po nocy będę to musiał wywalać ,bo najemca mnie na widłach wyniesie jak tyle śmieci na raz zobaczy ?

IMG_20210321_165402.jpg

Z rzeczy ważnych, @MaTeo85 jesteś dla mnie w stanie sprawdzić, jakimi śrubami mocowana jest wiązka cewek? Po 2 na stronę są a poprzedni serwis je sobie przywłaszczył. Z racji że składam tam większą reklamację to i je do rachunku dolicze, tylko nigdzie nie mogę znaleźć numeru tych śrub, nawet na schematach ich nie ma ?

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest lekko dojść gdzie te sruby ale mam :)

4Z7971202 - 4 sztuki, M5 x 14 cena w aso trochę od czapy bo 21zł sztuka i są tylko 2 w polsce. lepiej poszukać coś podobnego

lub taka N  10464802 M4x12 - ta kosztuje 1,1 zł więc normalnie :)

nie wiem która dokładnie czy była jakaś zmiana czy może ta M5 to jako opcja naprawcza jak gniazdo już wywalone w pokrywach głowic

popatrz na foty tych śrubek w necie to może coś Ci się rozjaśni. w etce znajdziesz to w 9-71-030 w pozycji 22, to sobie popatrz na spokojnie

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobra jestem ślepy, kilka razy przeglądałem ten schemat i nie zwróciłem uwagi na te śrubki, których nie ma w ogóle na schemacie zaznaczonych ale są na liście :D Właśnie te na Torx 20 czy 25 były, a im droższe będą tym lepiej dla mnie, sklep ma hajs za nie zwrócić :) Ogólnie dzisiaj podliczyłem to orżneli mnie na ponad 250€ za robotę, która jest na fakturze, a w ogóle nie została wykonana, także coś czuje, że pot im po d*pie popłynie jak sie zorientują, że polaczek nie da się dymać B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, pierwsza, najszybsza i 'najprostsza' rzecz na miejscu - licznik.

IMG_20210329_174940.jpg

W sumie to @pila24 mnie pogonił i w ten sposób coś musiałem zrobić ?

Teraz zabieram się za rozbieranie wnętrza żeby najpierw położyć maty wygłuszające a potem wiązkę na głośniki z Bose. Przy okazji wpadnie inny moduł komfortu, który da mi podświetlenie pod nogami kierowcy i pasażera, więc i wiązki pod fotelami trzeba będzie ogarnąć ?

Cały tunel i RNS-E wpadnie dopiero jak ogarnę klimatronik, bo wygląda tak..

IMG_20210330_171928.jpg

Ale szablony z farbą już jadą, a że przy zakładaniu licznika radio zechciało się włączyć i zablokować, to i tak w ciszy jeżdżę ?

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chcę, zabieram się jutro do nagrań porównawczych w aucie bez wygłuszenia, bez wykładziny i innych wygłuszeń (z samej ciekawości ile fabryka wygłuszyła auto) i potem z wygłuszeniem najpierw matą bitumiczną a potem pianką na to. Martwi mnie jedynie dodanie warstwy 8,3 mm materiału, czy nie będzie problemu żeby spasować wszystko jak należy. Wisienką na torcie było by dołożenie podwójnych szyb :whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy krańcach mat wygłuszających zrób większy margines od krawędzi aby wykładzina swobodnie podeszła pod plastiki a one z kolei w kołki mocujące .Be good ... B)

Edytowane przez dekiel 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdałem sobię sprawę z jednej rzeczy, będę zmieniać boczki, czyli wyciszanie nie będzie kompletne  :facepalm: ale moim zdaniem wyciszenie kompletnie wnętrza + blachy drzwi od wewnątrz powinno zalatwić sprawę. Nagrania porównawcze porobione, w piatek zabieram się za wybebeszenie auta, pobawie się z wiązkami kabli, jak starczy czasu (i jak w ogóle pogoda pozwoli) to wyreguluję drzwi przednie, bo opadły lekko i to też wpuszcza trochę wiatru powyżej 100 km/h (pomijając te śmieszne trójkaty przy lusterkach, to jakieś nieporozumienie jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały tydzień po 20 stopni i słońce a dzisiaj 5 stopni i pochmurno, to musiałem odpuścić działania w aucie ale za to poszły lampy na stół, które już czekały dwa lata żeby je naprawić :

IMG_20210402_130745.jpg

IMG_20210402_132726.jpg

IMG_20210402_132628.jpg

IMG_20210402_132707.jpgIMG_20210402_152234.jpg

IMG_20210402_152609.jpg

IMG_20210402_152627.jpgIMG_20210402_165926.jpg

Jak widać kable rozpadały się, nie wiem czy to po robocie gwertego, czy już wcześniej tak było, nie widziałem lamp w środku przed wysłaniem ich do niego, więc nie wiem ale jeżeli było tak przed tym, to pogratulować mu odwagi, żeby dorobić swoje kable do czegoś takiego. Te niebieskie kable były na szybko dolutowne dwa lata temu, jak przy składaniu auta na gotowo otwarłem je żeby przy okazji żarówki migaczy wymienić.. na ostatnim zdjęciu  serii widać jeden (czerwony) kabel, który w całości wymieniłem, bo wyglądał tak :IMG_20210402_205058.jpg

Zaraz po nim brązowy poszedł i ogólnie to szybciej i zgodnie ze sztuką było by wszystkie wymienić, bo kilka kabli to trzyma termokurczka, tak się rozpadły. Nie mam jednak wszystkich pinów (z tych dwóch kabli byłem w stanie odratować) z resztá nie mogłem sobie pozwolić żeby je zamówić i czekać dwa tygodnie z uziemionym autem, dlatego na razie ponakładałem koszulki termokurczliwe i nie jeżdżę z potencjalnym pożarem pod maską.. 

Samo rozebranie lamp i wyciągnięcie soczewki to pikuś, te kable zeżarły mi 3h na lampę, dramat. 

Same soczewki miały trochę kurzu na sobie, odbłyśniki jak nowe, tylko przetarłem mikrofibrą i poskładałem z powrotem.

IMG_20210402_150958.jpgIMG_20210402_151258.jpg

Martwiłem się jeszcze o regulator napięcia ale niepotrzebnie, dzisiaj na bokach z akumulatora było 14.23-14.15 na postoju i już rozgrzanym silniku, ECU pokazywał 14.14-14.21 a MCE widział (na zimnym silniku) 14.35. Także altek w pełni sprawny, tylko Aku już chyba pada, bo jak widać pomimo niemałych tras jakie robię, ciągle siedzi w granicach 12.40. 

IMG_20210402_112254.jpg

IMG_20210402_120157.jpg

 

Tu nawet nie wiem jak mi się to udało przy wyciąganiu..

IMG_20210402_112545.jpgIMG_20210402_112706.jpg

No i najsmutniejsze, już wiem dlaczego lędźwie nierówno działają..

IMG_20210402_122126.jpg

 

 

IMG_20210402_112637.jpg

IMG_20210402_112736.jpg

IMG_20210402_132649.jpg

IMG_20210402_152617.jpg

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować cierpliwości przy lampach. U mnie w B7 to samo. Izolacja trzyma się póki nie ruszysz jej, jest tak skruszała. Przy najmniejszych ruchach przewodem pęka lub odpada. Czas i temperatura robi swoje z izolacją.

Edytowane przez Aleq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bixach izolacja tak nie poddaje się,inna budowa lampy (pojemność wewnątrz prawie 2 razy większa) i wydajniesza wentylacja robią swoje jeżeli chodzi o przewiew w lampie w porównaniu do h7 i zwykłego xenonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i być, robota ogólnie była by bardzo prosta gdyby rozkleić lampy, w tedy było by o wieeeele łatwiej. Tak w ogóle, te stelaże do lamp, je się ustawia tak, aby pasowały do zderzaka, czy nimi też można strumień światła regulować?IMG_20210402_125726.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Langista napisał:

Może i być, robota ogólnie była by bardzo prosta gdyby rozkleić lampy, w tedy było by o wieeeele łatwiej. Tak w ogóle, te stelaże do lamp, je się ustawia tak, aby pasowały do zderzaka, czy nimi też można strumień światła regulować?IMG_20210402_125726.jpg

 

Ta podstawa jest na sztywno,reguluje się wszystko w samej lampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...