Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] DPF zapchany - 51 tyś. przebiegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

mam problem od dłuższego czasu z A4 BRD 06 170PS, oś - mianowicie....

od pewnego czasu auto słabo przyspiesza,

skacze na wolnych obrotach 900-1000obr/min,

auto gdy stoi w korku, krótkie odcinki, słychać taki dziwny jakby metaliczny dzwięk(turbo?), dzieje się to po zmianie biegu,

od wczoraj świeci się ciagle filtr DPF,

dziś mruga sprężyna od świec żarowych - auto jest w trybie awaryjnym....

Z A Ł A M K A ;(

Opublikowano

najlepiej :vaglogi:

Opublikowano

Moze DPF chce sie wyproznic? :naughty:

Opublikowano

Moze DPF chce sie wyproznic? :naughty:

DPF w poprzednim tygodniu zapalał mi się 3 razy, ale po "przeczyszczeniu" Go

(jadąc obwodnicą ze stałą prędkością, tak się to robi? :kox:) teraz zapalił się na stałe :kwasny:

Gdzie można w takim razie się z tym udać?

Lub czym mu pomóc? :decayed:

Opublikowano

Poprost chlopakow z KR o VAGa... moze ktos bedzie mial czas i ochote :cool1:

Opublikowano

jak pala ci sie trzy kontrolki to regeneracja tylko z VAS'a lub VAS'o podobnego urzadzenia

Opublikowano

kumpel nowego paska 2.0 170 Km auto krajowe

I wlaściciel ma przejechane 50,000 srednio raz w miesiącu mu sie zapycha DPF i brak mocy

narazie jeszcze ma gwarancje ale juz mysli o sprzedaży

nie ma jak stare sprawdzone 1.9

Opublikowano

no to masz już problem przerabiałem to dokładnie w tym samym samochodzie. odradzam do Auto Specjala odrazu oferowali wymianę za 11 tysięcy, kupiłem na allegro DPF za 1000 wymieniłem i co,.....po prostu myślałem że krew mnie zaleje dalej tryb awaryjny. Oni umią tylko wymienić całość a jak dalej nie działa to wymienią z pół auta, nie przyznają siędo pomyłki. Resztę na PW

Opublikowano

A ja ci powiem tyle jedz na hamownie i sprawdź auto ja mam podobny problem tyle ze bez świecących sie kontrolek auto zamiast 170 km i okolo 380 nm ma 133 km i 300nm ja zgłosiłem sprawę do audi

Opublikowano

Żeby DPF się zapełnił to potrzeba duuużo sadzy,lub popiołu ze spalonego oleju lub lipnego ON-u.

Z racji czestotliwości z jaką ci się oczyszcza ( prawdopodobnie nie do końca) mam pytanie czy olej na którym jezdzisz spełnia normę 507.00 (minimalna ilość popiołu po spaleniu) i czy go nie ubywa w większych ilościach?

Jeżeli wyeliminujesz olej to przyjżał bym się osprzętowi silnika odpowiedzalnemu za skład mieszanki spalanej w cylindrach,

prawdopodobnie jest za bogata.

Ten motorek ma całą kupę tego ustrojstwa, więcej szczegułów technicznych znajdziesz tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300

Nie obejdzie się bez wagowania, jedz gdzieś niech postawią diagnozę.

P.S.

DPF zatkany popiołem nadaje się tylko do sprzedania jako złom katalizatorowy :wallbash:

Opublikowano

Wiele razy pisałem, że jak mamy DPF albo TFSI to tylko oleje "low saps"...

Swoją drogą jak jest po gwarancji po trzeba DPF fizycznie wypier... znaczy się wywalić i wyłączyć go w sofcie. Tunerzy już się chwalą, że to potrafią. Dajmy im więc szansę ;)

Opublikowano

No jak DPF nadaje się tylko na skup złomu, to rozważył bym taką możliwość, tym bardziej że wtedy można dołożyć więcej kucyków i niutków, tylko bez przesady bo dziwnie będzie wyglądał "komin batorego" w takim ładnym autku, a ten motorek i tak jest mocno wysilony.

Opublikowano

Piotrsob1 silnik BRD ma dwa SMIC-e, niezłą turbine produkcji KKK i 16V. Na praktycznie identycznym setupie mechanicznym, tylko u mnie są pompki Bosch, a w BRD piezopompki Siemensa - mam 205 KM i absolutne zero dymu.

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_koncepcja_na_dlubniecie_parcha_cz2_wynik_ostateczny_205_km408_nm-t70392.0.html

Opublikowano

a ten motorek i tak jest mocno wysilony.

Dlatego tez ma odpowiednia konstrukcie.

Wysilony to jest AFN przy tej mocy.

Opublikowano

Żeby DPF się zapełnił to potrzeba duuużo sadzy,lub popiołu ze spalonego oleju lub lipnego ON-u.

Z racji czestotliwości z jaką ci się oczyszcza ( prawdopodobnie nie do końca) mam pytanie czy olej na którym jezdzisz spełnia normę 507.00 (minimalna ilość popiołu po spaleniu) i czy go nie ubywa w większych ilościach?

Jeżeli wyeliminujesz olej to przyjżał bym się osprzętowi silnika odpowiedzalnemu za skład mieszanki spalanej w cylindrach,

prawdopodobnie jest za bogata.

Ten motorek ma całą kupę tego ustrojstwa, więcej szczegułów technicznych znajdziesz tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300

Nie obejdzie się bez wagowania, jedz gdzieś niech postawią diagnozę.

P.S.

DPF zatkany popiołem nadaje się tylko do sprzedania jako złom katalizatorowy :wallbash:

Gdy auto było na gwarancji w auto special wymieniali jakąś część po prawej stronie silnika/kolektor?, w miejscu łączenia było strasznie okopcone sadzą - ponoć była to wada fabryczna.

Od tego czasu auto ma problemy, a to z mocą, a to szarpie, trybem awaryjnym teraz DPF.

Miesiąc temu byłem u bełtowskiego na przeglądzie zmieniali olej (podejrzewam, że zalecany do tego silnika) i zgłaszałem, te dziwne dźwięki gdy zmienia się bieg - serwisant doszedł do wniosku, ze to zaworek upustowy turbiny :kox: oczywiście, problem jak był tak jest.... teraz doszedł DPF... zaraz jadę oddać auto do niezależnego serwisu, który może pomoże.... ;(

p.s.

Auto tankowane ONLY na Shellu

Przebieg 50.000km !!!

Opublikowano

ze to zaworek upustowy turbiny

Blow-off :>

Opublikowano

DPF w poprzednim tygodniu zapalał mi się 3 razy, ale po "przeczyszczeniu" Go

(jadąc obwodnicą ze stałą prędkością, tak się to robi? :kox:) teraz zapalił się na stałe :kwasny:

to nie jest procedura wypalania DPF-a !!!

Opublikowano

Byłem przy podłączeniu komputera (Bosch, taki duży zielony :cool1: ) do auta, wyszedł jeden "nieznany błąd" (nie dało się go wykasować - za słaby komputer? :kox:), czy wszystkiemu winien jest sterownik silnika? Zobaczymy...... ;(

Opublikowano

Piotrsob1 silnik BRD ma dwa SMIC-e, niezłą turbine produkcji KKK i 16V. Na praktycznie identycznym setupie mechanicznym, tylko u mnie są pompki Bosch, a w BRD piezopompki Siemensa - mam 205 KM i absolutne zero dymu.

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_koncepcja_na_dlubniecie_parcha_cz2_wynik_ostateczny_205_km408_nm-t70392.0.html

Te 205 KM to jak by się uparł to może i z DPF-em by pochodziło, tak sobie myślałem o 220 :gwizdanie:

Opublikowano

No to witam w klubie "znikajacej mocy w BRD" :confused4:

U mnie co prawda nigdy sie DPF nie zapchal a nawet nigdy mi sie kontrolka DPF-a nie pojawila ale spadki mocy dotknely i mnie .

Byly podejrzenia , ze spadki zwiazane sa z DPF-em i mialem wgrywany nowy soft , ktory mial wyeliminowac te problemy ale nic to nie pomoglo . Dopiero czyszczenie wtryskiwaczy myjka ultradzwiekowa (czy jakos tak) rozwiazalo problem.

Moje objawy wygladaly tak, ze samochod zdecydowanie inaczej reagowal na gaz , tak jakby caly soft byl przeprogramowany na taki w ktorym turbo zalacza sie dopiero powyzej 2,5tys obr/min :mysli: Palil przy tym jak porypany . Ten odglos o ktorym piszesz pojawial sie zawsze wtedy gdy zdejmowalem noge z gazu , byl szczegolnie slyszalny podczas zmiany biegow i moim zdaniem nie jest to zaden blow-off bo przeciez slyszalbym go rowniez wtedy gdy samochod jezdzi normalnie . Na serwisie staraja sie mi wmowic do dzisiaj , ze to normalny odglos ale w tym samym serwisie twierdzili , ze to na 100% nie problem z wtryskami a do dzisiaj prowadza akcje na szeroka skale czyszczenia wtryskow :polew:

Ten dzwiek przypomina mi odglos czegos co sie zaciera i to mnie troche martwi a jeszcze bardziej olewka ludzi , ktorzy za przeproszeniem powinni latac kolo mojej d*py zeby mi to naprawic no ale to Polska wiec czemu sie dziwic...

Obecnie samochod ma przejechane 65tys km , jest po gwarancji i na razie jezdzi . Juz raz mialem podobne objawy chociaz nie tak straszne ale podczas postoju wyczulem dziwny smrodek z silnika tak jakby zjarane klocki podczas ostrego hamowania i nie wiem czy dobrze kombinuje ale chyba byl to smrodek z DPF-a ktory widocznie w tym momencie sie oczyszczal ? Wiem , ze gdzies kiedys o tym czytalem , ze podczas procedury oczyszczania DPF-a uruchomionej przez sterownik samochod przechodzi w tryb , w ktorym zwieksza sie moc a obniza moment obrotowy albo na odwrot :decayed: Juz nie pamietam ale na 100% cos takiego czytalem . Wiec moze to jest wszystko jakos powiazane...

W kazdym badz razie czekam na moment w ktorym znowu dotkna mnie spadki i wtedy przejade sie na hamowanie zeby sprawdzic jaka samochod ma wtedy moc i bede dzialal dalej , na razie odpukac ale wszystko jest ok , co nie zmienia faktu , ze z niecierpliwoscia czekam na dzien w ktorym ktos w koncu powie "TO JEST ZEPSUTE TO TRZEBA WYMIENIC I BEDZIE OK" bo chcialbym ze spokojem zawirusowac autko a na razie sie troche boje o jego przyszlosc

Aha : u mnie problem wzrastal kiedy lalem do baku Vervy Ultimate i inne cuda . Na normalnym ON jezdzil troche lepiej . Olej zawsze leje z dyrektywa 507 no i leje go jak to w 2.0TDI - co chwile :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...