Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Wpadł klucz w kanał olejowy głowicy.


Mundy96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich 

Wzialem się za wymianę walka rozrządu i odkręciłem to mocowanie zaworów i jedna śruba tak mocno była zakręcona  ze aż mi klucz się ześlizgnął i wpadła mi tam nasadka.

Panowie pomocy gdzie to się teraz znajduje ? Odgłos był jakby to gdzieś na dole, czy to miska olejowa czy coś gorszego ? 

 

Zdjecie podglądowe bo nie ma mnie obecnie w domu 

F948665D-4BCE-474C-BA63-BBD8C80BC042.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii, wpadło na zawór. Ogarnij jakiś magnes na bagnecie i wyciągniesz bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ? To wpadło w kanał olejowy raczej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie spokojnie leży sobie w misce olejowej ... :P

Jak nie jeździsz rajdowo i przeżyjesz brak tej nasadki to nie masz się czego obawiać , może tam sobie jeździć do końca żywota mtorówki ...

Możesz oczywiście spróbować przy najbliższej wymianie oleju zdemontować czujnik poziomu oleju z miski olejowej i magnesem na uwięzi poszukać jej w mice olejowej :decayed:

P.S. 

A na przyszłość to zanim się weźmiesz za kręcenie czegokolwiek pod pokrywą głowicy warto jest zatkać ręcznikiem jednorazowym otwory spływowe z głowicy ...:whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym leżeniem w misce to bym nie był taki spokojny... lepiej żeby tam nic nie zostało bo może się to skończyć różnie. spróbuj magnesem na giętkim uchwycie wygrzebać tą nasadkę. Lepiej się pomęczyć z wyjęciem przez kanał którym to wpadło niż ryzykować zostawienie jej w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MaTeo85 napisał:

Lepiej się pomęczyć z wyjęciem przez kanał którym to wpadło

Mati... nie wiem czy to realne :P musiał by akurat złapać nasadkę w pionie haha, tak jak weszła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno łatwe to nie będzie ale lepiej się pomęczyć z tym godzinę czy dwie niż zostawić ją w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, MaTeo85 napisał:

na pewno łatwe to nie będzie ale lepiej się pomęczyć z tym godzinę czy dwie niż zostawić ją w silniku.

Wkładanie magnesu od góry przez otwory ( jednym z których nasadka wpadła ) , prędzej się skończy zablokowaniem tegoż magnesu wewnątrz silnika niż wyciągnięciem tej nasadki :P

Wtedy problem będzie podwójny :decayed:

A że Audi w TDI to nie samolot akrobacyjny i raczej poza możliwymi nieszczęśliwymi przypadkami do góry kołami jeździć nie będzie to szanse by leżąca w misce nasadka spowodowała jakieś zagrożenie są bardzo małe :D

Zdziwił byś się ile złomu się potrafi w miskach olejowych poniewierać , że on tam jest to kierownik się zazwyczaj dowiaduje dopiero jak miskę ściągnie :P

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy demontaż miski olejowej wiąże się z jakimis dużymi kosztami czy komplikacja tej operacji ? Bo olej i tak będę wymieniał wiec moge od razu ściągnąć miskę olejowa i wyciągnąć ten nieszczęsny klucz , dobrze to rozumiem , że to będzie rozwiązanie czy się mylę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Mundy96 napisał:

A czy demontaż miski olejowej wiąże się z jakimis dużymi kosztami czy komplikacja tej operacji ? Bo olej i tak będę wymieniał wiec moge od razu ściągnąć miskę olejowa i wyciągnąć ten nieszczęsny klucz , dobrze to rozumiem , że to będzie rozwiązanie czy się mylę ? 

No pewnie to będzie najdroższa odzyskana nasadka ewer :decayed:

Nawet do głowy by mi nie przyszło ściągać miski z tego powodu :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Wy byscie robili na moim miejscu ? 

Robie dużo kilometrów często jeżdżę za granice i się trochę boje ze coś się uszkodzi jak wpadnie tam gdzie nie trzeba, czy może jest przeciwnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść olej, zdemontuj czujnik w misce i próbuj magnesem wyciągnąć , tak jak już ktoś wspomniał:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przem8 napisał:

Spuść olej, zdemontuj czujnik w misce i próbuj magnesem wyciągnąć , tak jak już ktoś wspomniał:D

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kanał prowadzi bezpośrednio do miski olejowej czy mógłby gdzieś się po drodze o coś zawiesić ? Słyszałem jakby stuk metalicznym i to nie tak od razu i się teraz zastanawiam czy mogło się to gdzieś indziej zawieruszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciom z początku tematu..

Ty się nie martw o tą nasadkę co Ci wpadła , tylko o stan łoża pierwszej panewki wałka , stan zaworów , korbowodów i tłoków ....:whistling:

To tutaj bym upatrywał potencjalnych problemów w dalszej eksploatacji tej motorówki ....

Przy jakiej prędkości wałek się ukręcił ? :cool1:

 

Chyba że to nie Twoje zdjęcia ...

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał przecież w pierwszym poście, że zdjęcia poglądowe bo go w domu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, dawid_mag napisał:

Napisał przecież w pierwszym poście, że zdjęcia poglądowe bo go w domu nie ma

No i co ślepemu po oczach.... :facepalm: :notworthy::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie akurat winowajcą jest dziura w szklance a może i wałek ale to jutro dam do znajomego niech się przyjrzy.

Jeszcze jedna sprawę mam czy jest tutaj ktoś kto będzie w stanie mi powiedzieć z jakim momentem obrotowym muszę dokręcać poszczególne sruby przy składaniu ? 

To co pamietam to te sruby od mocowań walka , od mocowania tego uchwytu do zaworów , tych śrub od zaworow co maja nakrętkę kontrującą aaa No i później pokrywę .

Jeszcze mi się przypomniało jakiego sylikonu użyć do uszczelnienia mocowania walka i do uszczelki pokrywy ? Jakaś nazwa ?

ABCD6826-8DA1-4797-8BE9-5F0CBA672BA8.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję pomysłu jazdy z luźną nasadką w silniku, jeżeli auto jeździło by po równych jak blat drogach bez zakrętów pochyleń i wzniesień oraz przy małych obrotach silnika to może by sie udało aby cały czas leżała na dnie misy olejowej. A tak na poważnie spróbuj jak koledzy wcześniej pisali zdemontować czujnik i tym otworem ją wyłowić magnesem. Jeżeli nie to sciagaj miskę olejową troche tam roboty jest ale wszystko sie da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...