zigrin Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 podczepie się pod temat, zapaliłą mi się kontrolka oleju na razie dwa razy, dolałem jakieś 100 ml oleju i wyzerowałem licznik, kolejny raz po ok 350 km, pierwszy przypadek podczas "dynamicznego" przyspieszania, drugi podczas gwałtownego hamowania. przeraża mnie taka wizja, dolewanie 100 - 150 ml oleju na ok 350 km ...
Gawel90 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 ja nawet juz dostosowałem sie do poprzednich wskazówek żeby dolać oleju ponad stan zakreskowany na bagnecie (dolałem ok 300-350ml ponad kreski) i niiiic.. dalej równo co 100km kontrolka oil min.. masakra jakaś... olej valvoline maxlife 5w40, filtr mann.
staszek_kolasa Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Mam tak samo. Dalej Oil Min. Ciekawe jak tam test Dajmona po wizycie w ASO. Ostatnio dowiedziałem się, że znajomy ma od października zeszłego roku ALT-a, rocznik 2003. Bierze mu tak ~300ml oleju na 7tys. kilometrów i kręci auto tak na około 3 500 - 4 000 obrotów. Super wynik jak dla mnie. Kontrolka mu się tylko raz zapalila po zakupie, wtedy tego oleju było równo z kreską minimum, od tamtego czasu zagląda co 3 tys pod maskę. Ogólnie on w swoim ALT ma już tą czarną miarkę i nowy sterownik silnika. Chyba czas rozejrzeć się za używanym sterownikiem od samochodu po 2003 roku, zmienić miarkę i tyle. Tylko jak przeprogramować imobiliizer?
Gawel90 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 rozumiem, że nie da sie tak po prostu wymienic sterownika na jakąś używke po 2003 roku z oznaczeniem E i wszystko bedzie cacy ? beda potrzebne wieksze kombinacje ?
Łukasz13 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Nawet stera nie trzeba wymieniac wystarczy wgrac soft ze sterownika bez tych problemow.
staszek_kolasa Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Znasz kogoś kto coś takiego wykonuje? Ile taki zabieg kosztuje?
Łukasz13 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Prosta sprawa ja moge cos takiego zrobic tylko musze poszukac soft z nowszego stera.
staszek_kolasa Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 W takim razie skoro to takie proste to dlaczego nikt się tego nie podjął jeszcze? Jak dla mnie od początku był problem z oprogramowaniem, bo niby dlaczego jedni mają liczoną tą wartość dynamicznie a inni mają ją na stałe zapisaną. Co jeszcze niesie ze sobą taka zmiana? Trzeba zmieniać miarkę na tą nową?
Gawel90 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 kurcze szkoda ze tak daleko ode mnie mieszkasz to bym wpadł... Dla mnie wymiana miarki jest troche dziwna sprawą bo niby co prosto z fabryki jak wyjechały alt-ki to jezdziły z za mała iloscia oleju ? pozatym nie wydaje mi sie zeby ten problem ludzie mieli od nowosci tylko od chwili kombinowania w elektronice..
Dajmon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Spokojnie Panowie. Kolega "martikawka" w środę ma odwiedzić gościa od softu. Będziemy coś wiedzieć więcej. Witam kolegę "Łukasz13", który ma smykałkę do zmiany softu. Czekam więc i ja na jakieś rozwiązania z tych jak na razie dwóch źródeł. Co do "oil min" - to po wymianie miarki na tą czarną zasugerowaną z ASO, to jeszcze mi się nie pojawił. Sprawdzałem jednak ostatnio informacje na VAG'u i miałem +1mm. Miarka wg mnie jest tylko pewną przykrywką (tajemnica) Audi. Trzeba zmienić soft u Nas, jeżeli się to da i od nieuszkodzonego dawcy lub soft, który został poprawiony/naprawiony o ten próg treshold.
martikawka Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam jutro jestem umuwiony na 9 rano zobaczymy czy zrobi jak z nim rozmawiałem to powiedzial ze trzeba coś w liczniku zmienić
Łukasz13 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam jutro jestem umuwiony na 9 rano zobaczymy czy zrobi jak z nim rozmawiałem to powiedzial ze trzeba coś w liczniku zmienić żeby ci tylko nie zmienił kodowania licznika na takie bez czujnika:grin:
staszek_kolasa Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 w b6 to chyba nie jest wykonalne Z tego co z pewnym mechanikiem rozmawiałem to jest do zrobienia, nawet chciał się tego podjąć, ale dla mnie to nie jest rozwiązanie sytuacji. @Łukasz13 Jak wygląda taki proces aktualizacji? Czy da radę w jakiś prosty sposób pozyskać obraz oprogramowania od 'zdrowego' dawcy?
Łukasz13 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 W prosty sposób to ciężko alt czasem nie chce iśc przez obd i trzeba rozbierac kompa, znalazłem kompa z numerem 8E0909557E moge go kupić sciagnąc softa a samego kompa moge komuś podesłąc na testy...
staszek_kolasa Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Spróbuj zagadać z Dajmonem, on już daleko w to poszedł, ja jestem nowy w temacie. A jak wygląda spsób wgrania takiego oprogramowania? Nie trzeba tez czasem kombinować z imo?
Łukasz13 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 No jak chcesz podmienić kompa to trzeba adoptowac immo ale ja moge zrobic komuś na testy z wyłączonym immo, no nic poczekamy na info od martikawka a jak co to potem można kombinować.
staszek_kolasa Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Skoro tak czy siak trzeba kombinować z imo to nie lepiej przełożyć cały sterownik na ten z innym oznaczeniem? Jak rozumiem imo da się jakoś domowymi sposobami zakodować? No nic, czekamy na jutrzejsze informacje.
Łukasz13 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Nie wiem czy domowymi zakodujesz musisz mieć pin do immo ze swojego stera i z używanego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się