Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana koła dwumasowgo na koło jednomasowe 1.9 TDI AFN - 1Z


kalik

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie - czy da się bez zwalania skrzyni stwierdzić czy mam dwumas czy jednomas ? Niby ahu to dwumasowe, ale nawet na tym forum ktoś miał ahu i oryginalnie jednomasę. Dodam że koło widać w otworze w osłonie skrzyni od góry, ale nie wiem jak rozpoznać które to. Z tego co widzę na zdjęciach z tego wątku jednomas jest cieńszy, i u mnie właśnie tak wygląda jak na tych zdjęciach, a na zdjęciach z allegro dwumas wygląda na grubszy.

Nic z autem niepokojącego się nie dzieje, może przy gaszeniu lekko zatelepie silnikiem, ale wiadomo, jak jednomas to zawsze jedna rzecz mniej do zepsucia się ;)

Tutaj zdjęcie o co mi chodzi (po lewej stronie w głębi widać koło zamachowe):

hcMtS.jpg

Moim zdaniem wygląda jak jednomas, i różni się od dwumasowych z allegro - z tego co widziałem dwumasy mają tą część koło zębów równą z nimi wysokością, a w jednomasowym zęby są wyżej - nie wiem jak to inaczej opisać więc nie bijcie ;).

I przepraszam za jakość zdjęcia - komórka.

EDIT

Popatrzyłem jeszcze na aukcje i wiem że na złą stronę dwumasa parzyłem, to co widać przez otwór to druga strona i w dwumasie jest podobna, choć wydaje mi się że u mnie i tak to bardziej pod jednomasę podchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał Dobrej Roboty :)

Widzę że Zestaw Identyczny jak u mnie :) Latam już dłuższy czas na takim zestawie i wsiooo oki :)

Koło zamachowe przykręcamy solidnie,

Śruby którymi będziemy przykręcać jednomass można posmarować specjalnym klejem (nazwy nie pamiętam, ale dostępny w sklepach moto.)

Mam pytanie - czy da się bez zwalania skrzyni stwierdzić czy mam dwumas czy jednomas ? Niby ahu to dwumasowe, ale nawet na tym forum ktoś miał ahu i oryginalnie jednomasę.

w AHU jeśli Pamięć mnie nie myli, dwu-mass był montowany w autach od 1998.

Ja też żyłem w perspektywie że w aucie siedzi jedno-mass aż do pewnego dnia, gdy po uruchomieniu auta nie było można ruszyć, a z okolic skrzyni było słychać zadziwiające odgłosy :P

po rozebraniu wyglądało to tak:

7a8d87ad934834dcmed.jpg8f0ea9d36e5c4b8amed.jpg

a947652aaae7f1d3med.jpg0bf734c3d5768669med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zamachowe przykręcamy solidnie,

Śruby którymi będziemy przykręcać jednomass można posmarować specjalnym klejem (nazwy nie pamiętam, ale dostępny w sklepach moto.)

Nowe śruby posiadają już na sobie warstwę kleju. Widać to na zdjęciach załączonych przeze mnie na pierwszej stronie tematu,taka niebieska obwódka na gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby ktoś chciał kupić taki płyn to nazywa się Loctite.

najlepiej niebieski 242e bo są różne rodzaje tego kleju

zgadza się niebieski jest najlepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Jednomasa już mam załatwionego od Kaliko44 więc pozostała kwestia sprzęgła.

Możecie zaproponować jakiś dobry zestaw który pociągnie 160KM i pewnie koło 400Nm?

Rozmawiałem o tym z Radzikowskim i powiedział mi żebym kupił używkę od G60 albo VR6 i on wszystko zregeneruje i dostosuje do takiej mocy.

Kwestia tylko o jakie dokładnie sprzęgło chodzi bo tych G60 czy VR6 jest chyba kilka typów?

A może obejdzie się bez Radzikowskiego?

Tak więc moje pytanie co lepiej brać:

używane sprzęło G60 lub VR6 czy 1Z i oddawać do Radzikowskiego

nowe sprzęgło G60 lub VR6 czy 1Z bez wzmacniania

??

Pozdrawiam

Kowicz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie z innej beczki czy taki jednomas z B5 podejdzie do silnikow 2.0 tdi z B7 ? wiem ze tarcza sprzegla ma inna srednice 240mm ale bardziej chodzi mi i sprawy techniczne , jak srednica samego kola jednomasowego i czy jego koronka pasowala by pod moj rozrusznik.

Jescze troche z innej beczk jakie sa roznice sprzegiel do aut FWD i Quattro bo te w etce maja inne numery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu do B7 chciałbys dac jednomasa...

bo cale to kolo w aucie ze wzdluznym silnikiem robi dokladnie odwrotna robote niz powinno.Zamiast poprawic kulture pracy to ja pogarsza , tak jak zakichane walki wyrownowazajace w 2.0 TDI.

Przez 80 lat motoryzacja sie bezniego obeszla to i ja sie bez niego obejde , zreszta sa auta turbo majace po 500 Nm i jaks tez daja rade bez niego :wink4: , aw aucie z 4x4 tym bardzie uwazam to za zbyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom i jestem po wymianie , przejechalem juz 300km i szczerze na dwumasie lepiej sie smiga, tzn nieiwme jak to sprawdzic ale moj dwumas jest chyba ok bo jak bujalo autep przy gaszeniu tak jest dalej a wibracje w niszych zakresach sa wieksze niz na dwumasie jedynie sprzeglo lrzej chodzi bo z tarczy juz nic nie zostalo a lozysko bylo strasznie rozdubczone,co najbadziej mnie denerwoje to ze jesli przy 10km na godzine wzocam drugi biek i dodaje gazu to auteko zamiast plynie powoli przyspieszac to dostaje drgawek a wczesniej tak niebylo :wallbash: zobaczymy co powie Witek niedlugo wyberam sie do niego moze on rozwikla tajemnice podskakiwania auta przy gaszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały OT:

tzn nieiwme jak to sprawdzic ale moj dwumas jest chyba ok bo jak bujalo autep przy gaszeniu tak jest dalej a wibracje w niszych zakresach sa wieksze niz na dwumasie jedynie sprzeglo lrzej chodzi bo z tarczy juz nic nie zostalo a lozysko bylo strasznie rozdubczone,co najbadziej mnie denerwoje to ze jesli przy 10km na godzine wzocam drugi biek i dodaje gazu to auteko

masakra..

u mnie jest taka sytuacja:

czasem przy ruszaniu muszę dodać więcej gazu bo rusza z zacinką oraz delikatnie czuć wibracje na biegu jałowym przy 1500-1700obr.. czy to już pora by go wymieniać czy jeszcze nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem przy ruszaniu muszę dodać więcej gazu bo rusza z zacinką oraz delikatnie czuć wibracje na biegu jałowym przy 1500-1700obr.. czy to już pora by go wymieniać czy jeszcze nie?

niekoniecznie , moga tez to byc wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogla sie sama tarcza wysypac umnie byla w takim stanie ze sprezynki mozna wyjac praktyczne reka i lozysko w rekach sie rozsypalo ale co do zamiany na sztywne kolo to napewno stracisz kofort jazdy ja chyba niedlugo wloze spowrotem dwumas

ja chyba tez powroce do dwumasa.............. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...