Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ucieka płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z moją B6 1.9 TDI, a mianowicie jest taki, że wywala płyn pod samochód i jeżeli jedzie się do 50km/h wszystko jest normalnie nic nie ucieka ani nic się nie dzieje po przekroczeniu 60/70 coś jej wariuje. Wskaźnik temperatury pokazuje 90 stopni i samochód grzeje nagle wieje zimnym powietrzem nawet jeżeli jest ustawione max na nawiewie i po jakichś 40 sekundach zaczyna wiać tak gorącym powietrzem, aż śmierdzi plastik i wywala w tedy płyn pod samochód. Po obejrzeniu od spodu i od góry wszystkie przewody od płynu i wszelakie łączniki są suche i nigdzie nie widać żeby płyn uciekał. Ostatnio na przełomie 5km zjadła mi 4,5l płynu, dodam jeszcze, że olej w normie i nie bulgocze nic w zbiorniczku ani nigdzie indziej, bo pisali na forum że bulgocze w nagrzewnicy przy ubytku płynu. Miał ktoś taką sytuację? Jakieś porady co to może być? W środku też nie ma śladu płynu a jeżeli siadła by nagrzewnica to chyba waliła by płyn pod nogi. Jeżeli źle mówię to proszę mnie poprawić pierwszy raz się z taką sytuacją spotykam i jestem w tym trochę "zielony". POMOCY co to może być?

Edytowane przez Suchorex1640
Opublikowano

Zrób test na CO2 w płynie chłodniczym.

Opublikowano

A gdzie pod autem wycieka? Może być dziurawa nagrzewnica i ścieka przez rurkę przez którą normalnie spływają skropliny z parownika klimatyzacji ( pod osłoną termiczną przy skrzyni).

Opublikowano

Bardziej to będzie problem UPG.

Opublikowano
8 godzin temu, nadybek napisał:

A gdzie pod autem wycieka? Może być dziurawa nagrzewnica i ścieka przez rurkę przez którą normalnie spływają skropliny z parownika klimatyzacji ( pod osłoną termiczną przy skrzyni).

Po co takie wydumane teorie, od razu wiadomo że nie miałeś do czynienia z dziurawą nagrzewnicą.

Opublikowano

Nagrzewnica do wyjęcia i sprawdzenia ciśnieniowo..

Opublikowano
12 godzin temu, krzychuG napisał:

Po co takie wydumane teorie, od razu wiadomo że nie miałeś do czynienia z dziurawą nagrzewnicą.

Krzychu masz racje ze nie mialem do czynienia w b7 z nagrzewnica- widocznie rzadki temat, ale takie wydumane teorie bo można to łatwo sprawdzic a nie później usłyszeć od mechanika ze byla walnieta uszczelka pod glowica nooooi "przy okazji" wymienili nagrzewnice.

Koszt wymiany UPG 1000zl czesci + robocizna. A jaki jest koszt sprawdzenia nagrzewnicy? Oblukania rurki splywowej parownika, sprawdzenie ciśnieniowe na aucie?

Opublikowano

Nie ma po co ,jak będziesz miał dziurawą nagrzewnice na pewno zauważysz.

Opublikowano

Wyjaśnione. Spaliny w układzie chłodzenia czyli uszczelka tzn. tak zapewnia mechanik. Jutro mam ją odebrać i będzie widać czy to coś pomogło

Opublikowano
W dniu 8.02.2022 o 20:07, krzychuG napisał:

Nie ma po co ,jak będziesz miał dziurawą nagrzewnice na pewno zauważysz.

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Czyli jeżeli byłby jakikolwiek wyciek na nagrzewnicy to ciekło by do kabiny pod nogi?

Z tego co wiem to plus tłusty osad i parujące szyby. Nie mam żadnego z tych objawów, a w środku czuć mi płynem chłodniczym/do spryskiwaczy, mają podobny aromat.

 

Jak rozmawiałem z mechanikiem, to negował możliwość podciekania nagrzewnicy, mówił że pod ciśnieniem układu po prostu byłby widoczny wyciek i ubytek płynu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...