demoralizator Opublikowano 19 Stycznia 2008 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Widze mimo upływu czasu temat ciągle żyje i wciąż pojawiają sie jakieś nowe posty. Troche tu dużo haosu i nieścisłości więc proponuje uporządkować tu trochę i wypisac podstawowe informacje dotyczące liczników. Cała przeróbka (w starszych modelach od 95 do końca 97) na licznik z fisem polega na dorobieniu dodatkowej kostki 20 pinowej(czerwonej - do sterowania fis) Piny w liczniku są oznaczone wystarczy sie tylko uważniej przyjżeć Ale to co nas interesuje to tylko: -pin nr 1 czyli sygnal spalania który jest podpięty pod sterownik silnika na podszybiu(pin nr 18 w TDI 1Z,AHU,AFN do 98 ) -pin nr 5 sygnał temperatury zewnetrznej(najlepiej podpiąć nowy czujnik) -pin nr 9 niedobór płynu do spryskiwaczy (mozna założyć czujnik w zbiorniczek pasuje od passata B5 a jak nie to wystarczy podac masę na stałe i juz nnie krzyczy) -pin nr 11 przycisk reset na manetce -pin nr 14 przycisk góra na manetce -pin nr 18 przycisk dół na manetce na koniec zostaje podłączenie do masy -pin nr 16 i -pin nr 19 kontrola spalonych żarówek(żeby nie krzyczał że ze światłami jest źle. niestety nie wiem jak zrobić kontrole żarówek ;( Jeżeli chcemy mięć nowszy licznik po 98 wtedy zaczynają sie problemy! Jeżeli dysponujemy samochodem przed 98 ze starym typem licznika to dochodzi przeróbka kostek licznika z powodu różnicy w ilości pinów i sposobie rozmieszczenia(dla zainteresowanych mogę zrobic tabele gdzie co i jak rozmieścić. Troche taka przelotka czasochłonna. Mi przeróbka w golfie 3 na licznik od 4 zajeła 6 godzin roboczych ale mozna to szybciej zrobic zależy od wprawy w lutowaniu i ilości przerw na piwko:) Jeżeli dysponujemy samochodem po 98 dochodzi kwestia immobilajzera który jest w liczniku. Tutaj jest juz robota dla speca, we własnym zakresie niewiele zdziałamy bez wiedzy i sprzętu. Przy tych licznikach żadna przeróbka na kostkach nie jest potrzebna, dorabiamy kostke fisa jedynie. W tym przypadku nie zastosujemy tez starszego typu licznika. To by było na tyle co wiem i co często odpisuje na gg i maile Jeżeli ktos wie cos wiecej to niech dopisuje to może wydzielimy z tego nowy wątek i jeżeli Mody zechcą to umieścimy takie podstawowe info do przeróbki w FAQ
jocker01 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Witam. ja wreszcie kupilem zegary z fisem ( wersja UK w Polsce, o ironio i musza znow wrocic do UK) rocznik 98, juz mam manetke, wtyczki obciolem z niunii ze zlomowiska wraz z przewodami, przewody powtykam w stare wtyczki, nie bedzie trzeba nic niszczyc w razie jakichs problemow zegary beda mogly wrocic na swoje miejsce, porobie zdjecia i moze wreszcie uda sie zrobic jakichs opis ktory bedzie dokladnie opisywal co i jak, bo czytania kilkunastu stron na AKP i tutaj zajelo mi ladnych kilkanascie godzin, Zona omalo mnie nie wywalila z lozka na kanape Po rozmowie telefonicznej z Kobra7 doszedlem do wniosku ze gra jest warta swieczki, bedzie wymagac sporo cierpliwosci i czasu (obie rzeczy mam ) nie wiem jak to wyjdzie z tymi wszystkimi kontrolkami (air bag naprzydlad) ktore swieca caly czas, ale mam nadzieje ze przed liftem zegary jeszcze sie badzo nie zmienily, poza wtyczkami. Generalnie to nie ma co gdybac jak dostane zegary to zabieram sie do pracy i mam nadzieje ze kilkoro osob znow wroci do planow wymiany zegarow(osoby wtajemniczone wiadza o kim mowie ) Pozdrawiam Jocker01 ps. trzymajcie kciuki moj zestaw wyglad tak : a zegary takie kupilem (dzieki koledze Boniu16 z AKP zegary wyszly mnie drozej o 50zl, bo sie wycofal i tylko podniosl cene:(): [br]Dopisany: 21 Styczeń 2008, 16:45 _________________________________________________witam, od wczoraj mam auto w rozbiorce, okazalo sie ze wtyczka wycieraczek w manetce jest inna, i zaczalem laczyc kable lopatologicznie, tzn, zczyalem oznaczenia pinow z starej manetki a potem z nowej i jakos to polaczylem ale w starej wtyczce zostaly i 4 przewody, jak zlozylem to do kupy to okazalo sie ze nie dzialaja czasowe, wycieraczki staja jak sie je wylaczy a nie wracaja jak wczesniej, i jak wlaczam spryski to wycieraczki nie dzialaja .a czy z czujnika temperatury zewnetrznej idzie 12 volt na pin do zegarow? Panowie prosze radzcie. Pozdrawiam Jocker01 [br]Dopisany: 04 Luty 2008, 13:17 _________________________________________________Czesc, ja mozna powiedziec ze jestem po zakonczonym przejsciu na FIS-a. zacznijmy od tego ze moje przemiana byla o wiele latwiejsza od innych bo moje zegary posiadaly dwa dodatkowe zegary od temp, oleju i ladowania oraz dodatkowo wyswietlacz temp zewnetrznej tak wiec obylo sie bez zabawy z dodatkowmi kablami, ktore znaczaco mogly utrudnic cale przedsiewziecie. Dwa posty wyzej widac co potrzebowalem: zegary z pelym fisem, pochodzace z rocznika ze starymi kostakami 26 pinowymi i tu znow brak przerobek i manetka z przelacznikami do kompa ktore wyjalem z auta ze zlomu, i tu mala uwaga, zawsze bierzcie czesci z wtyczkami, bo jak sie u mnie okazalo mialem inne wtyczki i mialbym powazny problem no i nie obejdzie sie bez wtyczki do fisa 20pinowej. czesci sa no to bierzemy sie do pracy. Najpierw musimy wyciagnac stare zegary, Pamietajcie o odlaczeniu akumulatora!!! zgjemujemy gorna przeslone nad kierownica gdzie zaraz za nia znajduja sie dwie sruby trzymajace zegary, nastepnie wkladamy reke przez dziore nad bezpiecznikami i wypychamy zegary. z lewej strony przy pomocy srobokreta nalezy podwazyc zabezpieczenia z wtyczeki aby mozna bylo je rozlaczyc i z prawej tak samo. ja dodatkowo posiadalem wtyczke od wyswietlacza temp zewnetrznej a wtyczke od temp oleju. duzo latwiej jest opuscic kierownice na dol i wyciagnac ja do siebie. Nastepnie musimy sie przygotowlac do zdjecia kierowicy aby wymienic manetke. o dziwo nigdzie nie moglem znalesc opisu jak to zrobic, ksiazka pisze tylko o usunieciu poduszki ale jak to zrobic wiec ciagnalem i... zle, aby zdjec kierwonice nalezy odkrecic od strony przedniej szyby dwie sroby typu torx chyba nr. 35 po okreceniu tych srob poduszka sama wypada z kierownicy. potem nalezy poduszke odpiac, poprostu ja podwazyc i wyskoczy, odlozyc w bezpieczne miejsce!!! przyda sie oznaczenie polozenia kierownicy na drazku jakims markerem aby nie miec potem problemu. generalnie przyda sie teraz usuniecie gornej obudowy samej kolumny kierowniczej, jest przykrecona dwoma wkretami ktore nalezy odkrecic od dolu. jezeli posiadamy niunie z przed 1998 to bedzie potrzeba klucza nasadowego o rozmiarze 24, badz plaski i metalowy drazek (ja tak odkrecalem kierownice z powodu braku tak duzej nasadki) teraz mozna porozpinac przewody i odlozyc kierowice. przed naszymu oczyma ukazaly sie trzy glowki srobek ktore trzymaja dolna oslone kolumny. odkrecamy je. musimy pamietac o odkreceniu od spodu wszystkich srob i lapki lopatki regulacji kierownicy. unaczej nie da sie zdjac tej obudowy do konca. Czyli mamy juz wszytko na wierzchu, jak pamietamy odkrecilismy 3 srobki z kolumnie kierownicy tuz przed Toba, jedna z nich byla dosc dluga ona trzymala manetke, dodatkowo nalezy poluzowac obejme ktora zabezpiecza manetke przed ruszaniem sie, jest ona przykrecona na srobe imbusowa. manetka w tym momencie moze zostac wyjeta, wyjmujemy ja do siebie, pamietajac o rozlaczeniu przewodow, no i mamy ja w rekach, teraz pozostaje tylko wymiana manetki pociagniecie przewodow od guzikow gora, dol i reset do koma. skladamy wszystko w odwrotna strone. Czyli mamy juz manetke na miejscu gotowa do pracy, zakladamy kierownice. Teraz mozemy sie wziasc za ECU i pociagnac sygnal spalania od silnika. Nie obejdzie sie bez odkrecenia wycieraczek, inaczej nie da sie dostac do tynego wkretu obudowy ECU, pod obudowa kryje sie mozg naszej niunii, ostroznie z tym jak pozbedziecie sie sprezynujacej obejmy trzymajacej ECU na miejscu nalezy odsunac ecu do siebie i poodlaczac wszystkie wtyczki, bedzie latwej (aku oczywiscie wciaz odlaczony) po wycaignieciu ECu zobaczycie dziore z wtyczkami ktora prowadzi do wnetrza. na zdjeciu widzicie dwie strzalki, biala to miejsce gdzie znajduja sie wtyczki a niebieska to nas nieszczesny przewod z informacja o spalaniu, ja mam silnik adr ale podobnie jest z 1Z i mysle ze z innymi rowniez sprawdzielem ze z drugiej strony on poprostu nie jest wypuszczony czyli nie ma strachy jezeli go poprostu obetniemy i pociagniemy do naszych nowych zegarow. u mnie zostalo jeszcze podlaczenie temp, zewnetrznej z 8pinowej wtyczki od starego wyswietlacza, na zdjeci widac gdzie sie znalazl Teraz pozostalo tylko popodlaczoanie wszystkiego do 20pinowej kostki od fisa, czyli sygnal spalania, reset, gora i dol z manetki, no i zmasownie innych kabli aby po podlaczeniu nie miec choinki no i tak prawie wszystko dziala tak jak powinno, najwazniejsze funkcje dzialaja i to jest najwazniejsze. Goraco polecam zabawe z FIS-em, pomimo tego ze poswiecilem temu 4 dni i zona o malo mnie nie wykopala ale bylo warto. Musze przestrzec ze minimom dwa dni auta nie bedzie! Pozdrawiam i wrazie pytan poprostu piszcie. Pozdrawiam Jocker01 ps. mam nadzieje ze wyszlo to zrozumiele i skladniowo
Cayman Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Mnie również korci aby założyć sobie licznik z FIS-em. Jakie są ostateczne koszta takiej przeróbki? Zależy mi przede wszystkim na wskazaniach średniego spalania, zasięgum itp...
jocker01 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 czesc, koszty to: 150zl za zegary 15£ (75zl) za manetke i kable ze zlomu, to wszystko za co zaplacilem. Pozdrawiam Jocker01
koziol Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Opublikowano 15 Lutego 2008 Jocker miałeś problem z dodatkowymi zegarami czyli olej z lewej i akumulator z prawej strony? Po zabawie z wymianą te zegary mi nie działają. Ja wam nie pomogę choć wielu do mnie pisze ponieważ totalnie się na tym nie znam. Pozdro
jocker01 Opublikowano 15 Lutego 2008 Opublikowano 15 Lutego 2008 czesc, Koziol, nie mialem zadnego problemu bo ja wczesniej juz mialem te zegary i zadzialaly od razu, przykro mi ze nie mogle pomoc w z tym aspektem. Pozdrawiam Jocker01
wojtusania Opublikowano 15 Lutego 2008 Opublikowano 15 Lutego 2008 mysle ze dobrym pomyslem bylo by wkoncu kogos znalezc co by nam to przerabial, sam sie w zyciu tego nie podejme , a marze o Fisie u mnie. Nawet nie wiem jakie zegary mam kupic (mam 98rok 2.5tdi -ten licznik juz ma immo?) , duzo pytan bym mial nawet nie odpowiadajcie bo i tak tego sam nie zrobie. . Tak wiec znajdzcie kogos co bedzie to nam robil , a ustawi sie do niego kolejka- jednym slowem mozna ubic dobry interes bo nie jednego z nas stac na ta przerobke ale ludzi brak....
bambero Opublikowano 21 Lutego 2008 Opublikowano 21 Lutego 2008 Cześć Na allegro te zegary są znacznie droższe . Gdzie kupić zegar do 200 zł. pozdro
spanky Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 Zegary juz sa ,manetka tez juz jest .... [jeszcze tylko montaz]
wustyle Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 tez myslalem o zmianie na FIS, ale po zdjeciu moich zegarow okazalo sie, ze nie ma dodatkowej, "luzniej" wiazki z wtyczka, wiec sobie odpuscilem jesli ktos przerabial temat przerobki z takiej wersji to chetnie poczytam
pawlo Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 Zachęcam do proby. Naprawde w bardzo wielkim skrocie - do kazdego rocznika trzeba podejsc indywidualnie: 1. Wersja do A4 do rocznika 1997 - immo poza licznikiem - tu mozna bezproblemowo zainstalowac wszystkie zegary z Fis nawet od nowszych wersji (te z immo w liczniku) - jedynie te ktore maja immo w liczniku beda denerwowaly: swiecaca kontrolka immo i te od 1999r dodatkowo swiecaca kontrolka poziomu oleju. Oczywiscie trzeba pamietac o tyczkach przylaczeniowych - do rocznika 1997 sa kostki 26 pinowe (niebieska i zolta - majac nowszy licznik trzeba dorobic sobie przejsciowki z 26 pin na 32) 2. Liczniki 1998r (podswietlenie czerwone) tu troche trudniej - trzeba wkodowac kluczyki - immo w liczniku. Przy zastosowaniu nowszego licznika z bialym podswietleniem dodatkowo czujnik poziomu oleju - mozna zainstalowac niekoniecznie w misce olejowej. 3. Od II liftu 1999r oczywiscie trzeba wkodowac kluczyki. Wszedzie trzeba oczywiscie zalozyc manetke i podpiac z niej sygnaly do 20 pinowej kostki do licznika do roku 1998 i 32 pinowej po roku 1999. Ten temat jest oczywiscie bardziej zlozony i nie da sie go tak ogolnie opisac tu na forum - nie jestem teoretykiem - w praktyce zakladalem w swoich samochodach oraz brata z tym, ze z silnikiem diesla - jak jest w przypadku benzynowego??? - sadze, ze podobnie. Co do zegarow zakladanych od A6 to problem jest z wskaznikiem paliwa tez w prosty sposob do rozwiazania - i niekoniecznie pompa paliwowa od passata.
Robi1 Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 Mnie przeraża immo. Dobrze byłoby znaleźć kogoś, kto by rozkodował immo reszta jest jako tako do ogarnięcia samemu lub przez zwykłego elektryka samochodowego. Czytałem gdzieś, że można immo zgrać ze starego licznika i wgrać do nowego ale musi być magik który się na tym zna.
spanky Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Co do zegarow zakladanych od A6 to problem jest z wskaznikiem paliwa tez w prosty sposob do rozwiazania - i niekoniecznie pompa paliwowa od passata. to moze napiszesz w jaki sposob to ominac ....
pawlo Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Nic nie omijasz - na szrocie kupilem sama plytke (ta biala ze sciezkami - kto wyjmowal bedzie wiedzial, o ktora chodzi) tego czujnika od A6 i zamienilem sama plytke (10 PLN to nie 200-250 za cala pompe). Plytke bardzo prosto sie wyjmuje i zaklada. Jedyna uwaga: trzeba wpierw zobaczyc u siebie jaka jest plytka - wielkosc i ulozenie sciezek (okazuje sie ze sa rozne). Nie musze chyba wspominac, ze musi miec odpowiednia opornosc. Ja dopiero za drugim razem trafilem na odpowiednia - za pierwszym razem nie ogladalem swojej od A4 - moj blad, a pracownicy szrotow nie wiedza nawet o co chodzi wiec nie pomoga.
cypek80 Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Witam I ja chciałem się pochwalić wymianą licznika na licznik z FISEM A4 2.6 V6 Avant Manetka - Rozpiska pinów manetki 1 - reset 2 - podpinamy pod masę 3 - przycisk góra 4 - przycisk na dół 5 i 6 (na zdjęciu wolne) - spryskiwacz tył. Kostkę wywaliłem i podłączyłem na okrągłe konektorki (zalane w koszulce termo) Manetka podłączona do licznika według dostępnych schematów. (forum)Wtyczka do licznika przerobiona z tasy FDD. Przewód do spalania (druga wtyczka od błotnika po stronie kierowcy) cieniki żółty przewód - czyli się zgadza opisy dostępne forum. Jeśli ktoś miał wyświetlacz temperatury w liczniku tak jak ja to sprawa podłączania czujnika temperatury jest prosta (forum). (opis montażu takiego wyświetlacza pin nr 3) Potem tylko kodowanie licznika (forum) Polecam wersje kanadyjską - efekt - miły Gong Zostało podłączenie czujnik temp oleju... ale to w przyszłości Ogólnie bardzo prosto jest przerobić licznik w aucie do 1997, naprawdę nie jest to trudne... stary licznik Licznik 370 Okragłe ramki 80 Manetka 150 Satysfakcja z przeróbki - bezcenna Nowy
Robi1 Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Fajna rzecz. Czasem żałuje że mam 98r i to nieszczsęne immo.
pawełsur Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 NO SIEMKA WYGLODA FAJNIE A CO ZROBILES ZE STARYMI ZEGARAMI BO JA BYM ODKUPIL BO MOJE PADLY JAK CO TO ZA ILE POZDROWIENIA
spanky Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Witam. dzisiaj wybralem sie na zimowy urlop [pije juz w Wisle ] ... [kuzwa gdzie ten snieg] i po drodze wpadlem do klubowego kolegi kobra7 i oto wynik naszego spotkania : wczesniej mialem zegry z 1/2 Fis'a ... p.s dzieki kobra7 za poswieciony czas w sobote ....
bambero Opublikowano 5 Marca 2008 Opublikowano 5 Marca 2008 Witam Dzięki klubowym kolegom pawlo i jego bratu, którym dziękuję za poświęcenie czasu w sobotę, mogę pochwalić się wynikiem prac: jest teraz :> było wielki szacuneczk dla nich za dobrą robotę, pozdro
mcm Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 OT Jak wygląda licznik 1/2, a jak pełny fis ?? w widoku od przodu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się