Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura płynu chłodzącego w Audi A4 B9 2.0TDI rośnie do ponad 100*C


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Silver3833,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

2 tygodnie temu zakupiłem audi z silnikiem diesla 136 KM z roku 2020

auto z przebiegiem 149 tyś

parę dni temu zauważyłem że po zaparkowaniu auta gdy już wyłączyłem silnik włączył się i dość długo pracował wentylator chłodnicy

od tego momentu zacząłem kontrolować temperaturę i okazało się że silnik dość długo  się dogrzewa a potem temperatura nie trzyma 90 tylko rośnie do ponad 100 stopni

początkowo myślałem że to wina upałów ponad 30 stopni i że diesel tak ma bo to pierwszy diesel jakiego kupiłem

później jednak uświadomiłem sobie że temperatura raczej powinna (MUSI) wynosić 90 stopni czy to diesel czy benzyna

mechanik z Auto Danecki w Piekarach uświadomił mnie że to może nie być wina termostatu tylko winna może być POMPA WODY że ona jakoś tam się włącza i wyłącza

jestem umówiony na wizytę i diagnozę Jak będę coś wiedział to będę temat aktualizował

Pytanie dla was : Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradził?

 

 

 

Opublikowano

Może pompa wody, może pompka wspomagająca, może termostat, może uszczelka pod głowicą. Niestety możliwości jest wiele więc tylko diagnoza u mechanika Ci odpowie. Generalnie Diesle grzeją się wyraźnie mniej od benzyny.

Opublikowano

UPG

sprzedali Ci auto z wada ukrytą, oddaj auto

Opublikowano

Zrób test UPG, jak wyjdzie pozytywny to zwróć gruza albo rób remont.

Opublikowano (edytowane)

W nowoczesnych silnikach normalna temperatura jego pracy może wynosić 105 a w niektórych nawet 110 stopni C :decayed:

Jak jest w tym konkretnym silniku nie wiem, ale obstawiam że jak temperatura wzrasta tylko po jego unieruchomieniu i wtedy dopiero załącza się wentylator to jest wszystko w porządku...:whistling:

Głowica i blok silnika mają dość dużą pojemność cieplną a co za tym idzie i bezwładność, dla tego temperatura wzrasta po zgaszeniu motorówki i może przekraczać te 105 stopni a to już będzie skutkowało szybkim wzrostem temperatury na blacie.

W starszych autach grupy VAG wskaźnik temperatury silnika na blacie ma nieliniową charakterystykę i 90 stopni pokazuje jak faktyczna temperatura cieczy chłodzącej jest pomiędzy 80 a 105 stopni Celsjusza.

dopiero powyżej 105 stopni zaczyna szybko wzrastać...:P

Stawiam czteropak browara że w tych nowych jest podobnie :D

Dla tego spokojnie wszystko poobserwuj i posprawdzaj, żebyś pochopnie nie wziął się za remont sprawnego silnika....:thumbup:

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nie, ten silnik powinien trzymać stałe 90 C.

Opublikowano
7 godzin temu, piotrsob1 napisał(a):

W nowoczesnych silnikach normalna temperatura jego pracy może wynosić 105 a w niektórych nawet 110 stopni C 

na wskaźniku jeśli widać ponad 100 stopni nie jest to normalne albo czujnik albo coś się dzieje...
obstawiam na pompę wody zapewne jest ta elektryczna :)

Opublikowano

właśnie mechanik o którym wspominałem w  pierwszym poście pierwsze co powiedział to że może to być wina pompy wody ponieważ one mają jakieś inne pompy z przesłonami i ta przesłona właśnie może szwankować ( zacierać się) i nie działać prawidłowo ale dziwne jest to że silnik jednostajnie moim zdaniem się rozgrzewa do ponad stu stopni (tak mi się wydaje z moich obserwacji ) nie chcę autem jeżdzić za długo aby czegoś nie pogorszyć

jedna jeszcze kwestia do poruszenia to że mechanik  zasugerował że audi wie o tych wadliwych pompach i że serwis sugeruje wymianę rozrządu już po 150 tyś a nie jak jest w instrukcji 210 tyś

Opublikowano

Obstawiam że nikt rozrządu nie robił samochód z 2020 km 140tyś nie wiem nie znam się lecz pierwsza wymiana chyba po 120 tyś więc tu bym szukał wymień rozrząd z pompą wody i zobacz bo też nie piszesz skąd wiesz że temperatura ponad 100 stopni ?

 

Czy samochód serwisowany rorząd byĺ robiony pierwsza moja myśl po przeczytaniu że nikt rozrządu nie robił 

Opublikowano

pierwsza wymiana rozrządu  ma być według aso po 210 tyś

według mnie to też jest trochę przeciągnięte

a temperaturę obserwuję na wyświetlaczu elektronicznym

Opublikowano (edytowane)

Hej rozumiem serwis też zaleca wymiane oleju co 30 tyś tylko czy to zdrowe dla silnika ? Ja bym się nie zastanawiał cały kompletny rozrząd zrobił i wtedy zobaczył bo w 4 letnim samochodzie wątpie żeby to była wina UPG 🤔 Obstawiam pompę wody więc ja bym przy okazji cały kompletny rozrząd wymianiał 👍 A takie pytanie na tym wskaźniku elektronicznym temperatury nie przekracza połowy skali ? Bo temperatura otwarcia termostatu jest teraz w nowych samochodach ze względu na ekologie podniesiona do 90 C więc tak jak kolega pisze zakres pracy 90 - 105 C to normalne więc chodzi mi o to czy ten wskaźnik pokazuję ze temp. wychodzi poza połowę tej skali ? Jeżeli nawet troszkę przekracza  połowe skali wymieniaj pompę wody i rozrząd 😁

 

A wentylatory mogły ci się załączyc bo był zapoczątkowany proces wypalania filtra cząstech stałych a ty wyłączyłes samochód a one chodził jeszcze żeby układ przewietrzyć 🤣 Też tak miałem i się zastanawiałem czemu się nie wyłaczają po zgaszenie i zamknięciu samochodu 😅🤣

Edytowane przez Silver3833
Opublikowano (edytowane)

dało mi do myślenia to wypalanie dpf i zdecydowałem się na test

pogoda dzisiaj też trochę dopisała bo było znacznie chłodniej

poniżej zdjęcia temperatury i czasu jazdy

dodam że jak jechałe wolniej to temperatura była niższaIMG_3290.JPG.faf84892a59a8fa401aa3c858fc26751.JPG

 

IMG_3291.JPG

IMG_3295.JPG

Edytowane przez romaft
Opublikowano
W dniu 30.07.2024 o 23:51, Alduric napisał(a):

Nie, ten silnik powinien trzymać stałe 90 C.

Te stałe 90 stopni to na tablicy wskaźników powinien trzymać, ma się rozumieć...🤪

 

 

W dniu 1.08.2024 o 22:23, romaft napisał(a):

dało mi do myślenia to wypalanie dpf i zdecydowałem się na test

pogoda dzisiaj też trochę dopisała bo było znacznie chłodniej

poniżej zdjęcia temperatury i czasu jazdy

dodam że jak jechałe wolniej to temperatura była niższaIMG_3290.JPG.faf84892a59a8fa401aa3c858fc26751.JPG

 

IMG_3291.JPG

IMG_3295.JPG

Na tych zdjęciach to Ty masz temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego...😋 I są one jak najbardziej prawidłowe😀

A skąd brałeś temperatury płynu chłodzącego o których piszesz od początku tematu ? 😁

Opublikowano (edytowane)

to my szukamy dziury w całym a to temp oleju prawidłowa :)

przecież chyba od 2019/20220 nie ma temp wody na blacie - można było odrazu się domyśleć, że coś nie tak :)

ale że ten  mechanik w Piekarach nie rozróżnia kontrolki wody od oleju.... szok

Edytowane przez RALF76
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie jak po lewej stronie nie masz takiej kontrolki z temp. 50 C srodek 90 C i na czerwono 130 C z kreskami ? To tam temp. sprawdzaj jeżeli trzyma 90 C jest wszystko jak w najlepszym porządku. A tak jak pisałem jeżeli wentylatory chodzą po zgaszeniu samochodu przewietrzają układ po nie zakończonej procedurze wypalania filtra cząstek stałych a to co pokazujesz to tak myślałem że spojrzałeś na temperaturę oleju 👍

 

Jeżeli robisz dużo kilometrów mimo wszystko pomyśl i tak nad wymianą kompletnego rozrządu skoro pompa wody się okaże jeszcze sprawna 😁

Edytowane przez Silver3833
Opublikowano

Nie wiem co mam  powiedzieć .... brak słów ... nie przyjrzałem się tej małej konewce i nie pomyślałem że to temperatura oleju tylko od razu włączyły mi się obawy o przegrzanie silnika a co do mechanika z piekar to on jeszcze auta nie widział to była tylko rozmowa telefoniczna i opisanie jak się okazało  mojego błędnego opisu problemu

dzięki Wam i tego forum dowiedziałem się czegoś nowego 👍

teraz faktycznie przypomina mi się że w mojej mazdzie z 2015 też nie ma wskaźnika cieczy chłodzącej jest tylko kontrolka która świeci się na niebiesko po uruchomieniu silnika i gaśnie po kilku minutach i to wszystko

co do wymiany rozrządu to jak uw mechanik poleci mi taki zabieg to najpewniej to zrobię

nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie mianowicie "czemu ma służyć odczyt temperatury oleju" ?

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Pokazuję w jakiej faktycznej temperaturze silnik pracuję i to co wyzej pisałem ekologia termostat otwiera się przy 90 C i do 105 C kiedyś w BMW miałem że nawet do 115 C silnik pracuję tak też jest ważnę aby odpowiednie płyny chłodzące zalewać nie patrzeć tylko na temperaturę zamarzania ale i obecnie temperaturę wrzenia 🤣 A wszystko dla ekologi wiadomo jak dzięki takim warunkom pracy plastki i uszczelki dostają po du..ie 🤪 A od tego jest forum by pogłebiać wiedzę i się z nią dzielić 👍

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, romaft napisał(a):

nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie mianowicie "czemu ma służyć odczyt temperatury oleju" ?

mam obydwa temp wody i oleju, wg moich obserwacji woda ma 90 a żeby temp oleju miała 90 jeszcze kilka km trzeba przejechać aby olej też uzyskał 90-95 tymbardziej że na zimnym jeżdzimy spokojnie aż do uzyskania prawidłowej temp roboczej,
na pewno jeśli chcesz cisnąc trzeba poczekać aby temp oleju uzyskała swoje 90-95, widocznie VAG stwierdził w nowszych modelach że olej ważniejszy niż woda :) co wg moich obserwacji jakiś sens ma ale fajniej byłoby aby były 2 czujniki  także w nowych:)

ps. w bmce 3 2007 2.0 diesel  były widoczne temp oleju a w menu można był się dogrzebać temp wody

Edytowane przez RALF76

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...