amokk Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Może wisi wtyczka w okolicach czujnika ciśnienia oleju bo ten od temperatury jest obok Wtyczki nie mam, ale będę szukał przewodu biało-niebieskiego Zamówiłem sobie oryginalny czujnik temperatury oleju 049 919 563 B (ASO - 65 zł, choć na Allegro widziałem za 25 zł z przesyłką) oraz pierścień uszczelniający + N 013 811 5. W moim przypadku po wykręceniu śruby imbusowej, która ma dokładnie taki sam gwint jak czujnik czyli 10x1, nie muszę wiercić otworu jak to inni informowali, ponieważ doskonale widać, że już fabrycznie był zrobiony, więc wystarczy, że wkręcę czujnik i poprowadzę przewód. Tak wygląda oryginalna czerwona kostka do FIS-a Poniżej kostki mini-iso z konektorkami do podłączenia radioodtwarzacza (oczywiście nie potrzebne wszystkie trzy, ale to na przyszłość) No i w końcu manetki do Avanta (całość można rozkręcić na połowę i wymienić tylko prawą stronę) Czekam jeszcze na adapter Can-Bus, abym mógł podłączyć Concerta II pod FIS (czekałem 2 tygodnie, bo adapter był w fazie testów i podobno wszystko działa prawidłowo)
artio2 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Witam Mam licznik z pełnym FIS-em 98r, chcę go podłączyć najpierw w domu pod zasilacz 12voltowy i pod komputer w celu sprawdzenia czy jest sprawny wyświetlacz od FIS-a , ale nie wiem jak to zrobić. Gdzie podłączyć + 12V a gdzie - (masę) no i pod jaki pin podłączyć kabelek od kompa (OBD II), wyprowadzenia pinów przedstawione na forum niczego nie wyjaśniają. Znalazłem. Dla zainteresowanych, niebieska wtyczka pin 1 i pin 23 to +12V, pin 9 to masa -, a pod pin 25 podpinamy kompa.
pablo_9 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 ...licznik z FIS zamontowany ale oczywiście nie mogło być wszystko od razu w porządku tzn. Licznik mam o sumbolu 8D0 919 033P, po podłączeniu wszystkich kabli, do licznika przekręcam zapłony wyświetla się napis OK, temperatura też się wyświetla, ładowanie pokazuje, info z radia też jest, podłączyłem też przewód do temperatury oleju (pierwsza kostka niebiesko-biały przewód wpiąłem do licznika do złącza 4-pin ale nie wiem czy poprawnie bo nie wiem gdzie tam jest pin 1 a gdzie 4) ale niestety spalanie 0.0. Dodatkowo nie zapala się kontrolka AIRBAG (żarówka jest ok), na klimatroniku na pierwszym kanale 50.3 a na 49 gdzie jest temperatura płynu chłodzącego -60. Podobną sytuację z kontrolką poduchy i błędami na klimatroniku miałem jak podpiąłem licznik z audi a4 1.8 do swojego. Czekam na Wasze podpowiedzi co może być nie tak.[br]Dopisany: 26 Luty 2010, 18:13_________________________________________________W sumie pavol1986 miał taki sam problem, kolego rozwiązałeś to ??
leoncjo Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Ja miałem taką sytuację u siebie, tylko że mam zegary przedliftowe i zakupiłem UKN-SI na diodach LED, podczas gdy moje stare były VDO z podświetleniem na żarówkach. Dogadałem się ze sprzedawca na allegro i po prostu je zwróciłem. Po prostu nie pasowały.
pablo_9 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Sytuacja jeśli chodzi o FIS i wskazania trochę się zmieniła tzn. spalanie, które wcześniej podałem czyli 0.0 było na biegu jałowym na postoju, przejechałem się to zaczęło pokazywać jakieś wartości tzn. jak jechałem to spalanie wychodziło od 8 do 14 w zależności jak przycisnęłem jak puszczłem gaz to 0.0 (czyli niby prawidłowo) ale jak zatrzymałem się i przez chwilę stałem to spalanie 51.0 51.2. Wykonałem test zegarów to nie mam gongu (na ori zegarach był) a pozostałe testy OK. Kodowanie mam 00042. Leoncjo ja miałem zegary VDO i kupiłem z FIS-em VDO z silnika benzynowego 1.8 także nie powinno być teoretycznie konfliktu. Coś mi się wydaje, że bez zmiany wsadu w zegarach się nie obejdzie. Pytanie mam jeszcze takie czy ktoś się orientuje jaki nr licznika z FIS-em jest oryginalnie w 1.6 ADP bo pewnie to rozwiąże wszystkie problemy.
vauxhall95 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Ja tez mam vdo zmienione na vdo z fisem i poducha sie pali.Blad 1025
f16mysliwiec Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 jakby ktosa potrzebowal adaptera can bus z fis , to mam na srzedaz cena 149zl
Dawid0 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 zeby lampka poduszki chodziłą prawidłowo nalezy podać dodatkową mase na jeden PIN, juz to w 4 autach przerabiałem, jak znajde chwile zaraz napisze na ktory pin trzeba dać mase (ale pamietam ze ten pin woogle był pusty we wtyczce w zegarach 1.6)
tom2009 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Czy takie coś by spasowało do polifta 99r disel: http://www.allegro.pl/item937550110_licznik_audi_a4_pelen_fis_99_01_1_8_20v.html wersja od benzyny. Dzie kupić tarcze do disla ?
pablo_9 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 zeby lampka poduszki chodziłą prawidłowo nalezy podać dodatkową mase na jeden PIN, juz to w 4 autach przerabiałem, jak znajde chwile zaraz napisze na ktory pin trzeba dać mase (ale pamietam ze ten pin woogle był pusty we wtyczce w zegarach 1.6) Dawid to czekam na info bo powiem Ci, że dziwna to jest sprawa...jeśli możesz napisz czy u Ciebie na klimie nie ma błędu 50.3 na 1 kanale i na kanale 49 wartość -60 dodatkowo u mnie na tych zegarach w ogóle nie słychać gongu oraz dźwięku jak np. zapala się rezerwa powinno być takie piknięcie. Podaj mi też jakie masz nr zegarów i kodowanie bo tu może być pies pogrzebany...
vauxhall95 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 ja tez czekam z niecierpliwoscia.Mam vdo na vdo z fisem.z tego samego roku.Obie zarowki.Blad na vagu 01025
amokk Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 ...ale jakbyś mógł wrzucić zdjęcie od taśmy to byłoby spoko Jestem na etapie zakładania oryginalnej manetki od Avanta i czerwonej kostki FIS. Jeśli chodzi o manetkę to obyło się bez przeróbek bo wtyczki pasowały te co miałem aktualnie, ale dołożyłem 4 brakujące piny (zdemontowałem je z niepotrzebnej kostki ISO radioodtwarzacza). Przed montażem sprawdziłem, który pin jest od czego i oto wyniki: Odebrałem również z ASO zamówiony czujnik temperatury oleju, jednak na razie jest niepodłączony, bo zapomniałem zamówić do niego wtyczkę, a nie chcę robić "paści". Zdziwił mnie fakt, że jest wybite na nim 24V (24 Volt??) Na jakiej zasadzie działa ten czujnik?? Masa jest z obudowy chłodniczki oleju, a plus idzie z pinu 21 zielonej kostki??
bin85 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Czyjnik to tylko termistor czyli zmienia rezystancję pod wpływem temperatury (wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje) może jest to maksymalne bezpieczne napięcia aby go nie uszkodzić.
amokk Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Wiesz może jaki jest numer katalogowy wtyczki do tego czujnika?? W ETCE nie mogę się dopatrzeć...
pablo_9 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 amokk dzięki za fotki ale już wczoraj zamontowałem FIS u siebie wykorzystując kostkę od FDD... z manetką również nie było problemu pasowała bez przeróbek ori kostek tylko sterowanie podłączyłem na konektorki, których końce osłoniłem w koszulce termo kilka fotek jak FIS się prezentuje dzisiaj zrobiłem trochę dalszą trasę do Leszna i przez całą jazdę spalanie było wyświetlane OK tzn. średnie wyszło mi 6,5. Jak jeżdzę po mieście to też spalanie wyświetlane OK natomiast zauważyłem, że najczęściej jak zatrzymam się na powiedzmy 2 min. i wjeżdżam do garażu to spalanie pokazuje mi 51.4 i w momencie jak po postoju zaczynam jechać to też spalanie 51.9 i jak jadę to spada do 28.5 itd. aż zaczyna pokazywać prawidłowo. Czy u Was też tak jest ? rozumiem, że jeśli bym miał źle wpięty przewód od spalania to ciągle pokazywało by źle. Czekam na sugestie.
tom2009 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Czy takie coś by spasowało do polifta 99r disel: http://www.allegro.pl/item937550110_licznik_audi_a4_pelen_fis_99_01_1_8_20v.html wersja od benzyny. Dzie kupić tarcze do disla ? Ponawiam moje pytanko odnośnie licznika czy będzie pasował do polifta 99 i czy wszystko po przekodowaniu będzie własciwie pokazywało ??. A czy tarcze do tego mogę przełozyć z mojego 1/2 fis ??
pablo_9 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Czy takie coś by spasowało do polifta 99r disel: http://www.allegro.pl/item937550110_licznik_audi_a4_pelen_fis_99_01_1_8_20v.html wersja od benzyny. Dzie kupić tarcze do disla ? Ponawiam moje pytanko odnośnie licznika czy będzie pasował do polifta 99 i czy wszystko po przekodowaniu będzie własciwie pokazywało ??. A czy tarcze do tego mogę przełozyć z mojego 1/2 fis ?? Według mnie nie będzie wszystko działało jak powinno tzn. licznik jest z benzyny inaczej wyskalowane obroty i kodowaniem raczej nie załatwiło by sprawy pewnie trzeba by wgrywać właściwy wsad do licznika... ale niech się wypowiedzą jeszcze fachowcy w tej sprawie
vauxhall95 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Mozna wsadzic zegary te z linka.Pablo 9 dobra robota I co wiadomo juz cos z ta poduszka ?? Ja jeszcze mam pytanie odnosnie tego czujnika temperatury oleju.Ktory pin za niego odpowiada w tej kostce 4pinowej.Patrzac od tylu.To ten gorny czy dolny?
tom2009 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Witam Mam licznik z pełnym FIS-em 98r, chcę go podłączyć najpierw w domu pod zasilacz 12voltowy i pod komputer w celu sprawdzenia czy jest sprawny wyświetlacz od FIS-a , ale nie wiem jak to zrobić. Gdzie podłączyć + 12V a gdzie - (masę) no i pod jaki pin podłączyć kabelek od kompa (OBD II), wyprowadzenia pinów przedstawione na forum niczego nie wyjaśniają. Znalazłem. Dla zainteresowanych, niebieska wtyczka pin 1 i pin 23 to +12V, pin 9 to masa -, a pod pin 25 podpinamy kompa. Czy ktoś mógłby to opisać bo temat został bez odzewu. Jak zdiagnozować licznik bez podłączania go pod auto.
bin85 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Czy takie coś by spasowało do polifta 99r disel: http://www.allegro.pl/item937550110_licznik_audi_a4_pelen_fis_99_01_1_8_20v.html wersja od benzyny. Dzie kupić tarcze do disla ? Ponawiam moje pytanko odnośnie licznika czy będzie pasował do polifta 99 i czy wszystko po przekodowaniu będzie własciwie pokazywało ??. A czy tarcze do tego mogę przełozyć z mojego 1/2 fis ?? Według mnie nie będzie wszystko działało jak powinno tzn. licznik jest z benzyny inaczej wyskalowane obroty i kodowaniem raczej nie załatwiło by sprawy pewnie trzeba by wgrywać właściwy wsad do licznika... ale niech się wypowiedzą jeszcze fachowcy w tej sprawie Tak masz rację po przełożeniu tarczy obroty i prędkość będzie przekłamana, po przekodowaniu licznka będzie dobrze pokazywał ale bez przekładki tarcz co mija się z celem, trzeba zmienić wsad licznika i przełożyć tarcze wtedy bedzie wszytko ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się