maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Witam wszystkich. Mam problem z klimatyzacją w audi a4 b6 2003r na jednym pasku 6pk 6SEU14C numer. 8E0260805BA Wymieniłem cały układ tj. dławik, chłodnice, kompresor po regeneracji, osuszacz plus płukanie całego układu. Nabiłem klimę, wszystko szczelne tylko że się nie załącza. Sprężarka nie robi ciśnienia, błędow nie pokazuję. Od czego zacząć szukanie przyczyny takiej sytuacji. Posiada ktoś jakiś schemat elektryczny tej instalacji, które punkty sprawdzić. Dziękuję z góry za pomoc.
przem8 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Sprawdź w testach wyjść działanie wentylatorów itd. i jakie ciśnienie pokazuje w blokach pomiarowych. Oczywiście wsio za pomocą vcds. 1
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 43 minuty temu, przem8 napisał: Sprawdź w testach wyjść działanie wentylatorów itd. i jakie ciśnienie pokazuje w blokach pomiarowych. Oczywiście wsio za pomocą vcds. Wrócę do domu za kilka godzin to sprawdzę u mnie jest wersja z jednym wentylatorem.
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) Obstawiam czujnik ciśnienia w skraplaczu. Ewentualnie można sprawdzić, czy sterownik nie blokuje sprężarki, bo czujnik temperatury silnika wskazuje błędne temperatury (za wysokie). Tak miałem w B5 przynajmniej, że błędne wskazania czujnika temperatury odcinało pracę sprężarki klimy. Edytowane 2 Czerwca 2021 przez Langista 1
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 Wentylator się załącza w testach . W klimatroniku są dwa błędy. 01274 silnik nastawczy spietrzania powietrza v71 00735 potencjometr w silniku nastawczym klapy zamkniętego powietrza g143. Jak wracałem do domu to przez chwilę jakieś pół minuty zaczęła chłodzić i znowu przestała.
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) Z klimą wszystko ok, potencjometr padł w silniczku, kup sobie od razu 6 sztuk (na każdy silniczek) i będziesz miał z głowy, bo one padają jeden po drugim. https://allegro.pl/oferta/potencjometr-silniczka-klimatyzacji-audi-seat-vw-9419130513 Edytowane 2 Czerwca 2021 przez Langista 1
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 26 minut temu, Langista napisał: Z klimą wszystko ok, potencjometr padł w silniczku, kup sobie od razu 6 sztuk (na każdy silniczek) i będziesz miał z głowy, bo one padają jeden po drugim. https://allegro.pl/oferta/potencjometr-silniczka-klimatyzacji-audi-seat-vw-9419130513 To przez ten silniczek nie chłodzi? Gościu który nabijał klimę mówił, że ciśnienia nie robi sprężarka.
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) Jest 7 bar przecież, ile on by chciał? Na wolnych obrotach więcej nie nabije a podczas jazdy i tak maks do 11-12 wejdzie. Zrób jeszcze nastawy podstawowe silniczków (usuwasz błędy w sterowniku klimy, potem nastawy podstawowe 04 -> grupa 1 -> czekasz aż się ustawią w wartości graniczne -> koniec. Edytowane 2 Czerwca 2021 przez Langista 1
przem8 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Co mu dadzą nastawy jak sprężarka "nie rusza"? Takie ciśnienie świadczy o "nabitym" układzie, a przy pracującej klimie i temp. 20stopni wzwyż ciśnienie powinno wynosić powyżej 12bar. Sprawdź odczyty z czujnika temp. 1
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 45 minut temu, przem8 napisał: Co mu dadzą nastawy jak sprężarka "nie rusza"? Takie ciśnienie świadczy o "nabitym" układzie, a przy pracującej klimie i temp. 20stopni wzwyż ciśnienie powinno wynosić powyżej 12bar. Sprawdź odczyty z czujnika temp. Sprawdzałem temperatury zgadzają się. Coolant 45C Temp wnętrza 22,5C Na zewnątrz podobnie pokazuje
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 Sprężarka robi się ciepła. Na zapłonie napięcie na wtyczce do zaworu sprężarki jest 12v. Po odpaleniu spada do 7,5v
PAWEL69 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 9 minut temu, maniekaudia4 napisał: Na zapłonie napięcie na wtyczce do zaworu sprężarki jest 12v. Po odpaleniu spada do 7,5v Z tym akurat jest ok. W parametrach widać że sterownik wysterowuje zawór na 75%,obciążenie też jest w porządku. Reklamuj sprężarke. 1
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 15 minut temu, PAWEL69 napisał: Z tym akurat jest ok. W parametrach widać że sterownik wysterowuje zawór na 75%,obciążenie też jest w porządku. Reklamuj sprężarke. Sprężarka przyszła zalana olejem w ilości 50ml Ja dodałem przed montażem 70ml Żeby razem było 120ml. Dolewałem przez szersze wejscie do kompresora i kręciłem kółkiem. Gość od klimy nabił sam czynnik . Nie popełniłem tutaj błędu przy wlewaniu oleju?
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 W momencie załączania sprężarki nie spadają obroty brak oporu nie słuchać też żadnego cyknicia przekaźnika. Tak jak to było w b5
maniekaudia4 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) 20 minut temu, Langista napisał: A wartości się zmieniają? Tak wartości się zmieniają oprócz ciśnienia. Wentylator na testach załącza się. Czy po włączeniu klimy na postoju wentylator u was startuje? Bo u mnie nie ma zadnej reakcji. Edytowane 2 Czerwca 2021 przez maniekaudia4
przem8 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 45 minut temu, maniekaudia4 napisał: W momencie załączania sprężarki nie spadają obroty brak oporu nie słuchać też żadnego cyknicia przekaźnika. Tak jak to było w b5 Tu nie masz sprężarki z tradycyjnym sprzęgłem i pracuje non stop. Ja się przewiozłem na regenerowanej sprężarce i nigdy w życiu, lepiej dołożyć do nowej i mieć spokój.
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) Mi podpada kompresor Edytowane 2 Czerwca 2021 przez Dev
PAWEL69 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 58 minut temu, przem8 napisał: Tu nie masz sprężarki z tradycyjnym sprzęgłem i pracuje non stop. Ja się przewiozłem na regenerowanej sprężarce i nigdy w życiu, lepiej dołożyć do nowej i mieć spokój. Zwłaszcza że wszystko do okoła ogarnięte,warto dołożyć parę stówek i mieć spokój na lata.
pelonek1 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 1 minutę temu, PAWEL69 napisał: Zwłaszcza że wszystko do okoła ogarnięte,warto dołożyć parę stówek i mieć spokój na lata. Mam w A6 C6 zatartą sprężarkę klimatyzacji. Trzeba wymienić sprężarkę, skraplacz, osuszacz i dyszę rozprężną, resztę przepłukać. Robisz takie rzeczy kompleksowo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się