Robson17 Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 kumpel ma sprzęt żeby wgrać. licznik potrzebuje do a4 2.5 tdi , ja w aucie mam 1/2 fis
vauxhall95 Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Kup za 100zł can commander 1.4 u mnie daje rade
richad Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Witam. Syn męczy mnie by zmienić mu licznik bez fis na pełny fis. Mam już licznik z fisem 8D0919930J, jest też manetka. Mam kłopot z pinami we wtyczkach 26-pin, ponieważ żadna rozpiska którą tu znalazłem nie pasuje. (np. w żółtej kostce 26-pin na pierwszym pinie mam przewód a w rozpiskach powinno niby być tam pusto itp.) Starałem się szukać ale nigdzie nie mogę znaleźć takiej rozpiski która pokrywała by się z moimi kostkami. Samochód audi a4 b5 rocznik 94. Licznik z 6-ścioma zegarami (temp.oleju i aku), są 3 wtyczki żółta i niebieska oraz do temp.oleju, żadnego innego gniazda nie ma. I jeszcze jedno, jak się uda już połączyć z 26-pin na 32-pin to co z pozostałymi przewodami w kostkach 32-pinowych . W mondeo przerabiałem też zegary ale tam więcej po kolorach przewodów szło zrobić a tutaj nie wiem. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Robson17 Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 witam,a dla tego licznika wsad od 8D0920932FX nie bedzie pasowal? Bo tez mam 8D0 920 980 tyle, ze z literka J na koncu to mialem zamiar wlasnie ten wsad wgrac. Szukam teraz odpowiedni sprzet, bo vag tacho 2.5 nie pasuje myślę że ten wsad będzie ok .Jak byś mógł to wyślij mi na prv.
ic3ek Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Kup za 100zł can commander 1.4 u mnie daje rade Kolego a powiedz mi jedno jaki numerek miałes tego licznika ??? I bawiłes sie z wymiana wsadu ??? Czy tylko sczytałes EEprom aby odczytac pin ???
themOn Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Witam, udało mi się wkońcu pokonać angielski licznik 8d0 919 930 D = 8d0 919 880 D Duże podziękowania dla kolegi @djim za wsad , oraz dla kolegi Rosiek z forum.vw-passat.pl za dopasowanie tego do licznika:notworthy: teraz tylko podłączenie i programowanie kluczyków
richad Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Witam. Przeróbka z kostek 26-pinowych na 32-pinowe (98r). Licznik zaświecił ale jest choinka sygnał spalonych żarówek tył przód, fontanna, oraz czerwony na 3/4 wyświetlacza pływający znak. Z żarówkami i fontanną sobie poradzę, ale ten czerwony nie wiem. Prawdopodobnie coś źle podpiąłem piny, i z tym jakoś dojdę. Ale mam kilka pytań. Gdzie wpiąć przewód K z kostki 32-pinowej niebieskiej ? Gdzie wpiąć przewód W z kostki 32-pinowej zielonej ? (nie wiem od czego te przewody) Zostają jeszcze przewody z którymi nie wiem co zrobić, wpiąć gdzieś, zmasować czy jest inne wyjście: Kostka niebieska 32-pin: 31 - Zamek pasa bezpieczeństwa 32 - System ESP Kostka zielona 32-pin: 2 - Transponder 1 11 - Komunikat o czasie postoju 13 - Hamulec postojowy 14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika 15 - Światła obrysowe 17 - Transponder 2 Gdzieś na forum ktoś miał rozpiskę już po przeróbce gdzie jakie piny wpiąć, ale nie mogę znaleźć.(nie chodzi mi o rozpiski pinów orginalnych). Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady.
HarryH Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Może to kolego Ci pomoże: Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody do modelu roku 1997 Złącze wielostykowe, 26-stykowe, niebieskie 1 - Niewykorzystane 2 - Zadziałanie brzęczyka 3 - Zacisk 15 4 - Zacisk 15 5 - Niewykorzystane 6 - Zacisk 61 7 - Hamulec ręczny/zakłócenie działania hamulca 8 - ABS, sygnał bezpośredni 9 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał bezpośredni 10 - CAT 11 - ABS, sygnał zwrotny 12 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał zwrotny 13 - Światło postojowe po prawej stronie 14 - Wyłącznik zapłonu styk S 15 - Niewykorzystane 16 - Niewykorzystane 17 - Zadziałanie gongu 18 - Ciśnienie oleju 1,8 bar 19 - Zacisk 58d 20 - Poziom płynu chłodzącego 21 - Kierunkowskaz prawy 22 - Światła drogowe 23 - Wejście prędkościomierza 24 - Płyn hamulcowy 25 - Klocek hamulcowy 26 - Światło postojowe po lewej stronie Złącze wielostykowe 26-stykowe, żółte 1 - Zacisk 58 2 - Zacisk 58 3 - Sygnał liczby obrotów 4 - Sprężarka układu klimatyzacji 5 - Wyświetlanie godziny 6 - Sygnał prędkości 1 7 - Sygnał prędkości 2 8 - Czujnik stykowy drzwi kierowcy 9 - Zacisk 30 10 - Zacisk 30 11 - Niewykorzystane 12 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa 13 - Kierunkowskaz lewy 14 - Niewykorzystane 15 - Niewykorzystane 16 - Przełącznik zamka pasa bezpieczeństwa 17 - Niewykorzystane 18 - Zacisk 31 19 - Zacisk 31 20 - Przewód diagnostyczny 21 - Niewykorzystane 22 - Niewykorzystane 23 - Lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec 24 - Immobiliser 25 - Czujnik poziomu paliwa 26 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego Złącze wielowtykowe 20-wtykowe, czarne 1 - Sygnał zużycia 2 - Niewykorzystane 3 - Niewykorzystane 4 - Niewykorzystane 5 - Temperatura zewnętrzna 6 - Wskazanie zakresu 7 - Niewykorzystane 8 - Niewykorzystane 9 - Poziom płynu chłodzącego 10 - Ciśnienie hydrauliczne 11 - Komputer samochodowy - Reset 12 - Radio/telefon - Clock 13 - Radio/telefon - Data 14 - Komputer samochodowy z lewej strony 15 - Radio/telefon - Enable 16 - Tylne światło/światła mijania 17 - Przekaźnik świec żarowych 18 - Komputer samochodowy z prawej strony 19 - Światło hamowania 20 - Niewykorzystane Złącze wielowtykowe 4-wtykowe, czarne 1 - Czujnik temperatury oleju 2 - Niewykorzystane 3 - Niewykorzystane 4 - Niewykorzystane ----------------------------------------------------------------------------------- Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody od modelu roku 1998 Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Zacisk 15 2 - Kierunkowskaz prawy 3 - Prędkościomierz, wyjście 1 4 - Niewykorzystane 5 - Czujnik poziomu paliwa 6 - Poduszka bezpieczeństwa 7 - Zacisk 31 (masa czujnika) 8 - Temperatura płynu chłodzącego 9 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 10 - Przełącznik ciśnienia oleju 11 - Sygnał liczby obrotów 12 - Zacisk 61 13 - Kontrola rozgrzewania świec żarowych lub CAT 14 - Regulacja poziomu 15 - Zacisk 58d 16 - Kierunkowskaz przyczepy/zakłócenie działania układu elektrycznego silnika 17 - Światła drogowe 18 - Kierunkowskaz lewy 19 - ABS 20 - Zacisk 58s 21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy 22 - Niedobór płynu chłodzącego 23 - Zacisk 30 24 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 25 - Przewód K 26 - Światło postojowe po prawej stronie 27 - Światło postojowe po lewej stronie 28 - Wejście prędkościomierza 29 - Poziom i ciśnienie płynu hamulcowego 30 - Styk S 31 - Zamek pasa bezpieczeństwa 32 - System ESP Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone 1 - Niewykorzystane 2 - Transponder 1 3 - Niewykorzystane 4 - Immobiliser 5 - Przewód W 6 - Pokrywa tylna (tylko wersja Lowline) 7 - Klocek hamulcowy (tylko wersja Highline) 8 - Niewykorzystane 9 - Niewykorzystane 10 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa - sygnał wyjściowy sterownika silnika (tylko 6-cyl. silnik TDI i samochody dla USA) 11 - Komunikat o czasie postoju 12 - Wyłączenie klimatyzacji 13 - Hamulec postojowy 14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika 15 - Światła obrysowe 16 - Niewykorzystane 17 - Transponder 2 18 - Niewykorzystane 19 - Niewykorzystane 20 - Niewykorzystane 21 - Temperatura oleju 22 - Niewykorzystane 23 - Niewykorzystane 24 - Niewykorzystane 25 - Niewykorzystane 26 - Niewykorzystane 27 - Niewykorzystane 28 - Niewykorzystane 29 - Zacisk 58d (zewnętrzny potencjometr przyciemniania oświetlenia) 30 - Prędkościomierz, wyjście 2 31 - Niewykorzystane 32 - Niewykorzystane Złącze wielostykowe 20-stykowe, czerwone 1 - Sygnał zużycia 2 - Niewykorzystane 3 - Niewykorzystane 4 - Niewykorzystane 5 - Temperatura zewnętrzna 6 - Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów 7 - Niewykorzystane 8 - Niewykorzystane 9 - Niedobór płynu do mycia 10 - Ciśnienie hydrauliczne 11 - Komputer samochodowy - Reset 12 - Sygnał Clock wskazania częstotliwości radia 13 - Sygnał Data wskazania częstotliwości radia 14 - Komputer samochodowy z lewej strony 15 - Sygnał Enable wskazania częstotliwości radia 16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek) 17 - Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana) 18 - Komputer samochodowy z prawej strony 19 - Światło hamowania 20 - Niewykorzystane --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przyporządkowanie styków złączy wielostykowych w zestawie wskaźników w samochodach od 2000 roku Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Zacisk 15 2 - Zużycie klocków hamulcowych 3 - Wyjście prędkościomierza 1 4 - Niewykorzystane 5 - Czujnik poziomu paliwa 6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2 7 - Zacisk 31 (masa czujnika) 8 - Temperatura płynu chłodzącego 9 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie) 11 - Sygnał liczby obrotów 12 - Wyłączenie klimatyzacji 13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych 14 - Regulacja poziomu 15 - Zacisk 58d 16 - Kierunkowskaz przyczepy 17 - Światła drogowe 18 - Kierunkowskaz lewy 19 - Niewykorzystane 20 - Zacisk 58s 21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy 22 - Niedobór płynu chłodzącego 23 - Zacisk 30 24 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 25 - Sygnał zużycia 26 - Światło postojowe po prawej stronie 27 - Światło postojowe po lewej stronie 28 - Wejście prędkościomierza 29 - Hamulec 30 - Styk S 31 - Wyjście prędkościomierza 2 32 - ESP/ASR Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone 1 - Czujnik stykowy drzwi (wszystkie drzwi) 2 - Transponder 1 3 - Niewykorzystane 4 - Niewykorzystane 5 - Przewód W 6 - Pokrywa tylna 7 - Kierunkowskaz prawy 8 - Niewykorzystane 9 - Niewykorzystane 10 - Poduszka bezpieczeństwa 11 - Komunikat o czasie postoju 12 - Zacisk 61 / kontrola ładowania 13 - Hamulec postojowy/BRAKE 14 - CHECK 15 - Poziom oleju / temperatura oleju 16 - Niewykorzystane 17 - Transponder 2 18 - Magistrala CAN high speed napędu (+) 19 - Magistrala CAN hjgh speed napędu (–) 20 - Magistrala CAN high speed napędu, ekranowanie 21 - ABS 22 - Magistrala CAN low speed Komfort (+) 23 - Magistrala CAN low speed Komfort (–) 24 - Magistrala CAN low speed Komfort, ekranowanie 25 - Pokrywa przedziału silnikowego 26 - Niewykorzystane 27 - Zamek pasa bezpieczeństwa 28 - Przewód K 29 - Wejście temperatury zewnętrznej 30 - Niewykorzystane 31 - Wskaźnik zakresów przełączania 32 - Niewykorzystane Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone 1 - Przełącznik menu 2 - Przełącznik menu (out A) 3 - Przełącznik menu (out 4 - Przełącznik menu (Enter) 5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (+) 6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (–) 7 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz - ekranowanie 8 - Czujnik stykowy drzwi po stronie przedniego pasażera 9 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z prawej strony 10 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z lewej strony 11 - Uaktywnienie 12 - Clock 13 - Data 14 - Światło hamowania 15 - Poziom płynu do mycia 16 - Tylne światło/światła mijania 17 - Komputer samochodowy z lewej strony 18 - Komputer samochodowy z prawej strony 19 - Komputer samochodowy - Reset 20 - Niewykorzystane 21 - Niewykorzystane 22 - Niewykorzystane 23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji 24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji 25 - Gałąź przycisków systemu Telematik 26 - Niewykorzystane 27 - Niewykorzystane 28 - Niewykorzystane 29 - Niewykorzystane 30 - Niewykorzystane 31 - Niewykorzystane 32 - Niewykorzystane Złącze wielostykowe 4-stykowe, czarne, zegara sterowanego falami radiowymi 1 - Zegar sterowany falami radiowymi, sygnał (dane) 2 - Zegar sterowany falami radiowymi 5V 3 - Niewykorzystane 4 - Zegar sterowany falami radiowymi, masa
richad Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Te rozpiski mam, ktoś na forum miał plik jak to wygląda już po połączeniu kostek 26-pin z 32-pin, ale nie mogę znaleźć. Tutaj z rozpiski te co wiedziałem to podłączyłem, ale została część przewodów które nie wiem gdzie dać.
blazewiczp Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Mój success(prawie) story z licznikiem!!! Dorwałem dzisiaj can commander 1.4 kabel i wgrałem do swego anglika(8D0920980J) europejski wsad od 8D0920932FX. W rezultacie wszystko śmiga wyśmienicie oprócz jednej rzeczy, a mianowicie ciemno jest w górnej części FISu i żadnej informacji RDS od radia chociaż na originalnym angielskim wsadzie wszystko było ok po włączeniu zapłonu. Czy mam winić eu wsad czy też problem da się rozwiązać poprzez kodowanie vag-com'em?
blazewiczp Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 No tak nie do końca. Zmieniłem kodowanie w Instruments 17 -> Function 10 -> Channel 62 i wszystko w porządku Dzięki ic3ek za info.
Cristoforo Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Panowie jest tego sporo więc pozwole sobie napisać chce wymienić 1/2 fisa na pełen ale w dieslu polift 2000 roku dużo jest zabawy z tymi podłączeniami?? bo to jeszcze nie jest CAN ??
blazewiczp Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Zabawy to trochę jest, ale liczy się efekt W sumie cała sprawa zależy jaki licznik sobie dokupisz. Jeżeli kupisz licznik z 2000 roku, z cyfrowym zegarkiem i białym podświetleniem to będziesz musiał dokupić manetkę, szarą 32-pinową wtyczkę do licznika, podprowadzić odpowiednie kable do wtyczki od radia i manetki, kabelki poziomu płynu do spryskiwaczy oraz kontroli żarówek dasz na masę i to już z podłączeniem. Następnie bierzesz can commander 1.4 i przeprogramowujesz kluczyki. Finito Jeżeli kupisz licznik od anglika , albo od benzyny to dodatkowo będziesz musiał/chciał przełożyć tarcze od europejskiego diesla i wrzucić odpowiedni wsad używając can commandera. Moje koszta wymiany licznika w przeliczeniu na zł wyniosły: licznik od anglika:92zł manetka:115zł wypożyczenie can commandera: 57zł total: 264zł + swój czas na złożenie wszystkiego na miejsce. Panowie jest tego sporo więc pozwole sobie napisać chce wymienić 1/2 fisa na pełen ale w dieslu polift 2000 roku dużo jest zabawy z tymi podłączeniami?? bo to jeszcze nie jest CAN ??
Cristoforo Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 moje auto to polift z 2000 roku wiec wyłacznie z tego roku zegary czyli po podłaczeniu będe miał wskazania temp. oleju, ładowania, spalanie średnie itd. teraz pytanie ja nie mam zadnego czujnika w zbiorniku od sprysków więc co mi da podlączenie samych kabelków trochę roboty jest teraz to tylko szukanie odpowiedniego licznika
blazewiczp Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Jak podłączysz kabelki od sprysków i od kontroli żarówek do masy to nie będziesz widzieć i słyszeć ostrzegawcze komunikaty na liczniku. Oczywiście można te kabelki podłączyć tak jak trzeba tyle, że dokładnie nie wiem czego to będzie potrzebowało. Tak podejrzewam, że potrzebne będą pompka/czujnik w zbiorniku oraz kostka wraz z interwencją w kable do świateł. Jak ktoś to przechodził to może się podzieli swoim doświadczeniem. moje auto to polift z 2000 roku wiec wyłacznie z tego roku zegary czyli po podłaczeniu będe miał wskazania temp. oleju, ładowania, spalanie średnie itd. teraz pytanie ja nie mam zadnego czujnika w zbiorniku od sprysków więc co mi da podlączenie samych kabelków
przemciotorun Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Jak podłączysz kabelki od sprysków i od kontroli żarówek do masy to nie będziesz widzieć i słyszeć ostrzegawcze komunikaty na liczniku. Oczywiście można te kabelki podłączyć tak jak trzeba tyle, że dokładnie nie wiem czego to będzie potrzebowało. Tak podejrzewam, że potrzebne będą pompka/czujnik w zbiorniku oraz kostka wraz z interwencją w kable do świateł. Jak ktoś to przechodził to może się podzieli swoim doświadczeniem. moje auto to polift z 2000 roku wiec wyłacznie z tego roku zegary czyli po podłaczeniu będe miał wskazania temp. oleju, ładowania, spalanie średnie itd. teraz pytanie ja nie mam zadnego czujnika w zbiorniku od sprysków więc co mi da podlączenie samych kabelków wystarczy przeczytac pare stron predzej......... stan plynu: czujnik i przewod od licznika do czujnika przepalone zarowki: dodatkowy modul i troche zabawy z wpieciem jego czujnik oleju: czujnik i jeden kabel od licznika do czujnika (jezeli ktos nie ma tego fabrycznie w aucie) teraz moje pytanie: ktora cyfra w kodowaniu licznika odpowiada za poziomu płynu spryskiwaczy (17-Instruments \7-recode \ _ _ _ _ _) bo mam czujnik zamontowany w zbiorniczku ale jeszcze nie podlaczony i wypuscilem sobie kabelek od licznika, ale i tak nie wyswietl mi nic na fisie a chcialbym to uruchomic
pablo_9 Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Jeśli chodzi o kodowanie poziomu płynu do spryskiwaczy to są to dwie pierwsze cyfry według opisu powinno być takie: ??xxx +04 - Poziom płynu spryskiwaczy
przemciotorun Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 dzieki, jak bede mial chwilke to sprawdze
kuternik Opublikowano 25 Maja 2010 Opublikowano 25 Maja 2010 Panowie przymierzam się do kupna tego zegara,rocznik 97-99 http://www.allegro.pl/item1051819083_audi_a6_a4_b5_97_99_rok_licznik_fis_komputer.html .Ja mam audice z 96 r.Będzie pasował?Będą większe problemy z jego podpięciem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się