Osiollekk Opublikowano 11 Października 2016 Opublikowano 11 Października 2016 Jak dobrze wyczyścić kolektor? Konkretnie chodzi o b7 2.0 16v (BRD) wiec troche kanałów tam jest. Dzisiaj skrobałem, psikałem spray'em do czyszczenia egr/turbo i wypalałem ale to i tak dało słaby efekt. Są jakieś inne sposoby?
kamil-vag Opublikowano 11 Października 2016 Opublikowano 11 Października 2016 Najlepiej by było zanurzyć cały i wymoczyć w nafcie albo acetonie Ale to trochę $$$ sprawa...
lukaszooo Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Najlepiej oddać na szkielkowanie. Samemu to trzeba skrobac, potem ropa lub srodek do mycia silnikow i pędzelek, ja ratuje się jeszcze myjka ciśnieniowa.
Osiollekk Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Znajomy ma sprzęt do szkiełkowania to jutro podjade i ogarne. Trzeba na coś uważać? Klapy wirowe? Nigdy nie piaskowałem czy szkiełkowałem i nie wiem nawet jaką to ma siłe...
JacooA4 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 Panowie, a co powiecie na coś takiego... bo przeczytałem chyba wszystkie możliwe wątki na różnych forach i znalazłem tylko 2 posty, że ktoś miał podobnie... ale bez sensownego wytłumaczenia.Wężyk podciśnienia z EGR zdjęty, zaślepiony.Otwór po wężyku w EGR zaślepiony.Dwa otwory pod grzybkiem EGR zaślepione.Przez parę kilometrów ok, później co zmiana biegów brak mocy, w końcu kompletny brak mocy i max 100km/h. Auto przyspiesza jedynie na 1 biegu tak naprawdę.Odetkałem jedną dziurkę pod grzybkiem i auto idzie już normalnie.Komp nie pokazał żadnych błędów, auto sprawne, wtryski sprawne itd.Czy aby na pewno te dziurki to tylko i wyłącznie odpowietrzenie membrany grzybka EGR?Liczę na konkretne odpowiedzi, co może być przyczyną takiej sytuacji
kamil-vag Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 A zaślepiłeś łącznik z wydechem metalową blaszką ? ? ? Może EGR się nie domyka do końca i dopuszcza spalin do dolotu. Sprawdź sobie w 003 w dynamicznej próbie czy dostaje tyle powietrza ile trzeba...
JacooA4 Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 (edytowane) Łącznik jest niezaślepiony.Sprawdzę 003 jak tylko będę mieć okazję.Możliwe, że ciśnienie z turbo podnosi grzybka i wpycha spaliny w dolot? Wtedy cała koncepcja ze zdjęciem wężyka w celu odłączenie EGR'a leży...Ale co mają do tego zjawiska te otworki pod grzybkiem EGR'a?--- Pewnie już problem rozwiązałeś ale dla potomnych...Jeżeli ktoś zaślepi otworki pod grzybkiem bez zaślepienia rurki doprowadzającej spaliny od razu sam sobie stwarza problem w postaci braku mocy. Nie ma tu znaczenie odpięcie wężyka podciśnienia i/lub wyłączenie EGR w sofcie.W momencie zatkania np. nitami ciśnienie z kolektora dostaje się przez nieszczelny trzonek zaworu EGR do przestrzeni pod membraną EGRa i otwiera sam zawór.Gdy otworki są otwarte ciśnienie uchodzi na zewnątrz i nic się nie dzieje. Temat wydaje się być wyjaśniony, czytałem ten wątek milion razy a ten post teraz dopiero zauważyłem... wstyd. Edytowane 2 Listopada 2016 przez JacooA4
elmer80 Opublikowano 3 Listopada 2016 Opublikowano 3 Listopada 2016 Łącznik jest niezaślepiony. Sprawdzę 003 jak tylko będę mieć okazję. Możliwe, że ciśnienie z turbo podnosi grzybka i wpycha spaliny w dolot? Wtedy cała koncepcja ze zdjęciem wężyka w celu odłączenie EGR'a leży... Ale co mają do tego zjawiska te otworki pod grzybkiem EGR'a? --- Pewnie już problem rozwiązałeś ale dla potomnych... Jeżeli ktoś zaślepi otworki pod grzybkiem bez zaślepienia rurki doprowadzającej spaliny od razu sam sobie stwarza problem w postaci braku mocy. Nie ma tu znaczenie odpięcie wężyka podciśnienia i/lub wyłączenie EGR w sofcie. W momencie zatkania np. nitami ciśnienie z kolektora dostaje się przez nieszczelny trzonek zaworu EGR do przestrzeni pod membraną EGRa i otwiera sam zawór. Gdy otworki są otwarte ciśnienie uchodzi na zewnątrz i nic się nie dzieje. Temat wydaje się być wyjaśniony, czytałem ten wątek milion razy a ten post teraz dopiero zauważyłem... wstyd. Wstyd...Jak to przerabiałem sam to też się zdziwiłem... No ale jak się zastanowić nad budową tego cholerstwa to wszystko staje się jasne. Reasumując można odciąć sam wężyk i EGR przestaje działać. Jeśli chcemy pozbyć się wycieków to trzeba zaślepić otworki oraz dać blaszkę. wysłane z Commodore 64
Czesław112 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. WITAM !!!!!Postanowiłem sie rozpisać tutaj. Koledzy,Czytam i czytam, popołudniami i czasu mi brakuje.Mam mały bądz większy problem,jeszcze nie wiem.Wycieki mnie męczą .Śrubeczki(nity co bądź) w egr itd, zaślepiony od dawna.Wcześniej wycieki z dziurek po obu stronach ,zagwintowane , zakręcone na amen(rozrusznik wyczyszczony( (wina tych dziurek))), ostatnio wyczytalem ze moze cujnik jakiś sie rozczepil, Itd,zdj moze cos podpowie ale sorki za jakosc i aparatem do dołu robine wiec odwrotnie jest. Program na nie wiem ile, ale ponoc 173 km, nie chce mi sie wierzyć,i tak latam.Bipy na minusie dale niż j-60 jeszcze sie nie zdarzyło(do -50 zarejestrowalem na vag),pompka pierwsza nie domaga(tzn. tak mi sie wydaje, po tym co tu przestudiowalem ), wczesniej byla czwarta ale zamieniliśmy miejscami z 4-ką,reszta 0,0-0,8, i co dalej?Dużo kasy pompuje i co dalej?Już dwumas,Swieczki,hamulce komplet,zawias nowiuteńki Tzn,kmpl wahaczy zawiecha h&r-35,na programie leci jak rakieta szkoda troche.Co tu zrobić.Zdj podeśle teraz mam 3 dni to coś ede dłuał fajna furka,podpowie ktoś?Czy dalej lecieć z tematem ?Jestem za gr, i jeszcze jakies 5 tysi przedemną.Olej motul x-clean 5w-40 litra już nie ma.Co robić?
elmer80 Opublikowano 11 Listopada 2016 Opublikowano 11 Listopada 2016 Po pierwsze to po cholerę tyle zdjęć... Po drugie przecieka tandem pompa. Pod pompą masz gumowy wąż. Zobacz jaki spuchnięty. To właśnie od ropy. Kolejne wycieki masz pewnie z klapy gaszącej. Konkretnie z ośki ale tego nie widać na foto. wysłane z Commodore 64
Kaziorek Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Koledzy kto z forum robił flansze???
lukaszooo Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 http://allegro.pl/f91-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-tdi-awx-kpl-i4845012019.html
Kaziorek Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Wie ktoś jaką flansze użyć do połączenia kolektor AWX - przepustnica , ewentualnie jaki jest rozstaw śrub w przepustnicy brb? Będę wdzięczny za pomoc Pzdr http://allegro.pl/f91-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-tdi-awx-kpl-i4845012019.html Dziękuję ?
lukaszooo Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Po montażu w twoim przypadku trzeba udać się do tunera na usunięcie programowe egra.
Kaziorek Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) Po montażu w twoim przypadku trzeba udać się do tunera na usunięcie programowe egra.Wiem, już się kontaktowałem ze Spankym w tej sprawie ?Muszę tylko ogarnąć rozstaw śrub w przepustnicy do flanszy. Edytowane 18 Listopada 2016 przez Kaziorek
kamil-vag Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Nie szkoda Ci poduch silnika ? Przecież przez brak klapy gaszącej dostają ładnie po doopie Nie wspomnę o zabezpieczeniu przed samozapłonem w najgorszym scenariuszu...
lukaszooo Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Jeśli ktoś decyduje sie na taką modyfikacje i ma w planach dalsze zwiększanie mocy to nic złego sie nie stanie. Rozbieganie silnika moze wystąpić przy całkowitym rozsypaniu sie turba lub co mniej prawdopodobne gdy silnik jest totalnym trupem i olej dostaje sie do komory spalania. Jeśli ktoś decyduje sie na takie modyfikacje to jest świadomy jak pracuje silnik diesla i temat rozbiegania odpada. Co do poduch to jest to mit bo średnio co trzecie B6 ma niesprawną klapkę i jakoś dalej jeździ, jeśli silnik jest zdrowy to ładnie gaśnie nawet bez klapki, jeśli jest zmęczony to z nową klapką, dwumasem pompkami i 10tys wpakowanymi w silnik dalej gaśnie jak traktor.
kamil-vag Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Łukasz, nie chcę się spierać, ale różnica z klapką czy bez zawsze będzie - na plus tego pierwszego... Ale każdy ma swoje zdanie i wybór Ja bym klapki osobiście nie usunął, a jedynie spróbował dopasować od czegoś innego sterowanego podciśnieniem... Swoją drogą jakby ktoś skonstruował taką flanszę z klapą gaszącą to zbyt był by niezły
Kaziorek Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Nie szkoda Ci poduch silnika ? Przecież przez brak klapy gaszącej dostają ładnie po doopie Nie wspomnę o zabezpieczeniu przed samozapłonem w najgorszym scenariuszu... Ja właśnie chce zostawić klapę gaszącą ?
Caporeira Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Kiedyś miałem problemy z turbem (późno się włączało, ale nie zawsze). Teraz jest ok. Myślę że to od tego że starałem się jeździć ekonomicznie i w miarę możliwości na niskich obrotach. Teraz już tak nie jeżdżę i się poprawiło. Pytanie, czy jak zaślepię EGR to nie dojdzie drugi raz do takiej sytuacji (że turbo późno się załącza) ? W zimie to silnik pewnie się będzie dłużej nagrzewał ? Przy pomiarach spalin będzie pewnie więcej zanieczyszczeń (i może być problem na przeglądzie) ? Edytowane 8 Grudnia 2016 przez Caporeira
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się