Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9 2.0TDI stanęło podczas jazdy


spalski1

Rekomendowane odpowiedzi

A ja wam powiem co to za brązowa maź - to coś wytrąca się z biopaliw. Niestety w obecnych czasach na stacjach nie uświadczysz czystej ropy, olej napędowy zawiera domieszkę biokomponentów. 😔

Robiłem kiedyś eksperyment, we własnym zakresie robiłem biopaliwo ze zużytego oleju roślinnego. Oczywiście przeprowadzając reakcję chemiczną efektem było biopaliwo i na dnie identyczna maź jak u Ciebie w zbiorniku, a ta maź to nic innego jak zanieczyszczona gliceryna. Testy prowadziłem na ursusie c330, trochę tego spalił. Potem skończyłem zabawę z tym i przeszedłem na zwykły ON. Po jakimś czasie silnik stanął - w filtrach była identyczna maź jak u Ciebie i na dnie zbiornika również. Dopiero płukanie gorącą wodą z detergentem rozpuściło ową maź. Wiadomo, że układ paliwowy w c330 nie jest precyzyjny, więc skończyło się na wymianie filtrów i czyszczeniu baku.

 

Także za remont swojego TDIka możesz podziękować stacji na której tankowałeś 🙃

  • Smutek 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, audicoman napisał(a):

Także za remont swojego TDIka możesz podziękować stacji na której tankowałeś 🙃

chyba dopuszczalne jest 5-7% biopaliwa czy to aż taki miało wpływ?

czy w paliwie zatankowanym było być może dużo więcej bio i stąd taki problem??

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub gdy jeździsz na oparach to zaciąga te zanieczyszczwnia z baku. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wuPiotrek napisał(a):

Robią to co mają robić, jak wprowadza się w autach jakieś modyfikacje odstępujące od VIN'u to trzeba o tym od razu mówić. Jak coś nie wychodzi to przywracają wszystkie sterowniki do fabryki, zagrywają od nowa z bazy.

Dokładnie, chyba że modyfikacje zostały dokonane w ASO z kodem  SVM i przeprowadzona została dokumentacja wsteczna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2023 o 14:37, Muskel1 napisał(a):

W B9 problem z pompami HD nie występuje. Musiało się coś stać, co doprowadziło do zatarcia pompy jak np. złe zatankowane paliwo lub praca pompy na sucho (po wymianie filtra paliwa i nie odpowietrzeniu układu).

1. Jaka jest procedura w VCDS? Znaczy gdzie jest ta opcja?

2. Podobny w sumie rezultat da po wymianie wciskanie kilka razy "Start" (bez wcisniecia hamulca - tak aby nie odpalal) - wtedy pomka sie uruchamia tez.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Koalakm napisał(a):

Jaka jest procedura w VCDS? Znaczy gdzie jest ta opcja?

W sterowniku silnika. 

 

6 minut temu, Koalakm napisał(a):

Podobny w sumie rezultat da po wymianie wciskanie kilka razy "Start" (bez wcisniecia hamulca - tak aby nie odpalal) - wtedy pomka sie uruchamia tez.

Teoretycznie tak, praktycznie nie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RALF76 napisał(a):

chyba dopuszczalne jest 5-7% biopaliwa czy to aż taki miało wpływ?

czy w paliwie zatankowanym było być może dużo więcej bio i stąd taki problem??

Moim zdaniem było dużo więcej, w dodatku nieprawidłowo oczyszczonego dodatku z biokomponentu. Ta kwestia jest nie do udowodnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Lub gdy jeździsz na oparach to zaciąga te zanieczyszczwnia z baku. 

 

Ja u siebie mam po chipie 230KM ze 190KM i od momentu tych zmian bardzo ale to bardzo sporadycznie zdarza mi się że przy deptaniu w podłogę na trasie (czyli wjeżdzając na autostradę i wciskajac od 0 aż do uzyskania 180 powiedzmy) wyskoczy mi błąd (migające świece żarowe) i spada moc silnika - ograniczając podaż paliwa i blokując przez to prędkość do 100-130km/h. Wystarczy się zatrzymać i wyłączyć silnik i problem chwilowo znika ale później do końca trasy jest bardzo łatwo znowu to sprowokować. Po odczekaniu, na następny dzień problem znika totalnie.

Czytając ten temat mam takie podejrzenie że to może być właśnie taki syf z dna który zostaje zassany i blokuje odpowiednią podaż paliwa... jedyne przypadki zdarzają mi się właśnie na trasie - ostatnio zauważyłem że zdarzyło się to jak leciałem już prawie na oparach (70km zasięgu) a wcześniej w miejscu gdzie wjeżdzając na Skę mam mocno pod górkę.

W rperformance zmniejszyli mi trochę maksymalne ciśnienie paliwa ale nie wydaje mi się żeby cokolwiek to zmieniło. 

 

Co o tym myślicie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, audicoman napisał(a):

A ja wam powiem co to za brązowa maź - to coś wytrąca się z biopaliw.

 

Myślisz że są jakieś specyfiki które warto by zastosować profilaktycznie (jakieś dodatki do paliwa) które by to usunęły ? Premium diesel coś zmieni czy wręcz przeciwnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, manuelos napisał(a):

Co o tym myślicie ;)

Źle zrobiony program albo coś w silniku niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Źle zrobiony program albo coś w silniku niedomaga.

A co dokładnie może być źle zrobione ? Przez 99,9% czasu wszystko jest jak należy, potrafię przejechać 500km jednym strzałem ciągle przyspieszając z pedałem w podłodze (90->180->90 itd) i ten problem nie wystąpi.

 

8 minut temu, RALF76 napisał(a):

jaki błąd się zapisał?

Teraz już nie pamiętam bo to już z rok jak byłem sprawdzić. Ale na pewno z ciśnieniem paliwa i nic ponadto.

Edytowane przez manuelos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, manuelos napisał(a):

A co dokładnie może być źle zrobione ? Przez 99,9% czasu wszystko jest jak należy, potrafię przejechać 500km jednym strzałem ciągle przyspieszając z pedałem w podłodze (90->180->90 itd) i ten problem nie wystąpi.

Albo program albo coś niedomaga. Nie wrzuciłeś scanu z auta z błędami więc Ci nie powiem co się tam dzieje bo nawet nie wiadomo co to za błędy masz zapisane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2023 o 22:31, Langista napisał(a):

Zostaje Ci 'postarać' się aby pobór oleju się zwiększył przed końcem gwarancji.

 

Jakieś złote rady aby tak się stało ? 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej rozcieńczyć olej minimalnie ropą i nie dbać o rozgrzewanie silnika, szybko się zatrze 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 20:57, RALF76 napisał(a):

jaki błąd się zapisał?

 

W dniu 18.08.2023 o 21:10, Muskel1 napisał(a):

Albo program albo coś niedomaga. Nie wrzuciłeś scanu z auta z błędami więc Ci nie powiem co się tam dzieje bo nawet nie wiadomo co to za błędy masz zapisane..

 

W dniu 18.08.2023 o 21:06, patryciusz napisał(a):

Objawy jak przy przeładowaniu w turbo. Możliwe że coś z programem. 

 

Mam takie coś jak poniżej - z KTS 560 - jedyny błąd to P029900

 

spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...