Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A chyba że tak.

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Opis zlozenia jest w dziale warsztat w watku o podłączeniu fisa. Wiec poszukac tylko :wink:

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Szyba teraz jakas beta latasz wnioskując z profilu ?

Opublikowano
Szyba teraz jakas beta latasz wnioskując z profilu ?

Si e60 :wink:

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Napiszę bo nie znajdę. Jak podłączyć PINy do szarej kostki??

Szara kostka PINy:

15. Washer fluid level - rozumiem, że tutaj zwierana jest masa. Prowadzimy przewód z masą do jednego z wtyków czujnika w zbiorniku spryskiwaczy i drugim wracamy do PINu 15. Płyn zwiera układ i kontrolka nie świeci. Płynu nie ma, masa jest przerwana i kontrolka świeci

A co z PINami:

14. Brake light

16. Tail lights/dipped beams

Jak je podłączyć? Schemat w "Sam naprawiam" nawet nie zawiera tej kostki.

Opublikowano

Ej a gdzie moja wypowiedz ze kradzione ? Kto skasował ?

Co do kontroli świateł to chyba jakiś przekaźnik czy moduł jest potrzebny nie pamiętam

Opublikowano
Napiszę bo nie znajdę. Jak podłączyć PINy do szarej kostki??

Szara kostka PINy:

15. Washer fluid level - rozumiem, że tutaj zwierana jest masa. Prowadzimy przewód z masą do jednego z wtyków czujnika w zbiorniku spryskiwaczy i drugim wracamy do PINu 15. Płyn zwiera układ i kontrolka nie świeci. Płynu nie ma, masa jest przerwana i kontrolka świeci

A co z PINami:

14. Brake light

16. Tail lights/dipped beams

Jak je podłączyć? Schemat w "Sam naprawiam" nawet nie zawiera tej kostki.

a nie wolisz ich po prostu podać na masę żeby nie waliło błędami. Czytałem że kontrola spalonych świateł mijania to nie problem ( robi się na przekaźnikach ) gorzej ze światłami stopu. Tam faktycznie jakich chyba moduł był z tego co pamiętam. Ja u siebie te piny dałem na masę i tak latam.

Opublikowano
Co do kontroli świateł to chyba jakiś przekaźnik czy moduł jest potrzebny nie pamiętam

No niestety schematy są bardzo ograniczone i widzę, że poszukać muszę jakiegokolwiek nawet z innej marki. Pewnie zasada działania taka sama, ale to wyjdzie ze schematu.

a nie wolisz ich po prostu podać na masę żeby nie waliło błędami. Czytałem że kontrola spalonych świateł mijania to nie problem ( robi się na przekaźnikach ) gorzej ze światłami stopu. Tam faktycznie jakich chyba moduł był z tego co pamiętam. Ja u siebie te piny dałem na masę i tak latam.

No właśnie pod masę zwierać nie będę. Skoro opcje takie są jakie są to wykorzystać chcę je maxa. Tak to można by było wszystko pozwierać do masy i katować się jedynie wysokością spalania.

Oczywiście jeśli pokonam problem to się pochwalę, ale jeśli mnie przerośnie to .... nie przerośnie :wink:

---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 19:36 ----------

hmm, ze schematu w "sam naprawiam" a przynajmniej tych, które tam są wynika, że np. światła drogowe, postojowe czy kierunki są podłączane do licznika od strony plusa bez żadnych przekaźników, ale szukam schematów.

Opublikowano

Ok, kable położone, manetka wstawiona, licznik na szybko sprawdzony, ale...

... gdzie i jak podłączyć kable do sygnalizowania otwarcia drzwi?

Zostaje jak jest:

Kostka NIEBIESKA

21. Door contact, driver's side - Drzwi kierowcy.

ale co z PINami do pozostałych drzwi?

Kostka szara

8. Door contact - passenger side - Drzwi pasażera

9. Door contact - rear left - Lewy tył

10. Door contact - rear right - Prawy tył

Z wcześniejszych ustaleń wynikło, że to chodzi o te kable w nogach pasażera i z tego co na szybko, rozłączając pierwszą lepszą wtyczkę, ustaliłem to jest chyba ta brązowa.

Ale mam wlutować się w te co są czy zamienić?

9271028608_0308ed5bda_n.jpg

9268245051_7e2be51a8c_n.jpg

9271026422_1ccacd043b_n.jpg

Opublikowano

:hi:

Mam pytanie, istnieje możliwość jakiegoś podpięcia/zaprogramowania fisa żeby pokazywał na ile km starczy jeszcze paliwa w zbiorniku w przedlifcie?

Opublikowano
:hi:

Mam pytanie, istnieje możliwość jakiegoś podpięcia/zaprogramowania fisa żeby pokazywał na ile km starczy jeszcze paliwa w zbiorniku w przedlifcie?

Licznik z FIS posiada taka funkcje,nalezy tylko wszystko odpowiednio podłaczyc.

Opublikowano
:hi:

Mam pytanie, istnieje możliwość jakiegoś podpięcia/zaprogramowania fisa żeby pokazywał na ile km starczy jeszcze paliwa w zbiorniku w przedlifcie?

Licznik z FIS posiada taka funkcje,nalezy tylko wszystko odpowiednio podłaczyc.

Ale jak?:eusathink:Napewno trzeba się podłączyć do sygnału spalania w ecu, ale jeszcze jakoś pod pływak w zbiorniku, czy jak? Żeby wiadomo było ile tego paliwa jest jeszcze:dontknow:

Opublikowano

Masz licznik z pełnym Fisem? Jeśli masz normalnie podpiętą manetkę i pełny fis to powinieneś mieć tą funkcję.

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jakby ktoś chciał rezać sprawdzanie świateł to proszę bardzo.

Chyba działać będzie. Bazowałem na podobnym problemie jaki pokonali na innym forum w Pasacie gdzie bazowali na schemacie Audi A6 a ja dodatkowo na Audi 100. Wszędzie to samo.

Potrzebny będzie przekaźnik sprawdzania świateł 387 - 4B0 919 471.

Rozpiska pinów:

1. z bezpiecznika (5-5A) - (SW/RO 0,5mm^ lub SW/BL 1,0mm^)

2. MASA - (BR 0,5mm^)

3. do zestawu wskaźników - chyba mijania (t32a/16) - (RO 0,35mm^)

9. do zestawu wskaźników - chyba stopu (t32a/14) - (GR/LI lub GR 0,35mm^)

4. wyjście PRAWEGO światła stopu do plusa - (RO/GE 1,0mm^)

5. wejście dla bocznych świateł stopu - (RO/SW 1,5mm^) - od włącznika hamulca

6. wyjście dla środkowego do plusa (dodatkowego) światła stopu - (Ro/BL 1,0mm^)

7. wejście dla środkowego od masy (dodatkowego) światła stopu

8. wyjście dla LEWEGO światła stopu do plusa - (SW/WS 1,0mm^)

10. wejście dla światła pozycyjnego (tył i przód) PRAWEGO z bezpiecznika 22-5A - (GR/WS 0,5mm^) lub kolor przewodu szaro-czerwony. Dwa przewody, interesuje nas ten do przedniej lampy.

12. wyjście dla światła tylnego PRAWEGO do plusa - (GR/RO 0,5mm^)

17. wyjście dla światła tylnego LEWEGO do plusa - (GR/SW 0,5mm^)

18. wejście dla światła pozycyjnego (tył i przód) LEWEGO z bezpiecznika 23-5A - (GR/GE 0,5mm^) lub kolor przewodu szaro-czarny, są dwa takie same przewody, nas interesuje ten który idzie do przedniej lampy. Tniemy i podłączamy do modułu.

11. wejście dla światła mijania LEWEGO z bezpiecznika 21-15A - (GE/GN 1,5mm^)

14. wejście dla światła mijania PRAWEGO z bezpiecznika 20-15A - (GE/BR 1,5mm^)

13. wyjście dla światła mijania LEWEGO do plusa - (GE/SW 1,5mm^)

15. wyjście dla światła mijania PRAWEGO do plusa - (GE/WS 2,5mm^ lub GE 1,5mm^)

16. (nie używane)

Z forum o pasacie mam jeszcze nieco opisu co i jak, ale to tylko formalność.

Moduł:

Pin 1 - Zasilanie z bezpiecznika S5 po włączonym zapłonie.

Pin 2 - Masa

Moduł złącze licznika niebieska kostka:

Pin 3 - T32/16

Pin 9 - T32/6

Światła stopu:

Pin 5 i 7 - Zasilanie z czujnika św. stopu, Przewód koloru czerwono-czarny.

NIE PRZECINAĆ, tylko się do niego podpiąć, ponieważ ten przewód jest wykorzystany do kontroli trakcji i po jego przecięciu pojawi się błąd.

Pin 4 - do stopu - prawa

Pin 8 - do stopu - lewa

Pin 16 - do stopu - środkowa (też LED).

Jeżeli ktoś ma w trzeciej lampie św. stopu żarówki, zamiast LED, musi połączyć pin 16 i 6.

Uwaga: Każda żarówka musi być podłączona osobno. Czyli, czeka nas wykonanie kolejnej wiązki z trzech przewodów i przeciągnięcie jej do tylnych lamp świateł stopu. Kolor przewodu czerwono- czarny. Żeby je podłączyć, musimy odciąć oryginalne przewody zasilające żarówki i zaizolować je.

Światła mijania. Tutaj wpinamy się przy skrzynce bezpieczników. Musimy je przeciąć i wpiąć je do modułu.:

pin 11 - do zasilania po bezpieczniku nr 21, przewód koloru żółto-czarny, lewa lampa.

pin 14 - do zasilania po bezpieczniku nr 20, przewód koloru żółto-biały, prawa lampa.

Pin 13 - do przewodu który nam został po przecięciu.

Pin 15 - do przewodu który nam został po przecięciu.

Światła pozycyjne. Zważywszy że, paski po lifcie mają aż cztery żarówki św. poz. w tylnej lampie, nie da się jak na razie podłączyć modułu pod tylne lampy, próbowałem chyba już każdej opcji aby to zadziałało jak należy. Niestety moduł nie kontroluje więcej niż jedną żarówkę. Więc musiałem się zadowolić tylko podłączeniem do św. pozycyjnych przednich lamp.

Pin 18 - do zasilania z bezpiecznika nr 23, św. pozycyjnego lewego, kolor przewodu szaro-czarny, są dwa takie same przewody, nas interesuje ten który idzie do przedniej lampy. Tniemy i podłączamy do modułu.

Pin 17 - do przewodu który nam zastał po przecięciu, czyli do żarówki.

Pin 10 - do zasilanie z bezpiecznika nr 22, św. pozycyjnego prawego, kolor przewodu szaro-czerwony. Podobna sytuacja jak z lewą lampą. Dwa przewody, interesuje nas ten do przedniej lampy.

Pin 12 - do przewodu który nam został po przecięciu.

Opublikowano

Zimne piFFko dla tego pana nade mną!

Opublikowano

A dziękuję, w lodowce mi jeszcze jedno zostało, ale po wczorajszym to się zastanawiam czy iść po nie :P

Jako, że jeszcze tego nie sprawdzałem, więc prosiłbym o ostrożność.

Oczywiście jak widać to przekaźnik sygnalizuje tylko dwie możliwości niedziałających świateł, ale robi to dla wszystkich poza drogowymi i przeciwmgłowymi.

Czyli dla wszystkich STOPu RAZEM (jednocześnie).

i dla wszystkich pozycyjnych + mijania RAZEM (jednocześnie).

---------- Post dopisany at 23:23 ---------- Poprzedni post napisany at 23:16 ----------

Aha, no tak, zapomniałem.

Jeszcze 15. WASHER FLUID LEVEL

Jeśli idziemy na ori to oczywiście potrzebny będzie czujnik.

UWAGA !!!!!!!!!!!!! kupując czujnik pamiętajcie, że potrzebna jest uszczelka!!!!!!!!!

Uszczelka:

9271637268_eeabbe03a7_n.jpg

Wtyczka:

9271637150_b015d3f089_n.jpg

Czujnik:

9268853889_4f23ef2767_n.jpg

Oczywiście można wkręcić w zbiornik dwa pręty i podłączyć do nich przewody. Raczej będzie działać ;)

Opublikowano

Oczywiście można wkręcić w zbiornik dwa pręty i podłączyć do nich przewody. Raczej będzie działać ;)

Dwa gwoździe dały rade :grin:

Opublikowano
Masz licznik z pełnym Fisem? Jeśli masz normalnie podpiętą manetkę i pełny fis to powinieneś mieć tą funkcję.

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Nie mam licznika z fisem. Mam najzwyklejszy licznik jaki był w 1Z. Planuję dokupić licznik z fisem do przedlifta i manetkę i zastanawiam się czy to by hulało tak jak bym chciał:decayed:

Opublikowano
Masz licznik z pełnym Fisem? Jeśli masz normalnie podpiętą manetkę i pełny fis to powinieneś mieć tą funkcję.

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Nie mam licznika z fisem. Mam najzwyklejszy licznik jaki był w 1Z. Planuję dokupić licznik z fisem do przedlifta i manetkę i zastanawiam się czy to by hulało tak jak bym chciał:decayed:

Bedzie działało,wystarczy ze manetka klikniesz to zmienisz funkcje i bedzie pokazywalo min.ile kilometrów pokonasz na paliwie w zbiorniku.

Opublikowano

Ok, przestudiowałem setki stron tego wątku i praktycznie jest tylko jedna odpowiedź potwierdzona przez bediks.

Przejechałem palcyma dziesiątki stron schematów nie tylko w A4 B5, ale i Audi100 i A6.

Nigdzie nie ma podłączenia stykówek (krańcówek) "wyłączników drzwiowych" do pełnego FISa czyli PINów:

Kostka szara

8. Door contact - passenger side - Drzwi pasażera

9. Door contact - rear left - Lewy tył

10. Door contact - rear right - Prawy tył

Jeżdżąc palcem po schemacie samych wyłączników drzwiowych widać, że:

- drzwi kierowcy - otwarcie drzwi daje masę. Idzie przez:

1) [lewy słupek wtyk brązowy T15c/8] do pompki do pinu T16/6 czyli Krańcówka lewych przednich drzwi (-)

2) [prawy słupek wtyk czarny T15a/9] do oświetlenia nóg kierowcy

3) [prawy słupek wtyk brązowy T15b/6] - PUSTY

4) do oświetlenia czerwonego drzwi

- drzwi pasażera - otwarcie drzwi daje masę. Idzie przez:

1) [prawy słupek wtyk brązowy T15b/7] dalej przez 2) czyli poniżej:

2) [prawy słupek wtyk czarny T15a/11] dalej przez 3) czyli poniżej:

3) [prawy słupek wtyk czarny T15a/14] do pompki do pinu T16/7 czyli Krańcówka prawych przednich, obu tylnych (-)

4) [prawy słupek wtyk brązowy T15b/9] do oświetlenia nóg pasażera

5) do oświetlenia czerwonego drzwi

6) PIN 32a/1 - czyli zielona wtyczka PIN 1 w liczniku - ALL DOORS

- drzwi TYŁ LEWY - otwarcie drzwi daje masę. Idzie przez:

1) do oświetlenia czerwonego drzwi

2) [prawy słupek wtyk czarny T15a/13 i dalej przez T15a/14] do pompki do pinu T16/7 czyli Krańcówka prawych przednich, obu tylnych (-)

3) PIN 32a/1 - czyli zielona wtyczka PIN 1 w liczniku - ALL DOORS

- drzwi TYŁ PRAWY - otwarcie drzwi daje masę. Idzie przez:

1) do oświetlenia czerwonego drzwi

2) [prawy słupek wtyk czarny T15a/12 i dalej przez T15a/14] do pompki do pinu T16/7 czyli Krańcówka prawych przednich, obu tylnych (-)

3) PIN 32a/1 - czyli zielona wtyczka PIN 1 w liczniku - ALL DOORS

Z obu relacji wynikało, że należy przeciąć 3 kable w czarnej kostce odpowiadające kolejnych drzwiom: pasażer, tył prawy, tył lewy.

Ale moje pytanie jest takie czy nie lepiej będzie odłączyć PIN 32a/1 - czyli zielona wtyczka PIN 1 w liczniku - ALL DOORS aby nie było komunikacji otwarcia drzwi ogólnie na FISie, ale zostawić połączenie z PINem T16/7 w pompce czyli Krańcówka prawych przednich, obu tylnych (-).

Czy to połączenie z pompką jak będzie przecięte to nic nie zrobi czy jak?

Bo może lepiej wlutować się z nie bez przecinania?

Hmm, z drugiej strony wlutowując się w nieprzecięte to masy wszystkich trzech zostają zwarte ze sobą i otwarcie którychkolwiek drzwi zakomunikuje otwarcie wszystkich (poza kierowcy).

hmm, lubię po godzinach przemyśleń i ułożeniu pytanie sam sobie na nie odpowiedzieć :D

Ale i tak proszę o potwierdzenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...