Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No faktycznie masz rację, że ta rozpiska nie pasuje :/ Ja niczego w pinach nie zmieniałem, zmieniłem zegary na full FIS, podłączyłem i wszystko działa prócz temp. oleju wskazówka leży nawet nie drgnie, dlatego szukałem pod którym pinem to ustrojstwo siedzi, a nie zwróciłem uwagi że na tej rozpisce są rzeczy z szarej wtyczki :)

Czyli do czujnika zasilanie na 1 pin +12V, 2 pin masa a 3 prosto do zegarów pin 15 zielona wtyczka.

Czyli jeśli to idzie przez licznik to VAG też tego nie pokaże w silniku tylko w instrumentach ? Gdzie dokładniej ?

Diablo, też znalazłem taki rozkład pinów: 1- 12V po zapłonie, 2-masa, a 3 - sygnał do licznika na 15 pin (wtyczka zielona)

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tworzę właśnie rozpiskę do licznika po 2000 roku razem ze zdjęciami dla potomnych, za jakiś czas wrzucę gotowca i do moda wątki, żeby podwiesił to gdzieś :wink:

Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc i za foty, jak wszystko sprawdzę to napiszę czy pomogło :)

Opublikowano

Rozpiska pinów dla licznika poliftowego, czyli po 2000 roku wraz z fotkami poglądowymi kolorów kabli*:

niebieskawtyczkapiny1do.jpg

Wtyczka niebieska, piny 1 do 16 (patrząc od lewej):

1 -Terminal 15

2 -Wear of brake pads

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Fuel gauge warning OBD 2

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure 2 (high)

11 -Engine-speed signal

12 -Air conditioner shutoff

13 -Electronic throttle/ pre-glow control

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal

niebieskawtyczkapiny32d.jpg

Wtyczka niebieska piny 32 do 17 (patrząc od lewej):

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -not used

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -Consumption signal

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake

30 -S-contact

31 -Speedometer output 2

32 -ESP/TCS

szarawtyczkafispiny1do1.jpg

Wtyczka szara FIS piny 1 do 17 (patrząc od lewej):

1 -Switch menu guide (menu)

2 -Switch menu guide (out A)

3 -Switch menu guide (out B)

4 -Switch menu guide (Enter)

5 -CAN high speed Display (high +)

6 -CAN high speed Display (low -)

7 -CAN high speed Display (screen)

8 -Door contact, passenger side

9 -Door contact, rear right

10 -Door contact, rear left

11 -Enable

12 -Clock

13 -Data

14 -Brake light

15 -Washer fluid level

16 -Tail lights/dipped beams

szarawtyczkafispiny32do.jpg

Szara wtyczka FIS piny 32 do 17 (patrząc od lewej):

17 -On-board computer, left

18 -On-board computer, right

19 -On-board computer reset

20 -not used

21 -not used

22 -not used

23 -Key branch 1 Navigation system

24 -Key branch 2 Navigation system

25 -Key branch Telematics

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -not used

30 -not used

31 -not used

32 -not used

zielonawtyczkapiny1do16.jpg

Zielona wtyczka piny 1 do 16 (patrząc od lewej strony):

1 -Door contact (all doors)

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -not used

5 -W wire

6 -Tailgate

7 -Right turn signal

8 -External buzzer

9 -External gong

10 -Airbag

11 -Service life output

12 -Terminal 61

13 -Parking brake

14 -CHECK

15 -Oil level / temperature

16 -not used

zielonawtyczkapiny32do1.jpg

Zielona wtyczka piny 32 do 17 (patrząc od lewej):

17 -Transponder 2

18 -CAN high speed (drive) (high +)

19 -CAN high speed (drive) (low -)

20 -CAN high speed (drive) (screen)

21 -ABS

22 -CAN low speed (Convenience) (high +)

23 -CAN low speed (Convenience) (low -)

24 -CAN low speed (Convenience) (screen)

25 -Bonnet

26 -not used

27 -Belt buckle

28 -K wire

29 -Ambient temperature input

30 -not used

31 -Selection range

32 -not used

* UWAGA!!!! Fota szarej wtyczki jest poglądowa z mojego samochodu, gdzie fabrycznie miałem 1/2FIS i wszystkie kable w tej wtyczce są dołożone przeze mnie, dlatego proszę NIE SUGEROWAĆ SIĘ kolorami kabli w tej właśnie wtyczce!!

Mam nadzieję, że się komuś to przyda, proszę nie komentować o przydaniu się fotek wtyczek przedliftowych, ale niestety takowych nie posiadam - może się ktoś znajdzie, kto dorzuci, wtedy będzie można dorzucić do tego co jest tutaj, a i moda proszę o podwieszenie tego gdzieś :hi:

Opublikowano

Świetna robota, wielkie dzięki :)

Opublikowano

A co dokładałeś przy zmianie 1/2 na full FIS?

Opublikowano

w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana :D

Opublikowano
w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana :D

O jaki zegar chodzi?

Jak wymieniałem zegary z 1/2 na cały fis w polifcie to jedyne co musiałem zrobić to standardowo manetka plus wiązka do prawego słupka z sygnalizacją pozostałych drzwi oraz mostek do masy czujnik płynu spryskiwaczy i świateł.

Opublikowano

Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu?

Opublikowano
Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu?

Miałem to szczęście że tak:grin: i działa do tej pory a już rok minął od wymiany:wink:

Opublikowano
Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu?

Miałem to szczęście że tak:grin: i działa do tej pory a już rok minął od wymiany:wink:

posiadasz Vag'a? był byś w stanie podać wartości z poszczególnych kanałów z licznika?

Opublikowano

kaju182 a nie zrobiłeś foty albo nie spisałeś jak są podłączone kolorystycznie kable do czujnika ?

Opublikowano

Kolory za bardzo Ci nie pomogą, bo przy wtyczce od licznika może być jeden kolor, a po przejściu przez jakieś dodakowe złącze np: w obudowie ECU, kolor kabla może być już inny

---------- Post dopisany at 17:06 ---------- Poprzedni post napisany at 16:57 ----------

może to się komuś przyda

g266_161.jpg

Opublikowano
Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu?

Miałem to szczęście że tak:grin: i działa do tej pory a już rok minął od wymiany:wink:

posiadasz Vag'a? był byś w stanie podać wartości z poszczególnych kanałów z licznika?

Nie ma problemu:wink: tylko nie dzis bo z czasem ciężko, ale napisz o które dokładnie kanały Ci chodzi to w wolnej chwili sprawdzę.

---------- Post dopisany at 17:45 ---------- Poprzedni post napisany at 17:45 ----------

Opublikowano

To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać.

Opublikowano

Nie wjechałem Diablo jeszcze na podnośnik, jak wjadę, to będę zrzucał osłonę do zmiany oleju i filtra, wtedy zrobię Ci tą fotkę. Kanały poszczególne też postaram się spisać wartości ile się da kanałów. Po zmianie na pełny FIS oczywiście manetka, szara wtyczka + piny (sterowanie do manetki, CANy do radia i masowanie poszczególnych czujników wypisanych wcześniej, tj. spalona żarówka, światła stop i poziom płynu spryskiwaczy na początku, teraz poziom płynów mam już pod czujnikiem, bo dorezałem ori czujnik).

Opublikowano
w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana :D

O jaki zegar chodzi?

Jak wymieniałem zegary z 1/2 na cały fis w polifcie to jedyne co musiałem zrobić to standardowo manetka plus wiązka do prawego słupka z sygnalizacją pozostałych drzwi oraz mostek do masy czujnik płynu spryskiwaczy i świateł.

czytaj licznik :facepalm:

Opublikowano
To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać.

musi być czujnik w oleju, tam w warunkach testu jest napisane, temp. oleju min. 70*C

Opublikowano
w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana :D

O jaki zegar chodzi?

Jak wymieniałem zegary z 1/2 na cały fis w polifcie to jedyne co musiałem zrobić to standardowo manetka plus wiązka do prawego słupka z sygnalizacją pozostałych drzwi oraz mostek do masy czujnik płynu spryskiwaczy i świateł.

czytaj licznik :facepalm:

He he nie zajażyłem:decayed:

Opublikowano
To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać.

musi być czujnik w oleju, tam w warunkach testu jest napisane, temp. oleju min. 70*C

Tak, ale zrozumiałem, że do sprawdzenia działania czujnika poziomu czyli piny 1,3 jest potrzebne 70, a do sprawdzenia temp. piny 1,2 wartości podane są przy 20 i 70 st. ;)

---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:11 ----------

Nie wjechałem Diablo jeszcze na podnośnik, jak wjadę, to będę zrzucał osłonę do zmiany oleju i filtra, wtedy zrobię Ci tą fotkę. Kanały poszczególne też postaram się spisać wartości ile się da kanałów. Po zmianie na pełny FIS oczywiście manetka, szara wtyczka + piny (sterowanie do manetki, CANy do radia i masowanie poszczególnych czujników wypisanych wcześniej, tj. spalona żarówka, światła stop i poziom płynu spryskiwaczy na początku, teraz poziom płynów mam już pod czujnikiem, bo dorezałem ori czujnik).

Ok, nie ma problemu :)

Dokładnie jak kaju182 napisał... czujnik spryskiwaczy to nieduże koszty i łatwe do zrobienia więc warto, z żarówkami już gorzej bo potrzebny moduł i kombinacje z instalacją. Jeszcze można się pobawić i podłączyć pozostałe drzwi do szarej kostki ja będę kombinował z drzwiami ale chyba dopiero na wiosnę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...