mlodyy Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 nom to w poniedzialek kupuje komplet sprzegla SACHSA i oddaje do wzmocnienia Radzikowskiemu zeby wytrzymalo do 370nm
wiktorsam Opublikowano 9 Lutego 2010 Opublikowano 9 Lutego 2010 Mam pytanie - czy da się bez zwalania skrzyni stwierdzić czy mam dwumas czy jednomas ? Niby ahu to dwumasowe, ale nawet na tym forum ktoś miał ahu i oryginalnie jednomasę. Dodam że koło widać w otworze w osłonie skrzyni od góry, ale nie wiem jak rozpoznać które to. Z tego co widzę na zdjęciach z tego wątku jednomas jest cieńszy, i u mnie właśnie tak wygląda jak na tych zdjęciach, a na zdjęciach z allegro dwumas wygląda na grubszy. Nic z autem niepokojącego się nie dzieje, może przy gaszeniu lekko zatelepie silnikiem, ale wiadomo, jak jednomas to zawsze jedna rzecz mniej do zepsucia się Tutaj zdjęcie o co mi chodzi (po lewej stronie w głębi widać koło zamachowe): Moim zdaniem wygląda jak jednomas, i różni się od dwumasowych z allegro - z tego co widziałem dwumasy mają tą część koło zębów równą z nimi wysokością, a w jednomasowym zęby są wyżej - nie wiem jak to inaczej opisać więc nie bijcie . I przepraszam za jakość zdjęcia - komórka. EDIT Popatrzyłem jeszcze na aukcje i wiem że na złą stronę dwumasa parzyłem, to co widać przez otwór to druga strona i w dwumasie jest podobna, choć wydaje mi się że u mnie i tak to bardziej pod jednomasę podchodzi.
jarucki Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Kawał Dobrej Roboty Widzę że Zestaw Identyczny jak u mnie Latam już dłuższy czas na takim zestawie i wsiooo oki Koło zamachowe przykręcamy solidnie, Śruby którymi będziemy przykręcać jednomass można posmarować specjalnym klejem (nazwy nie pamiętam, ale dostępny w sklepach moto.) Mam pytanie - czy da się bez zwalania skrzyni stwierdzić czy mam dwumas czy jednomas ? Niby ahu to dwumasowe, ale nawet na tym forum ktoś miał ahu i oryginalnie jednomasę. w AHU jeśli Pamięć mnie nie myli, dwu-mass był montowany w autach od 1998. Ja też żyłem w perspektywie że w aucie siedzi jedno-mass aż do pewnego dnia, gdy po uruchomieniu auta nie było można ruszyć, a z okolic skrzyni było słychać zadziwiające odgłosy po rozebraniu wyglądało to tak:
kalik Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 Koło zamachowe przykręcamy solidnie, Śruby którymi będziemy przykręcać jednomass można posmarować specjalnym klejem (nazwy nie pamiętam, ale dostępny w sklepach moto.) Nowe śruby posiadają już na sobie warstwę kleju. Widać to na zdjęciach załączonych przeze mnie na pierwszej stronie tematu,taka niebieska obwódka na gwincie.
HarryH Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 A jakby ktoś chciał kupić taki płyn to nazywa się Loctite.
olek4505 Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 A jakby ktoś chciał kupić taki płyn to nazywa się Loctite. najlepiej niebieski 242e bo są różne rodzaje tego kleju
HarryH Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 A jakby ktoś chciał kupić taki płyn to nazywa się Loctite. najlepiej niebieski 242e bo są różne rodzaje tego kleju zgadza się niebieski jest najlepszy
Kowicz Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Siemka Jednomasa już mam załatwionego od Kaliko44 więc pozostała kwestia sprzęgła. Możecie zaproponować jakiś dobry zestaw który pociągnie 160KM i pewnie koło 400Nm? Rozmawiałem o tym z Radzikowskim i powiedział mi żebym kupił używkę od G60 albo VR6 i on wszystko zregeneruje i dostosuje do takiej mocy. Kwestia tylko o jakie dokładnie sprzęgło chodzi bo tych G60 czy VR6 jest chyba kilka typów? A może obejdzie się bez Radzikowskiego? Tak więc moje pytanie co lepiej brać: używane sprzęło G60 lub VR6 czy 1Z i oddawać do Radzikowskiego nowe sprzęgło G60 lub VR6 czy 1Z bez wzmacniania ?? Pozdrawiam Kowicz
turdzi Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 A ja mam pytanie z innej beczki czy taki jednomas z B5 podejdzie do silnikow 2.0 tdi z B7 ? wiem ze tarcza sprzegla ma inna srednice 240mm ale bardziej chodzi mi i sprawy techniczne , jak srednica samego kola jednomasowego i czy jego koronka pasowala by pod moj rozrusznik. Jescze troche z innej beczk jakie sa roznice sprzegiel do aut FWD i Quattro bo te w etce maja inne numery ?
turdzi Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Czemu do B7 chciałbys dac jednomasa... bo cale to kolo w aucie ze wzdluznym silnikiem robi dokladnie odwrotna robote niz powinno.Zamiast poprawic kulture pracy to ja pogarsza , tak jak zakichane walki wyrownowazajace w 2.0 TDI. Przez 80 lat motoryzacja sie bezniego obeszla to i ja sie bez niego obejde , zreszta sa auta turbo majace po 500 Nm i jaks tez daja rade bez niego , aw aucie z 4x4 tym bardzie uwazam to za zbyteczne.
mlodyy Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 nom i jestem po wymianie , przejechalem juz 300km i szczerze na dwumasie lepiej sie smiga, tzn nieiwme jak to sprawdzic ale moj dwumas jest chyba ok bo jak bujalo autep przy gaszeniu tak jest dalej a wibracje w niszych zakresach sa wieksze niz na dwumasie jedynie sprzeglo lrzej chodzi bo z tarczy juz nic nie zostalo a lozysko bylo strasznie rozdubczone,co najbadziej mnie denerwoje to ze jesli przy 10km na godzine wzocam drugi biek i dodaje gazu to auteko zamiast plynie powoli przyspieszac to dostaje drgawek a wczesniej tak niebylo zobaczymy co powie Witek niedlugo wyberam sie do niego moze on rozwikla tajemnice podskakiwania auta przy gaszeniu
jnx Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 mały OT: tzn nieiwme jak to sprawdzic ale moj dwumas jest chyba ok bo jak bujalo autep przy gaszeniu tak jest dalej a wibracje w niszych zakresach sa wieksze niz na dwumasie jedynie sprzeglo lrzej chodzi bo z tarczy juz nic nie zostalo a lozysko bylo strasznie rozdubczone,co najbadziej mnie denerwoje to ze jesli przy 10km na godzine wzocam drugi biek i dodaje gazu to auteko masakra.. u mnie jest taka sytuacja: czasem przy ruszaniu muszę dodać więcej gazu bo rusza z zacinką oraz delikatnie czuć wibracje na biegu jałowym przy 1500-1700obr.. czy to już pora by go wymieniać czy jeszcze nie?
mlodyy Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 mogla sie sama tarcza wysypac umnie byla w takim stanie ze sprezynki mozna wyjac praktyczne reka i lozysko w rekach sie rozsypalo ale co do zamiany na sztywne kolo to napewno stracisz kofort jazdy ja chyba niedlugo wloze spowrotem dwumas
Lysycycki Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Koledzy a czy w AJM'ie tez mozna użyć tego zestawu z jednomasem?
seba1-2 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Koledzy a czy w AJM'ie tez mozna użyć tego zestawu z jednomasem? oczywiście że można
turdzi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 czasem przy ruszaniu muszę dodać więcej gazu bo rusza z zacinką oraz delikatnie czuć wibracje na biegu jałowym przy 1500-1700obr.. czy to już pora by go wymieniać czy jeszcze nie? niekoniecznie , moga tez to byc wtryski
szkopek Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 mogla sie sama tarcza wysypac umnie byla w takim stanie ze sprezynki mozna wyjac praktyczne reka i lozysko w rekach sie rozsypalo ale co do zamiany na sztywne kolo to napewno stracisz kofort jazdy ja chyba niedlugo wloze spowrotem dwumas ja chyba tez powroce do dwumasa..............
damianek33 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Kaliko44 czy do wyjęcia skrzyni biegów konieczny jest kanał?
seba1-2 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 kanał albo podnośnik auta, musisz mieć dobry dostęp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się