Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi o soft bardziej, co jakis czas zmieniali , ulepszali etc , kiedys tu bej pamietam mial licznik o numerze konc 932 GX i byl on z 2006 r , dlatego fis byl w idealnym stanie bo mlody, skoro masz ten nx to sprawdzz którego roku jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam licznik o nr 8D0 919 930 J i taki znalazłem na allegro za 200 zl a z literka E i NX na końcu za 130 zl i dla tego pytam czy te z innymi literkami będą pasowały? Bo mnie już :kwasny: ze mój fis nie działa i ze poprzedni właściciel zmienił tarcze od prędkościomierza i skala jest od 0 do 220 a nie taka jak powinna być do 260km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam takie pytanie. Kupiłem licznik od kolegi z forum VDO 8D0 920 900 K. Poprzedni Jaeger odmówił posłuszeństwa. Wszystko udało mi się ustawić. Dopasowałem kluczyki, zmieniłem kodowanie oraz przebieg (tak tak, da się i to zwykłym kabelkiem od Viakena KKL). Jak dodać VIN do licznika ? Opcja jest nieaktywna jak widać na 2 zdjęciu. Da się to wpisać czy ma pozostać wykropkowane ?

image.jpg

image.jpg

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jak zmieniles przebieg zwykłym kablem kkl? Ją chce u siebie to zrobić, a dla jednej rzeczy nie opłaca mi się kupować czegoś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

commander 1,4 i robisz co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deathcity niestety w immo 2 nie da sie tego vinu dopisac, pewnie cwiara edytujac wsad by Ci to zrobil ;-)

fragles zmienia sie programem vag commander przy uzyciu kablla zwyklego kkl

ale np vag comem czy vcds za pomoca kabla vag commander juz nie zdiagnozujesz auta ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie tu jest. Kilka stron temu zadałem pytanie o zmianę przebiegu kablem kkl, to mnie wysmiali. Teraz okazuje się, że to jest do zrobienia. No nic. Spróbuję u siebie, może się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deathcity niestety w immo 2 nie da sie tego vinu dopisac, pewnie cwiara edytujac wsad by Ci to zrobil ;-)

No to jak to jest. Przecież na drugim zdjęciu wyraźnie jest napisane, Model: IMMO3. To w końcu ten licznik to immo2 czy immo3 ? A może o coś innego chodzi ?

Kolego, jak zmieniles przebieg zwykłym kablem kkl? Ją chce u siebie to zrobić, a dla jednej rzeczy nie opłaca mi się kupować czegoś lepszego.

Ja użyłem do tego programu VAG EEPROM PROGRAMMER 1.18. Innymi nie dało rady. Potrzebowałem sczytać zawartość eeprom z licznika. Przy okazji zobaczyłem, że wyświetla się przebieg. Wpisałem ze starego licznika i wcisnąłem SET KILOMETER. Licznik zrobił reset i .... patrze a tu nowy przebieg :banan: Nawet się nie spodziewałem, że da rade :cwaniak:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie tu jest. Kilka stron temu zadałem pytanie o zmianę przebiegu kablem kkl, to mnie wysmiali. Teraz okazuje się, że to jest do zrobienia. No nic. Spróbuję u siebie, może się uda.

Kolego jak Ci się uda daj znać ;)

A teraz kilka pytań ode mnie.

Żeby nie ruszać nic w oryginalnej instalacji zrobiłem sobie takiego pająka, jak ktoś tutaj na forum już robił.

Przewody mam już połączone, ale mam kilka małych niejasności.

1. Wylutowałem minus z diody immo i wyprowadziłem kabelek, napisane jest żeby połączyć z "naszym immo" czyli konkretnie gdzie ? Dodam że mam immo w takiej białej puszce poza zegarami.

2. Temperaturę zewnętrzną podłączam pod czerwoną kostkę fis czy do zielonej 32 pinowej ?

Dodam że montuję licznik o oznaczeniach 8D0 919 880 M który jest chyba z 98 roku do mojego audi 95 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez przebieg zmieniam kablem viakena i can+k commander. Działa bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Death może sobie pisać bo wliczniku immo 2 lub 3 to kwestia kodowania tylko, różnica zaczyna się w sterowniku , immo 3 szło od maja 2000 i tam ecu wymagał adaptacji vinu i immo id , twoje ecu tego nie wymaga ba nawet nie masz opcji tego zrobić, mimo ze licznik pochodzi z auta z immo 3

fragles a ty w jakim liczniku chcesz zmieniać przebieg , bo kkl to tylko w polifcie a przedlifty to chyba programatorem tylko J w piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Death może sobie pisać bo wliczniku immo 2 lub 3 to kwestia kodowania tylko, różnica zaczyna się w sterowniku , immo 3 szło od maja 2000 i tam ecu wymagał adaptacji vinu i immo id , twoje ecu tego nie wymaga ba nawet nie masz opcji tego zrobić, mimo ze licznik pochodzi z auta z immo 3

Dzięki Bartku za wyjaśnienie :wink:. Rozumiem, że tak ma pozostać. Właśnie czytałem gdzieś o adaptacji vinu i immo id i się dziwiłem, dlaczego bez problemu dopasowałem kluczyki.

Mam rozumieć, że poprzedni licznik Jaeger był immo2, a obecny VDO immo3 ? Tylko, że oba liczniki jak i auta pochodzą z 99 r. Czyli wychodzi na to, że auto z VDO miało ecu, które wymaga adaptacji,a moje tego nie posiada ? Dobrze kombinuję ? :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Death może sobie pisać bo wliczniku immo 2 lub 3 to kwestia kodowania tylko, różnica zaczyna się w sterowniku , immo 3 szło od maja 2000 i tam ecu wymagał adaptacji vinu i immo id , twoje ecu tego nie wymaga ba nawet nie masz opcji tego zrobić, mimo ze licznik pochodzi z auta z immo 3

fragles a ty w jakim liczniku chcesz zmieniać przebieg , bo kkl to tylko w polifcie a przedlifty to chyba programatorem tylko J w piszą

Ja mam licznik poliftowy z białym podświetleniem i cyfrowym zegarkiem z 2000r.

---------- Post dopisany at 12:25 ---------- Poprzedni post napisany at 12:05 ----------

Dziwnie tu jest. Kilka stron temu zadałem pytanie o zmianę przebiegu kablem kkl, to mnie wysmiali. Teraz okazuje się, że to jest do zrobienia. No nic. Spróbuję u siebie, może się uda.

Kolego jak Ci się uda daj znać ;)

A teraz kilka pytań ode mnie.

Żeby nie ruszać nic w oryginalnej instalacji zrobiłem sobie takiego pająka, jak ktoś tutaj na forum już robił.

Przewody mam już połączone, ale mam kilka małych niejasności.

1. Wylutowałem minus z diody immo i wyprowadziłem kabelek, napisane jest żeby połączyć z "naszym immo" czyli konkretnie gdzie ? Dodam że mam immo w takiej białej puszce poza zegarami.

2. Temperaturę zewnętrzną podłączam pod czerwoną kostkę fis czy do zielonej 32 pinowej ?

Dodam że montuję licznik o oznaczeniach 8D0 919 880 M który jest chyba z 98 roku do mojego audi 95 rok.

Co do pierwszego pytania, to pod wyprowadzony kabelek od diody immo podpinasz swój stary przewód od immo, który dochodził do licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Death wiem od kogo masz licznik i z jakigo auta pochodzi i on ma immo 2 wiec to co tam pisze o 3 , to bym traktował jednak z dystansem, skoro działa po co się przejmować

Fragles , normalnie programem vag Commander da się zmienić przebieg , możesz próbować zwykłym kablem kkl może się uda bo tam komunikacja i tak idzie po lini K wiec czemu ma nie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Death wiem od kogo masz licznik i z jakigo auta pochodzi i on ma immo 2 wiec to co tam pisze o 3 , to bym traktował jednak z dystansem, skoro działa po co się przejmować

Ok. Nie będę wnikał. :wink: Chociaż denerwują mnie te "krzaczki" zamiast VIN. Nie da się tego dopisać przez edycję eeprom ? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się jest chyba w dwóch miejscach jest zapisany o ile pamietam

Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...