janjazda Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 No faktycznie masz rację, że ta rozpiska nie pasuje :/ Ja niczego w pinach nie zmieniałem, zmieniłem zegary na full FIS, podłączyłem i wszystko działa prócz temp. oleju wskazówka leży nawet nie drgnie, dlatego szukałem pod którym pinem to ustrojstwo siedzi, a nie zwróciłem uwagi że na tej rozpisce są rzeczy z szarej wtyczki Czyli do czujnika zasilanie na 1 pin +12V, 2 pin masa a 3 prosto do zegarów pin 15 zielona wtyczka. Czyli jeśli to idzie przez licznik to VAG też tego nie pokaże w silniku tylko w instrumentach ? Gdzie dokładniej ? Diablo, też znalazłem taki rozkład pinów: 1- 12V po zapłonie, 2-masa, a 3 - sygnał do licznika na 15 pin (wtyczka zielona)
kaju Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Tworzę właśnie rozpiskę do licznika po 2000 roku razem ze zdjęciami dla potomnych, za jakiś czas wrzucę gotowca i do moda wątki, żeby podwiesił to gdzieś
Diablo Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Dzięki wielkie za pomoc i za foty, jak wszystko sprawdzę to napiszę czy pomogło
kaju Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Rozpiska pinów dla licznika poliftowego, czyli po 2000 roku wraz z fotkami poglądowymi kolorów kabli*: Wtyczka niebieska, piny 1 do 16 (patrząc od lewej): 1 -Terminal 15 2 -Wear of brake pads 3 -Speedometer output 1 4 -not used 5 -Fuel gauge sender 6 -Fuel gauge warning OBD 2 7 -Terminal 31 (sensor earth) 8 -Coolant temperature 9 -Terminal 31 (load earth) 10 -Oil pressure 2 (high) 11 -Engine-speed signal 12 -Air conditioner shutoff 13 -Electronic throttle/ pre-glow control 14 -Self-levelling suspension 15 -Terminal 58d 16 -Trailer turn signal Wtyczka niebieska piny 32 do 17 (patrząc od lewej): 17 -Main beam 18 -Left turn signal 19 -not used 20 -Terminal 58s 21 -Door contact, driver's side 22 -Low coolant level 23 -Terminal 30 24 -Terminal 31 (load earth) 25 -Consumption signal 26 -Right parking light 27 -Left parking light 28 -Speedometer input 29 -Brake 30 -S-contact 31 -Speedometer output 2 32 -ESP/TCS Wtyczka szara FIS piny 1 do 17 (patrząc od lewej): 1 -Switch menu guide (menu) 2 -Switch menu guide (out A) 3 -Switch menu guide (out 4 -Switch menu guide (Enter) 5 -CAN high speed Display (high +) 6 -CAN high speed Display (low -) 7 -CAN high speed Display (screen) 8 -Door contact, passenger side 9 -Door contact, rear right 10 -Door contact, rear left 11 -Enable 12 -Clock 13 -Data 14 -Brake light 15 -Washer fluid level 16 -Tail lights/dipped beams Szara wtyczka FIS piny 32 do 17 (patrząc od lewej): 17 -On-board computer, left 18 -On-board computer, right 19 -On-board computer reset 20 -not used 21 -not used 22 -not used 23 -Key branch 1 Navigation system 24 -Key branch 2 Navigation system 25 -Key branch Telematics 26 -not used 27 -not used 28 -not used 29 -not used 30 -not used 31 -not used 32 -not used Zielona wtyczka piny 1 do 16 (patrząc od lewej strony): 1 -Door contact (all doors) 2 -Transponder 1 3 -not used 4 -not used 5 -W wire 6 -Tailgate 7 -Right turn signal 8 -External buzzer 9 -External gong 10 -Airbag 11 -Service life output 12 -Terminal 61 13 -Parking brake 14 -CHECK 15 -Oil level / temperature 16 -not used Zielona wtyczka piny 32 do 17 (patrząc od lewej): 17 -Transponder 2 18 -CAN high speed (drive) (high +) 19 -CAN high speed (drive) (low -) 20 -CAN high speed (drive) (screen) 21 -ABS 22 -CAN low speed (Convenience) (high +) 23 -CAN low speed (Convenience) (low -) 24 -CAN low speed (Convenience) (screen) 25 -Bonnet 26 -not used 27 -Belt buckle 28 -K wire 29 -Ambient temperature input 30 -not used 31 -Selection range 32 -not used * UWAGA!!!! Fota szarej wtyczki jest poglądowa z mojego samochodu, gdzie fabrycznie miałem 1/2FIS i wszystkie kable w tej wtyczce są dołożone przeze mnie, dlatego proszę NIE SUGEROWAĆ SIĘ kolorami kabli w tej właśnie wtyczce!! Mam nadzieję, że się komuś to przyda, proszę nie komentować o przydaniu się fotek wtyczek przedliftowych, ale niestety takowych nie posiadam - może się ktoś znajdzie, kto dorzuci, wtedy będzie można dorzucić do tego co jest tutaj, a i moda proszę o podwieszenie tego gdzieś
Marcin6 Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 A co dokładałeś przy zmianie 1/2 na full FIS?
danielom Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana
machina Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana O jaki zegar chodzi? Jak wymieniałem zegary z 1/2 na cały fis w polifcie to jedyne co musiałem zrobić to standardowo manetka plus wiązka do prawego słupka z sygnalizacją pozostałych drzwi oraz mostek do masy czujnik płynu spryskiwaczy i świateł.
janjazda Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu?
machina Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu? Miałem to szczęście że tak:grin: i działa do tej pory a już rok minął od wymiany:wink:
janjazda Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu? Miałem to szczęście że tak:grin: i działa do tej pory a już rok minął od wymiany:wink: posiadasz Vag'a? był byś w stanie podać wartości z poszczególnych kanałów z licznika?
Diablo Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 kaju182 a nie zrobiłeś foty albo nie spisałeś jak są podłączone kolorystycznie kable do czujnika ?
janjazda Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Kolory za bardzo Ci nie pomogą, bo przy wtyczce od licznika może być jeden kolor, a po przejściu przez jakieś dodakowe złącze np: w obudowie ECU, kolor kabla może być już inny ---------- Post dopisany at 17:06 ---------- Poprzedni post napisany at 16:57 ---------- może to się komuś przyda
machina Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Machina, a u Ciebie temp. oleju zadziałała bez problemu? Miałem to szczęście że tak:grin: i działa do tej pory a już rok minął od wymiany:wink: posiadasz Vag'a? był byś w stanie podać wartości z poszczególnych kanałów z licznika? Nie ma problemu:wink: tylko nie dzis bo z czasem ciężko, ale napisz o które dokładnie kanały Ci chodzi to w wolnej chwili sprawdzę. ---------- Post dopisany at 17:45 ---------- Poprzedni post napisany at 17:45 ----------
Diablo Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać.
kaju Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Nie wjechałem Diablo jeszcze na podnośnik, jak wjadę, to będę zrzucał osłonę do zmiany oleju i filtra, wtedy zrobię Ci tą fotkę. Kanały poszczególne też postaram się spisać wartości ile się da kanałów. Po zmianie na pełny FIS oczywiście manetka, szara wtyczka + piny (sterowanie do manetki, CANy do radia i masowanie poszczególnych czujników wypisanych wcześniej, tj. spalona żarówka, światła stop i poziom płynu spryskiwaczy na początku, teraz poziom płynów mam już pod czujnikiem, bo dorezałem ori czujnik).
danielom Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana O jaki zegar chodzi? Jak wymieniałem zegary z 1/2 na cały fis w polifcie to jedyne co musiałem zrobić to standardowo manetka plus wiązka do prawego słupka z sygnalizacją pozostałych drzwi oraz mostek do masy czujnik płynu spryskiwaczy i świateł. czytaj licznik
janjazda Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać. musi być czujnik w oleju, tam w warunkach testu jest napisane, temp. oleju min. 70*C
machina Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 w polifcie wystarczy przelozyc zegar, reszta powinna byc no i dolozyc manetke. mam taka do sedana O jaki zegar chodzi? Jak wymieniałem zegary z 1/2 na cały fis w polifcie to jedyne co musiałem zrobić to standardowo manetka plus wiązka do prawego słupka z sygnalizacją pozostałych drzwi oraz mostek do masy czujnik płynu spryskiwaczy i świateł. czytaj licznik He he nie zajażyłem:decayed:
Diablo Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać. musi być czujnik w oleju, tam w warunkach testu jest napisane, temp. oleju min. 70*C Tak, ale zrozumiałem, że do sprawdzenia działania czujnika poziomu czyli piny 1,3 jest potrzebne 70, a do sprawdzenia temp. piny 1,2 wartości podane są przy 20 i 70 st. ---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:11 ---------- Nie wjechałem Diablo jeszcze na podnośnik, jak wjadę, to będę zrzucał osłonę do zmiany oleju i filtra, wtedy zrobię Ci tą fotkę. Kanały poszczególne też postaram się spisać wartości ile się da kanałów. Po zmianie na pełny FIS oczywiście manetka, szara wtyczka + piny (sterowanie do manetki, CANy do radia i masowanie poszczególnych czujników wypisanych wcześniej, tj. spalona żarówka, światła stop i poziom płynu spryskiwaczy na początku, teraz poziom płynów mam już pod czujnikiem, bo dorezałem ori czujnik). Ok, nie ma problemu Dokładnie jak kaju182 napisał... czujnik spryskiwaczy to nieduże koszty i łatwe do zrobienia więc warto, z żarówkami już gorzej bo potrzebny moduł i kombinacje z instalacją. Jeszcze można się pobawić i podłączyć pozostałe drzwi do szarej kostki ja będę kombinował z drzwiami ale chyba dopiero na wiosnę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się