Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Langista

Rekomendowane odpowiedzi

Panieeee... kupa roboty z tym wygłuszaniem,ja się ograniczę najwyżej do drzwi i słupków A i B. Ciekawe jaki efekt uzyskasz po zakończeniu. Musisz jeszcze poprawić spasowanie drzwi i dać jaką dodatkową piankę by wygłuszyć mocowanie lusterka,bo właśnie z tego miejsca najczęściej szumy powstają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w spasowanie drzwi już się bawiłem i połowę szumów znikło, czasami jakieś się przebiją ale poprawie to jak drzwi rozbiorę i będą lżejsze ?

Co do słupków A i B, nic nie zyskasz wygłuszeniem ich, za gruba blacha żeby przenosiła słyszalne drgania. Ja efekt końcowy będę w stanie usłyszeć dopiero za pół roku gdzieś, jak wygluszę boczki i obicie drzwi. Tych nie oklejam bo i tak będę je zmieniać na czarne.

O ile po wygłuszeniu dachu różnicy nie było żadnej (no, w deszczu jest dużo ciszej, bo nie słychać kropel na dachu) tak bagażnik już swoje zrobił. Niestety ten otwór przegnił, jak daleko nie wiem ale wiem, że nie zakleję go matami tylko prysnę lakierem z klimatronika i zacznę szukać blacharza, który mi wstawi nową blachę w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to nie wiem kto to poskłada, trzeba będzie mechanika wołać :grin:

IMG_20210523_142343.jpg

signal-2021-05-23-142944.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień zabawy, po 3h po pracy w aucie, bo ciągle deszcz.. łącznie zajęło mi to ok. 40h (od rozebrania po złożenie).

Chyba zrobię jakiś poradnik o wytłumieniu wnętrza, bo pewnie wiele osób by chciało zrobić ale nie wie z czym trzeba się będzie zmierzyć a sam niestety popełniłem kilka błędów, bo nigdzie nie było info co można zakleić i na co uważać.

Dzień pierwszy - 12h

IMG_20210524_105628.jpg

Tutaj zacząłem od wiązki oświetlenia przestrzeni nóg, wszystko idzie jak w oryginale (no prawie, nie puszczałem kabli za belką deski przy grodzi ?) a potem trochę wykleiłem podłogi.

IMG_20210529_173225.jpg

Dzień drugi -3h po pracy. Tu plecy bardzo mi dziękowały kilka dni, za pozycje jakie trzeba przyjąć żeby te maty pod kierownicą wykleić ?

IMG_20210526_192236.jpg

Dzień trzeci -3h (sama przestrzeń za kierowcą).

IMG_20210524_185656.jpg

Dzień czwarty - 4h

IMG_20210529_182730.jpg

IMG_20210529_182942.jpg

Dzień piąty - 8h

IMG_20210529_194017.jpg

IMG_20210530_132959.jpg

IMG_20210530_133007.jpg

IMG_20210530_133020.jpg

Dzień - 9/10h

IMG_20210530_134919.jpg

IMG_20210531_131845.jpg

Przy okazji porównanie odcienia farby, którą regenerowałem klimatronik.

IMG_20210531_124254.jpg

Został smaczek - zapalniczka, chciałem mieć tą chowaną zamiast stałej. Poza tym ta stała była zniszczona w środku. Więc trzeba było przemalować (aktualnie farba schnie, jutro poprawki drobne i zakładam do auta ?

IMG_20210602_110611.jpg

No i moduł bt od @pila24

IMG_20210530_161048.jpg

Jeszcze w czwartek wylatuje tylna kanapa (oparcia w sumie) i wytłumiam do końca tylne nadkola, potem już 'tylko' drzwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacun za chęci i powodzenia przy dalszych pracach  :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile te maty ważą ? jest różnica spora ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo pytanie miałem zadać. Myślę, że dołożyłeś lekko 40 kg. Nie wiem czy efekt  końcowy, który uzyskasz stoij w relacji do nakładu pracy i kasy, którą na to wydałeś. Nie wiem jaki masz zestaw Audio ale moim zdaniem, ciężko będzie usłyszeć różnice przed i po. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Muskel1 napisał:

Nie wiem jaki masz zestaw Audio ale moim zdaniem, ciężko będzie usłyszeć różnice przed i po. 

Jak skończy to usłyszy na 100% różnicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, w przeciwnym razie szkoda by było pracy i pieniędzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Muskel1 napisał:

Mam nadzieję, w przeciwnym razie szkoda by było pracy i pieniędzy. 

Bose nawet bez wyciszenia robi różnicę,chyba najlepsza opcja w małej kwocie.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już czuję różnice na nierównościach a auto nie jest do końca poskładane. Jest też ogromna różnica w temperaturze, bo te maty nie zatrzymują tylko dźwięku, robią mały termos z samochodu, w upały ciepło nie nagrzewa tak w samochodzie a w zimne dni ciepło nie ucieka prawie wcale z auta. Na audio przyjdzie mi zaczekać do zrobienia drzwi, czyli jeszcze jakoś 2 tygodnie.

Z masy to przy całym aucie dołożę ok. 50 kg, także tragedii nie ma. Ogarnę w środku jeszcze przy fotelach i ogram różnicę w dźwięku, później z drzwiami na końcu i tylna klapą.

Co do kosztów.. każdy patrzy swoją kieszenią. Można to zrobić taniej i szybciej, wygłuszając same nadkola pozbędziemy się dużo hałasu z toczenia kół, można też dużo tańsze maty zastosować. Ja za maty i piankę na całe auto wydałem 2500 zł, kupując tańsze maty można się w 1000 z piankami zamknąć (za całe auto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w B7 Bose i szczerze powiedziawszy byłem lekko rozczarowany i dokładałem DSP, wzmaki i subwoofer.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałeś problemu ze złożeniem tapicerki po wygłuszeniu? Ja dzisiaj wygłuszałem podłogę w bagażniku takimi samymi matami i okazało się, że po naklejeniu tej drugiej warstwy (pianki) nie zgrywają się spinki i przez to nie byłem w stanie zzłożyć tapicerki bo wszystko poszło lekko do góry. Po paru godzinach walki uznałem, że muszę zdrapywać tą piankę i dopiero wtedy udało się wszystko poskładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dało radę, nie dawałem jej w newralgiczne miejsca i tam, gdzie wiedziałem, że jest ciasno. Też miałem problem ze spasowaniem tych uchwytów na linki, co trzymają boczki ale po użyciu trochę siły udało mi się zmusić piankę pod spodem aby odpuściła ;)

Masz zamiar w kabinie też wygłuszać? Jak tak to mogę dać Ci parę rad gdzie nie wyklejać, żeby nie było problemu przy wkładaniu dywanu i montażu foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

Dało radę, nie dawałem jej w newralgiczne miejsca i tam, gdzie wiedziałem, że jest ciasno. Też miałem problem ze spasowaniem tych uchwytów na linki, co trzymają boczki ale po użyciu trochę siły udało mi się zmusić piankę pod spodem aby odpuściła ;)

Masz zamiar w kabinie też wygłuszać? Jak tak to mogę dać Ci parę rad gdzie nie wyklejać, żeby nie było problemu przy wkładaniu dywanu i montażu foteli.

Dzięki ale narazie nie chcę :-) Miałem zamiar wygłuszać wnętrze, ale po wczorajszym narazie porzuciłem te plany bo cenowo wychodzi to sporo, ręce całe pokaleczone, każdy mięsień boli a dodatkowo klekot avf-a nie ułatwia wygłuszania :-) żałuję tylko, że musiałem zdrapać tą piankę bo raz, że straciłem kasę, a dwa że nie da się jej zdrapać bezinwazyjnie i teraz został straszny syf pod podłogą a to kłuje mnie w oczy mimo że tego nie widać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pianka akurat tania jest, najdroższe są te maty niestety :grin: Można ją zerwać tak, że będzie minimalny ślad na matach ale maksymalnie drugi raz ją przykleisz. Niestety zrywa się ją zazwyczaj w nerwach i zerwanie jej w całości wymaga pozbycia się tych nerwów :decayed:

Moja rada : jak chcesz wygłuszyć tylko odgłos opon podczas jazdy to skup się tylko na nadkolach, najlepiej od zewnątrz też je wykleić. Niestety tam idą już droższe maty, przystosowane do warunków na zewnątrz, ja spróbuję tymi do wewnątrz bo wiem, że mi zostanie nawet jak klapę bagażnika zrobię a najwięcej szumu mam z przednej osi, pewnie dlatego, że do nadkoli nie ma dostępu, trzeba by calą belkę zdejmować z kokpitem i cały system nawiewów, w tedy mozna zdjąć tą piankę fabryczną i przykleić maty. one daja ogromną różnicę - wiem to po tylnej osi, z której podczas jazdy praktycznie nic nie słyszę. Wcześniej denerwowały głośne opony, teraz przynajmniej o połowę ucichł ten dźwięk. Wiem też w jaki sposób można jeszcze bardziej wyciszyć odgłosy z bagażnika. Pianka, która przychodzi na boczki drzwi- "Biplast 5mm", nią trzeba wykleić boczek bagażnika. Jezdżąc bez niego ale już z wytłumionym bagażnikiem byłem trochę zawiedziony, że nie ma żadnej różnicy słyszalnej dla ucha ale po założeniu tych boczków w bagażniku byłem w szoku różnicy, której wcześniej nie było nawet z założonymi boczkami. Jak zostanie mi coś tej pianki Biplast, to na bank obłoże nią nowe boczki (mam neibiskie, będę zmieniać na czarne). Jest bardziej plastyczna od K6S i nie powinno być problemu ze spasowaniem boczków, to jednak plany pod koniec roku, jak uda mi się dorwać całe wnętrze wraz z ciemną podsufitką :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, masa cennych informacji :-) dobrze jest korzystać z doświadczenia kogoś kto już to robił i dodatkowo chce się podzielić tą wiedzą :-) jak tak teraz mówisz, że są takie dobrze słyszalne efekty to chyba jednak wrócę do planów wygłuszenia, tylko kiedy...:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Zastanawiam się czy w B6 ni zrobić bagażnika. Chociaż limo i tak ma dużo ciszej niż avant. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie wygłuszania bagażnika w sedanie. Nie jest to niewykonalne ale kręgosłup chyba z gumy trzeba mieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo szwagra szczypiora z rękoma łamanymi w kilku miejscach :D 

Ja myślałem nad sama podłogą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...