Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słaby wynik na hamowni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czasu nie mierzyłem ale idzie odczuwalnie lepiej niż na serii :) dlatego tym bardziej dziwił mnie ten niski wynik. Na "mojej" prostej to przy logach na serii to miejsca miałem w sumie na styk, a teraz to mam zapas, że nawet na 6800 mogę auto chwilę przeciągnąć.

Popatrzę po logach na czasy pomiędzy np. obrotami 1500-6000, to powinno dać się łatwo porównać.

czas od 1500 do 6500 obrotów:

seria - 18,76
program - 15,86

 

 

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Panowie, trochę drążę bo mnie męczy ten temat,

przed samym pomiarem auto było trzymane przez chwilę na stałych obrotach, czy to ma związek z ustawianiem punktu przecięcia linii KM i NM? Przy jakich obrotach powinna się przecinać? U mnie jest przecięcie przy 4000 obr/min. Z tego co widziałem na wykresach to bardzo różnie jest.

Opublikowano (edytowane)

Nie, zwyczajnie kalibrowali hamownie, aby wiedziała przy jakich obrotach występują mierzone prędkości na rolkach. Zazwyczaj spina się tylko oś, która jest hamowana i to nie dla bezpieczeństwa, a zwyczajnie dla nacisku (trakcji) aby uniknąć ślizgania się opon na rolkach, bardzo możliwe, że dla uzyskania tej trakcji musiał spinać przód i tył. Pomiar może wyjść zaniżony, jeżeli kalibracja będzie źle przeprowadzona, np. przy 4000 obrotów ustawi niższą prędkość (lub na odwrót) i jeżeli 'hamulec' - który symuluję jazde na drodze, będzie stawiać za mocny opór.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Jak już wspominał Łukasz - na każdej hamowni wyjdzie inaczej i nie zależy to tylko od samej 'maszyny' ale właśnie jak wspomniał Radek również od 'specjalistów' którzy robią pomiar. Jeżeli dobrze interpretuję to u Ciebie wpisali 91 Km/h przy 4000 RPM (wydaje się trocę mało jeżeli faktycznie zapięli 4ty bieg ale to tylko moje domysły).

Moim zdaniem po prostu podczas pomiaru coś zdławiło silnik przy 4600 i dlatego 'brakuje' Ci mocy. Jeszcze jedno pytanie - czy ustawili nadmuch na auto? Może dolot się zagotował... Możliwości jest masa. Z logów wszystko wygląda ok więc jeżeli tak bardzo zależy Ci na pomiarze to wybierz się na inną hamownie :)   

 

A poniżej masz wyjaśniony punkt przecięcia :) W skrócie - zależy on od wyskalowania wykresu. Jeżeli KM i Nm miałyby tą samą skalę to wykres "przeciąłby" się przy 9549 RMP ;)  

 

 

Spoiler

 

 

Opublikowano

Dziękuję bardzo, co do dmuchawy to była, co prawda nie miała żadnego nawiewu z zewnątrz i tłoczyła po prostu powietrze będące w warsztacie ale była.

Czy wpisana prędkość 91km/h powinna odpowiadać tej drogowej? Sprawdzę to jadąc do domu.

 

Opublikowano

No to chyba mamy pierwszy trop, sprawdziłem i na 4 biegu przy 4000 rpm mam 135km/h, czyli dużo więcej niż wpisane na wykresie. 

Opublikowano (edytowane)

Właśnie wróciłem z kolejnego pomiaru, na tej samej hamowni, i wydaje się, że jednak coś jest nie tak:

9e770198f5e38889med.jpg

Wynik co prawda trochę lepszy, było troszkę chłodniej + błąd pomiarowy, ale największym problemem jest ten spadek mocy od 4700rpm. Tym razem siedziałem w samochodzie i widziałem jak powstawał wykres, było wyraźnie widać jak pnie się w górę a potem w dół, i pewnie gdyby tego nie było, to tak jak już ktoś wspominał, pewnie doszło by do tych 180-185KM. Podczas pomiaru gdy moc zaczęła spadać faktycznie czuć było jak trochę szarpie samochodem.

Najgorsze w tym wszystkim, że nie mam pojęcia z czego to może wynikać, stąd prośba o wszelkie namiary na ewentualne pomysły. 

Skoro nie widać tego w moich logach, to możliwe że problem występuje na wyższych biegach, aniżeli trójka na której robiłem logi. Przy codziennej jeździe w zasadzie to nie przeszkadza, rzadko na czwórce przeciągam powyżej 5 tys. obrotów, nie mniej sama wiedza, że jest coś nie tak, nie będzie mi już dawała spokoju.

Kilka pomysłów:

- sprzęgło, ma swoje przelatane, już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie aby je wymienić, ale zazwyczaj podaje się ile Nm sprzęgło przeniesie i u mnie tam gdzie Nm jest najwyższy nie ma żadnego problemu, nie zauważyłem żadnego (na razie) uślizgu sprzęgła,

- wtryski, zgodzie z poprzednim tematem miałem spore wątpliwości czy będą ok, leżały sporo czasu, ale dlaczego akurat miałyby mieć problem przy 5000 rpm skoro wyżej idą już lepiej?

- przepływomierz, wydaje mi się, (po lekturze innych logów), że troszkę zaniża, ale znowu dlaczego byłby z tym problem na 4 biegu i w okolicach 5000 obrotów?

Jedyne co przychodzi mi do głowy to aby zrobić logi na 4 biegu, może wpadnę na A1 i spróbuję.

A może ktoś potkał się już z podobną zagadką? 

Pozdrawiam
Andrzej

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Wrzuc aktualne logi. 

Opublikowano
8 minut temu, przem8 napisał:

Wrzuc aktualne logi. 

Poniżej logi, które wrzucałem kilka postów wyżej, zrobione w ostatnią niedzielę:

http://vaglogi.pl/log-002_033_7phwB.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_9P0iO.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_i0J7U.html

Opublikowano

Co w tym aucie jest konkretnie oprócz wtrysków 320? głowica jest org z bfb?

Opublikowano (edytowane)

Tak, silnikowo totalna seria BFB, wsadziłem tylko prawy intercooler z BEX'a i wtryski 320cc.

I z rzeczy, które mogłyby mieć znaczenie, to jest wsadzony nowy zamiennik katalizatora, po którym musiała być wyłączona 2 sonda w ECU to wywalało błąd. Co prawda przed wymianą też był ten błąd no ale uznane zostało, że kat przytkany i trzeba wymienić. Na obroty wchodzi bardzo ładnie więc raczej kat nie jest problemem.

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Co to za kat? może być problemem.

Opublikowano

Za 900zł mógłbyś mieć dedykowany kat o lepszym przepływie :D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 minuty temu, przem8 napisał:

Za 900zł mógłbyś mieć dedykowany kat o lepszym przepływie :D

Wiem, że od @bartez80 byłby lepszy kat ale to była szybka akcja, pytanie czy jest coś (jakieś logi), które mogą poświadczyć, że moje obecne problemy wynikają z kat'a?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Po tych logach nir widzer problemu, prócz tego że turbo góra troche nie daje rady ale to tez większy wynik powinien wyjść. Moze nje hamowali z pedałem w podłodze żeby wymusić u nich zrobienie softa. 

Opublikowano
1 minutę temu, przem8 napisał:

Po tych logach nir widzer problemu, prócz tego że turbo góra troche nie daje rady ale to tez większy wynik powinien wyjść. Moze nje hamowali z pedałem w podłodze żeby wymusić u nich zrobienie softa. 

Jak myślisz, czy logi na 4 biegu mogą coś nowego pokazać?

Opublikowano

Wątpię. Sam wiesz jak auto jeździło przed i po sofcie więc jakby były takie niedomagania to też byś wyczuł. Zrób sobie pomiar kpower, nakładka na vcds, i Ci wyjdzie w miarę wiarygodny pomiar jak wpiszesz rzeczywistą wagę auta i będziesz miał punkt odniesienia :P

Opublikowano
9 minut temu, przem8 napisał:

Zrób sobie pomiar kpower, nakładka na vcds

Gdzie znaleźć tą nakładkę?

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, pelonek1 napisał:

Gdzie znaleźć tą nakładkę?

Sprawdź czy działa :P

 

KPowerSetup.exe

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...