Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 Limo][S-line/3.0 ASN/Quattro/Gwint Bilstein B6/19" RS6 C5/Servotronic/CLH+DRL/Big Brake/Bi-Led/DeCat Xpipe aktywny wydech/RNS-E+BT+MF/Recaro S6C6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Ivanek napisał:

Z tymi SKP to jest coś w tym prawdy, to co mi diagnosta ustawił super przyrządem to oświetlałem opony przy gruncie samochodu stojącego przedemną, podniosłem sobie je sam na wysokość rejestracji - w teorii posiłkując się wyżej wspomnianą instrukcją to prawie w ten sam sposób, poczułem się jakbym nowe lampy włożył.

Oni w ogóle nie są nauczeni korzystać z tych przyrządów, założę się, że żaden z nich nawet przeszkolony nie był. Najpierw należy się upewnić, że auto ma pełen bak (pełny bak to ok 70 kg obciążenia, dokładamy odpowiednią ilość ciężarów do bagażnika jeżeli bak nie jest pełen) oraz kierowca musi być w pojeździe. Urządzenie należy ustawić względem wysokości reflektora dokładnie na środku za pomocą dołączonego lasera w głowicy, następnie należy upewnić się, że urządzenie ustawione jest prostopadle w odległości od 20 do 30 cm od reflektora, ustawiając odpowiednią inklinację podaną na reflektorze (dla B6 to 1,1%).

Jak mnie za każdym razem ustawiano? Na oko wysokość urządzenia pomiarowego zaraz przed reflektorem, mnie wypraszano z samochodu (czyli auto ma jeździć bez kierowcy, tak?) i nie sprawdzano nawet poziomu paliwa, o tym, że zamiast 1,1% miał 1,2% ustawione też nie pomyślał. Nie mniej moim zdaniem najlepszy sposób to ustawienia auta 10m od ekranu i na ekranie nanoszenie przeliczonych wartości, czyli jak środek reflektora jest na wysokości 70 cm to przy 1,1% inklinacji, po 10m, granica światło-cień powinna być na wysokości 59 cm (70 cm - 11cm). Minimalnie ma to być 4,5m bo przy 10m może być ciężko zauważyć tą linię odcięcia, chyba że ma się bileda :p

 

No i najważniejsze, w sterowniku lamp musimy zainicjować ustawianie reflektorów, aby ten zapamiętał wartości i podczas jazdy mógł wprowadzać poprawne korekty, czego ŻADNA SKP nie robi.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

@Langista za każdym razem na SKP słyszę pytanie czy mam xenon, mówię że LED, na pytanie o adaptacji poziomu to odpowiadam że nie mam czegoś takiego, gość zdziwiony patrzy. Mówię że nie przekraczam 2000 lm i nie potrzebuje mieć spryskiwaczy ani samopoziomowania. ?

 

No ale te % na reflektorze niby sprawdzał ale powątpiewam aby to było zrobione dobrze skoro oświetlam ziemię. 

Opublikowano
5 godzin temu, Langista napisał:

No i najważniejsze, w sterowniku lamp musimy zainicjować ustawianie reflektorów, aby ten zapamiętał wartości i podczas jazdy mógł wprowadzać poprawne korekty, czego ŻADNA SKP nie robi.

Dlatego jak pojechałem na SKP z lapkiem to gość aż sam zaglądał co ja tam robię :grin: 

Ale i tak gamonie ustawiają lampy na schody i zawsze po przeglądzie wyrównuje sobie...

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Langista napisał:

No i najważniejsze, w sterowniku lamp musimy zainicjować ustawianie reflektorów, aby ten zapamiętał wartości i podczas jazdy mógł wprowadzać poprawne korekty

Nie do końca jest tak jak się wydaje i jak napisano w poradniku na forum ?, nie zawsze potrzeba podłączać vcds by ustawić wysokość świecenia xenonów. Jeżeli nie ma błędów w sterowniku poziomu i jeżeli nie ruszaliśmy silniczków w lampach to ustawiamy jak zwykłe h7. Procedura jest potrzebna gdy któryś z silniczków jest źle ustawiony w skutek błędów (wystarczy odpalić auto z odłączoną lampą i błędy gotowe + silniczek awaryjnie kieruje lampę w dół)  lub np. wcześniejszej wymiany silniczka. Samo połączenie się ze sterownikiem zasięgu świateł wywołuje test silniczków (bada maksymalną pozycję góra - dół silniczków po czym ustawia je w pozycji środkowej).

Edytowane przez pila24
Opublikowano

No ale w takim przypadku jak u Darka, czyli wszystko z innej parafiii, lampy, moduł, czujniki to taki must have w przeprowadzeniu adaptacji od A do Z...

Opublikowano

Owszem Kamil,u Dariusza po poskładaniu wszystkiego trzeba procedurę przeprowadzić za tym pierwszym razem. Ale później jak będzie wyciągał lampy i znów je wkładał to wystarczy imbusik do wyregulowania.

Opublikowano

@pila24 @kamil-vag Może ja nie mam problemu z czujnikami tylko właśnie z ustawieniem tego wszystkiego .... Aktualnie oba używane czujniki walą zwarciem do+ Ale zauważyłem też błąd kiedy jedno cięgno jest jakby poza zakresem zawieszenia np. gdyby ręcznie się nim bawić. 

 

Opublikowano
5 godzin temu, DarekS4 napisał:

Ale zauważyłem też błąd kiedy jedno cięgno jest jakby poza zakresem zawieszenia np. gdyby ręcznie się nim bawić

Tak ma być,zakres działania jest tylko dla około 1/3 pełnego obrotu ramienia.

Opublikowano

Sprawdzałem jeszcze teraz i po najeździ na policjanta wywala mi zwarcie do + na tylnym czujniku a po dłuższej jeździe taki sam do przedniego,. Jak gadaliśmy zamawiam nowe i tyle. Wszytskie te używki z neta sa gówno warte. 

Opublikowano

No a weź miernik w rękę, odepnij wtyczkę od modułu i zobacz czy nie masz zwarcia między pinami na wtyczce czujnika, bo może rzeczywiście gdzieś jest...omomierz z pipaniem i szybko idzie wybadać sprawę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
41 minut temu, kamil-vag napisał:

No a weź miernik w rękę, odepnij wtyczkę od modułu i zobacz czy nie masz zwarcia między pinami na wtyczce czujnika, bo może rzeczywiście gdzieś jest...omomierz z pipaniem i szybko idzie wybadać sprawę.

Na używanych czujnikach może być tak że pomiar poza zakresem wywala w piku i błąd już jest w sterowniku. A taki pik na multimetrze ciężko złapać. U mnie tak było z ori czujnikiem,na mierniku ok a podczas jazdy wywalał na ułamek sekundy. Póki co mój chiński sensor nie wywala baboli.

Opublikowano

Łukasz mnie chodzi, żeby przedzwonić instalację, w sensie odpina kostkę i od modułu i od czujników i sprawdza czy między przewodami na wtyczce czujnika nie ma przejścia ;) (czyt. zwarcia między przewodami). To tak, żeby wykluczyć jedną rzecz na początek.

Opublikowano

Ej no już tak zrobiłem teraz mi pojechałeś :D:decayed:

Nie no zwary nie ma kable sprawdziłem od razu żeby jaj nie było 

Tym bardziej ze kombinowałem z tymi kablami bo z przodu jest czujnik wtyczką B6 a z tyłu B7 

Opublikowano

Pany .... Jeżeli w sedanie miałem kanapę składaną i założyłem recaro składaną i nie zatrzaskuje mi się na ryglach ..... To jest szansa że ona pochodzi z combi ? :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Zawsze możesz zeszlifować trochę bolec żeby się zatrzasnął rygiel ?

Edytowane przez Langista
Opublikowano
1 godzinę temu, DarekS4 napisał:

Pany .... Jeżeli w sedanie miałem kanapę składaną i założyłem recaro składaną i nie zatrzaskuje mi się na ryglach ..... To jest szansa że ona pochodzi z combi ? :decayed:

Wyreguluj cycki i będzie się zatrzaskiwać :D

Opublikowano (edytowane)

No właśnie problem w tym że cycki są wyciagniete na max do frontu i nie zatrzaskuje .... I zastanawiałem się czy przypadkiem ta kanapa nie jest z avanta i nie jest jakoś grubsza . Że opiera się z tyłu już o półkę 

 

@Langistaale problem jest w tym Ze on chyba nie dosięga

Edytowane przez DarekS4
Opublikowano

W sumie masz Avanta, możesz porównać :D Tam nie zatrzaskuje czasem o śrubę, a nie o ten łebek? Z tego co pamiętam, to ta końcówka jest tylko do naprowadzenia :eusathink:

Opublikowano

zrób zdjęcie jak zamek kanapy dochodzi do tego bolca bo na razie ciężko wymyślić co Ci tam nie pasuje

 

Opublikowano
18 godzin temu, Langista napisał:

W sumie masz Avanta, możesz porównać

nie mam avanta fuj fuj fuj :grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...