Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) 2 godziny temu, przem8 napisał: Tu nie masz sprężarki z tradycyjnym sprzęgłem i pracuje non stop. Ja się przewiozłem na regenerowanej sprężarce i nigdy w życiu, lepiej dołożyć do nowej i mieć spokój. Nie do końca, jest przecież sprzęgło, które odłącza sprężarkę.. skoro u niego ciśnienie się nie zmienia, to możliwe, że elektrozawór w kompresorze jest uszkodzony. Co do nowej.. ja kupiłem nowy z Nissens w Intercars, po pół roku padło uszczelnienie wałka Tak czy inaczej wychodzi na to, że to wina kompresora. Wtyczka na bank pewnie siedzi? Edytowane 2 Czerwca 2021 przez Langista
przem8 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 6 minut temu, Langista napisał: Nie do końca, jest przecież sprzęgło, które odłącza sprężarkę.. Jest sprzęgło zrywalne, a nie na elektromagnesie i rozłączy jak się zatrze i stanie dęba, a przyciskiem econ tego nie zrobisz więc nie mieszaj.
pelonek1 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Teraz, przem8 napisał: Jest sprzęgło zrywalne, a nie na elektromagnesie i rozłączy jak się zatrze i stanie dęba, a przyciskiem econ tego nie zrobisz więc nie mieszaj. Dokładnie.
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, przem8 napisał: Jest sprzęgło zrywalne, a nie na elektromagnesie i rozłączy jak się zatrze i stanie dęba, a przyciskiem econ tego nie zrobisz więc nie mieszaj. To chyba mam inny kompresor, bo ja przyciskiem econ odłączam klimę. Właśnie sprawdziłem nową z Denso, którą mam i wygląda, jakby było jak piszesz, jednak ta z Nissensa, która aktualnie jest w aucie serio musi mieć elektromagnetyczne sprzęgło, bo była różnica w pracy silnika po włączeniu trybu econ ? Edytowane 2 Czerwca 2021 przez Langista
maniekaudia4 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2021 Wtyczka dobrze siedzi. Dam na warsztat żeby podmienili ten zawór w sprężarce. Ewentualnie czy za duża ilość oleju może być przyczyna nie załączania kompresora?
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2021 Opublikowano 3 Czerwca 2021 (edytowane) Nie, oleju powinno być ok 180 ml, do tego Denso dołącza instrukcje pierwszego uruchomienia przed napełnieniem (zaraz po montażu). Należy dolać odpowiednią ilość oleju (zazwyczaj w sprężarce fabryka daje 80-100 ml i tam nie dolewamy nic) do skraplacza lub osuszacza, ustawiamy nawiew na maks i na najniższą temperaturę, zostawiamy tak na biegu jałowym bez przetasowania na 5 minut, to gwarantuje równomierne rozprowadzenie oleju po układzie i zabezpiecza przed zatarciem. Potem szukasz nieszczelności (jeżeli olej był z koncentratem UV) i napełniasz klimę czynnikiem. Olej na koniec przy napełnianiu stacja podaje sobie sama, także nawet jak dasz go za dużo to nic się nie stanie, bo nadmiar zostanie odciągnięty. Edytowane 3 Czerwca 2021 przez Langista 1
Dev Opublikowano 3 Czerwca 2021 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Na zaworze powinno być 0.820 A a jest 0.360A 1
maniekaudia4 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2021 Godzinę temu, Dev napisał: Na zaworze powinno być 0.820 A a jest 0.360A Czyli zacięty jest zawór w sprężarce?
Langista Opublikowano 3 Czerwca 2021 Opublikowano 3 Czerwca 2021 Ten zawór to część sprężarki, jak jest niesprawny to sprężarka do reklamacji, bo osobno ten zaworek tani nie jest. 1
maniekaudia4 Opublikowano 4 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2021 Sytuacja wygląda tak że na warsztacie podlczyli się testerem pod ten zawór w sprężarce. I klima zaczęła chodzić. Nie ma natomiast reakcji zmiany gdy podłączam pod instalacje auta ten zawór. Pomimo że napięcie na wtyczce jest. Muszę poszukać gdzieś w internecie schemat do a4b6 z końcówki 2003r. I prześwietlić cała wiązkę bo innego sposobu nie widzę
maniekaudia4 Opublikowano 4 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2021 Posiada ktoś może schemat do tego zaworu w sprężarce n280 ? Bo szukam i nie mogę znaleźć
maniekaudia4 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 Na odłączonej wtyczce wartość na zaworze sprężarki jest bez zmian w okolicach 0,4A. Gdzie szukać przyczyny bo już nie mam pomysłu Dałem drugą masę na wtyczkę ale nie ma efektu
Langista Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Jeszcze jedna sprawa, czy wentylator załącza się? Econ się świeci? Może sterownik wentylatora uwalony? Sprawdź bezpieczniki pod kierownicą w takich wtyczkach :
Langista Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 6 minut temu, maniekaudia4 napisał: Na odłączonej wtyczce wartość na zaworze sprężarki jest bez zmian w okolicach 0,4A. Gdzie szukać przyczyny bo już nie mam pomysłu Dałem drugą masę na wtyczkę ale nie ma efektu Jak odłączysz wtyczkę i pokazuje Ci wartość na zaworze, to coś jest nie halo, bo powinno moim zdaniem błąd w sterowniku wywalić.. 1
maniekaudia4 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 1 godzinę temu, Langista napisał: Jak odłączysz wtyczkę i pokazuje Ci wartość na zaworze, to coś jest nie halo, bo powinno moim zdaniem błąd w sterowniku wywalić.. Właśnie żadnego błędu nie ma , nie wiem którym przewodem idzie sygnał. Czy to jest sterowane przez jakiś przekaźnik?
MaTeo85 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Jak masz vcds to pokaż błędy ze sterownika silnika i pokaż co siedzi w grupie pomiarowej 002. Jak odłączasz zawór sprężarki i nie ma błędów, to jest to co najmniej dziwne zachowanie sterownika. Dobrze by było podmienić klimatronik na inny i sprawdzić co się dzieje. 1
maniekaudia4 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 Wentylator załącza się w testach. Na krótko na warsztacie jak podłączyli zawór n280 klima ruszyła razem z wentylatorem. Econ się wyłącza normalnie. Ten bezpiecznik sprawdzę wieczorem jak wrócę do domu. Wrócę do domu To wyśle wartości z grupy 002 Klimatronika podmieniałem bez efektu. Wcześniej na starej sprężarce klima działa tylko na wyższych obrotach aż całkiem przestała. Dzięki za zainteresowanie tematem
Langista Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Dla pewności, jaki klimatronik masz teraz? Ten co siedział od fabryki w aucie, czy inny? Jak inny, to czy jest on odpowiednio zakodowany? 1
maniekaudia4 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 I tu jest problem bo klimatronik jest od Anglika bo moje auto to Anglik po przekładce, ale kupowałem po numerach. Mam odłączony jeden silniczek od obiegu wewnętrznego. Bo jak jest podłączony to wariuje z nawiewami. Jak wyciągałem bezpiecznik nr6 5amper w bocznej skrzynce to wyskakiwał błąd zaworu n280 i econ się zapalał. To prawidłowo bo wychodzi że instalacja jest ok ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się