Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kumpel ma sprzęt żeby wgrać.

licznik potrzebuje do a4 2.5 tdi , ja w aucie mam 1/2 fis

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kup za 100zł can commander 1.4 u mnie daje rade

Opublikowano

Witam.

Syn męczy mnie by zmienić mu licznik bez fis na pełny fis.

Mam już licznik z fisem 8D0919930J, jest też manetka.

Mam kłopot z pinami we wtyczkach 26-pin, ponieważ żadna rozpiska którą tu znalazłem nie pasuje.

(np. w żółtej kostce 26-pin na pierwszym pinie mam przewód a w rozpiskach powinno niby być tam pusto itp.)

Starałem się szukać ale nigdzie nie mogę znaleźć takiej rozpiski która pokrywała by się z moimi kostkami.

Samochód audi a4 b5 rocznik 94. Licznik z 6-ścioma zegarami (temp.oleju i aku), są 3 wtyczki żółta i niebieska oraz do temp.oleju, żadnego innego gniazda nie ma.

I jeszcze jedno, jak się uda już połączyć z 26-pin na 32-pin to co z pozostałymi przewodami w kostkach 32-pinowych .

W mondeo przerabiałem też zegary ale tam więcej po kolorach przewodów szło zrobić a tutaj nie wiem.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Opublikowano
witam,

a dla tego licznika wsad od 8D0920932FX nie bedzie pasowal? Bo tez mam 8D0 920 980 tyle, ze z literka J na koncu to mialem zamiar wlasnie ten wsad wgrac. Szukam teraz odpowiedni sprzet, bo vag tacho 2.5 nie pasuje

myślę że ten wsad będzie ok .Jak byś mógł to wyślij mi na prv.

Opublikowano

Kup za 100zł can commander 1.4 u mnie daje rade

Kolego a powiedz mi jedno jaki numerek miałes tego licznika ???

I bawiłes sie z wymiana wsadu ???

Czy tylko sczytałes EEprom aby odczytac pin ???

Opublikowano

Witam, udało mi się wkońcu pokonać angielski licznik :)

8d0 919 930 D = 8d0 919 880 D

Duże podziękowania dla kolegi @djim za wsad :notworthy: , oraz dla kolegi Rosiek z forum.vw-passat.pl za dopasowanie tego do licznika:notworthy:

teraz tylko podłączenie i programowanie kluczyków :slina:

Opublikowano

Witam.

Przeróbka z kostek 26-pinowych na 32-pinowe (98r).

Licznik zaświecił ale jest choinka sygnał spalonych żarówek tył przód, fontanna, oraz czerwony na 3/4 wyświetlacza pływający znak.

Z żarówkami i fontanną sobie poradzę, ale ten czerwony nie wiem. Prawdopodobnie coś źle podpiąłem piny, i z tym jakoś dojdę.

Ale mam kilka pytań.

Gdzie wpiąć przewód K z kostki 32-pinowej niebieskiej ?

Gdzie wpiąć przewód W z kostki 32-pinowej zielonej ? (nie wiem od czego te przewody)

Zostają jeszcze przewody z którymi nie wiem co zrobić, wpiąć gdzieś, zmasować czy jest inne wyjście:

Kostka niebieska 32-pin:

31 - Zamek pasa bezpieczeństwa

32 - System ESP

Kostka zielona 32-pin:

2 - Transponder 1

11 - Komunikat o czasie postoju

13 - Hamulec postojowy

14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika

15 - Światła obrysowe

17 - Transponder 2

Gdzieś na forum ktoś miał rozpiskę już po przeróbce gdzie jakie piny wpiąć, ale nie mogę znaleźć.(nie chodzi mi o rozpiski pinów orginalnych).

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady.

Opublikowano

Może to kolego Ci pomoże:

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody do modelu roku 1997

Złącze wielostykowe, 26-stykowe, niebieskie

1 - Niewykorzystane

2 - Zadziałanie brzęczyka

3 - Zacisk 15

4 - Zacisk 15

5 - Niewykorzystane

6 - Zacisk 61

7 - Hamulec ręczny/zakłócenie działania hamulca

8 - ABS, sygnał bezpośredni

9 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał bezpośredni

10 - CAT

11 - ABS, sygnał zwrotny

12 - Poduszka bezpieczeństwa, sygnał zwrotny

13 - Światło postojowe po prawej stronie

14 - Wyłącznik zapłonu styk S

15 - Niewykorzystane

16 - Niewykorzystane

17 - Zadziałanie gongu

18 - Ciśnienie oleju 1,8 bar

19 - Zacisk 58d

20 - Poziom płynu chłodzącego

21 - Kierunkowskaz prawy

22 - Światła drogowe

23 - Wejście prędkościomierza

24 - Płyn hamulcowy

25 - Klocek hamulcowy

26 - Światło postojowe po lewej stronie

Złącze wielostykowe 26-stykowe, żółte

1 - Zacisk 58

2 - Zacisk 58

3 - Sygnał liczby obrotów

4 - Sprężarka układu klimatyzacji

5 - Wyświetlanie godziny

6 - Sygnał prędkości 1

7 - Sygnał prędkości 2

8 - Czujnik stykowy drzwi kierowcy

9 - Zacisk 30

10 - Zacisk 30

11 - Niewykorzystane

12 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa

13 - Kierunkowskaz lewy

14 - Niewykorzystane

15 - Niewykorzystane

16 - Przełącznik zamka pasa bezpieczeństwa

17 - Niewykorzystane

18 - Zacisk 31

19 - Zacisk 31

20 - Przewód diagnostyczny

21 - Niewykorzystane

22 - Niewykorzystane

23 - Lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec

24 - Immobiliser

25 - Czujnik poziomu paliwa

26 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego

Złącze wielowtykowe 20-wtykowe, czarne

1 - Sygnał zużycia

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Temperatura zewnętrzna

6 - Wskazanie zakresu

7 - Niewykorzystane

8 - Niewykorzystane

9 - Poziom płynu chłodzącego

10 - Ciśnienie hydrauliczne

11 - Komputer samochodowy - Reset

12 - Radio/telefon - Clock

13 - Radio/telefon - Data

14 - Komputer samochodowy z lewej strony

15 - Radio/telefon - Enable

16 - Tylne światło/światła mijania

17 - Przekaźnik świec żarowych

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Światło hamowania

20 - Niewykorzystane

Złącze wielowtykowe 4-wtykowe, czarne

1 - Czujnik temperatury oleju

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

-----------------------------------------------------------------------------------

Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody od modelu roku 1998

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15

2 - Kierunkowskaz prawy

3 - Prędkościomierz, wyjście 1

4 - Niewykorzystane

5 - Czujnik poziomu paliwa

6 - Poduszka bezpieczeństwa

7 - Zacisk 31 (masa czujnika)

8 - Temperatura płynu chłodzącego

9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

10 - Przełącznik ciśnienia oleju

11 - Sygnał liczby obrotów

12 - Zacisk 61

13 - Kontrola rozgrzewania świec żarowych lub CAT

14 - Regulacja poziomu

15 - Zacisk 58d

16 - Kierunkowskaz przyczepy/zakłócenie działania układu elektrycznego silnika

17 - Światła drogowe

18 - Kierunkowskaz lewy

19 - ABS

20 - Zacisk 58s

21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy

22 - Niedobór płynu chłodzącego

23 - Zacisk 30

24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

25 - Przewód K

26 - Światło postojowe po prawej stronie

27 - Światło postojowe po lewej stronie

28 - Wejście prędkościomierza

29 - Poziom i ciśnienie płynu hamulcowego

30 - Styk S

31 - Zamek pasa bezpieczeństwa

32 - System ESP

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Niewykorzystane

2 - Transponder 1

3 - Niewykorzystane

4 - Immobiliser

5 - Przewód W

6 - Pokrywa tylna (tylko wersja Lowline)

7 - Klocek hamulcowy (tylko wersja Highline)

8 - Niewykorzystane

9 - Niewykorzystane

10 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa - sygnał wyjściowy sterownika silnika (tylko 6-cyl. silnik TDI i samochody dla USA)

11 - Komunikat o czasie postoju

12 - Wyłączenie klimatyzacji

13 - Hamulec postojowy

14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika

15 - Światła obrysowe

16 - Niewykorzystane

17 - Transponder 2

18 - Niewykorzystane

19 - Niewykorzystane

20 - Niewykorzystane

21 - Temperatura oleju

22 - Niewykorzystane

23 - Niewykorzystane

24 - Niewykorzystane

25 - Niewykorzystane

26 - Niewykorzystane

27 - Niewykorzystane

28 - Niewykorzystane

29 - Zacisk 58d (zewnętrzny potencjometr przyciemniania oświetlenia)

30 - Prędkościomierz, wyjście 2

31 - Niewykorzystane

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 20-stykowe, czerwone

1 - Sygnał zużycia

2 - Niewykorzystane

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Temperatura zewnętrzna

6 - Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów

7 - Niewykorzystane

8 - Niewykorzystane

9 - Niedobór płynu do mycia

10 - Ciśnienie hydrauliczne

11 - Komputer samochodowy - Reset

12 - Sygnał Clock wskazania częstotliwości radia

13 - Sygnał Data wskazania częstotliwości radia

14 - Komputer samochodowy z lewej strony

15 - Sygnał Enable wskazania częstotliwości radia

16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek)

17 - Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana)

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Światło hamowania

20 - Niewykorzystane

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przyporządkowanie styków złączy wielostykowych w zestawie wskaźników w samochodach od 2000 roku

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie

1 - Zacisk 15

2 - Zużycie klocków hamulcowych

3 - Wyjście prędkościomierza 1

4 - Niewykorzystane

5 - Czujnik poziomu paliwa

6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2

7 - Zacisk 31 (masa czujnika)

8 - Temperatura płynu chłodzącego

9 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie)

11 - Sygnał liczby obrotów

12 - Wyłączenie klimatyzacji

13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych

14 - Regulacja poziomu

15 - Zacisk 58d

16 - Kierunkowskaz przyczepy

17 - Światła drogowe

18 - Kierunkowskaz lewy

19 - Niewykorzystane

20 - Zacisk 58s

21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy

22 - Niedobór płynu chłodzącego

23 - Zacisk 30

24 - Zacisk 31 (masa obciążająca)

25 - Sygnał zużycia

26 - Światło postojowe po prawej stronie

27 - Światło postojowe po lewej stronie

28 - Wejście prędkościomierza

29 - Hamulec

30 - Styk S

31 - Wyjście prędkościomierza 2

32 - ESP/ASR

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Czujnik stykowy drzwi (wszystkie drzwi)

2 - Transponder 1

3 - Niewykorzystane

4 - Niewykorzystane

5 - Przewód W

6 - Pokrywa tylna

7 - Kierunkowskaz prawy

8 - Niewykorzystane

9 - Niewykorzystane

10 - Poduszka bezpieczeństwa

11 - Komunikat o czasie postoju

12 - Zacisk 61 / kontrola ładowania

13 - Hamulec postojowy/BRAKE

14 - CHECK

15 - Poziom oleju / temperatura oleju

16 - Niewykorzystane

17 - Transponder 2

18 - Magistrala CAN high speed napędu (+)

19 - Magistrala CAN hjgh speed napędu (–)

20 - Magistrala CAN high speed napędu, ekranowanie

21 - ABS

22 - Magistrala CAN low speed Komfort (+)

23 - Magistrala CAN low speed Komfort (–)

24 - Magistrala CAN low speed Komfort, ekranowanie

25 - Pokrywa przedziału silnikowego

26 - Niewykorzystane

27 - Zamek pasa bezpieczeństwa

28 - Przewód K

29 - Wejście temperatury zewnętrznej

30 - Niewykorzystane

31 - Wskaźnik zakresów przełączania

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone

1 - Przełącznik menu

2 - Przełącznik menu (out A)

3 - Przełącznik menu (out B)

4 - Przełącznik menu (Enter)

5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (+)

6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (–)

7 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz - ekranowanie

8 - Czujnik stykowy drzwi po stronie przedniego pasażera

9 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z prawej strony

10 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z lewej strony

11 - Uaktywnienie

12 - Clock

13 - Data

14 - Światło hamowania

15 - Poziom płynu do mycia

16 - Tylne światło/światła mijania

17 - Komputer samochodowy z lewej strony

18 - Komputer samochodowy z prawej strony

19 - Komputer samochodowy - Reset

20 - Niewykorzystane

21 - Niewykorzystane

22 - Niewykorzystane

23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji

24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji

25 - Gałąź przycisków systemu Telematik

26 - Niewykorzystane

27 - Niewykorzystane

28 - Niewykorzystane

29 - Niewykorzystane

30 - Niewykorzystane

31 - Niewykorzystane

32 - Niewykorzystane

Złącze wielostykowe 4-stykowe, czarne, zegara sterowanego falami radiowymi

1 - Zegar sterowany falami radiowymi, sygnał (dane)

2 - Zegar sterowany falami radiowymi 5V

3 - Niewykorzystane

4 - Zegar sterowany falami radiowymi, masa

Opublikowano

Te rozpiski mam, ktoś na forum miał plik jak to wygląda już po połączeniu kostek 26-pin z 32-pin, ale nie mogę znaleźć.

Tutaj z rozpiski te co wiedziałem to podłączyłem, ale została część przewodów które nie wiem gdzie dać.

Opublikowano

Mój success(prawie) story z licznikiem!!!

Dorwałem dzisiaj can commander 1.4 kabel i wgrałem do swego anglika(8D0920980J) europejski wsad od 8D0920932FX. W rezultacie wszystko śmiga wyśmienicie oprócz jednej rzeczy, a mianowicie ciemno jest w górnej części FISu i żadnej informacji RDS od radia chociaż na originalnym angielskim wsadzie wszystko było ok po włączeniu zapłonu. Czy mam winić eu wsad czy też problem da się rozwiązać poprzez kodowanie vag-com'em?

Opublikowano

No tak nie do końca. Zmieniłem kodowanie w Instruments 17 -> Function 10 -> Channel 62 i wszystko w porządku :) Dzięki ic3ek za info.

Opublikowano

Panowie jest tego sporo więc pozwole sobie napisać

chce wymienić 1/2 fisa na pełen ale w dieslu polift 2000 roku

dużo jest zabawy z tymi podłączeniami??

bo to jeszcze nie jest CAN ??

Opublikowano

Zabawy to trochę jest, ale liczy się efekt :)

W sumie cała sprawa zależy jaki licznik sobie dokupisz.

Jeżeli kupisz licznik z 2000 roku, z cyfrowym zegarkiem i białym podświetleniem to będziesz musiał dokupić manetkę, szarą 32-pinową wtyczkę do licznika, podprowadzić odpowiednie kable do wtyczki od radia i manetki, kabelki poziomu płynu do spryskiwaczy oraz kontroli żarówek dasz na masę i to już z podłączeniem. Następnie bierzesz can commander 1.4 i przeprogramowujesz kluczyki. Finito :)

Jeżeli kupisz licznik od anglika , albo od benzyny to dodatkowo będziesz musiał/chciał przełożyć tarcze od europejskiego diesla i wrzucić odpowiedni wsad używając can commandera.

Moje koszta wymiany licznika w przeliczeniu na zł wyniosły:

licznik od anglika:92zł

manetka:115zł

wypożyczenie can commandera: 57zł

total: 264zł + swój czas na złożenie wszystkiego na miejsce.

Panowie jest tego sporo więc pozwole sobie napisać

chce wymienić 1/2 fisa na pełen ale w dieslu polift 2000 roku

dużo jest zabawy z tymi podłączeniami??

bo to jeszcze nie jest CAN ??

Opublikowano

moje auto to polift z 2000 roku wiec wyłacznie z tego roku zegary

czyli po podłaczeniu będe miał wskazania temp. oleju, ładowania, spalanie średnie itd.

teraz pytanie ja nie mam zadnego czujnika w zbiorniku od sprysków więc co mi da podlączenie samych kabelków :mysli:

trochę roboty jest

teraz to tylko szukanie odpowiedniego licznika

Opublikowano

Jak podłączysz kabelki od sprysków i od kontroli żarówek do masy to nie będziesz widzieć i słyszeć ostrzegawcze komunikaty na liczniku. Oczywiście można te kabelki podłączyć tak jak trzeba tyle, że dokładnie nie wiem czego to będzie potrzebowało. Tak podejrzewam, że potrzebne będą pompka/czujnik w zbiorniku oraz kostka wraz z interwencją w kable do świateł. Jak ktoś to przechodził to może się podzieli swoim doświadczeniem.

moje auto to polift z 2000 roku wiec wyłacznie z tego roku zegary

czyli po podłaczeniu będe miał wskazania temp. oleju, ładowania, spalanie średnie itd.

teraz pytanie ja nie mam zadnego czujnika w zbiorniku od sprysków więc co mi da podlączenie samych kabelków :mysli:

Opublikowano

Jak podłączysz kabelki od sprysków i od kontroli żarówek do masy to nie będziesz widzieć i słyszeć ostrzegawcze komunikaty na liczniku. Oczywiście można te kabelki podłączyć tak jak trzeba tyle, że dokładnie nie wiem czego to będzie potrzebowało. Tak podejrzewam, że potrzebne będą pompka/czujnik w zbiorniku oraz kostka wraz z interwencją w kable do świateł. Jak ktoś to przechodził to może się podzieli swoim doświadczeniem.

moje auto to polift z 2000 roku wiec wyłacznie z tego roku zegary

czyli po podłaczeniu będe miał wskazania temp. oleju, ładowania, spalanie średnie itd.

teraz pytanie ja nie mam zadnego czujnika w zbiorniku od sprysków więc co mi da podlączenie samych kabelków :mysli:

wystarczy przeczytac pare stron predzej.........

stan plynu: czujnik i przewod od licznika do czujnika

przepalone zarowki: dodatkowy modul i troche zabawy z wpieciem jego

czujnik oleju: czujnik i jeden kabel od licznika do czujnika

(jezeli ktos nie ma tego fabrycznie w aucie)

teraz moje pytanie: ktora cyfra w kodowaniu licznika odpowiada za poziomu płynu spryskiwaczy (17-Instruments \7-recode \ _ _ _ _ _) bo mam czujnik zamontowany w zbiorniczku ale jeszcze nie podlaczony i wypuscilem sobie kabelek od licznika, ale i tak nie wyswietl mi nic na fisie a chcialbym to uruchomic

Opublikowano

Jeśli chodzi o kodowanie poziomu płynu do spryskiwaczy to są to dwie pierwsze cyfry według opisu powinno być takie:

??xxx

+04 - Poziom płynu spryskiwaczy

Opublikowano

dzieki, jak bede mial chwilke to sprawdze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...