Tomsch222 Opublikowano 5 Marca 2022 Opublikowano 5 Marca 2022 Hej, od dłuższego czasu mam z tym problem - mianowicie na trasie spala mi dość sporo oleju rzędu 700ml na 1000km. Audi A4 b8 2012 z silnikiem 2.0TDI 105KW oznaczenie CJCA z przebiegiem 250 tysięcy. Do tego dochodzi kontrolka dpf-u, ale tylko w trasie po średnio 200-300km. Gdy się zatrzymam i odczekam 5 minut kontrolka gaśnie i znów mogę pokonać 200-300km. Byłem już u mechaników i w dolocie sucho jak nigdzie, kompresja tez cała, turbina tylko rzucona okiem, ale bez rozbierania , tez okej rzekomo chociaż ja dostrzegłem po zdjęciu osłony silnika plamę oleju w jej miejscu . Przy gwałtownym ruszaniu auto puszcza niebieskawy dymek, a przy jałowym biegu kiedy wysiadam z auta czuje zapach spalin czy oleju taki słodkawy specyficzny zapach. Pomocy co to może być? Z góry dziękuje za pomoc.
RALF76 Opublikowano 6 Marca 2022 Opublikowano 6 Marca 2022 (edytowane) jaki stopień zapchania dpf, co ile km się wypala? co pokazuje VCDS? Edytowane 6 Marca 2022 przez RALF76
Tomsch222 Opublikowano 6 Marca 2022 Autor Opublikowano 6 Marca 2022 Regenerowałem dpf w zeszłym roku, facet mówił, ze był średnio zabrudzony. Wydaje mi się, ze dość często wypala, a komputer nic nie pokazał …
Tomsch222 Opublikowano 6 Marca 2022 Autor Opublikowano 6 Marca 2022 Czyli jest to problem z silnikiem? Nie z turbina ? ? wiec co zrobić ?
Dev Opublikowano 7 Marca 2022 Opublikowano 7 Marca 2022 22 godziny temu, Tomsch222 napisał: Czyli jest to problem z silnikiem? Nie z turbina ? ? wiec co zrobić ? Szukać zdrowego kunia
Tomsch222 Opublikowano 8 Marca 2022 Autor Opublikowano 8 Marca 2022 Może warto zmienić okej na jakiś ceramiczny ? Albo jakiś preparat do rozpuszczenia nagaru ? co sądzicie ? myślałem na olejem Mihel 9600 5w30 ceramiczny. przed może zalać tłoki preparatu do ich czyszczenia . Co sądzicie ?
Muskel1 Opublikowano 8 Marca 2022 Opublikowano 8 Marca 2022 I co to niby ma poradzić jak silnik na złom się nadaje?
Dev Opublikowano 8 Marca 2022 Opublikowano 8 Marca 2022 (edytowane) 47 minut temu, Tomsch222 napisał: Może warto zmienić okej na jakiś ceramiczny ? Albo jakiś preparat do rozpuszczenia nagaru ? co sądzicie ? myślałem na olejem Mihel 9600 5w30 ceramiczny. przed może zalać tłoki preparatu do ich czyszczenia . Co sądzicie ? To nie jest wina nagaru tylko stanu gładzi cylindrowych. Kiedy kupiłeś tego grata ? Edytowane 8 Marca 2022 przez Dev
Tomsch222 Opublikowano 8 Marca 2022 Autor Opublikowano 8 Marca 2022 Półtorej roku temu. a jakiś remont cokolwiek radzicie czy lepiej zmieniać silnik ?
Langista Opublikowano 8 Marca 2022 Opublikowano 8 Marca 2022 Taniej lepszą sztukę kupisz, jak remont tego.
Dev Opublikowano 9 Marca 2022 Opublikowano 9 Marca 2022 12 godzin temu, Tomsch222 napisał: Półtorej roku temu. a jakiś remont cokolwiek radzicie czy lepiej zmieniać silnik ? Nie wiadomo czy tuleje "wydadzą" na 1 szlif, poza tym to koszty remontu są ogromne.
Tomsch222 Opublikowano 9 Marca 2022 Autor Opublikowano 9 Marca 2022 Turbina by tyle nie brała oleju prawda ? Nie świszczy
Dev Opublikowano 9 Marca 2022 Opublikowano 9 Marca 2022 17 minut temu, Tomsch222 napisał: Turbina by tyle nie brała oleju prawda ? Nie świszczy Odpuść już sobie, napisałem Ci co nie halo
RALF76 Opublikowano 9 Marca 2022 Opublikowano 9 Marca 2022 5-6k silnik z przebiegiem około 100k i lata jak nowy
Tomsch222 Opublikowano 10 Marca 2022 Autor Opublikowano 10 Marca 2022 Widziałem taki silnik średnio sam słupek za 5-6 tysięcy, plus przekładka z 2 tysiące . Trochę drogo wychodzi ?
Dev Opublikowano 10 Marca 2022 Opublikowano 10 Marca 2022 1 godzinę temu, Tomsch222 napisał: Widziałem taki silnik średnio sam słupek za 5-6 tysięcy, plus przekładka z 2 tysiące . Trochę drogo wychodzi ? Nie ma drogo-tanio, albo Cie stać albo lejesz litr oliwy na ok 1500km.
Tomsch222 Opublikowano 11 Marca 2022 Autor Opublikowano 11 Marca 2022 A jest możliwość wymiany na 3.0 tdi ? Dużo roboty i czy realne ?
Muskel1 Opublikowano 11 Marca 2022 Opublikowano 11 Marca 2022 (edytowane) Chłopie lamentujesz, że kilka tyś. na naprawę to sporo a pytasz o wstawienie 3.0 tdi, gdzie koszta swapu są pewnie trzykrotne w porównaniu z naprawą Sprzedaj złoma dołóż parę tyś. i kup inne auto, taniej Cię wyjdzie. Edytowane 11 Marca 2022 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się