Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BAU] Problem z quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Od jakiegoś czasu mam problem układem napędowym, a mianowicie przy zmianie biegów i przy szybkim poszczeniu sprzędła słuchać stuki w tylnym moście - ma się wrażenie jak by tylny most nie był zsynchronizowany ze skrzynia biegów. Najbardziej jest to odczuwalne przy szybkim starcie i zmienie biegów 1,2 3, na wyższych biegach stukanie zanika.

A przy okazji następne pytanko - przy ruszaniu puszczając delikatnie pedał sprzęgło czuć szarpanie ... czyżby dwu mass??

Spotkał się ktoś już z takimi objawami??

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

trzeba sprawdzic tylny most czy w ogóle jest tam olej, łozysko na wałku atakujacym może miec luz

i nie ma czegos takiego jak synchronizacja skrzyni biegów z tylnym mostem

szarpanie spowodowane jest nadwyrężonym już sprzęgłem

Opublikowano

devastation przeczytaj to co napisałeś... chyba sam nie wierzysz w to co piszesz.

Synchronizacja musi by w innym wypadku byla by sieczka ze skrzyni :gwizdanie:

Olej jest, pozostaje kwestia lozyska na wałku.

Opublikowano

devastation przeczytaj to co napisałeś... chyba sam nie wierzysz w to co piszesz.

Synchronizacja musi by w innym wypadku byla by sieczka ze skrzyni :gwizdanie:

A wiesz co to dyfer? :naughty:

Opublikowano

sprawdz luzy na pzregubach, sprawdz ich olsony, wystarczy ich zdjecie, przemycie i nasmarowanie raczej, chyba ze nak... okrutnie :)

Opublikowano

I jakie postępy z tym stukaniem mostu?

Mam takie same objawy w AEB B5 ale przyczyną jest zużyta poduszka przednia podtrzymująca most - taka łapa.Niby nie jest zerwana ale widać ślady uderzeń gumy o aluminium.Nowa ori 620 pln.

Opublikowano

Witam, mam podobny problem, pacjent to A4B6 1.9TDI quatro, kiedy ruszam energicznie , czuję stuknięcie/puknięcie z tyłu,możecie w okolicach Gdańska kogoś polecić, jakiś sensowny warsztat, myślę o tune up

Opublikowano

mialem podobne stukanie z tym ze zerwana byla prawa poduszka pod silnikiem :)

Opublikowano

Ja akurat mialem tak w Becie identyczny problem jak Chudego i walnięte były oba przeguby z tyłu.

Opublikowano

Wracajac do tamatu ;) bylem w ASO na przegladzie z uwagi na to stukanie i spelnil sie czarny scenariusz... przeguby całe jedynie co mnie martwi to duzy luz na obrocie wału :/ sprawdzilem wszystkie poduszki i sa ok jedynie ten lussssss : :confused4:

Opublikowano
Wracajac do tamatu bylem w ASO na przegladzie z uwagi na to stukanie i spelnil sie czarny scenariusz... przeguby całe jedynie co mnie martwi to duzy luz na obrocie wału :/ sprawdzilem wszystkie poduszki i sa ok jedynie ten lussssss :

Nie rozumiem...

Też mam podobny problem.

Z tym luzem na wale to gdzie on występuje...

Ja ostatnio podniosłem prawą stronę auta i ruszając energicznie przednim kołem zauważyłem ze tylny most ( w miejscu gdzie wchodzi wał) podskakuje góra-dół.... Może kolega Krzysztof29it ma racje z tą poduszką dyfra...

Pozdrawiam

Opublikowano

Krecac wałem -prawo-lewo-jest dostrzegalny luz na obrocie, dopiero po pewnym czasie napotyka opor.

Wnioskujac luz powinien byc minimalny a nie taki jak jest teraz czyli około 1/7 obrotu.

Opublikowano

A jak sprawdzane? Na biegu czy na luzie.

U mnie na luzie też jest taki "luz". Na biegu ten luz się "dzieli na pół", trochę luzu w przednim dyfie i trochę "luzu" w tylnym dyfie...

A tutaj moje "przygody" opisane na AKP:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=72377&highlight=

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...