Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFB] Audi A4 1.8TQ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo słabo. Sam wiem bo szukałem a poza tym cena. Ja około 1.5m temu sprzedałem atrapę mi niepotrzebna z S-line za 850zl. Z "S" ceny są chore. Więc jak ja mam za połamane badziewie płacić 3/4 ceny nowego to zdecydowałem się kupić nowy i odżałować. Nowy jest też dostępny oryginalnie z czarną ramka atrapy chyba "czarny mat" ale już ręki nie położę. W sumie są chyba 3 czy 4 konfigurację wizualne od "S" tak mówił Pan z serwisu, który nie sprzedał mi atrapy po nr części gdyż nie miałem vinu "S" i musiałem zadzwonić do innego serwisu Audi w PL gdzie zakup przebiegł bez wymysłów. 

Opublikowano

Ostatnio trochę brakuje czasu i pogoda trochę mnie zniechęca do siedzenia w garażu oraz awaria komina ale to nie znaczy że temat stanął w miejscu. Pomysł wymiany lusterek na aluminiowe okazał się być bardzo trafiony i wyglądają bardzo ładnie na aucie lecz jednocześnie  - bardzo rozwojowy. Początkowo miałem wymienić same obudowy i po sprawie. Ale pojawił się pomysł dołożenia fotochromu a za nim kolejny – a mianowicie lusterek składanych z EU. Jako że moje były z ENG od S4 B6 o dziwo nie miały mechanizmu składania. W sumie to lusterka z anglika to można sobie w pupę wsadzić. Zabrałem tylko aluminiowe obudowy z nich.

Następnie kupiłem drugie lusterka EU z kompletem modułów drzwi na obie strony auta od wersji ze składanymi lusterkami. Najzwyklejsze składane lusterka z B7. Koszt 2 lusterek i silniczków drzwi – 230zł na miejsce w domku. W między czasie jeszcze o mały włos nie dałem się nabrać i nie kupiłem modułów drzwi od tej S4 B6 (totalnie nie wiadomo po co mi by miały być) ale dopiero raczkowałem w tym temacie. No. I mając już obudowy, lusterka składane, wszystko porozbierane w drobny mak poczyszczone, silniczki w lusterkach nasmarowane, tryby przejrzane, wiązka 10pin cała więc super. Mówię składam. Ale nie… bo ktoś jeszcze musiał dodać że są z A6 C6 blendy lusterek z ori ledami i podejdą p&p a ja musiałem w to uwierzyć i pomyśleć w sposób (czemu nie dołożyć od razu jak już tyle rozebrane i wszystko na stole?) gdzie następnie za 130pln kupiłem obie blendy. Wtedy dopiero zostałem uświadomiony że one muszą współpracować z CLH. No i zaczęło się: wymiana przełącznika od świateł na ten obsługujący AUTO, wymiana przełącznika od regelacji świateł na obsługujący CLH, nowa wiązka i konieczność jej dołożenia pod podsufitką, lusterko wewnętrzne czarne fotochromatyczne, sensor, wymiana przełącznika obsługi lusterek, panel z wizjerem… Masakra jak zwykła wymiana obudowy lusterka może się skomplikować.

Aktualnie jestem na etapie zamontowanych już lusterek na aucie z dołożoną wiązką od leda, wymienionych silniczków drzwi i przełożonych wiązek przez drzwi w kostkach. Mam możliwość składania ich już z pozycji przełącznika i tak samo rozkładania, elektryczne sterowanie działa prawidłowo, w końcu są podgrzewane, został fotochrom jeszcze. No i jeszcze zastanawiam się nad dołożeniem chińskiego modułu składania lusterek, który by je złożył z pilota po zamknięci a rozłożył po otwarciu. Jednak taki moduł będzie działał zawsze i nie jest to korzystne według mnie w zimę i mróz. Gdzieś w sieci do A6 C6 ktoś zrobił taki fajny moduł że składanie z pilota działało dopiero po 2 naciśnięciu i tak samo przy otwieraniu. Czyli było zależne w 100% od decyzji kierowcy a ponadto poprzez zworkę można było ustalać czy lusterka maja się rozłożyć po przekręceniu zapłonu czy z pozycji pilota po otwarciu auta. „sztos” szkoda że nie ma do A4.     

 

Co do samej pracy przy lusterkach to nie są one jakoś skomplikowane ale wypada wiedzieć co gdzie i jak nacisnąć i podważyć by nie ułamać czegoś. Jedna z ciekawostek, którą poznałem to, to że obudowy aluminiowe nie są na żadne uchwyty wpinane a są przekręcane do stelażu na 3 śruby. I tu należy pamiętać o tym by śruby po wykręceniu oryginalnych kupić nowe. Oryginalne śruby są jakby ze stożka i ponowne ich wkręcenie już nie trzyma obudowy. A siła która musi tam trzymać obudowę jest spora. Więc każdorazowo dawałbym nowe. Ponadto przełożenie wiązki jest jeszcze kłopotliwe ponieważ trzeba rozpiąć zabezpieczenie na mocowaniu stelaża lusterka. Ale jak się to zrobi kilka razy to potem już idzie lekko.

 

No cóż. Przede mną montaż lusterka wewnętrznego. Ogarnięcie przewodów. I kodowanie. Niestety czekam aktualnie na ładniejszą pogodę i nowy komin do pieca.

 

Kontynuując rozwój auta jednak zdecydowałem się na zmianę tłumików końcowych na te od 2.0 TFSI. Leżą już w garażu i czekają na ubranie.  

 

Niedawno tez obiecując sobie że te lusterka i ten tłumik będą ostatnią modernizacją zdecydowałem się na nowe hamulce; kpl wszystkich 4 zacisków, 4 tarcze Zimmermann, 4 klocki Ferodo. Zmiana obejmuje zastępstwo 312/255 nowym zestawem 320/288 ale to założę chyba wiosną.

 

Niżej kilka zdjęć z przebiegu prac aczkolwiek nie robiłem zdjęć lusterek na aucie z uwagi na to że auto jest rozebrane ale postaram się to uzupełnić.  

 

 

IMG_20221130_171355.thumb.jpg.fb4b3cfa14f57c188f2d418ab369bfa6.jpg

IMG_20221130_171330.thumb.jpg.0ef3237548d3780a4f754debd75ec226.jpg

IMG_20221130_171454.thumb.jpg.424e5e39277b5f3ec0b64b5f6cdd032f.jpg

IMG_20221130_171824.thumb.jpg.b295bc220f144ef55c4ab1353a8c937d.jpg

IMG_20221201_141915.thumb.jpg.d86a00a4eb450d011ed35d977fb3927e.jpgIMG_20221201_142035.thumb.jpg.ebd59cc70c3772f4ac2a201cb6fd0cc3.jpgIMG_20221201_142005.thumb.jpg.a98e5f50ba441b91a042a844527a5bdc.jpgIMG_20221125_174115.thumb.jpg.9797623c0ba4b5d7e6d19c73749e459b.jpgIMG_20221125_181644.thumb.jpg.3a980a37b9a537f296bb669ee2a44c16.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, bombelm7 napisał(a):

Jednak taki moduł będzie działał zawsze i nie jest to korzystne według mnie w zimę i mróz. Gdzieś w sieci do A6 C6 ktoś zrobił taki fajny moduł że składanie z pilota działało dopiero po 2 naciśnięciu i tak samo przy otwieraniu. Czyli było zależne w 100% od decyzji kierowcy a ponadto poprzez zworkę można było ustalać czy lusterka maja się rozłożyć po przekręceniu zapłonu czy z pozycji pilota po otwarciu auta. „sztos” szkoda że nie ma do A4.

Wczoraj wystawiałem moduły, nawet pisałem czy jak przyjdą to chcesz kupić. ;) 

 

Ładnie poszedłeś za ciosem w zakresie modów. :) 

Edytowane przez george
Opublikowano
3 minuty temu, george napisał(a):

Wczoraj wystawiałem moduły, nawet pisałem czy jak przyjdą to chcesz kupić. ;) 

 

Ładnie poszedłeś za ciosem w zakresie modów. :) 

Przepraszam już leci priv

Opublikowano

Aha... bo zapomniałem. Takie małe logo z tyłu wyladowało. Gdzieś mi umknęło...

 

IMG_20221219_191253.thumb.jpg.a16c8e113fd29e41e9680f9a70786263.jpg

 

Opublikowano

Te moduły co sprzedaje @georgeto fajna sprawa. Mam takie same. Zależy jak ustawisz pokrętło od lusterek to zmieniasz działanie modułów. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, Rob@k napisał(a):

Te moduły co sprzedaje @georgeto fajna sprawa. Mam takie same. Zależy jak ustawisz pokrętło od lusterek to zmieniasz działanie modułów. 

Nie ma już. ? A ja się zgapilem bo wtedy jak pytał to nie myślałem o tym. Także jestem aktualnie w tył.

Opublikowano

@bombelm7jeśli jeszcze masz lusterka na stole mógłbyś podrzucić nr wtyczki od fotochromu? Z góry dzięki

Opublikowano (edytowane)

Nie mam na stole ale mam 2 kpl lusterek z wtyczkami na wierzchu. Chodzi Ci ta w lusterku tak?

IMG_20221221_143558.thumb.jpg.5db7f1247fbf67b45171d19c857defc9.jpg

Edytowane przez bombelm7
Opublikowano

Mając dziś chwilę wolnego czasu postanowiłem wypiaskowac tarcze kotwiczne na tył. No bo były średnie. Czemu tak ciężko to dostać... 

 

IMG_20221231_135633.thumb.jpg.db06ac39bc5ec5714c8cd740345a3c6d.jpg

IMG_20221231_135650.thumb.jpg.1fd94a1a389782773784d518c1643440.jpg

IMG-20221230-WA0001.thumb.jpeg.f2aaf36ac75fe0a28697866ca8a5ee2f.jpegIMG_20221231_135625.thumb.jpg.efb20c9cb8d5df96225c809e53f0c32f.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Serio ciężko? Rok temu to w ASO jeszcze brałem za 18€ od sztuki :eusathink:

Opublikowano
5 minut temu, Langista napisał(a):

Serio ciężko? Rok temu to w ASO jeszcze brałem za 18€ od sztuki :eusathink:

No serio serio. Za 100pln 1szt. nowej raczej się nie kupi pod quattro. Chyba że ja szukać nie umiem. ? Do ASO nie dzwonię bo mnie łaczy z kimś kto po nr części mi nie sprzeda. Tylko po vin. Przynajmniej w moim najbliższym serwisie. Już się tarłem z gościem o grill S4 więc szkoda mi nerwów.

Opublikowano
7 minut temu, bombelm7 napisał(a):

Do ASO nie dzwonię bo mnie łaczy z kimś kto po nr części mi nie sprzeda. Tylko po vin.

Ja czasami biorę części w ASO skody,obojętnie jakie auto z grupy vag. Podaję numer części,nigdy po VIN.

Opublikowano
11 minut temu, bombelm7 napisał(a):

Tylko po vin.

Co to za ASO? :facepalm:

Ja jak coś zamawiam to zaczynają od nr VIN ale jak mówię że znam numer części to mówią - "super, VINu nie potrzeba jak tak".

Opublikowano (edytowane)

Panowie ASO w Kielcach. Dzwoniłem o grill do S4. Typ ok. Mówię mam numer części. Typ nie nie... Proszę podać numer Vin pojazdu z DR. Więc ja mówię ale po co? A on ze jest kilka typów... A ja ze mam konkretny numer części "co nie da się jej znaleźć"? A typ nie nie... Pan może ma wiedzę jak coś modernizuje ale ja jej nie mam i bez Vin pod dane auto nie znajdę... Przerabiałem 2 razy. Kostka wiązki kierownicy pod multifunkcje, grill S4. Zawsze to samo. Nie wiem czemu u mnie tak jest.

Edytowane przez bombelm7
  • Haha 1
Opublikowano

No ja zawsze dzwonię do ASO skody i nigdy problemu nie miałem po numerze części, często te części są już wystawione w ASO niemieckim, tylko w.tedy w € trzeba płacić + transport do PL, ale oni mają w większości wszystko, ta stronka to chyba OEMVWSHOP.

Opublikowano

A u mnie jest problem zawsze. Zresztą jak wszędzie w Świętokrzyskim. No ale sobie ogarniam temat... I pcham do przodu autko. Nawet bez ASO. A grill S4 przyznam się kupiłem na znanym portalu aukcyjnym. Bo z "debi@em" się nie dało dogadać. 

Opublikowano (edytowane)

Napisz do @_małyTM_ . Potrzebujesz tarcz kotwicznych 8E0615611Q / 8E0615612Q . Kupowałem kilka rzeczy u Mirka i polecam.

Edytowane przez george
Opublikowano
3 godziny temu, bombelm7 napisał(a):

Panowie ASO w Kielcach. Dzwoniłem o grill do S4. Typ ok. Mówię mam numer części. Typ nie nie... Proszę podać numer Vin pojazdu z DR. Więc ja mówię ale po co? A on ze jest kilka typów... A ja ze mam konkretny numer części "co nie da się jej znaleźć"? A typ nie nie... Pan może ma wiedzę jak coś modernizuje ale ja jej nie mam i bez Vin pod dane auto nie znajdę... Przerabiałem 2 razy. Kostka wiązki kierownicy pod multifunkcje, grill S4. Zawsze to samo. Nie wiem czemu u mnie tak jest.

Czyli nie ma tam po co dzwonić:dontknow:

Opublikowano
46 minut temu, george napisał(a):

Napisz do @_małyTM_ . Potrzebujesz tarcz kotwicznych 8E0615611Q / 8E0615612Q . Kupowałem kilka rzeczy u Mirka i polecam.

tak mam już je, co prawda nie od niego, dziś je wypiaskowałem bo kupiłem w stanie .../... nie złe ale nie zadowalające jednak jak coś dzięki za namiary na przyszłość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...