elmer80 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 To są dwa. Zdejmij rurę i zobacz w jakim stanie jest EGR. Pewnie do czyszczenia wysłane z Commodore 64
eskey90 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Po robocie wyczyszcze egr byc moze zapchal sie wtedy gdy turbo bylo uszkodzone .zaworek tez sprawdze.jak bylem ostatnio u mechanika z aso ktory robil mi logi stwierdzil tez ze moze lac ktorys z wtryskow. Ale jak u niego bylem to mu gadalem ze mam nowy egr,mozliwe ze pomyslal ze calkiem nowo zalozony. A ja go zakladalem jeszcze na starej turbinie.
marekg Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 A nie popierdzielił ktoś podłączenia wężyków? Ja bym zaczął od sprawdzenia tego. Potem stan przewodów i zaworki.
eskey90 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) wyczyscielem egr. byl strasznie zaklejony. dolot tak samo. czarna maź. nie mialem dzis zbytnio czasu na dolot. wyczyscielm egr i spowrotem zalozylem ten gorny wezyk z podcisnienia i powiem ze juz jest lepiej, zaraz jade jeszcze do kumpla sprawdzic zaworek. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7289915843848227.html Edytowane 8 Grudnia 2014 przez eskey90
elmer80 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Strasznie zaklejonego jeszcze nie widziałeś... najważniejsze to sam grzybek i trzonek resztę można olać przy czyszczeniu. Z tego zdjęcia to raczej sterowanie EGR szwankuje. wysłane z Commodore 64
eskey90 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 wyczyscilem, zalozylem,narazie jezdzi jak nalezy. zobacze za pare dni co bedzie. Rano znow to samo. Czyli trzeba jednak ten zaworek sprawdzic.znajomy mechanik mowil ze spaliny dlawia silnik czyli jest ich za duzo. Ale skoro odlacze ogr to wszystko idzie w wydech to dlaczego wtedy nie kopci?Rano znow to samo. Czyli trzeba jednak ten zaworek sprawdzic.znajomy mechanik mowil ze spaliny dlawia silnik czyli jest ich za duzo. Ale skoro odlacze ogr to wszystko idzie w wydech to dlaczego wtedy nie kopci?
elmer80 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Spaliny które idą w wydech nie są czarne żeby kopcił. Sprawny EGR otwiera się i zamyka zgodnie z tym co jest zaprogramowane w ECU silnika. Jeżeli EGR jest otwarty cały czas lub nie wtedy kiedy trzeba to jest za dużo spalin a za mało powietrza i masz efekt kopcenia na czarno. Czyli ON nie spala się do końca i powstaje sadza. wysłane z Commodore 64
eskey90 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Czyli ewidentnie jest cos z podcisnieniem lub uszkodzony egr. Napewno nie jest to lejacy wtrysk bo gdybym odlaczyl wezyk egr to wtedy by tez kopcil bo za duzo ON a nie kopci. Widac ze silnikowi szkodzi za duza ilosc spalin.
marionozzo Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Cześć, Mam AVF z 2004 r. Po podpięciu do VCDS'a w każdej grupie adaptacyjnej silnika występuje wartość 32768. Wiesz może jaką nową wartość trzeba ustawić aby wyłączyć kontrolkę chek engine po zaślepieniu EGR. 33768
freestyle01 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) Jeśli możesz to napisz proszę więcej informacji, który masz rocznik, model silnika etc. oraz swoje doświadczenie z cieknącym EGR. Czy wcześniej wymieniałeś zawór, ale to nie pomogło na długo i zdecydowałeś się zaślepić czy raczej od razu zaślepiłeś? Zaślepiałeś sam czy oddawałeś do firmy? Ile Cię to kosztowało? Jaki zestaw do zaślepienia został zastosowana? Czy jesteś zadowolony z tego rozwiązania? Ile czasu już masz sucho?edit: sorry nie zwróciłem uwagi na datę postu. Nie sądziłem, że ktoś odkopie temat sprzed 2,5 roku. Edytowane 11 Grudnia 2014 przez freestyle01
freestyle01 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Z uwagi na to iż problem występuje bardzo często fajne by było jakby udało się ujednolicić te informacje i napisać podsumowanie w pierwszym poście. Sam mam problem z cieknącym EGR'em (B6 2003r) i po przeczytaniu wątku zrobił mi się mętlik. Każdy ma jakąś teorię i temat rozlał się na 12 stron. Nadal nie wiem czy powinienem wymienić zawór (np. na Wahler) czy zaślepić i próbować zlikwidować checka.
elmer80 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Jak ktoś dobrze zredaguje mogę wstawić. Reasumując... 1- olej w dolocie pochodzi z odmy i turbo. 2- czarna smoła w dolocie powstaje w wyniku zmieszania oleju i sadzy ze spalin 3- czyszczenie, odłączanie, zaślepianie, przerabianie itp nie eliminuje przyczyny powstawania wycieków tylko je maskuje 4- EGR jak i występująca obok klapa gasząca nie są przyczyną wycieków tylko akurat tam robią się nieszczelności przez które wydostaje się syf 5- montaż OCT lub separatora oleju częściowo eliminuje przyczynę wycieków 6- montaż nowego EGR eliminuje na 100% wycieki lecz do jakiegoś tylko czasu. Tak samo jak w funkiel nówka kiedyś tam nie ciekło tak i po wymianie będzie ok do powiedzmy kolejnych 100 a może 200 tysięcy km lub też zdecydowanie mniej niż 100 tys bo i takie wypowiedzi są na forum tych co wymienili na nowy 7- na 100% wyeliminowanie występowania syfu w dolocie jest... montaż węża ogrodowego w miejscu odmy i puszczenia tego w kosmos... pomijając ekologię, smród i druciarstwo to i tak tych 100% pewności się nie ma czy turbo nie popuszcza... 8- olać to zupełnie :-) wysłane z Commodore 64
COXymoX Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 8- olać to zupełnie :-) dokładnie.....do czasu jak egr nie "stanie"
Marynarz____ Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Jeśli możesz to napisz proszę więcej informacji, który masz rocznik, model silnika etc. oraz swoje doświadczenie z cieknącym EGR. Czy wcześniej wymieniałeś zawór, ale to nie pomogło na długo i zdecydowałeś się zaślepić czy raczej od razu zaślepiłeś? Zaślepiałeś sam czy oddawałeś do firmy? Ile Cię to kosztowało? Jaki zestaw do zaślepienia został zastosowana? Czy jesteś zadowolony z tego rozwiązania? Ile czasu już masz sucho? edit: sorry nie zwróciłem uwagi na datę postu. Nie sądziłem, że ktoś odkopie temat sprzed 2,5 roku. A ty czytasz w ogóle tytuły w wątkach?? Czytasz forum?, temat wałkowany 1000 razy wystarczy poszukać
BartekDW Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, przeczytałem cały temat, sprawę wyklarowało mi podsumowanie elmer80. Mi po zdjęciu osłony ukazał mi się taki widok: Po przemyciu i przejechaniu ok 20km sprawa wygląda tak: Zdecydowałem się na metodę z wężem: 7- na 100% wyeliminowanie występowania syfu w dolocie jest... montaż węża ogrodowego w miejscu odmy i puszczenia tego w kosmos... pomijając ekologię, smród i druciarstwo to i tak tych 100% pewności się nie ma czy turbo nie popuszcza... Ale mam pytanie, czy ta metoda prowadzi do błędu tak jak w przypadku zaślepienia egr? (produkcja IX.2003) Edytowane 9 Stycznia 2015 przez BartekDW
POWER-KRIS Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Nie wskazane jest wywalanie rury na glebę bo turbo podcisnieniem oczyszcza siatkę w odmie dzięki czemu nie marznie zima jak w 1.6 lub 1.4
darkle Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Witam, przeczytałem cały temat, sprawę wyklarowało mi podsumowanie elmer80. Mi po zdjęciu osłony ukazał mi się taki widok: Po przemyciu i przejechaniu ok 20km sprawa wygląda tak: Zdecydowałem się na metodę z wężem: 7- na 100% wyeliminowanie występowania syfu w dolocie jest... montaż węża ogrodowego w miejscu odmy i puszczenia tego w kosmos... pomijając ekologię, smród i druciarstwo to i tak tych 100% pewności się nie ma czy turbo nie popuszcza... Ale mam pytanie, czy ta metoda prowadzi do błędu tak jak w przypadku zaślepienia egr? (produkcja IX.2003) Przede wszystkim zwróć uwagę że masz cały czas przymkniętą częściowo klapę gaszącą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się