Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie EGR


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z racji iż w mojej Audiczce muszę wyczyścić EGR, gdyż wg. logów praktycznie w ogóle nie działa, chciałem się dowiedzieć czy można go całego zanurzyć w ropie? Nic mu się nie stanie? W jaki sposób sprawdzić tą membranę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyścił ktoś EGR w silniku AFN ? i czy można go całego zanurzyć w ropie lub w nafcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z racji iż w mojej Audiczce muszę wyczyścić EGR, gdyż wg. logów praktycznie w ogóle nie działa, chciałem się dowiedzieć czy można go całego zanurzyć w ropie? Nic mu się nie stanie? W jaki sposób sprawdzić tą membranę?

najlepszy środek płyn do usowania brudu z szyb kominkowych

jakby co bede miał na sprzedaz EGR z mojego auta w 100% sprawny nie cieknie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem po operacji czyszczenia. Syfu duuuuużo było. Moczyłem całą noc w ropie i później kilka godzin czyściłem pomagając sobie środkiem do czyszczenia silnika. Dodatkowo polecam czyszczenie dolotu. U mnie syfu też sporo tam było. Dolot po namoczeniu potraktowałem karczerem:) Mam kilka fotek z tej operacji ale wrzucę je innym razem. Teraz czekam na pogodę żeby zrobić logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zabieram się za czyszczenie w weekend, ale obawiam się że mojemu raczej pomoże już tyko wymiana. A jeśli już wymieniać to brac z ASO, czy można spokojnie z innych źródeł ? I kto produkował EGR dla audi b6 na pierwszy montaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Na razie wyczyściłem i wymieniłem oring, bo po rozebraniu widać było, że ewidentnie w tym miejscu puszcza olej. Na razie jeżdżę, nad wymianą pomyślę jak znowu pojawią się problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyjmował może ktoś egr w b7 bpw? może jakieś sugestie? bo wybieram się do garażu;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem A4 B6 1.9TDI 130KM. Póki co auto zostawiłem u rodziców bo w swoim mieście muszę załatwić wszystkie sprawy z rejestracją. Jedyne co udało mi się zauważyć podczas oględzin to dość mocno zasyfiony olejem ten obszar (fotka, czerwone kółeczko):

egrmi.th.jpg

Jakieś sugestie ? póki co wiem, ze to EGR :) czyścić to mam skoro już taki syf tam jest ? czym się objawia niesprawny EGR ?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.Zainspirowany tym tematem postanowiłem zabrać się do czyszczenia EGR-a.Nie wiem czy był bardzo zabrudzony bo robiłem to po raz pierwszy posiłkując się tym tematem.Dodam foty to będzie można coś powiedzieć.Mam parę pytań co do tego całego EGR.Wyczyściłem go w ropie i sprayu do czyszczenia hamulców ale nie zamaczałem zbytnio tej membrany z rureczką do podpięcia wężyka,bo się bałem żebym czegoś nie uszkodził.Cy można go zamoczyć całego w ropie np i nic się nie stanie?Domniemywam że nawet po jego przeczyszczeniu dmuchając w tą rureczkę nie powinno dać się dmuchać przez nią jak przez słomkę?Kiedy dmuchałem do niej to jest wyraźny opór lecz na początku troszkę idzie.Gdy odkręciłem imbusy a zwór moczył się w ropie zabrałem się do czyszczenia nagaru ze sadzy i jakiegoś syfu,który skutecznie zmniejszał przez to przekrój.Niestety wyczyściłem tylko tam gdzie mogłem bo dalej odprowadzanie spalin zakręca w dół (nie mówię o tej cienkiej rurce z siatką) Sory za nie fachowe nazewnictwo.Bez tego zajęło mi to sporo czasu a co dopiero gdybym odkręcał cały ten (chyba żeliwny) układ odprowadzania spalin.Czy można go odkręcać i myć np w ropie,nafcie?W dziale silniki Diesla jest temat o preparatach do czyszczenia układów paliwowych i wzmianka o tym że zmniejsza zanieczyszczenia na dolocie i EGR-u może warto to sprawdzić.Po wyczyszczeniu wydaje mi się że lepiej autko wchodzi na obroty,co mogę jeszcze zrobić np które wężyki powymieniać może jakoś wyczyścić intercooler,choć nie spotkałem takiego tematu na tym super forum.Proszę o jakieś rady,na kompie już byłem i co trzeba zrobiłem ale chcę by autko miało wszystko na tip top.Nie warto oszczędzać na takiej marce.A oto foty.

TsV6Kqr.jpg

TsV7kQA.jpg

TsV7Rgr.jpg

ja mam taki wlasnie egr, inny jak kolega murzyn zakladajacy ten temat i opisujacy cala procedure zalaczajac zdjecia, a jak sie ma cala procedura do tego wlasnie typu egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może jakieś foto story jak się dobrać do EGR w silniku 2.5 AFB? Co i jak po kolei odkręcić żeby dobrać sie do tego EGRa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem A4 B6 1.9TDI 130KM. Póki co auto zostawiłem u rodziców bo w swoim mieście muszę załatwić wszystkie sprawy z rejestracją. Jedyne co udało mi się zauważyć podczas oględzin to dość mocno zasyfiony olejem ten obszar (fotka, czerwone kółeczko):

egrmi.th.jpg

Jakieś sugestie ? póki co wiem, ze to EGR :) czyścić to mam skoro już taki syf tam jest ? czym się objawia niesprawny EGR ?

Dzięki

Spróbuj się przyjrzeć mu dokładnie, bo jeśli olej cieknie z miejsca, które jest zaznaczone zielonymi i żółta strzałką to może wystarczy wymienić uszczelkę, która tam jest. U mnie było podobnie - wszystko zarzygane olejem, ale jak się tam zajrzało to było widać, że cieknie z jednego miejsca. Przeczyściłem trochę, wymieniłem uszczelkę i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis fajny szkoda tylko że fotek nie mam :( "zdjęcie nie dostępne" ;(

mam ten sam problem a chetnie bym zobaczyl jak to ugryź :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wyczyściłem EGR'a , zobaczymy na ile to pomoże ( cieknie olej w miejscu gdzie jest sworzeń klapy gaszącej - wyczuwalny luz i z odpowietrzenia membrany )

Uszczelki (2 szt.) i oringi (2 szt.) zapodałem nowe z ASO koszt ~ 50 złoty

[br]Dopisany: 23 Grudzień 2010, 01:02_________________________________________________Jednak czyszczenie nie pomogło jak ciekło tak cieknie dalej , głównie z "odpowietrzenia membrany"

Teraz mam pytanie dla tych co wymienili EGR na nowy , czy problem ten ustąpił po wymianie i czy np. po kilku tys. km nie zaczął znowu "puszczać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wyczyściłem EGR'a , zobaczymy na ile to pomoże ( cieknie olej w miejscu gdzie jest sworzeń klapy gaszącej - wyczuwalny luz i z odpowietrzenia membrany )

Uszczelki (2 szt.) i oringi (2 szt.) zapodałem nowe z ASO koszt ~ 50 złoty

[br]Dopisany: 23 Grudzień 2010, 01:02_________________________________________________Jednak czyszczenie nie pomogło jak ciekło tak cieknie dalej , głównie z "odpowietrzenia membrany"

Teraz mam pytanie dla tych co wymienili EGR na nowy , czy problem ten ustąpił po wymianie i czy np. po kilku tys. km nie zaczął znowu "puszczać"

Ja kiedyś wymieniłem na nowy i po jakimś miechu dalej się pociło :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś wymieniłem na nowy i po jakimś miechu dalej się pociło :confused4:

Czyli nie ma co wymieniać :thumbdown:

Jak bym chciał zaślepić od razu błędy będzie łapał :wallbash:

Przed wymianą na nowy EGR trzeba byłoby chyba wyczyścić cały dolot (głównie IC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...