Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Reset wyuczonych wartości DPF bez jego wymiany/prania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wartość minusowa nie oznacza koniecznie, że jest błędna. 

Wartość offset to wartość przesunięcia i jest tylko wartością korekcji, która reprezentuje właściwość/tolerancje czujnika RC.  Gdy silnik jest wyłączony, różnica ciśnień jest równa zeru, ale niektóre czujniki różnicy ciśnień mają tutaj przesunięcie, czyli wymagane jest ich korekcja i  przesunięcie punktu zerowego. Jeśli czujnik wskaże wartość ciśnienia, na przykład 5 mbar, wtedy sterownik silnika „zna” to przesunięcie  i może po prostu odjąć to przesunięcie od wartości mierzonej dla każdego pomiaru. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

OK, dzięki. Drążyć temat, czy wartości ujemne nie przeszkadzają?

Jeszcze mam pytanko o wartość mierzoną i wyliczoną. Auto wypala DPF co 300-350 km (ruch miejski i podmiejski). Wartość wyliczona dochodzi do około 23 g, zaczyna się proces wypalania i wartość wyliczona spada do około 5-6 g i proces się kończy. W tym czasie wartość zmierzona dochodzi maksymalnie do 10 g po czym po wypalaniu ma od -2 do -6 g. Wszystko ok?

Dodatkowo np zauważyłem, że jadąc w trasie z prędkością około 140 km/h wartość zmierzona praktycznie stoi w miejscu lub niewiele rośnie, a DPF jest na granicy wypalania pasywnego. W tym czasie wartość liczona rośnie sobie w najlepsze i tak się wypali gdy dojdzie do tych 23 g mimo, że np zmierzona to 2-4 g.

Opublikowano
8 godzin temu, sebaa napisał:

OK, dzięki. Drążyć temat, czy wartości ujemne nie przeszkadzają?

Jeszcze mam pytanko o wartość mierzoną i wyliczoną. Auto wypala DPF co 300-350 km (ruch miejski i podmiejski). Wartość wyliczona dochodzi do około 23 g, zaczyna się proces wypalania i wartość wyliczona spada do około 5-6 g i proces się kończy. W tym czasie wartość zmierzona dochodzi maksymalnie do 10 g po czym po wypalaniu ma od -2 do -6 g. Wszystko ok?

Dodatkowo np zauważyłem, że jadąc w trasie z prędkością około 140 km/h wartość zmierzona praktycznie stoi w miejscu lub niewiele rośnie, a DPF jest na granicy wypalania pasywnego. W tym czasie wartość liczona rośnie sobie w najlepsze i tak się wypali gdy dojdzie do tych 23 g mimo, że np zmierzona to 2-4 g.

Z Twojego opisu wynika, że wszystko jest w porządku. 

Widzę, że masz też silnik CJCD tak jak ja, czy Twoje auto ma wgrany soft po nieszczęsnej akcji dieselgate ? 

Opublikowano

Tak, mam już soft po aferze.

Opublikowano

Witam jestem po praniu dpf wartości 67,7 g . Kupiłem nowy czujnik ciśnienia Bosch. Ofsset przy wyłączonej stacyjce na początku był 0. Obecnie jest na hp 2. To co mnie dziwi wypalanie dpf jest co 180 -200 km bez znaczenia czy  miast czy trasa. Adaptacje dpf zrobił razem z  czujnikiem

Przed praniem dpf wypalał sie co 300-350 km

To co zauważyłem wypalanie następuje przy parametrach sadzy 17-18g

Gdzie szukać przyczyny tak częstego wypalania?

 

Opublikowano

Czujniki tylko ori.

Opublikowano (edytowane)

Na oryginale (starym) tez wypala mi co 200 km po praniu dpf.

Założony jest 100% bosch poidełko oryginał zafoliowany. Grupa WV nie jest producentem czujników lecz jak wiadomo sprzedaje produkty tylko pod swoim logiem.  Kupię oryginał zapłacę prawie dwa razy drożej ale to tylko będzie naklejka na produkcie. 

Edytowane przez jacek13
Opublikowano

Coś za często wypala jak na czysty DPF :eusathink:

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, jacek13 napisał:

Na oryginale (starym) tez wypala mi co 200 km po praniu dpf.

Założony jest 100% bosch poidełko oryginał zafoliowany. Grupa WV nie jest producentem czujników lecz jak wiadomo sprzedaje produkty tylko pod swoim logiem.  Kupię oryginał zapłacę prawie dwa razy drożej ale to tylko będzie naklejka na produkcie. 

Wiem, że VW nie produkuje czujników jednak aby takowe otrzymały logo i były sprzedawane jako oryginalna część muszą spełniać rygorystyczne wymagania i granica tolerancji jest inna niż w sprzedawanych zamiennikach. Już samo to powoduje czasem błędy. 

W jaki sposób i u kogo był czyszczony dpf? Masz wydruk z badania przepływu i przeciwciśnienia przed i po czyszczeniu?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Oddałem auto do warsztatu sam bez kanału nie byłe w stanie wyjąc dpf.

Dan z VCDS 68G popiołu, 0,169 popiół w oleju.

Sonar lambda pokazuje na postoju napięcie- 1,1- 1,2 v wydaje mi się ze  powinno być poniżej 0,9v.

W trakcie jazdy od 0,4 - 0,9v. 

W poniedziałek zapytam może maja wydruk.

Opublikowano

W jakim zakładzie czyścili? Jeżeli czyszczenie nie zostało przeprowadzone w specjalistycznym zakładzie zajmującym się czyszczeniem dpfów tylko jakiś Janusz węża z wodą do filtra wepchał, to mógł filtr dodatkowo zapchać a nie wyczyścić. Wtedy będzie nadal co chwila wypalał bo filtr zapchany. Dlatego należy zlecić takie prace profesjonalistom. Rzetenly zakład specjalistyczny przeprowadza wtedy pomiar przepływu i przeciwciśnienia przed i po czyszczeniu. Masz wydruk wyniku czarno na białym, na podstawie którego możesz ocenić w jakim stopniu filtr był zapchany i jak został wyczyszczony. 

Opublikowano

Obecnie nic się nie zmieniło dalej wypala co 200 km.  Prawdopodobnie będzie raz jeszcze prany dpf, warsztat ustala to z firma która wykonała usługę.

Mama pytanie o jaki oznaczeniu jest czujnik różnicy cieśnin do mojego auta według specyfikacji  vin WAUZZZ8K1EA106561 ?

 

Opublikowano

Obecnie jestem na etapie tzw. przepychanki.

Mam pytanie ile powinien wynosić parametr strumienia powietrza ciśnienia  dpf . Na wolnych obrotach mam 30 dodam gazu jest ponad 100

Opublikowano

Na wolnych obrotach jeżeli filtr nie jest zapchany wartość różnicy ciśnień nie powinna przekraczać 15mbar Najczęściej waha się ona przy drożnych filtrach w granicach 5-8 mbar.

 

Opublikowano (edytowane)

Opór przepływu DPF sprawdza się (podczas przyspieszania) funkcją zależności różnicy ciśnienia (w mbar) do natężenia przepływu (w m3/h). Przykład z zeszytu szkoleniowego Audi :

m3h-Pmbar.PNG

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Założyłem 3 czujnik ciśnienia (Wcześniej bardzo szybko rosła zmierzona masa sadzy przy 180-200km była regeneracja, obecnie na tym czujniki wolniej przyrasta zmierzona masa sadzy w stosunku do masy sadzy. To co jeszcze zauważyłem po praniu dpf wzrosły mi korekty na wtryskach, prawie o połowę oraz po odkręceniu korka wlewu oleju oraz bagnetu ulatnia sie dym - ale nie śmierdzi mocno spalinami. Czy objętość strumienia spalin nie jest za duża?  Auto przebieg orginal 220tys km

IMG_20220331_110553_785.thumb.jpg.ff891418238f626d7df35cb5c6d016d2.jpg

IMG_20220331_110051_927.jpg

Opublikowano (edytowane)

Pisałeś, że filtr został poddany procesowi czyszczenia. Czy po tym zabiegu zresetowano zawartości popiołu? Z przedstawionych tu danych 0,3 g(?). 

Należy przeprowadzić reset tej wartości (procedura VCDS). 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano (edytowane)

Wszystko było resetowane , dpf, sonda, egr - dodatkowo czyszczony egr. Obecnie testuje 3 czujnik. Wtryski nowe Bosch założone w grudniu przejechały 8 tys km

Korekty mi skaczą na wtryskach od  0,1 do 0,9 (+;-)  wolne obroty, W trakcie jazdy sa od 0 -0,6  +;- . Przed praniem tak wysoko nie skakały.

Pierwszy czujnik Bosch - wypalanie 200 km, Drugi vw oryginał wypalanie 200 km teraz grupa vw z zielona kropką, obecnie testuje ale chyba dojdzie tylko do 250 km - widzę jak rośnie sadza

Wydaje mi się, ze kiepsko filtr wyprali stąd jest dymek i ciśnienie pod korkiem wlewu oleju- spaliny nie maja dobrego przepustu przez dpf? 

Ciśnienie na zimno na każdym cylindrze około 28. W mrozy nigdy nie maiłem problemu z odpaleniem auto mam 2 lata - praktycznie od strzału.

Nowy olej. filtry.

Edytowane przez jacek13
Opublikowano (edytowane)

Pytanko w który miejscu w vcds mogę znaleźć Opór przepływu DPF. Szukałem nie znalazłem lub jest inaczej określony. Czy chodzi o chodzi o offset ? Proszę o podpowiedź chciał bym ten problem diagnozę wyjaśnić do końca. 

Edytowane przez jacek13
Opublikowano

A te zdjęcia, które wrzuciłeś są z chwili regeneracji? Bo wychodzi z nich, ze przejechałeś 235 km, a do regeneracji jeszcze dużo zostało.

Co do korka oleju o mnie podobnie z tym że to subiektywne uczucie. Bardzo lekki praktycznie niedostrzegalny dymek/mgiełka i lekkie ciśnienie. Silnik zdrowy, zero problemów.

Różnica ciśnień - u mnie na jałowych 5-6 hPa i to na filtrze który za kilkadziesiąt km będzie się wypalał. Miałem 3-5 ale zrobiłem reset wartości czujnika i delikatnie podskoczyło.

Jak u Ciebie z temperaturą silnika? Szybko łapie? Generalnie zauważyłem, ze (przynajmniej u mnie) bardzo duży wpływ ma temperatura silnika (i pośrednio zewnętrzna) na szybkość zapełniania się DPFa. Po rozgrzaniu się silnika wartości zmierzone i wyliczone rosną dużo wolniej.

Szukając samochodu wertowałem net no i ogólnie w tych silnikach częstotliwość wypalania się DPFa to te 300-400 km max. Zwłaszcza jeśli samochód jest po sofcie z afery diselgate, który zwiększył częstotliwość wypalania. Oczywiście są od tego odstępstwa, ale jeśli się kręcisz wokół komina, to takie będą wyniki. I jeśli oddałeś auto do warsztatu i nie się nie poprawiło, to ciśnij warsztat. Warsztat jakiś OK? Czy Mietek grzebak?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...