Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek oleju 700ml/1000km pomocy !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, od dłuższego czasu mam z tym problem - mianowicie na trasie spala mi dość sporo oleju rzędu 700ml na 1000km. Audi A4 b8 2012 z silnikiem 2.0TDI 105KW oznaczenie CJCA z przebiegiem 250 tysięcy. 
Do tego dochodzi kontrolka dpf-u, ale tylko w trasie po średnio 200-300km. Gdy się zatrzymam i odczekam 5 minut kontrolka gaśnie i znów mogę pokonać 200-300km. Byłem już u mechaników i w dolocie sucho jak nigdzie, kompresja tez cała, turbina tylko rzucona okiem, ale bez rozbierania , tez okej rzekomo chociaż ja dostrzegłem po zdjęciu osłony silnika plamę oleju w jej miejscu . Przy gwałtownym ruszaniu auto puszcza niebieskawy dymek, a przy jałowym biegu kiedy wysiadam z auta czuje zapach spalin czy oleju taki słodkawy specyficzny zapach. Pomocy co to może być? 
 

Z góry dziękuje za pomoc. 

Opublikowano (edytowane)

jaki stopień zapchania dpf, co ile km się wypala? co pokazuje VCDS?

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Regenerowałem dpf w zeszłym roku, facet mówił, ze był średnio zabrudzony. Wydaje mi się, ze dość często wypala, a komputer nic nie pokazał …

Opublikowano

Silnik złom, zabity longlajfem

Opublikowano

Czyli jest to problem z silnikiem? Nie z turbina ? ? 

wiec co zrobić ? 

Opublikowano
22 godziny temu, Tomsch222 napisał:

Czyli jest to problem z silnikiem? Nie z turbina ? ? 

wiec co zrobić ? 

Szukać zdrowego kunia 

Opublikowano

Może warto zmienić okej na jakiś ceramiczny ? Albo jakiś preparat do rozpuszczenia nagaru ? 
 

co sądzicie ? 
 

myślałem na olejem Mihel 9600 5w30 ceramiczny. 
przed może zalać tłoki preparatu do ich czyszczenia . 
Co sądzicie ? 

Opublikowano

I co to niby ma poradzić jak silnik na złom się nadaje?

Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Tomsch222 napisał:

Może warto zmienić okej na jakiś ceramiczny ? Albo jakiś preparat do rozpuszczenia nagaru ? 
 

co sądzicie ? 
 

myślałem na olejem Mihel 9600 5w30 ceramiczny. 
przed może zalać tłoki preparatu do ich czyszczenia . 
Co sądzicie ? 

To nie jest wina nagaru tylko stanu gładzi cylindrowych.

Kiedy kupiłeś tego grata ?

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Półtorej roku temu. 
a jakiś remont cokolwiek radzicie czy lepiej zmieniać silnik ? 

Opublikowano

Taniej lepszą sztukę kupisz, jak remont tego.

Opublikowano
12 godzin temu, Tomsch222 napisał:

Półtorej roku temu. 
a jakiś remont cokolwiek radzicie czy lepiej zmieniać silnik ? 

Nie wiadomo czy tuleje "wydadzą" na 1 szlif, poza tym to koszty remontu są ogromne.

Opublikowano

Turbina by tyle nie brała oleju prawda ? Nie świszczy 

Opublikowano
17 minut temu, Tomsch222 napisał:

Turbina by tyle nie brała oleju prawda ? Nie świszczy 

Odpuść już sobie,  napisałem Ci co nie halo

Opublikowano

Okej wielkie dzięki za pomoc 

Opublikowano

5-6k silnik z przebiegiem około 100k i lata jak nowy :)

Opublikowano

Widziałem taki silnik średnio sam słupek za 5-6 tysięcy, plus przekładka z 2 tysiące . Trochę drogo wychodzi ?

Opublikowano
1 godzinę temu, Tomsch222 napisał:

Widziałem taki silnik średnio sam słupek za 5-6 tysięcy, plus przekładka z 2 tysiące . Trochę drogo wychodzi ?

Nie ma drogo-tanio, albo Cie stać albo lejesz litr oliwy na ok 1500km.

Opublikowano

A jest możliwość wymiany na 3.0 tdi ? Dużo roboty i czy realne ? 

Opublikowano (edytowane)

Chłopie lamentujesz, że kilka tyś. na naprawę to sporo a pytasz o wstawienie 3.0 tdi, gdzie koszta swapu są pewnie trzykrotne w porównaniu z naprawą:facepalm: Sprzedaj złoma dołóż parę tyś. i kup inne auto, taniej Cię wyjdzie.

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...